معرفی و دانلود کتاب قانون غر زدن ممنوع: راه‌هایی مثبت برای مقابله با منفی‌نگری در محل کار

عکس جلد کتاب قانون غر زدن ممنوع: راه‌هایی مثبت برای مقابله با منفی‌نگری در محل کار
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون غر زدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون غر زدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون غر زدن ممنوع: راه‌هایی مثبت برای مقابله با منفی‌نگری در محل کار

جان گوردون در کتاب قانون غر زدن ممنوع راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد که با به‌ کار بستن آن‌ها می‌توانید راه مواجهه با افراد ناراضی و غرغرو را بیابید. همچنین اگر خود نیز یک غرغروی حرفه‌ای هستید، کتاب نامبرده حسابی به کارتان خواهد آمد! این شما و این راهکارهایی عملی برای بالا بردن بهره‌وری، مثبت‌اندیشی و به‌ورزی.

درباره‌ی کتاب قانون غر زدن ممنوع

جان گوردون (Jon Gordon) نویسنده‌ی کتاب مشهور اتوبوس انرژی با یک کتاب اثربخش دیگر بازگشته است. کتاب قانون غر زدن ممنوع (The No Complaining Rule) با عنوان فرعی «راه‌هایی مثبت برای مقابله با منفی‌نگری» از افرادی سخن می‌گوید که قاتلان انرژی و خون‌آشام‌های روح‌اند. آن‌ها دندان‌های نیش‌شان را در روحتان فرو می‌کنند و هر چه توان و انرژی دارید، از وجودتان می‌مکند. می‌پرسید چگونه؟ ما پاسخ را در یک عبارت خلاصه می‌کنیم: از طریق غر زدن...

همه‌ی ما با افرادِ به‌اصلاح غرغرو سروکار داریم؛ ممکن است پدر و مادری دائماً ناراضی داشته باشیم، همکارمان مدام درباره‌ی وضعیت بد محل کار شکایت کند، دوست صمیمی‌مان هر لحظه ما را در جریان مشکلات رابطه‌ی عاطفی‌اش قرار دهد و هولناک‌تر از همه، احتمال دارد خود نیز فردی غرغرو باشیم. بودن در کنار افراد شکایتگر کار آسانی نیست. راستش را بخواهید، گاه‌وبی‌گاه غر زدن اجتناب‌ناپذیر است، اما زمانی که فردی بی‌وقفه از زمین و زمان شکایت می‌کند، دیگر نمی‌تواند مسئولیت اتفاقات بد زندگی‌اش را خود بر عهده بگیرد. از طرفی، او حامل انرژی منفی بسیار زیادی می‌شود و ناگفته پیداست که این امر بهره‌وری افراد را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد؛ اما راه چاره چیست و چطور می‌شود با افرادی چنین مواجه شد؟ جان گوردون در کتاب قانون غر زدن ممنوع تکنیک‌هایی را در این رابطه با شما به اشتراک می‌گذارد.

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که شکایت کردن راهی آسان است که به ما کمک می‌کند حس بهتری پیدا کنیم. به عبارت دقیق‌تر، آن‌ها این شکل از تخلیه‌ی روانی را برای انسان لازم می‌دانند. جان گوردون با این عقیده مخالف است. به عقیده‌ی او، شکایت کردن نه تنها باعث نمی‌شود حال بهتری پیدا کنیم، بلکه باعث آزار اطرافیان می‌شود. به همین دلیل است که باید قانون تازه‌ای در روابط خود وضع کنیم: غر زدن ممنوع است! جان گوردون در اثر پیش رو حقیقت دردناکی را با ما به اشتراک می‌گذارد: هشتاد درصد از افرادی که نزد آن‌ها شکایت می‌کنید، کوچک‌ترین اهمیتی برای وضعیت شما قائل نیستند. بیست درصد باقی‌مانده نیز از این که شما مشکلی دارید، احساس خرسندی می‌کنند! با همه‌ی مطالب گفته‌شده، عاقلانه آن است که به‌جای غر زدن، راهی جایگزین بیابیم و از منفی‌بافی (که شکایت کردن یکی از انواع آن است) دوری کنیم. اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را شروع کنید، باید به شما بگوییم کتاب قانون غر زدن ممنوع یکی از بهترین منابع برای نیل به چنین هدفی است.

