معرفی و دانلود کتاب لبخند با یک مغز اضافه

عکس جلد کتاب لبخند با یک مغز اضافه
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لبخند با یک مغز اضافه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لبخند با یک مغز اضافه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لبخند با یک مغز اضافه

کتاب لبخند با یک مغز اضافه به قلم دانیل ام کلاین و توماس کت کارت، اثری جذاب و سرگرم کننده است که شما را به گونه‌ای متفاوت با مکاتب، سنت‌ها، مفاهیم و اندیشمندان فلسفه جهان آشنا می‌کند.

کتاب حاضر برای کسانی به رشته تحریر درآمده که می‌خواهند مفاهیم پیچیده فلسفی را به زبانی ساده و طنزآمیز درک کنند. در این اثر به موضوعاتی چون مفاهیم اگزیستانسیال، فلسفه زبان، فلسفه فمینیسم و بسیاری دیگر از مطالب جذاب فلسفی پرداخته می‌شود که همگی با نثر روان برای درک بهتر توضیح داده شده‌اند.

دانیل ام کلاین (Daniel Martin Klein) استاد اقتصاد دانشگاه جورج میسن و نویسنده آمریکایی و توماس کت کارت (Thomas Cathcart) در کتاب لبخند با یک مغز اضافه (Plato and a Platypus Walk Into a Bar) فلسفه و طنز را درهم آمیخته و به مفاهیم جدی زندگی از منظری متفاوت نگاه کرده‌اند.

وجه تشابه جوک‌ها و ایده‌های فلسفی چیست؟ حقیقتش را بخواهید از یک منظر که لزوماً نیمۀ پُر یا خالی لیوان نیست ساختار جوک و بافت‌ ایده‌های فلسفی و، به عبارتی، شیوه‌ی پردازش هر دوی آن‌ها از یک جنس‌اند. آن‌ها ذهن را به شیوه‌های مختلف سر کار می‌گذارند؟ دست می‌اندازند؟ به چالش می‌کشند؟ بله، به چالش می‌کشند. هر دوی آن‌ها حقایق نهفته و اغلب ناخوشایندِ زندگی را نشان می‌دهند و به دنیای ساخته و پرداخته‌ی ذهن شما ضربه می‌زنند.

برخلاف اکثر کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه، این کتاب بر اساس سیر کرونولوژیک حرکت نمی‌کند. در حقیقت، سعی می‌کند ایده‌های اساسی عالم فلسفه را از طریق بیان روان طنز برای شما توضیح دهد.

تا به حال درباره‌ی تسلسل و رشته‌های نامتناهی چیزی شنیده‌اید؟ لطیفه‌ای که کتاب با آن شروع شده، دقیقاً، به این مسئله‌ی فلسفی پیچیده اشاره می‌کند: جست‌وجوی بی‌پایان برای یافتن علت نخستین در لابیرنت پیچیدۀ مخلوقات بی‌شمار. خالق زندگی، جهان، زمان، و فضا حقیقتاً کیست؟

کتاب‌های آسمانی خالقِ جهان را وجودی ازلی و ابدی می‌دانند و دانشمندان بی‌اعتقاد به عالم ماوراء آن را نتیجۀ انفجار بزرگ یا همان «بیگ‌بنگ». اما فلاسفه چون علاقه‌ی غریبی به پیچیده‌تر کردن مسائل ظاهراً ساده دارند، بحث تسلسل را در این رابطه مطرح کرده‌اند. حالا مسئله اینجاست که آیا این دور تسلسل به صورت مدوّر است، کروی است، از بالا به پایین است، از پایین به بالاست، یا...

جملات برگزیده‌ی کتاب لبخند با یک مغز اضافه:

- فقط یک معضل فلسفی واقعی وجود دارد و آن خودکشی است. قضاوت در مورد اینکه زندگی ارزش زیستن دارد یا خیر، پرسش مهم و اصلی فلسفه است.
- زندگی جاده‌ای است که از ناکجاآباد آغاز و به نیستی ختم می‌شود.
- وقتی آثار فلسفی را مطالعه می‌کنم احساس می‌کنم در حال هضم چیزی هستم که آن را داخل دهانم نگذاشته‌ام.
- همان‌گونه که انسان قادر به دیدن عدم نیست که از آن زاده شده قادر به درک ابدیتی نیز نیست که او را می‌بلعد.
- واقعیت صرفاً یک توهّم است؛ توهمی دیرپا و ماندگار.
- هیچ گاه در مورد یک فلسفه بر اساس استفادۀ نادرست از آن قضاوت نکنید.

