معرفی و دانلود کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها

عکس جلد کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها
قیمت:
۳۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها

جنیفر کیلیک در کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها داستان دو نوجوان به نام‌های جس و الکس را روایت می‌‌کند که هر کدام دارای قدرت‌هایی عجیب هستند. یکی از آن‌ها می‌تواند از احساسات حیوانات سر در آورد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند، و دیگری هنگامی که دروغی می‌شنود، گوش‌هایش به صدا در می‌آیند! اکنون آن دو در اثر حاضر با یکدیگر متحد شده‌اند تا از حقیقت ماجرایی که در پناهگاه حیوانات رخ داده، باخبر شوند.

درباره‌ی کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها

اگر مجلد اول از مجموعه‌ کتاب‌های قدرت‌های نسبتاً عجیب را مطالعه کرده باشید، حتماً با الکس و جس آشنایی دارید. آن دو بار دیگر با کتاب الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها (Alex Sparrow and the Furry Fury) بازگشته‌اند و قرار است در این اثر نیز همچون کتاب پیشین، دروغ‌سنج بدبو ماجراهای هیجان‌انگیزی را رقم بزنند. ماجرا از این قرار است که حالا دیگر دنبال کردن خوکچه‌ هندی‌های مدرسه برای الکس کسل‌کننده شده و دلش می‌خواد به‌شیوه‌ی دیگری به زندگی‌اش هیجان ببخشد! از طرفی، جس دل‌نگران پسری است که به‌تازگی به مدرسه‌ی آن‌ها آمده و بچه‌‌قلدرهای مدرسه حسابی سربه‌سرش می‌گذارند و آزارش می‌دهند. با همه‌ی این‌ها، قصه‌ی اصلی از جایی آغاز می‌شود که الکس و جس می‌فهمند مادر این پسر تازه‌واردْ مدیریت یک پناهگاه حیوانات را برعهده دارد.

اگر به خاطر داشته باشید، الکس و جس هر دو دارای قدرت‌های خارق‌العاده هستند. الکس با شنیدن دروغ‌های دیگران گوشش به صدا در می‌آید و بویی نه‌چندان خوشایند از آن خارج می‌شود. جس نیز می‌تواند با حیوانات ارتباط برقرار کند. از این روست که «ماجرای مدیریت پناهگاه حیوانات» تا این اندازه قابلِ‌توجه آن دو قرار گرفته است.

جس از سر کنجکاوی تصمیم می‌گیرد داوطلبانه وارد پناهگاه شود و از حیوان‌ها دیدن کند. اما به محض این که وارد پناهگاه می‌شود، احساسی عجیب سرتاپایش را فرا می‌گیرد. تو گویی یک چیزی سر جایش نیست، چرا که ترس و وحشت و سردرگمی حیوانات پناهگاه را در بر گرفته و جس که می‌تواند با حیوانات ارتباط برقرار کند، به‌خوبی از این موضوع آگاه شده است! هیچ‌کس نمی‌داند ماجرا از چه قرار است. پلیس نیز به کسی مشکوک نیست و همانطور که حدس می‌زنید، جس و الکس تصمیم می‌گیرند خود به تنهایی کار بر روی پرونده‌ی حیوانات را آغاز کنند. آن‌ دو به مدیر پناهگاه مشکوکند؛ با این وجود؛ گمان اولیه‌ی آن‌ها تا چه اندازه می‌تواند معتبر باشد؟...

مهارت دروغ‌سنجی الکس و قدرتی که جس در برقراری ارتباط با حیوانات دارد، آن دو را آرام‌آرام به حقیقیت نزدیک می‌کند. با این وجود شکی نیست که کسی از دخالت دو الف بچه (!) در کارهای بزرگ‌ترها خوشش نمی‌آید... آیا جس و الکس می‌توانند از این مأموریت جان سالم به در ببرند؟ در این مسیر چه کسی مانع آن‌ها برای یافتن حقیقت می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ خود کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها را مطالعه کنید.

جنیفر کیلیک داستانی را پیش روی کودکان قرار می‌دهد که تا لحظه‌ی آخر با آن همراه می‌شوند و صفحه‌به‌صفحه تلاش می‌کنند تا پایان قصه را حدس بزنند. اثر حاضر کودکانی را که به داستان‌های طنز و تخیلی علاقه‌ دارند، بدون شک شیفته‌ی خود خواهد ساخت.

