معرفی و دانلود کتاب قهوه‌ی ایرانی

عکس جلد کتاب قهوه‌ی ایرانی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قهوه‌ی ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قهوه‌ی ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قهوه‌ی ایرانی

کتاب قهوه‌ی ایرانی نوشته‌ی نیک بخش حبیبی، علاوه بر مورد بررسی قرار دادن اصالت قهوه در ایران، روش‌های کاشت و برداشت، تأثیراتش بر بدن انسان و مواد تشکیل دهنده‌ی آن را شرح می‌دهد.

در کشور ما ایران با این که بیش از 2500 گونه گیاه صنعتی - دارویی در کشور شناسایی شده با وجود این سهم ما از تجارت جهانی و گردش مالی از محصولات این گیاهان کمتر از 0/5 درصد است که بخش عمده‌ای از آن هم به صورت خام صادر می‌شود و تکنولوژی فرآوری اولیه و ثانویه آن‌ها در داخل کشور محدود است.

یکی از محصولات گیاهی در جهان که رشد فزاینده‌ای در همه کشورها دارد و در ایران هم با اقبال خوبی در مصرف روزافزون آن همراه بوده، میوه درخت «قهوه» است؛ قهوه از دانه‌های بو داده و آسیاب شده گیاه قهوه تهیه می‌شود.

گیاه قهوه بومی قاره آفریقا (اتیوپی) اگر چه به نظر می‌رسد که در مناطق نیمه گرمسیری و مناطق استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقا از رشد بهتری برخوردار است، ولی باید توجه داشت که این درخت با توزیع یا گستردگی رویش جهانی، قابلیت رشد تقریبا در هر منطقه از جهان به غیر از محیط‌های سخت حیاتی مانند مناطق قطبی و بیابان‌های بسیار خشک بیآب و کم آب را دارد؛ بنابراین کشور ما با این تنوع اقلیمی با انجام پژوهش و اجرای طرح‌های سازگاری، احتمالا می‌تواند در برخی مناطق مستعد کشور کشت شود و در آینده از مناطق کشت قهوه در جهان محسوب گردد.

کتاب قهوه‌ی ایرانی برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که به نظر می‌رسد بسیاری از محققان، دانش پژوهان، دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم گیاهی و کشاورزی با بسیاری از جنبه‌های مختلف قهوه از جمله: تاریخ تحول و عمومی شدن مصرف دانه قهوه، تجارت جهان، مناطق انتشار، انواع سبک مصرف، فواید متنوع و متعدد آن بر سلامتی و خواص درمانی و... آشنایی کمتری دارند، این کتاب می‌تواند در ارتقاء سطح دانش جامعه در شناخت بیشتر قهوه مفید و موثر باشد.

در بخشی از کتاب قهوه ایرانی: قهوه پرشین (Persian coffee) می‌خوانیم:

«قهوه» میوه درخت و گیاهی است از خانواده روبیا یا دقیق‌تر روبیاسیا با گیاهان گل‌دار با نام فارسی تیره «گل سپاسی‌سان» با توزیع یا گستردگی رویش جهانی که قابلیت رشد تقریبا در هر منطقه از جهان، به غیر از محیط‌های سخت حیاتی مانند مناطق قطبی و بیابان‌های بسیار خشک را دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: قهوه پرشین (ایرانی)
فصل دوم: آکادمی قهوه
فصل سوم: انواع روش‌های قهوه نوشی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قهوه‌ی ایرانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-622-255013-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم صنایع غذایی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قهوه‌ی ایرانی

Naj
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتابی بسیار جالب که خسته کننده نیست. کلی داستان تاریخی داره. که علاقه مندان به تاریخ هم میتونن لذت ببرن. کتابی بود که هرگز از مطالعه اون خسته نشدم بلکه مشتاق تر شدم. پیشنهاد میکنم شما هم مطالعه کنید و لذت ببرین.
Ali Lak
۱۴۰۰/۸/۶
خیلی اطلاعاتی خوبی در مورد تاریخچه قهوه و قهوه خانه‌ها در ایران و جهان ارائه میده. همینطور اطلاعاتی در مورد خود قهوه. معلومه واسه تک تک صفحات کتاب خیلی زحمت کشیده شده. حتما بخونید.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قهوه‌ی ایرانی

برای دریافت کتاب قهوه‌ی ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.