معرفی و دانلود کتاب صوتی درد

عکس جلد کتاب صوتی درد
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درد

مارگریت دوراس در کتاب صوتی درد با دستمایه قرار دادن بخشی از تجارب زیسته‌ی خود در دوران جنگ جهانی دوم، رمانی زیبا و تأثیرگذار را به رشته‌ی تحریر در آورده. راوی اثر او زنی است که در بحبوحه‌ی روزهای اشغال فرانسه توسط ارتش آلمان نازی، دل‌مشغولِ همسر خویش است که در جبهه‌های نبرد به سر می‌برد.

درباره کتاب صوتی درد

مارگریت دوراس، به گواه اغلب صاحب‌نظران، از ستون‌های ادبیات مدرن فرانسه است. در ایران، بسیاری از ما وی را در مقام فیلمنامه‌نویسی می‌شناسیم که خالق شاهکاری چون «هیروشیما، عشق من» بوده است. واقعیت اما آن است که دوراس، پیش از هر چیز یک رمان‌نویس حاذق و مادرزاد بود؛ قصه‌گویی صاحب سبک که در کنار هموطنش، سیمون دوبووار، و همچنین، ویرجینیا وولفِ انگلیسی، نقشی عمده در اعتلای ادبیات زنان در اروپا ایفا کرد.

کتابی که هم‌اینک نسخه‌ی صوتی آن را در دست گرفته‌اید، یکی از بهترین آثار مارگریت دوراس محسوب می‌شود. کتاب درد (La Douleur) رمانی گیرا و زیباست که داستان آن در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد. راوی کتاب درد زنی شاعرمسلک است که سعی دارد با نوشتن خاطرات روزانه‌، رنج دوری از همسری را تاب آورد که فرسنگ‌ها دورتر از او، در میادین نبرد به سر می‌برد. زن نمی‌داند که او زنده است یا مرده. اسیر است یا آزاد. مجروح گشته یا در صحت و سلامت به سر می‌برد. «درد» او به واقع ناشی از همین بی‌خبری جانکاه و طاقت‌فرساست.

البته باید گفت که حوادث رمان درد به آنچه بیان کردیم، ختم نمی‌شود. دوراس در بخش‌هایی از اثر خود، زندگی شخصیت‌های دیگری را نیز روایت می‌کند. به واقع، رمان او پازلی است با تکه‌های انسانی؛ تصویری که گویی به شتاب از روزهایی دشوار گرفته شده است. هرآنچه در این تصویر به چشم می‌خورد، تحت تأثیر وقایع جنگ، شکلی دیگرگونه به خود گرفته است. امری که توأمان مُبَینِ هنر روایت‌گری دوراس و هولناکیِ انگاره‌ی جنگ است.

رمان درد به قلم توانای قاسم روبین به فارسی ترجمه شده و به همت صدای گرم سحر بیرانوند به نسخه‌ی صوتی حاضر بدل گشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی درد

فیلم سینمایی خاطرات جنگ (Memoir of War)، ساخته‌ی امانوئل فینکیل، با الهام از رمان درد ساخته شده است. این اثر در سایت معتبر آی. ام. دی. بی نمره‌ی متوسط 6.3 از 10 را دارد.

کتاب صوتی درد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه و دوست‌داران رمان‌هایی با تم تاریخی، دو گروه از مخاطبینی‌اند که رمان‌ درد از مارگریت دوراس را مورد پسند خویش خواهند یافت.

با مارگریت دوراس بیشتر آشنا شویم

مارگریت دوراس (Marguerite Duras) از مطرح‌ترین نام‌های ادبیات فرانسه در قرن بیستم است. او در طول دوران فعالیت هنری - ادبی خود، حدود شصت اثر ادبی، اعم از رمان، نمایشنامه و فیلمنامه از خود به انتشار رساند. دوراس در سال 1914 متولد شد و به سال 1996 از دنیا رفت.

