معرفی و دانلود کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم

عکس جلد کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم

کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم نوشته نیک‌بخش حبیبی، به تاریخچه‌ی قدرت نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم می‌پردازد و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خاتمه جنگ جهانی اول در سال 1918 باعث شد کشورهای درگیر در این جنگ، بیش از آنکه در تدارک و تقویت ساختار نظامی خویش باشند، در فکر ترمیم خسارت‌های سنگین ناشی از جنگ هولناکی که چهار سال آن‌ها را به خود مشغول کرده بود باشند.

با این وصف دولت آلمان که بازنده اصلی جنگ اول جهانی بود، با انتقال قدرت به حزب نازی به رهبری کهنه‌سرباز جنگ اول، یعنی آدولف هیتلر، بی‌توجه به تمامی تعهدات و معاهداتی که در پیمان ورسای به این کشور تحمیل شده بود، اقدام به تجهیز و تقویت ارتش متلاشی شده خود کرد.

نتیجه بی‌اهمیت دانستن قدرت ارتش بی‌پروای آلمان، بعد از گذشت 21 سال از پایان جنگ فراگیر اول، هجوم آلمان به کشور لهستان و آغاز جنگ جهانی دوم در سال 1939 بود، جنگی که به طرز درخشانی اهمیت به کار گرفتن هواپیما در تمام ابعاد جنگی و برتری در آسمان را کاملاً عیان کرد.

در بخشی از کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم می‌خوانیم:

به محض اینکه نیروهای متفقین توانستند در سواحل فرانسه پیاده و سرپلی ایجاد نمایند، وظیفه هواپیمایی متفقین تغییر کرد. مأموریت اصلی آن‌ها از این به بعد کمک مستقیم و حمایت از نیروهای زمینی بود و این طرز عمل تغییرات فاحشی در عملکرد راهبردی متفقین داد.

در این مرحله، هواپیماها جای توپخانه‌های سنگین را گرفته بودند. هواپیماها توپخانه‌ای متحرک بودند که برد زیاد، سنگین و قدرت آتش آن‌ها برابر با چندین هزار توپ زمینی بود. خاصیت و برتری هواپیما این اثر را داشت که در مدت کوتاهی، هر کجا که لازم بود تجمع آتش به عمل می‌آورد و باعث غافلگیری می‌شد. امتیازی که توپخانه‌های زمینی قادر به کسب آن نبودند.

این عمل را «بمباران جادویی» می‌نامند. سعی می‌شد تا حد ممکن، در سطح کوچک‌تری مقدار بیشتری بمب ریخته شود تا دشمن گیج و غافلگیر شده و مجال عکس‌العمل نداشته باشد. در این وضعیت است که نیروی زمینی عملیات تهاجمی خود را بهتر انجام می‌دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-622-6296-46-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم

برای دریافت کتاب تاریخ جنگ‌های هوایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.