معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر

کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر نوشته‌ی محمدرضا ایرانمنش نخست به صورت تخصصی شما را با یکی از مهم‌ترین فراورده‌های لبنی آشنا کرده، سپس از دلایل اهمیت آن در زندگی انسان‌ها می‌گوید.

شیر و فرآورده‌های مختلف آن از مهم‌ترین اجزاء تشکیل دهنده جیره غذایی بشر به شمار می‌آید و از لحاظ ارزش غذایی سرشار از فسفر، کلسیم، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌، پروتئین و چربی است.

این مایع گرانبها به دلیل آن که غذایی کامل محسوب می‌شود و تقریبا تمامی عناصر لازم را به صورت متعادل داراست، از حمله میکروارگانیسم‌ها مصون نیست و چنانچه در تهیه، نگهداری و توزیع آن دقت کافی نشود، بر اثر آلودگی میکروبی به سرعت فاسد شده و سبب عفونت یا مسمومیت‌های غذایی می‌شود.

هم اکنون بیش از نیمی از شیر تولیدی جهان از مجرای صنعت گذشته و به بازار مصرف عرضه می‌شود. در ایران با توسعه دامداری و صنایع تبدیلی شیر، مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های لبنی بسیار افزایش یافته است. بنابراین بهترین کاری که می‌توان برای مقابله با معضلات فعلی انجام داد، این است که تولید شیر را به حداکثر ممکن رساند و محصولات فرآوری و بسته‌بندی شده را با بهترین کیفیت و به میزان کافی در اختیار مصرف کننده قرار داد.

کتاب (Introduction to technology of milk) در 9 فصل تالیف شده و ضمن رعایت پیوستگی مطالب سعی دارد تا به فراگیری دانشجویان رشته صنایع غذایی، بهداشت شیر و فرآورده‌های آن، تغذیه و کلیه علاقمندان این صنعت کمک نماید.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر می‌خوانیم:

اگر شیر مدتی بدون حرکت قرار گیرد بر روی سطح آنرا لایه‌ای تشکیل می‌دهد که همان چربی شیر است که از نظر اقتصادی و غذایی دارای اهمیت است چربی شیر حاوی ویتامین‌های A و D و E و مقدار بسیار کمی ویتامین K می‌باشد همچنین حاوی اسیدهای چرب غیراشباع ضروری: اسید لینولئیک، اسید لینولنیک و اسید آراشیدونیک است به طوری که چربی‌های شیر عامل اصلی عطر و آرومای شیر هستند.

مولکول‌های چربی در شیر بصورت گویچه‌های کروی کوچکی هستند که متوسط قطر آن 5-3 میکرومتر است که قسمت اعظم چربی در داخل گلبول‌های می‌باشد. به طوری که چربی در شیر به صورت فاز پراکنده امولسیون چربی در آب، در شیر پراکنده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-6591-36-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم صنایع غذایی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر تکنولوژی شیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.