معرفی و دانلود کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند

عکس جلد کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند

فعالیت ذهن یا توانمندی‌های آن در هر زمینه‌ای توقف‌ناپذیر نیست و به زمان خاصی محدود نمی‌شود. شاد هلمستتر این واقعیت را در کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز بیان می‌کند و با تکیه بر جدیدترین پژوهش‌ها و بررسی‌های معتبر علمی کمک می‌کند که این توانایی مغز را بیشتر بشناسیم تا از آن در جهت افزایش بهره‌وری کمک بگیریم.

درباره‌ی قدرت انعطاف‌پذیری مغز

«امکان یادگیری فقط تا یک سن خاص امکان‌پذیر است». حتما شما هم بارها و بارها این گزاره را شنیده‌اید. اما واقعیت این است که پرتکرار تکرار بودن یک گزاره، دلیل محکمی برای صحیح بودن آن نیست. بنابراین طبق آنچه در کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز (The Power of Neuroplasticity) بیان شده، توانایی‌های مغز بشر تنها به سن خاصی محدود نمی‌شود. شاد هلمستتر (Shad Helmstetter) نویسنده‌ی کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز در تلاش است تا با طرح موضوعات مختلف و براساس بررسی‌ها و پژوهش‌های معتبر، نشان دهد طراحی مغز ما به شکلی است که همواره در تمام طول زندگی قابلیت تغییر و تحول دارد. چگونگی این تغییر و کیفیت آن، به خودِ وابسته است. این‌که آیا در مسیر تقویت این انعطاف‌پذیری گام برمی‌داریم یا چقدر این قدرت را نادیده ‌می‌گیریم، موضوعی است که به نوع مواجهه‌ی ما با این موضوع بستگی دارد.

از آنجا که این کتاب بر پایه دقیق‌ترین دستاوردهای علوم اعصاب نوشته شده، دربردارنده‌ی اطلاعات و ایده‌هایی است که به یاری شما می‌آیند تا خود را با روش‌های شگفت‌انگیزی دوباره به ذهن خود معرفی کنید. درواقع محتوای این کتاب قرار است به مخاطب کمک تا از نو خود را بشناسد و آن را به مغز خود بشناساند. ناگفته نماند با این‌که محتوای کتاب بر مبنای داده‌های علمی نوشته شده است، اما کتاب دانشگاهی یا علمی سخت‌خوان نیست. بلکه شاد هلمسترر نویسنده کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز را به‌شکل ساده و زبانی همه‌فهم به رشته‌ی تحریر درآورده است تا افراد زیادی بتوانند بدون محدودیت سنی و با هر سطحی از دانش از آن بهره‌مند شوند.

در کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز، همان‌طور که در مقدمه آمده است ما با جنبه‌های مختلف نوروپلاستیسیتی که بر بهبود پتانسیل و عملکرد مغز در بخش‌های مختلفی نظیر رشد شخصی، ذهن‌آگاهی، ایجاد نگرش مثبت در زندگی، غلبه بر منفی‌بافی، مراقبه، افزایش سطح شادی و رضایت درونی و... آشنا خواهیم شد. این کتاب را ساسان جعفرنیا به فارسی ترجمه کرده و نشر زمان تغییر نیز آن را به چاپ رسانده است.

کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز مناسب چه کسانی است؟

افرادی که قصد دارند با شناخت توانمندی‌های ذهنی خود و قدرت خارق‌العاده مغز در زندگی شخصی و اجتماعی خود، موفق ظاهر شوند، مخاطبان اصلی این کتاب هستند. همچنین کسانی که مدت‌هاست از هر گونه تغییر مثل یادگیری موضوعات تازه و شروع کردن کاری دلسرد و ناامید شده‌اند، می‌توانند با خواندن این کتاب بار دیگر به قدرت انعطاف‌پذیری مغز خود ایمان بیاورند.

درباره‌ی شاد هلمستتر بیشتر بدانید

دکتر شاد هلمستتر نویسنده‌ی کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز را باید نویسنده‌ی پرفروش در حوزه‌ی کتاب‌های علمی روانشناسی و توسعه‌ی فردی دانست. از این نویسنده کتاب‌های دیگری همچون «خانه‌تکانی مغزی» و «خودگویی منفی» منتشر شده است. کتاب‌های او به‌سبب تاثیرگذاری و ویژگی همه‌فهم بودن آن و همچنین انطباق بر مطالب علمی روز دنیا، به زبان‌های مختلف در سراسر دنیا منتشر شده است تا در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. او را همچنین می‌توان یکی از سخنران‌های صاحب‌نام و پرمخاطب در ایالت متحده آمریکا و حتی در سراسر دنیا دانست.

جملات برگزیده کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز

  • این ذهن شماست که آگاه و خودآگاه است.
  • این ذهن شماست که خلاق است، به شما الهام می‌بخشد و الهام‌بخش شماست.
  • این ذهن شماست که زیبایی را در تقارن و غروب می‌بیند و به غزل نویسی می‌رود.
  • این ذهن شماست که آگاهانه دوست داشتن را انتخاب می‌کند.
  • این ذهن شماست که امید و آرزو دارد.
  • این ذهن شماست که شما انتخاب می‌کنید که "ایمان" داشته باشید.

