معرفی و دانلود کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است

عکس جلد کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است

کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است نوشته‌ی فردریک بکمن درباره‌ی رابطه‌ی احساسی یک نوه و مادربزرگش است که از سوی سایر اعضای جامعه و خانواده به دلیل متفاوت بودن طرد شده‌اند.

این بار شخصیت اصلی داستانِ فردریک بکمن (Fredrik Backman) دختربچه‌ای 7 ساله به نام السا است که با هم‌سن و سال‌های خود متفاوت است و همین تفاوت باعث می‌شود که همکلاسی‌هایش او را اذیت کنند و دوستی نداشته باشد جز مادربزرگش که پیرزنی 77 ساله است. این نوه و مادربزرگ با هم رابطه‌ی احساسی قوی‌ای دارند. این دو دنیای خیالی خود را می‌سازند و با این دنیای خیالی از یکدیگر محافظت می‌کنند. همه ‌چیز خوب و زیبا به نظر می‌رسد تا اینکه روزی مادربرزگ السا می‌میرد و السا از رفتن مادربزرگش ناراحت و عصبانی است اما مادربزرگش مانند دوستی وفادار برای السا نامه‌هایی به جا می‌گذارد و نوه‌ی خود را وارد ماجراجویی‌های جدیدی در زندگی واقعی می‌کند.

چرا باید رمان مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است را بخوانیم:

تمام شخصیت‌های داستان‌های فردریک بکمن عجیب و غریب و در عین حال دوست داشتنی هستند و این موضوع را می‌توان ویژگی مشترک تمام آثار او دانست. همان‌طور که در رمان به یادماندنی «مردی به نام اُوِه» خواننده با شخصیت عجیب اُوِه ارتباط برقرار می‌کند در این کتاب هم همان اتفاق با السا و مادربزرگش رخ می‌دهد و این احساس نزدیکی، شما را تا پایان داستان با خود می‌کشاند.

رمان «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است» (My Grandmother Asked Me to Tell You She's Sorry) در سال 2015 منتشر شد و در فهرست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و نامزد بهترین کتاب سایت Goodreads نیز شد.

فردریک بکمن کیست؟

بکمن در سال 1981 در سوئد به دنیا آمد. اولین رمان او «مردی به نام اُوِه» نام داشت که در سال 2012 منتشر شد و با استقبال بسیار زیادی روبرو شد. «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است» نیز دومین رمان این نویسنده‌ی معروف محسوب می‌شود که توانست موفقیت اولین اثر بکمن را تکرار کند. از میان سایر آثار او می‌توان به «و من دوستت دارم»، «شهر خرس»، «تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند»، «هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود» و... اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است:

- نکته‌ی خاصی که در مورد خانه‌ی مادربزرگ‌ها وجود دارد این است که هیچ‌وقت بویش را فراموش نمی‌کنید.
- هر آدم هفت ‌ساله‌ای باید یک ابَرقهرمان داشته باشد. همین است که هست.
- متأصفم که مجبور شدم بمیرم. متأصفم که مردم. متأصفم که پیر شدم. متأصفم که تنهات گذاشتم، به خاطر این سرطان لعنتی متأصفم. متأصفم که گاهی وقت‌ها نکبت‌تر از بقیه‌ی وقت‌ها بودم.

در بخشی از کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است می‌خوانیم:

مامان‌بزرگ قصۀ نفرین غم‌انگیز فرشتۀ دریایی را برایش می‌گفت، و ماجرای دو شاهزاده‌ای که هر دو دلباختۀ شاهزاده خانم میپلوریس بودند و بر سر عشق او با هم جنگیدند. همین‌طور، داستان شاهزاده‌ای را که با جادوگری درافتاد که باارزش‌ترین گنجینۀ سرزمین نیمه‌بیداری را از او دزدیده بود، و جنگجوهای میباتالوس را توصیف می‌کرد و رقصنده‌های میموواس و شکارچی‌های رؤیا در میرواس. چقدر همه با هم یکی به دو کرده بودند و تو سروکلۀ هم زده بودند، تا روزی که «منتخب» از سرزمین میموواس از دست سایه‌هایی که قصد داشتند او را بدزدند فرار کرد. مامان‌بزرگ ماجرای حیوانات ابری را تعریف می‌کرد که منتخب را به میاماس بردند و ساکنان سرزمین نیمه‌بیداری عاقبت فهمیدند موضوع مهم‌تری هم برای جنگیدن وجود دارد. وقتی سایه‌ها ارتششان را جمع کردند تا منتخب را به‌زور اسیر کنند، همۀ ساکنان سرزمین نیمه‌بیداری علیه سایه‌ها با هم متحد شدند. حتی وقتی به نظر می‌رسید جنگ بی‌انتها به هیچ ترتیبی سر تمام شدن ندارد مگر با پذیرفتن شکست، و حتی وقتی قلمروی میباتالوس سقوط کرد و با خاک یکسان شد، تحت هیچ شرایطی ساکنان قلمروهای دیگر تسلیم نشدند و دست از مبارزه برنداشتند، چون می‌دانستند اگر سایه‌ها منتخب را بگیرند همۀ موسیقی دنیا از بین می‌رود، و قدرت تخیل در سرزمین نیمه‌بیداری می‌میرد. آن‌وقت دیگر هیچ‌چیز با هیچ‌چیز فرقی نخواهد داشت. همۀ افسانه‌ها موجودیتشان را از تفاوت‌ها می‌گیرند. مامان‌بزرگ همیشه می‌گفت: «فقط آدم‌های متفاوت می‌تونن دنیا رو عوض کنن. آدم‌های عادی عرضۀ تغییر دادن هیچ کوفتی رو ندارن.» بعد در مورد وورس‌ها حرف می‌زد. السا باید خیلی زودتر از این‌ها می‌فهمید. باید از همان اول همه‌چیز را می‌فهمید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است
نویسنده
مترجمنیلوفر خوش زبان
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-8740-32-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است