در ادامه نام برخی از فصل‌های کتاب غر زدن ممنوع را مشاهده خواهید کرد: «هزنه‌ی منفی‌نگری»، «مسیر مثبت‌اندیشی»، «سه ابزار غر زدن ممنوع»، «پافشاری بر غُرولند» و «محیط و فرهنگ مثبت‌گرا همه‌ جا وجود دارد».

جان گوردون کتاب قانون غر زدن ممنوع را اولین بار در دوم ژوئن سال 2008 منتشر کرد. با وجود این که نزدیک به پانزده سال از انتشار اثر حاضر می‌گذرد، همچنان در فهرست کتا‌ب‌های پرخواستار قرار دارد و به گواه مخاطبان الهام‌بخش زندگی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان قرار گرفته است. در ایران نیز کتاب غر زدن ممنوع توسط مترجمان و انتشارات‌های مختلفی منتشر شده که اثری که اکنون پیش روی شماست (با ترجمه‌ی مریم اردکانی) از برگردان‌های خوب این اثر می‌باشد. این ترجمه را انتشارات آموخته روانه‌ی بازار نشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب قانون غر زدن ممنوع

  • از قطار شکایت پیاده شوید و کتاب قانون غر زدن ممنوع را بخوانید. (کنت هارتلی بلانچارد، نویسنده و کارشناس مدیریت، اهل ایالات متحده)

  • بهانه‌ آوردن و نق‌نق همیشه از رختکن بازنده‌ها به گوش می‌رسد! جان گوردون در کتاب قانون غر زدن ممنوع برگ برنده‌ی خود را رو می‌کند. (لو هولتز، بازیکن، مربی و تحلیلگر سابق فوتبال آمریکایی)

  • کتاب قانون غر زدن ممنوع داستانی درباره‌ی راهکارهای مفید برای تبدیل شکایت به راه‌حل، نوآوری و موفقیت است. هر شکایت به ما نشان می‌دهد که فرصتی ویژه برای تبدیل امری منفی به مثبت در اختیار داریم. (وبسایت آمازون)

  • در دنیایی که به نظر می‌رسد بسیاری از افراد به نیمه‌ی خالی لیوان توجه دارند، جان گوردون طرحی ناب در کتاب قانون غر زدن ممنوع ارائه می‌دهد تا به‌ تمامی افراد کمک کند. رویکرد او منفی‌گرایی را کاهش می‌دهد و می‌تواند بر محل کار ما نیز تأثیر بگذارد. در خانواده نیز به ما کمک می‌کند محیط‌های پربارتر و کم‌تنش‌تری ایجاد کنیم. (نیتن ویتیکر، نویسنده)

  • شکایت و نق‌نق کردن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز در دنیای تجارت است. این مسئله اثربخشی یک تیم و سازمان را تضعیف می‌کند و منجر به تحقیر و ناتوانی در سازگاری و تغییر بین افراد می‌شود. جان گوردون در کتاب خود برای این موضوع یک پادزهر ارائه می‌دهد. (کِن فیشر، نویسنده، تحلیلگر اقتصادی و میلیارد آمریکایی)

کتاب قانون غر زدن ممنوع مناسب چه کسانی است؟

کتاب قانون غر زدن ممنوع بیش از همه‌ برای طرفداران ژانر خودسازی و توسعه‌ی فردی مفید خواهد بود. همچنین اگر در میان اطرافیان خود به غرغرو بودن مشهور شده‌اید و در بد و بیراه گفتن به روزگار نیز دستی بر آتش دارید، مطالعه‌ی کتاب نامبرده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