جنیفر کیلیک کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها را اولین بار به تاریخ یکم مِی 2018 منتشر کرد. این اثر با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد، تحسین منتقدان را برانگیخت و افتخارات متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. گفتنی است نیلوفر خوش‌زبان این کتاب را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه داستان‌های قدرت‌ھای نسبتا عجیب

جنیفر کیلیک در مجموعه داستان‌های قدرت‌های نسبتاً عجیب (Alex Sparrow) داستان پسری به نام «الکس» را پی می‌گیرد. پسری که قدرتی عجیب‌وغریب دارد؛ نیرویی که باعث می‌شود گوش‌هایش هر زمان که دروغی می‌شنود، به صدا درآید. این قدرت اگرچه در ابتدای امر بسیار شگفت‌انگیز و حتی وسوسه‌آور می‌نماید، اما آنچنان که به‌ نظر می‌رسد، هیجان‌انگیز نیست. چرا که با هر بار شنیدنِ حرف دروغ، بویی آزاردهنده از گوش الکس بیرون می‌‌آید و قابلِ‌حدس است که این بو تا چه اندازه می‌تواند برای او (و البته اطرافیانش!) دردسرساز باشد. در همه‌ی این ماجراجویی‌ها، «جس»، دوست و همکار جسی نیز او را همراهی می‌کند.

لازم به ذکر است تاکنون سه مجلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه و به همت نشر پرتقال روانه‌ی بازار نشر ایران شده است. در ادامه نام این کتاب‌ها را به ترتیب انتشار ملاحظه می‌کنید: «دروغ‌سنج بدبو»، «الکس اسپارو و خشم پشمالوها» و «الکس اسپارو و زامبی‌های آخر‌الزمانی».

نکوداشت‌‌های کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها

  • یک داستان ماجراجویانه‌ی معرکه که حسابی پر است از اتفاقات عجیب و غریب و بامّزه، آدم‌ْبدهای خیلی بدجنس، با حضور افتخاری یک خارپشت فوق‌العاده بانمک. (جیمز نیکول)

  • خودتان را آماده کنید؛ قرار است کلی قهقهه بزنید و عاشق این داستان پرماجرای شاد و دوست‌داشتنی شوید. خواندن این مجموعه از این نویسنده برای همه‌ی بچه‌های دنیا واجب است. (لورن گرگوری، نویسنده)

  • الکس اسپاروی دوست‌داشتنی و سرکوب‌ناپذیر با شریکش، جس و تعداد زیادی از دوستان جدید و البته پشمالویش باز گشته است! کتاب الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها دنباله‌ای بر جلد اول مجموعه‌ی قدرت‌های نسبتاً عجیب با نام دروغ‌سنج بدبو است که حتی می‌توان گفت نسبت به کتاب اول خنده‌دارتر و سرگرم‌کننده‌تر می‌باشد. در این اثر می‌توانیم خلق ملایم‌تر شخصیت الکس را مشاهده کنیم و دوستی ساخته‌شده میان قهرمانانمان را ببینیم. کتاب الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها کتابی ضروری برای همه‌ی کودکان است. آماده شوید تا قلبتان را در این ماجراجویی شایان ستایش با جنیفر کیلیک همراه سازید. (Lorraine Gregory)

کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان 7 تا 12ساله از مطالعه‌ی کتاب الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها لذت و بهره‌ خواهند برد. اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های ماجراجویانه و تخیلی علاقه‌مند هستید، اثر حاضر را از دست ندهید.

با جنیفر کیلیک بیشتر آشنا شویم

جنیفر کیلیک همیشه سودای نویسندگی در سرش می‌پروراند. او حتی زمانی که خیلی کوچک بود، دلش می‌خواست نویسنده شود. او خود در توصیف علاقه‌اش به مطالعه چنین می‌گوید: «کتاب‌های زیادی را در اتاق خوابم نگهداری و مخفی کرده بودم که پس از خاموش شدن چراغ‌های خانه آن‌ها را بیرون می‌آوردم و می‌خواندم».