ساره
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
توصیفات فردریک بکمن واقعا کم نظیرن چیزی که آثار اون رو متفاوت کرده لقب گذاری برای کاراکترهاست هر شخصیت با ویژگی خاصی شناخته میشه و شخصیت مرده‌ای در داستان هستش که نقطه‌ی امید و انگیزه‌ی شخص اول داستانه نکته‌ای که خیلی قشنگه اینه که فردریک مرده‌های خواننده رو زنده میکنه! اشاره میکنه که با کسی که کرد مرده نباید خداحافظی باید گفت به زودی میبینمت و مرده‌ها تبدیل به قصه میشن و در سرزمین دیگه‌ای منتظر ما هستن بنابراین هیچ مرده‌ای از دست نرفته فقط از پیش ما رفته و ما به زودی قراره ببینمشون این بهترین و قشنگترین امیدهای داستان هستن نکته‌ی دیگه اینکه نویسنده یادآور میشه حقیقت اونقدرا جدی نیست ولی قصه هارو باید جدی گرفت واقعا هم همینطوره چرا که در دنیای بچه‌ها خبری از اندوه عمیق یا مشکل حل نشدنی نیست چون همه‌ی قصه‌ها خوب تموم میشن! اما دنیای آدم بزرگا انقدر با سردرگمی‌های دنیای حقیقی گره خورده که با یه خروار شیرینی دارچینی هم نمیشه حلش کرد! کلام آخر اینکه با خوندن این رمان متوجه میشید که مرگ هم چاره داره البته اگه ایمان داشته باشید که بابانوئل وجود داره!
مهدیه مطهری
۱۳۹۹/۱/۱۱
کتاب‌های بکمن رو به کسانی پیشنهاد میکنم که صبورن و اهل قضاوت عجولانه نیستن و تا آخر مطالعه میکنن... چون بنظرم در کل نصفه گذاشتن کتاب، توهین به اون کتابه... از دوستانم خواهش میکنم حوصله کنید و کتاب‌های خوب رو تا انتها بخونید... طبق برداشت من، یه نکته‌ی جذاب تو داستان‌های بکمن وجود داره‌... اینکه به میخواد ما نشون بده تو دل بهترین‌ها هم بدی‌هایی وجود داره و در بدترین افراد هم ویژگی‌های مثبت وجود دارن... فقط کافیه به آدم‌ها فرصت بدیم... فرصت بدیم تا زیبایی‌ها و خوبی‌های وجودشونو بهمون نشون بدن.. گاهی با قضاوت عجولانه مون به آدم‌ها اجازه نمیدیم تا همه‌ی وجودشونو به ما نشون بدن و این فرصتو از خودمون میگیریم تا زیبایی‌های وجودشونو ببینیم...
حمیدرضا شیراحمدی
۱۴۰۰/۵/۱۷
کتابی است با نثرِ روان که به جای درگیر کردن شما با کلمات و اصطلاحات پیچیده، شما رو درگیر اصلِ داستان می‌کند، همچنین داستانی گیرا به همراه یک پایان‌بندی مناسب داشت. شاید عنوان کتاب کمی کودکانه به نظر برسد، ولی خوندن این کتاب رو به افراد بزرگسال توصیه می‌کنم، در کل این کتاب ارزش هزینه کردن، وقت گذاشتن و خوندن رو داشت. از این نویسنده کتاب «مردی به نام اُوِه» رو هم خوندم که اون هم عالی بود.
Bina Ahadi
۱۴۰۰/۳/۲۸
رمانش عالی بود! من اوایل که می‌خوندم فکر می‌کردم شاید یه فانتزی کودکانه، ولی با موضوع جدیده. رفته رفته فهمیدم اصلا این طور نیست و همه چیز رئالیسمه منتها چون از دیدگاه یه دختر هشت ساله‌ی باهوش تعریف میشه، طبیعیه که بعضی چیزا یه کم خیال انگیز باشه
پیشنهاد می‌کنم اگر به رمانایی که قلم ساده و گیرایی دارن علاقه دارین، بخونین
S R
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این کتاب رو به پیشنهاد دوستی خوندم. تا حدود صفحه ۱۰۰ به نظرم خیلی بچه گانه میرسید ولی بازم نمیشد کنارش بذارم. ازون به بعد برام خیلی جالب شد و با اشتیاق زیاد تا آخر خوندم و متوجه شدم چرا دوستم این کتاب رو پیشنهاد کرد. بشدت توصیه می‌کنم بخونید.
هلیا سنجابی
۱۳۹۹/۴/۳۰
تلفیق داستان‌های کودکانه و زندگی واقعی جذاب‌ترین نکته‌ی این کتاب هست. و نکته‌ی دیگر اینکه مثل سایر آثار بکمن احساسات بشری در شفاف‌ترین حالت خودش بیان میشه و همون احساسات در وجود خواننده هم تداعی میشه. بسیار لذت بخش هست خواندن این کتاب و غرق شدن در دنیاش
roya koohi
۱۳۹۹/۷/۷
کسایی که این کتاب رو میخونن توصیه میکنم حتما "بریت ماری اینجا بود" رو هم بخونن. کتاب‌های فردریک بکمن متفاوت و آرامش بخشن و نگاه ساده‌ای به زندگی دارن که آدم رو جذب میکنه. کتاب زیبایی بود هر چند ممکنه برای کسایی که تخیل ندارن حوصله سر بر باشه.
حدیثه هویدا
۱۴۰۰/۴/۲۶
آموزش زندگی با آدم‌های متفاوت با سلیقه و عقیده مختلف در یک آپارتمان و قضاوت نکردن آدم‌ها از روی ظاهرشون توی داستان مشهود بود.
دوست دارم یه همچین مادربزرگ باحالی باشم
آناهیتا شاهنظری
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اثار فردریک بی نظیره. نوع ادبیات نوع دیدگاهش به قصه. عالیهههه. از صفحه ۲۰۰ به بعد به نظرم تازه داستان به تب و تاب میفته و تکان دهنده میشه. خط به خطش و میشه خندید و یا گریه کرد
فائزه صفایی فر
۱۳۹۹/۷/۳۰
من کتابای بکمن رو دوست دارم و طرفدارشم ولی این یکی دیگه یه خورده زیادی حوصله سر بر بود. و در کل کتابی نیست که بخوام خوندنش رو به کسی توصیه کنم
fatemeh hiva
۱۴۰۱/۷/۴
کتاب مردی به نام اوه ازاین نویسنده رو خوندم کلن کتابای این نویسنده حالتی هست که باید باحوصله تا انتها خوندش
و واقعا قلم این نویسنده عالیه
لـِئا ‌
۱۴۰۰/۲/۲۸
عالی عالی. مثل همه‌ی رمان‌های بکمن. سرشار از حسِ زندگی. پر از جملات زیبا که به دل‌تون می‌شینه. نگاه زیبایی به زندگی رو نشون می‌ده.
Behnaz Drp
۱۳۹۹/۴/۵
خیلی جذاب بود در ابتدا بچگانه به نظر میرسید اما در ادامه آدم رو جذب میکنه و روی دیگر زندگی رو به آدم نشون میده
زهرا کاظمی
۱۳۹۹/۱/۲۹
عاشق این نویسنده و دیدگاهش هستم؛ خیلی خاص به دنیا نگاه میگنه.
حدیث لیماکی
۱۳۹۸/۱۲/۵
ی کناب خوب ک شما رو جذب میکنه و رابطه نوه و مادربزرگ رو نشون میده
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است

برای دریافت کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.