در بخشی از کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز می‌خوانیم

ممکن است قبلاً به آنچه پیدا می‌کنید مشکوک باشید. اما اگر واقعاً می‌توانستید آنچه را که زن در آزمایشگاه با نگاه کردن به تصویری از مغز خود می‌بیند ببینید، باید مطمئن باشید که آیا مغز شما یک «مغز شاد» است یا یک «مغز ناراضی». راهی وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید، بدون اینکه منتظر باشید تا یک تکنسین آزمایشگاه نمونه‌ای از مغز شما را پس از انتقال آزمایش کند.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است. هنرمندانی که تصاویری از مغز خلق می‌کنند، اغلب از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن مناطق مختلف عملکرد مغز استفاده می‌کنند. در این مورد، من از شما می‌خواهم که مغز خود را به روش دیگری "رنگ‌آمیزی کنید". فرض کنید تصویری از مغز خود دارید، یک طرح ساده بدون هیچ رنگی. حالا فرض کنید سه خودکار رنگی دارید. یکی طلایی، یکی خاکستری و یکی خنثی و بدون رنگ. کاری که ما در این تصویر انجام خواهیم داد این است که مغز شما را با افکاری که فکر می‌کنید رنگ‌آمیزی کنیم.

خودکار طلا برای مثبت‌ترین و سالم‌ترین افکار شماست. قلم خاکستری برای افکار منفی شماست. و قلم خنثی بدون رنگ برای افکاری است که نه یکی هستند و نه دیگری. در تصویر خود، ما در یک ناحیه از مغز رنگ‌آمیزی نمی‌کنیم تا بخش‌های مغز و کارهایی که هر یک از آن‌ها انجام می‌دهند را نشان دهیم. ما در حال رنگ‌آمیزی در کل مغز هستیم تا کیفیت افکارمان را به ما نشان دهیم.

بیایید با رنگ‌آمیزی "تصویر مغز" خود برای تنها یک روز شروع کنیم. من از شما می‌خواهم تصور کنید که تصویر مغز خود را برای تمام روز با خود نگه دارید. همانطور که شروع می‌کنیم، برای مثالی از نحوه عملکرد آن، روز شما را با پرسیدن این سوال آغاز می‌کنم: "امروز چطوری؟ " (اکنون می‌توانید در ذهن خود به آن پاسخ دهید.)

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نوروپلاستیسیتی (انعطاف‌پذیری مغز) - کلمه بزرگ، معنای زیبا
فصل 2: جام مقدس رشد شخصی
فصل 3: مغز چگونه کار می‌کند
فصل 4: مغزی که هر روز تغییر می‌کند
فصل 5: برنامه‌نویسی مغزی شما
فصل 6: برنامه‌هایی که از دنیای اطراف خود دریافت می‌کنید
فصل 7: ذهنی که فراتر از مغز شما زندگی می‌کند
فصل 8: هفت قانون انعطاف‌پذیری مغز
فصل 9: قانون شماره 1 - ذهن‌آگاهی
فصل 10: قانون شماره 2 - انتخاب‌ها
فصل 11: قانون شماره 3 - نیت
فصل 12: قانون شماره 4 - تمرکز
فصل 13: قانون شماره 5 - تکرار
فصل 14: قانون شماره 6 - احساسات
فصل 15: قانون شماره 7 - باور
فصل 16: سر و صدا
فصل 17: عصب‌شناسی خودگویی
فصل 18: استفاده از خودگویی در زندگی روزمره
فصل 19: چگونه از خودگویی مثبت برای سیم‌کشی مجدد مغز خود استفاده کنید
فصل 20: انعطاف‌پذیری ذهن با نگرش
فصل 21: "12 نگرش مثبت برتر" برای سیم‌کشی مغز
فصل 22: مغزی که شما را جوان نگه می‌دارد
فصل 23: فعالیت‌های نورون‌سازی
فصل 24: زندگی "آگاه"
فصل 25: تبدیل ذهن‌آگاهی به یک روش زندگی
فصل 26: مدیتیشن، نوروپلاستیسیته، و مغز
فصل 27: عقب‌نشینی تحول آفرین
فصل 28: شارژ فوق‌العاده در 6 هفته آینده
فصل 29: آنچه فردا ممکن است بیاورد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-622-94528-7-5
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز

زهرا
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
یه کتاب جمع بندی شده درمورد کلیدواژه‌ها و مفاهیم اصلی نوروپلاستیسیته (انعطاف پذیری مغز) است که رد ثابت بودن مغز را پوشش داده و به قدرت تمرین و ساخت مسیر عصبی جدید برای یادگیری هر چیزی اشاره داره
hossain ansari
۱۴۰۲/۴/۲۲
فوق العاده تاثیرگذار بود. آدم به عظمت خدا پی میبره. واقعا حیفه که ادم همچو موهبتی در سر خودش داشته باشه و آگاهانه ازش استفاده نکنه
ماندانا خالقی
۱۴۰۲/۳/۲۶
مطالبش بسیار مفید وجالبه فقط ظاهرا موقع ترجمه خوب ویرایش نشده انگار بعضی جاها ترجمه تحت اللفظیه ولی درکل کتاب خوبیه
دانیال محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
عالی و کابردی. اصولی که باید هر روز تمرین بشه
امیررضا
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کتاب خوبیه توصیه میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز

برای دریافت کتاب قدرت انعطاف‌پذیری مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.