با این حال، او به‌طور حرفه‌ای نوشتن را پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد نویسندگی خلاق دریافت کرد. پس از آن بود که اولین بار ایده‌ی داستان دروغ سنج بدبو به ذهنش رسید. او در حال حاضر در منطقه‌ی آکسبریجِ لندن زندگی می‌کند؛ در خانه‌ای پر از کودکان، حیوانات و البته لگو...! این نویسنده‌ی انگلیسی عاشق خواندن، نوشتن و دویدن است.

از جنیفر کیلیک تا کنون سه‌گانه‌ی قدرت‌های نسبتاً عجیب به زبان فارسی ترجمه شده است که در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها را از سایت کتابراه تهیه و مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها می‌خوانیم

همان‌طور که می‌دانید، من یک جاسوس گردن‌کلفت هستم، برای همین قطع شدن برق به صورت ناگهانی وسط توفان، آن هم وقتی داشتیم درباره‌ی یک اسم ترسناک تبهکارانه صحبت می‌کردیم، اصلاً من را نترساند. حتی اگر فقط یک‌ذره لرزیده باشم، هیچ‌کس آن را ندید، چون همه‌جا تاریک بود. نه مثل شب‌ها که خانه تاریک است، اما سوسوی چراغ‌های خیابان یا ماشین‌هایی که رد می‌شوند یا نور تلویزیون دیده می‌شود. خیلی تاریک‌تر از این حرف‌ها بود، تاریک‌ترین و سیاه‌ترین تاریکی‌ای بود که تا آن موقع دیده بودم. صدای جس از وسط تاریکی به گوش رسید: «چی شد؟»

گفتم: «فقط یه توضیح می‌تونه وجود داشته باشه. جرینگ‌جرینگ می‌دونه ما دنبالش هستیم و اومده تا ما رو برای همیشه ساکت کنه. بگرد دور و برت یه اسلحه‌ای چیزی پیدا کن، جس؛ باید مبارزه کنیم و جونمون رو نجات بدیم.»

«الکس! جس!» صدای مامانم بود که از جایی در خانه به گوش می‌رسید. «نگران نباشین، فقط برق قطع شده. نصف شهر برقشون قطع شده!»

گفتم: «می‌دونی، این هم یکی دیگه از احتمالاته.»

گمانم صدای چرخیدن چشم‌های جس در حدقه را شنیدم. مثل صدای نانی بود که رویش عسل مالیدی و از دو طرف می‌کشی و دو تکه‌اش می‌کنی. وقتی مامان چندتا شمع و چراغ‌قوه روشن کرد و من شمشیر نوری‌ام را از اتاقم آوردم، به قدر کافی نور داشتیم تا هم‌دیگر را ببینیم. جس سی دقیقه‌ی بعد را به پیچ‌وتاب خوردن گذراند؛ چون پمپ تُنگ باب قطع شده بود و باب دلواپس بود که نکند مورد حمله‌ی جلبک‌ها قرار بگیرد. برای همین فرصت زیادی برای نقشه کشیدن نداشتیم.

فهرست مطالب کتاب

1: زندگی من به‌عنوان یک قهرمان
2: با حرف «م» شروع و به حرف «ت» ختم می‌شود.
3: پناهگاهِ واقعاً شگفت‌انگیز
4: زمان اعتراف
5: سنجاب‌های تبهکار و گوسفندهای نه‌چندان گُنده
6: فرار بزرگ
7: رمزهای مخفی و حصارهای شکسته
8: ورود پرهزینه
9: یک روزِ خیلی خیلی بد
10: درگیری با جس
11: اوضاع قمر در عقرب می‌شود.
12: نمی‌توانی چیزی را از ماهی قرمز مخفی کنی.
13: در تعقیب توفان
14: شکار روباه
15: رکس خشمگین
16: پایپر، شخص خیلی مهم
17: خانم «ف» به بازی برمی‌گردد.
18: مذاکرات خصمانه
19: مناظره‌ کردیم، چه مناظره‌ای!
20: چیزی نبود جز تاریکی
21: به روی دشمن لبخند زدیم.
22: مرحله‌ی نهایی، در ساختمان مخوف
23: عاقبت با هم روبه‌رو شدیم.
24: موقعیت اورژانسی
25: پایان ماجرا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها
نویسنده
مترجمنیلوفر خوش زبان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-600-462-644-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها

برای دریافت کتاب قدرت‌ھای نسبتا عجیب 2: الکس اسپارو و خشم پشمالو‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.