از میان آثار وی، می‌توان به عناوینی چون «عاشق»، «باران تابستان» و «نوشتن، همین و تمام» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی درد می‌شنویم

کماکان روی نیمکت و در کنار تلفن. بله، امروز برلن تسخیر می‌شود. این را هر روز به ما گفته‌اند. اما امروز به واقع پایان کار خواهد بود. روزنامه‌ها نوشته‌اند که ما چگونه مطلع خواهیم شد. از طریق آژیرهایی که برای آخرین بار به صدا درخواهند آمد. آخرین آژیر این جنگ. آژیر فتح. دیگر به حوزه نمی‌روم. نخواهم رفت... دیگر تمام شد. نه فقط به حوزه نخواهم رفت، حتی دیگر حرکتی هم نخواهم کرد. فعلاً بر این نظرم. البته دیروز هم بر این نظر بودم. ولی ساعت ده شب رفتم بیرون سوار مترو شدم و بعد هم رفتم زنگ خانه‌ی د. را زدم.

د. در را به رویم باز کرد. مرا در میان بازوان خود گرفت. پرسید: «هیچ خبری در این چند ساعت نرسیده؟»

«هیچ... من دیگه تحمل ندارم.»

آنجا را ترک کردم. حتی نخواستم وارد اتاقش شوم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
قسمت اول - یک
22 دقیقه
قسمت اول - دو
32 دقیقه
قسمت اول - سه
35 دقیقه
قسمت اول - چهار
29 دقیقه
قسمت اول - پنج
23 دقیقه
قسمت اول - شش
33 دقیقه
قسمت دوم - یک
31 دقیقه
قسمت دوم - دو
29 دقیقه
قسمت دوم - سه
28 دقیقه
قسمت سوم - یک
32 دقیقه
قسمت سوم - دو
38 دقیقه
قسمت سوم - سه
26 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درد
نویسنده
مترجمقاسم روبین
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درد

فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
از اسرای آزاد شده زمان نازی‌ها میگه که در حالی رها شدن که بین زندگی و مرگ دست و پا می‌زنند. با جزئیات از وضعیت فیزیکی و حالات روحی و روانیشون از همان روزهای اولیه تا بهبودی نسبی لب به سخن گشوده. از ترس مردمی که شبیه آتش زیر خاکستر در برابر آلمان نازی کم کم قد می‌کشند و نوع ارتباط برقرار کردنشون با هم، تصاویر حیرت انگیزی رو مثال زده، از گرانی و قحطی و بیچارگی قشرهای مختلف اجتماع، با عقاید گوناگونی که داشتند پرده برداشته. در بخش‌هایی از رمان از لایه‌ی ترسناک و شکننده‌ی دوستی‌هایی که به مرگ و بازداشت به دست نازی‌ها ختم میشه تا لایه‌های عمیق دوستی و وفاداری در شرایط سخت، خاطراتی رو بیان کرده. از رعب و وحشت و برگشتن ورق در کمال ناباوری، از دلایل روحی و روانی آدم‌های گرفتار در هر دو جناح فکری، مثال‌های قابل فهمی رو در متن کتاب گنجانده، از خرابی‌های بجا مونده حرف زده. از جنگی که به عقیده‌ی نویسنده‌ی کتاب ریشه‌ای صد و پنجاه ساله داشته و حالا با قحطی با گرانی و از هم پاشیدگی خانواده‌ها، به این وسعت رقم خورده، نوشته. از برگشتن ورق جنگ و نحوه گرفتن اعتراف و شکنجه اسرای نازی گفته و در هر دو حال، حجم خشونتی که به تصویر کشیده، قلب مخاطب رو در هم فشرده میکنه. از وضعیت انسان‌هایی که به یک یا چند زبان مشترک حرف می‌زدند، چه بسا از کوچه‌ها، خیابان‌ها و شهرها خاطرات مشترک و یا مشابهی رو داشتند و درگیر جنگی اینچنین خانه به خانه و مملو از تنفتیش فکر، خانواده، دوست و روح و روان شدند، پرده برداشته. در بخشی از کتاب این زن با یکی از ماموران نازی که شوهرش رو دستگیر کرده، مدتی طولانی در ارتباط هست و در حالی که با هم همکلام هستند، غذا می‌خورند و زیر آسمان یک شهر، نفس می‌کشند، به لحاظ روحی فرسنگ‌ها دورند.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
جنگ و وقایع زشت، دردناک و جبران نشدنی آن
ایران ایرانی
۱۴۰۲/۲/۱۹
من عاشق متنهای مارگاریت دوارسم زنانه سخت عمیق
Anahita Alaj
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیلی داستان خوب و جذاب بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درد

برای دریافت کتاب صوتی درد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.