معرفی و دانلود کتاب لاموزیکا

عکس جلد کتاب لاموزیکا
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لاموزیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لاموزیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لاموزیکا

روایتی از عشق‌هایی که به ناکامی می‌رسند و رابطه‌هایی که به جدایی ختم می‌شوند. مارگریت دوراس در کتاب لاموزیکا، روایتگر ماجرای زوجی شده که در آستانه‌ی طلاق قرار گرفته‌اند، هرچند تلاش می‌کنند عشق ازدست‌رفته را مجدداً بازیابند. مطالعه‌ی این نمایش‌نامه‌ که به‌عنوان یکی از مجلدهای مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک فرانسه بسیار دلنشین خواهد بود.

درباره‌ی کتاب لاموزیکا

شالوده‌‌ی اصلی و درون‌مایه‌ی کتاب لاموزیکا (La Musica deuxième) حول محور مکالمات زوجی می‌چرخد که به نظر می‌رسد در گذشته رابطه‌ی خوبی داشته‌اند، اما اکنون راهی جز جدایی برایشان نمانده است. میشل نولت که مردی است خوش‌قیافه و دهه‌ی چهارم زندگی‌اش را می‌گذراند و در مقابل او، آن ماری نیز که زنی سی‌و‌پنج‌ساله و باوقار است، شخصیت‌های اصلی این نمایش‌نامه به شمار می‌آیند. در یکی از شب‌های تابستان، در هتلی که این زوج در آن اقامت دارند، شاهد مکالماتی خواهید بود که میان آن‌ها ردوبدل می‌شود و شرحی از رخدادهای گذشته‌ی زندگی ایشان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مارگریت دوراس (Marguerite Duras)، بانوی نویسنده و هنرمند فرانسوی، در این اثر نیز، ظرافت‌های درونی هر یک از شخصیت‌ها را به‌زیبایی تمام ترسیم کرده و اگرچه مخاطب این کتاب جز جملاتی سربسته از زبان شخصیت‌ها، چیز دیگری را پیش رو نخواهد داشت، اما با وجود هنرمندی دوراس در بازنمایی لحن ویژه، تمایلات درونی و سردرگمی‌های خاص هرکدام از کاراکترها، در درک سیر وقایع و جریان کلی نمایشنامه دچار مشکل نخواهد شد.

در ابتدای مکالمه‌ی این زن و مرد همه‌چیز عادی است. البته به نظر می‌رسد در دقایق نخست زن چندان تمایلی به صحبت ندارد و بیشتر با اشاره یا سکوت منظور خود را به مرد منتقل می‌کند. رفته‌رفته مکالمات میان آن‌ها اوج می‌گیرد. گویا آن‌ها در تلاش‌اند رابطه‌ی آسیب‌دیده‌ی سابق را ترمیم کنند و حال خوش گذشته را دوباره پدید بیاورند تا این‌که...

درست بیست سال پس از انتشار کتاب لاموزیکا، مارگریت دوراس پرده‌ی دیگری را بر آن افزود که «لاموزیکای دوم» نام دارد. در پرده‌ی دوم این نمایش‌نامه نیز گفت‌و‌گوهای میان زن و مرد، البته با تغییراتی، همچنان جریان دارد. هر دو کماکان جوانانی دلباخته هستند که در سردرگمی دست‌و‌پا می‌زنند.

این نمایش‌نامه‌ی عاشقانه و کلاسیک، بیست‌ویکمین مجلد از سری کتاب‌های تجربه‌های کوتاه است و مطالعه‌ی آن برای مخاطبانی که مایل‌اند با آثار فاخر و برجسته‌ی ادبیات جهان بیشتر آشنا شوند، اما فرصت کافی برای خواندن کتاب‌های حجیم را ندارند، مناسب خواهد بود. نشر چشمه این نمایش‌نامه‌ی خواندنی را با برگردان هوشنگ حسامی به چاپ رسانده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ تجربه‌های کوتاه

«تجربه‌های کوتاه»، مجموعه‌ای گردآوری‌شده از داستان‌‌ها و نمایش‌نامه‌های کوتاهی است که از برترین آثار ادبیات جهان به شمار می‌آیند. این مجموعه با تلاش نشر چشمه و با هدف گردآوری آثار کم‌حجم، اما درجه‌یک ادبی جهان، به دست مخاطبان فارسی‌زبان رسیده است. مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، یک فرصت عالی و استثنایی برای آشنایی مشتاقان جهان داستان و نمایش‌نامه با آثار مختلف ادبی از هر گوشه‌ی دنیا است. همچنین فرصتی ویژه برای تبدیل کردن اوقات ازدست‌رفته‌ی روز به تجربه‌ای طلایی و فراموش‌نشدنی به شمار می‌آید. در هر کجا و موقعیتی که باشید، چه در مسیر رسیدن به کار و یا فرصت استراحت روزانه، با در دست گرفتن یکی از کتاب‌های این مجموعه برای اندک زمانی از دنیای شلوغ و پرسروصدای بیرون فاصله خواهید گرفت و پا به جهان جادویی واژگان خواهید گذاشت.