جان گوردون به تاریخ بیستم ژانویه‌ی 1971 به دنیا آمد. او نویسنده‌ی اهل آمریکا، و صاحب تألیفاتی در زمینه‌‌ی اصول رهبری و بازاریابی و فروش است. آثار و سخنرانی‌های جان گوردون الهام‌بخش مخاطبین فراوانی در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. بد نیست اشاره کنیم اصولی که او در آثارش ارائه می‌کند توسط شرکت‌های بزرگی همچون فورچون، تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، کالج‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این نویسنده‌ی برجسته عمده‌ی شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی‌ است که در حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار به رشته‌ی تحریر درآورده. او مؤلف پرکارِ برخی از موفق‌ترین کتاب‌ها در این زمینه است. جان گوردون مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کرنل دریافت کرده و در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ‌التحصیل رشته‌ی تدریس از دانشگاه اموری می‌باشد. او تاکنون بیست‌وچهار کتاب تألیف کرده که از میان آن‌ها، پنج کتاب در حوزه‌ی کودک به رشته‌ی تحریر درآمده است.

در ادامه، مروری خواهیم داشت بر برخی از بهترین آثار این نویسنده‌ی پرکار و محبوب: «اتوبوس انرژی: 10 قانون برای بالا بردن انرژی مثبت در زندگی، شغل و کار گروهی»، «ذر: پیدا کردن انگیزه و خوشحالی در زندگی و کار»، «کلمه‌ای که زندگی‌تان را تغییر می‌دهد»، «شما ابتدا در رختکن پیروز می‌شوید»، «کلاه ایمنی: 21 روش برای یک هم‌تیمی عالی بودن»، «سرسختی در رابطه»، « نجار: داستانی درباره‌ی بزرگ‌ترین استراتژی‌های موفقیت » و «کنار هم بمانید: درسی ساده برای تشکیل تیمی قوی».

گفتنی است همه‌ی آثار ذکرشده در سایت کتابراه موجودند و در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را تهیه کنید.

در بخشی از کتاب قانون غر زدن ممنوع می‌خوانیم

دن مشتاقانه گفت: «همان‌طور که می‌بینید، مشکل ما منفی‌نگری است. تنها مقصرش هم خودمان هستیم. به عقیده‌ی من، هر جا خلأیی وجود داشته باشد، به سرعت با افکار منفی پُر می‌شود. متأسفانه، در همه‌ی سازمان‌ها با خلأهای ارتباطی بین رهبران و کارکنان، تیم‌های مختلف و اعضای تیم روبه‌رو هستیم. این مسئله درباره‌ی همه‌ی تیم‌ها، از تیم‌های ورزشی گرفته تا تیم‌های کاری و خانوادگی، صدق می‌کند. منفی‌نگری در همین خلأ‌ها رشد و نمو می‌کند و در نهایت، اگر مشکل را حل نکنی، مانند سرطان گسترش خواهد یافت. وظیفه‌ی ما مدیران ارشد سازمان است که هر کاری از دست‌مان برمی‌آید انجام بدهیم تا این خلأها در شرکت‌مان ایجاد نشوند و حتی در صورتی هم که ایجاد شدند، باید به سرعت دست به‌کار شویم و آن‌ها را با ارتباط‌های مثبت و انرژی مثبت پر کنیم. آدم‌ها فقط به دیده شدن و شنیده شدن نیاز ندارند. آدم‌ها به دیدن و شنیدن هم نیاز دارند و اگر خودشان را عضوی از شرکت احساس نکنند، بدترین نتیجه‌گیری را خواهند کرد و بر اساس آن هم رفتار خواهند کرد».