در بخشی از کتاب لبخند با یک مغز اضافه می‌خوانیم:

از بحث متافیزیک که بگذریم، سراغ مکتبی می‌رویم که صد و هشتاد درجه با متافیزیک تفاوت دارد و شعارش هم این است: «آنچه تجربه و مشاهده به ما می‌گوید بسیار متزلزل‌تر از آن است که بشود به آن اعتماد کرد.» می‌دانید برخی از فلاسفه را بیشترِ مردم با یک جمله یا یک اصطلاح و یک عبارت مشهور می‌شناسند، مثلاً جان لاک را با اصطلاح «تابولا راسا» یا «لوح نانوشته»، نیچه را با جملۀ «چون به سراغ زنان می‌روی بی‌تازیانه مرو» (نکتۀ جالب اینجاست که این جمله مال نیچه نیست، ضمن اینکه چندان هم به فلسفه ربطی ندارد)، و دستِ آخر دکارت را با جملۀ مشهور «می‌اندیشم پس هستم». در این میان گوتفرید ویلهلم لایب نیتز، فیلسوف خردگرای قرن هفدهم، بسیار بدشانس است که جملۀ مشهورش نه یک شاه‌بیت فلسفی، که مایۀ تمسخر و طعنۀ طنازان و طنزنویسان از کار درآمد.

وقتی لایب نیتز در نیمۀ دوم عمرش نوشت که «این جهان بهترین جهان ممکن است» سیل طعنه‌ها و تمسخرهای بی‌رحمانه بود که نثار او و افکار و آرای فلسفی‌اش شد. بدتر از همه این بود که یک قرن بعد فیلسوف نابغه و طنزپرداز چیره‌دستی چون ولتر تصمیم گرفت با الهام از این جمله و تقابل آن با واقعیات تلخ جهان رمان جاودانی کاندید یا ساده‌دل را که به اعتقاد بسیاری نخستین رمان طنز تاریخ ادبیات جهان است به رشتۀ تحریر درآورد.

ماجرای کتاب از این قرار است: کاندید جوان نیک‌سیرت و ساده‌دلی است که در جریان سفر به کشورهای مختلف اروپا همراه با استاد فیلسوفش، دکتر پانگلوس (که در حقیقت تجسم ولتر از شخصیت لایب نیتز است)، شاهد قتل، تجاوز، اعدام‌های دسته‌جمعی، بیماری‌های مرگبار اپیدمیک، و یک زمین لرزه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
فصل اول: متافیزیک
فصل دوم: منطق
فصل سوم: معرفت‌شناسی: تئوری خرد
فصل چهارم: اخلاقیات
فصل پنجم: فلسفه و اعتقادات جمعی
فصل ششم: اگزیستانسیالیسم
فصل هفتم: فلسفۀ زبان
فصل هشتم: حکومت معطوف به قدرت
فصل نهم: نسبیت
فصل دهم: فرافلسفه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لبخند با یک مغز اضافه
نویسنده،
مترجمحسین یعقوبی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-03-0110-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لبخند با یک مغز اضافه

احمد عباسی
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
درجه یک و عالی. مقدماتی برای اهل مطالعه. از دو بخش اصلی فلسفه و منطق تشکیل شده. با لطیفه‌های بامزه مباحث فلسفی رو باز میکنه. لذت بردم. سرچ کردم دیدم دو سه تا کتاب دیگه هم از این دو تا نویسنده هست که ترجمه هم شدن
امیرشهریار
۱۴۰۱/۲/۷
من این کتاب رو نپسندیدم و نظر شخصیم اینکه ایده جالب بود اما جالب اجرا نشده بود و هیچ طنزی (حتی فلسفی) نداشت. من به فلسفه و کتاب‌های مربوط به این حوزه علاقه‌مندم اما این کتاب، کتابِ خوبی نبود!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب لبخند با یک مغز اضافه

برای دریافت کتاب لبخند با یک مغز اضافه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.