از مجلدهای مجموعه کتاب‌های تجربه‌های کوتاه می‌توان عناوین زیر را نام برد:

«مرده‌ها سکوت می‌کنند»، «شبح خانم ویل»، «حراج»، «محاکمه»، «پزشک پوشالی»، «میموزاهای الجزایر»، «مرگ در می‌زند»، «مجموعه‌ی نامرئی»، «من؟ من با همه فرق دارم» و «دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌شناسی».

نکوداشت‌های کتاب لاموزیکا

  • روایتی که ظاهراً معمولی و ساده است، اما در باطن پیچیدگی‌های بسیاری دارد. (نقد کتاب آمازون)
  • اثری زیبا و دربردارنده‌ی مفاهیمی چون حسادت و عشق. (گودریدز)

اقتباس‌های سینمایی و هنری از کتاب لاموزیکا

در سال 1967، بر اساس نمایش‌نامه‌ی لاموزیکا، یک فیلم درام فرانسوی به همین نام به نمایش درآمد که مارگریت دوراس و پل سبان کارگردانی آن را بر عهده داشتند. در سال 1965 نیز، در استودیوی شانزه‌لیزه، نمایشی از این اثر به روی صحنه رفته بود.

کتاب لاموزیکا برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران نمایش‌نامه‌های کلاسیک عاشقانه و ادبیات فرانسه مجذوب کتاب لاموزیکا خواهند شد.

با مارگریت دوراس بیشتر َآن شویم

مارگریت دوراس (زاده‌ی 1914) نویسنده و کارگردان نوآور فرانسوی است که توانسته چندین فیلم، داستان‌ و فیلم‌نامه را به جامعه‌ی هنری ارائه نماید. مشهورترین اثر او فیلم «هیروشیما، عشق من» است که جایزه‌ی کن و نامزدی جایزه‌ی اسکار را برای دوراس به ارمغان آورده. ساخت 19 فیلم و تألیف بیش از 60 رمان، فیلم‌نامه و داستان کوتاه دستاوردهای هنری و ادبی دوراس به شمار می‌آیند.

کتاب‌های «امیلی ال»، «سکوت عشق»، «اورلیا پاریس»، «سدی برابر اقیانوس آرام»، «باران تابستان»، «حیات مجسم» و «نایب کنسول» از آثار دیگر این نویسنده هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. سبک ویژه و سنت‌شکنانه‌ی دوراس، تحسین منتقدان را برای او به همراه آورده، به‌طوری که او را از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان زن در ادبیات مدرن به شمار می‌آورند. مارگریت دوراس در سال 1996، پس از تحمل یک دوره‌ی بیماری، چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب لاموزیکا می‌خوانیم

مرد: ما خیلى جوون بودیم.
زن: اما حالا همه‌ى اون دردسرها، اون نگرانى‌ها رو نمى‌خواییم، ما...
مرد: [حرف‌اش را قطع مى‌کند.] حالا کار دیگه‌ئى باید بکنیم؟
زن: آره گمون‌م.
مرد: چى؟
زن: [مى‌خندد.] هیچ‌ چی. فقط انتظار داشتم به شکل دیگه‌ئى این کار رو بکنیم. [مکث.] ما عادت نداریم از ترس عقب بکشیم... تا تقى به توقى بخوره شب‌ها بى‌خوابى، جاروجنجال، تراژدى...
مى‌خندند.
مرد: خشونت.
زن: [تردید مى‌کند و بعد اعتراف] از اون هم بدتر...
کنایه به یک‌بار اقدام به خودکشى.
مرد مبهوت است. بر مى‌خیزد و بالاى سر او مى‌آید. پرده‌ى دوم لاموزیکا: زن تقریباً مرده است، و مرد به این مسئله پى مى‌برد.
مرد: چى؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لاموزیکا
نویسنده
مترجمهوشنگ حسامی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-229-600-601-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لاموزیکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لاموزیکا

برای دریافت کتاب لاموزیکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.