معرفی و دانلود کتاب لئوناردو داوینچی

عکس جلد کتاب لئوناردو داوینچی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لئوناردو داوینچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لئوناردو داوینچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لئوناردو داوینچی

کتاب لئوناردو داوینچی، بیانگر تأملات و تفکرات زیگموند فروید درباره لئوناردو و نمایشگر کوشش‌هایى است که فروید براى درک و شناخت لئوناردو داوینچى به کار گرفته است.

وقتى در مورد شخص به خصوصى کنجکاو مى‌شویم مثلاً همسایه جدید دیوار به دیوارمان، آن‌چه ما را کنجکاو مى‌کند، تناقضاتى است که در گفتار و رفتار او مشاهده مى‌کنیم.

هم‌اکنون با معماى زندگى لئوناردو داوینچی (Leonardo Da Vinci) مواجه‌ایم. اگر همه زندگى لئوناردو معما نباشد، حداقل بخشى از زندگى‌اش معما و سخت پیچیده است. زندگى و کارها و آثار لئوناردو داراى تناقضات چشم‌گیرى است. برخى از رفتارهایش با توجه به نبوغى که در بسیارى جهات از خود نشان داده، غیرمتعارف و دور از شأن وى مى‌نماید. از جمله ناتوانى‌اش در به پایان رساندن اثرى که آغاز کرده بود، وى را رسوا و انگشت‌نما گردانده بود، ترسیمات و نقاشى‌هایش آکنده از احساس است، ولى در نوشته‌هایش اثرى از احساس انسانى دیده نمى‌شود.

در مجموع، کارهاى هنرى لئوناردو راهگشاى سحرانگیزى براى پیروان مکتب اوست. به گفته سرکنت کلارل: "لئوناردو داوینچى، هاملت تاریخ هنر است. سراسر زندگى‌اش پر از ابهام و آکنده از مه‌آلودگى است." ابهام در این‌جاست که آیا او هنرمندى بود که به طرف علم کشیده شد، یا دانشمندى که به طرف هنر جلب گردید؟

در کتاب لئوناردو داوینچی، زیگموند فروید (Sigmund Freud) ثمره کوشش‌هایش را جهت شناخت لئوناردو داوینچى طرح کرده است. فروید هم‌چنین کوشیده تا تناقضات رفتارى و ذهنى لئوناردو را تفسیر کرده، توضیح دهد. به هر حال شکى نیست، نگاه فروید در مردم عادى اعجاب‌انگیز مى‌نماید. از آن‌جا که لئوناردو داوینچى بسیار شناخته شده است و عموم مردم علاقه‌مند به شناخت وى هستند، این کتاب به طریقى نگاشته شده که افراد غیر متخصص نیز قادر به درک مطالب آن باشند.

همین طریقه تفسیر فروید است که به طور منطقى مقاله وى را با تفسیرى که درباره شخص دیگرى مى‌کنیم، متفاوت مى‌گرداند و در نهایت همین‌گونه تحقیق است که به طور مشخصى این پژوهش را از تحقیقات دیگران متمایز مى‌کند و صرفا بیانگر نگرش فروید است.

به سبب همین روش اختصاصى فروید است که بخش اعظم روان‌شناسى عمومى فروید، معطوف به حل معماى لئوناردو داوینچى مى‌شود. شکى نیست کوشش فروید در مورد احساس عمومى کوششى دقیق و آگاهانه است، اما با این حال، بخش اعظم روان‌شناسى احساس عمومى؛ ناشناخته باقى مانده است.

فهرست مطالب کتاب

همراه با یک یاد
پیشگفتار
قسمت اول
نگاهى منتقدانه به مقاله فروید درباره لئوناردو داوینچى
قسمت دوم
لئوناردو داوینچى، خاطره‌اى از کودکى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لئوناردو داوینچی
نویسنده
مترجممهدی افشار
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-7436-56-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لئوناردو داوینچی

کیوان اقبال
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
کتاب بیشتر نوشته‌های مترجم بود تا زیگموند فروید تو نسخه جدید این کتاب حتما ذکر کنید که نویسنده‌ی این کتاب مهدی افشار هست نه زیگموند فروید 🙏
در کل اگر صحبتهای مترجم رو در نظر نگیریم کتاب خیلی خوبیه
Fafa
۱۴۰۱/۹/۶
از خود کتاب اصلی بهتر بود کتاب روانکاوی لئوناردو داوینچی واقعا سوال ایجاد میکنه تو ذهن این کتاب منطقی تره و یه جورایی با دید انتقادی به نظریه فروید نگاه میکنه
B Kousari
۱۳۹۹/۱/۴
کتابی ضعیف.... امکان نوشتن مطالب کتاب در سه صفحه وجود داشت مطالب مرتب تکرار می‌شوند.... .
Parizad Naseri
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
کتاب تکراری بود، مطالبی که در هر کتابی پیدا می‌شود
Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۱/۸/۵
از این کتاب توقع بیشتری داشتم.
زیاد نتونست منو جذب کنه.
میلاد ملکی
۱۳۹۸/۲/۲۷
خیلی عالی بودواز نویسنده‌ی این اثرتشکر می‌کنم
سایه واشقانی
۱۳۹۷/۱۰/۸
من علاقه زیادی به دانشمندان دارم و این کتاب را دوستدارم
E.p E.p
۱۳۹۷/۴/۲۷
خیلی تکراری داشت میتونست در ۸۰ صفحه خلاصه شود
Sohrab S
۱۳۹۶/۷/۹
با سلام و تشکر از زحمات شما، بسیار عالی و مفید
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب لئوناردو داوینچی

برای دریافت کتاب لئوناردو داوینچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.