«هوپ چندین بار پیشم آمده و پیشنهادهایی را برای بهبود فرایند ارتباط‌ها و فرهنگ سازمانی شرکت و رسیدگی به دغدغه‌های کارکنان مطرح کرده است. اگر صادقانه بخواهم بگویم، تا به حال نه خوب به پیشنهادهای هوپ گوش کرده‌ام و نه اقدامی برای عملی کردن‌شان انجام داده‌ام. همین مسئله باعث شده است خلأهای زیادی در ارتباط‌ها‌یمان ایجاد شود و همین خلأها هم به افکار منفی و مشکلات روحیه‌ی کارکنان دامن زده‌اند و در نهایت، در قالب بحران فعلی بروز پیدا کرده‌اند. این مشکلی نیست که چند بلاگر، جوّ منفی ایجاد کرده باشند. این بلاگرها تنها نشانه‌ی وجود مشکل هستند. مشکل باتری‌ها هم مثل این بلاگرها به مشکل اصلی اشاره دارد. مشکل واقعی منفی‌نگری و فرهنگ منفی‌مان است که باید بلافاصله دست به‌کار شویم و حلش کنیم».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
پیشگفتار مترجم
تشکر و قدردانی
یادداشت نویسنده
مقدمه: قانونی ساده با تأثیری بزرگ
1: هوپ
2: آتش
3: روحیه
4: تماس تلفنی
5: مشکل واقعی
6: ترافیک
7: صحبت
8: هزینه‌ی منفی‌نگری
9: از این بدتر هم ممکن بود
10: سرطان
11: جاده‌ی مثبت
12: روزه‌ی غر
13: سه ابزار ترک غر
14: بی‌خبری، خوش‌خبری
15: اصول کامیابی
16: بلاگرها
17: باغبان
18: جمعه
19: جلسه
20: اصول مثبت
21: سؤال‌ها
22: باز هم ترافیک
23: یکشنبه
24: دوشنبه
25: هوپ قانون غر زدن ممنوع را بیان می‌کند
26: ارائه
27: مسابقه برای برنده شدن
28: اخبار جدید به هوپ می‌رسد
29: شش ماه بعد
30: همه‌چیز روبه‌راه است
31: برنامه‌ی عمل قانون غر زدن ممنوع
برنامه‌ی عمل هفته‌ی بدون غر
پرسش‌نامه‌ی «آیا غرغرو هستید؟» 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون غر زدن ممنوع: راه‌هایی مثبت برای مقابله با منفی‌نگری در محل کار
نویسنده
مترجممریم اردکانی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8237-72-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون غر زدن ممنوع

خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۱/۱۱/۹
کتاب ارزشمندی است که به خواننده‌اش کمک می‌کند تا غر زدن و اثر منفی آن را در تعامل بین افراد چه در محیط خانواده و یا محیط کار و بین همکاران و یا در یک تیم ورزشی و یا در یک جمع دوستانه بیان می‌کند.
در کتاب با اثر منفی نگری و غر زدن که چیست و چگونه ایجاد می‌شود و هم چنین روش‌هایی برای کنترل آن و راه
شناخت کارهایی برای پرهیز از غر زدن و کنترل این رفتار آشنا می‌شویم
خواندن این اثر برای همه افراد ارزشمند است و میتوان ان را در گروه‌های خانوادگی و همکاران و دوستان خواند و به بحث و بررسی پرداخت تا راه کار‌های عملی ارائه شده در کتاب را به کار بسته و نتیجه ان را بررسی کرد.
برخی از جملات زیبای این کتاب:
💮وقتی غر می‌زنیم به افکار منفی غذا می‌دهیم.
💮حتی حضور یک ادم منفی و غر غر و در محل کار می‌تواند آن محیط را به جهنم تبدیل کند.
💮انسان به همان اندازه‌ای شاد است که خودش تصمیم می‌گیرد شاد باشد.
💮هیچ کار ارزشمندی آسان نیست.
💮سرطان فقط در بدن انسان‌ها نیست بلکه در روابط انسان‌ها هم سرطان‌های پنهانی وجود دارد که منفی نگر‌ها همان سرطان‌های موذی وپنهان هستند.
💮منفی نگری باعث افزایش خطر حمله قلبی و خطر سکته مغزی و کاهش تعداد دوستان و کاهش موفقیت و افزایش استرس و افزایش درد و کاهش انرژی می‌شود.
در پایان کتاب هم راه کارهای خوبی برای کنترل غر زدن و تبدیل آن به فعالیت هدفمند ارائه کرده
و هم چنین یک پرسشنامه هم دارد که با تکمیل ان می‌توانید درجه غر زدن خود را اندازه بگیرید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قانون غر زدن ممنوع

برای دریافت کتاب قانون غر زدن ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.