معرفی و دانلود کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟: یک ماجراجویی علمی و فلسفی

عکس جلد کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟: یک ماجراجویی علمی و فلسفی
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟: یک ماجراجویی علمی و فلسفی

فیلسوفان بسیاری در طول تاریخ کوشیده‌اند به سؤالات اساسی هستی پاسخ دهند. در کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟، یک فیلسوف و روزنامه‌نگار آلمانی به نام ریشارد داویت پرشت، شما را به یک سفر فلسفی هیجان‌انگیز و آگاهی‌بخش در سراسر دنیا می‌برد و موضوعاتی عمیق و چالش‌برانگیز در فلسفه و علوم اعصاب را مطرح می‌کند. گفتنی است که این اثر ارزشمند در بدو انتشار، به یکی از پرفروش‌های اشپیگل بدل گشت و بیش از یک میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شد.

درباره‌ی کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

برخی از افرادی که تحصیل در رشته‌ی فلسفه را شروع می‌کنند، فکر می‌کنند که در پایان کار به جواب بسیاری از سؤالات خود می‌رسند: انسان کیست؟ زندگی چه معنایی دارد؟ چگونه می‌توان به خوشبختی رسید؟ رابطه‌ی ما با دیگران چگونه تعریف می‌شود؟ حافظه و زبان دقیقاً چیستند؟ احساسات از کجا به وجود می‌آیند؟ اما هر چه جلوتر می‌روند، متوجه می‌شوند که چنین پرسش‌هایی به اندازه‌ی طول عمر بشر قدمت دارند و هنوز هم اندیشمندان زیادی با آن‌ها درگیر هستند. فیلسوفانْ افرادی بوده‌اند که سعی کرده‌اند به این سؤالات پاسخ دهند؛ اما امروز فلسفه به دانشی میان‌رشته‌ای تبدیل شده است که علاوه بر رشته‌های علوم انسانی، علوم طبیعی مانند فیزیک، زیست‌شناسی و علوم اعصاب (نوروساینس) نیز برای پیدا کردن جواب پرسش‌هایی از این دست به کمک آن آمده‌اند. ریشارد داویت پرشت (Richard David Precht) هم از جمله کسانی بود که کار خود را با رشته‌ی فلسفه در دانشگاه کلن آغاز کرد؛ ولی به‌زودی فهمید که فلسفه‌ی آکادمیک نمی‌تواند روح تشنه‌ی او را سیراب کند. او عقیده داشت که استادان فلسفه‌ی دانشگاه ‌آن‌قدر عصاقورت‌داده‌ هستند که نمی‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند. پرشت تصمیم گرفت با ورود به حوزه‌های دیگر و نوشتن کتاب برای مردم عادی، خلأ ارتباط فلسفه با مردم را پر کند. و این‌چنین بود که کتاب من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ (?Who Am I? and If So, How Many) را نوشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

اما بگذارید پیش از پرداختن به محتویات کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟، کمی از زندگی ریشارد داویت پرشت برایتان بگوییم. او در سال 1964 در سولینگن آلمان به دنیا آمد و در دانشگاه کلن و سوربون رشته‌های فلسفه، مطالعات آلمانی و تاریخ را خواند. پرشت عاشق این بود که در رشته‌های مختلف تحصیل کند و از سال 1991 تا 1995 این فرصت برایش پیش آمد که در یک پروژه‌ی علوم شناختی، دستیار پژوهشی باشد. چنین کاری سبب علاقه‌ی او به مطالعات زیست‌پزشکی و علوم اعصاب شد و مسیر مطالعاتی و تحقیقاتی او را به شکلی چشم‌گیر تغییر داد. او از همان دوره به روزنامه‌نگاری نیز روی آورد و در سال 2000 میلادی، عضو کالج روزنامه‌نگاری اروپا شد. پرشت هنوز هم برای نشریات آلمانی مقاله می‌نویسد و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متعددی حضور به هم می‌رساند. وی دنیای دانشگاهی را رها نکرد و به تدریس در دانشگاه‌هایی چون لوفانا لونبورگ و هانس آیسلر روی آورد. دیگر کتاب‌های او عبارتند از:«هنر خودخواه نبودن»، «عشق: بازی خطرناک»، «میراث نوح»، «چرا همه چیز هست و هیچ‌چیز نیست»، «کشتی در نور»، «کیهان‌نوردان» و «لنین فقط به لودنشاید آمد».

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در کتاب من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ فلسفه با علوم اعصاب و تحقیقات جدید درباره‌ی مغز ترکیب می‌شود. ریشارد داویت پرشت در بخش اول با عنوان «چه می‌توانم بدانم؟» به زندگی فیلسوفانی می‌پردازد که درگیر پیدا کردن جواب سؤالاتی نظیر از کجا آمده‌ایم، حقیقت چیست، «من» کیست، زبان چیست و... بودند. بخش دوم که «چه کار باید بکنم» نام دارد، درباره‌ی چگونگی رفتار انسان‌ها در این دنیاست. در فصل‌های مختلف این بخش درباره‌ی مسائل اخلاقی‌ای می‌خوانید که هنوز هم پرسش‌برانگیز هستند. مسائلی مانند سقط جنین و اتانازی یا خوردن حیوانات. احتمالاً با خواندن بخش دوم، از انسان‌ها ناامید می‌شوید و به این نتیجه می‌رسید که هیچ امیدی به آن‌ها نخواهد بود! پرشت در سومین بخش مسائل امیدبخش را مطرح می‌کند و به شما می‌گوید که به چه می‌توانید امید ببندید. به خوشبختی، معنای زندگی، آزادی، خدا یا حتی طبیعت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

اگر برای پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها به سراغ کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ آمده‌اید، باید بگوییم که احتمالاً سرخورده خواهید شد. ریشارد داویت پرشت باور دارد که جست‌وجوی پاسخ از رسیدن به آن ارزش بیشتری دارد و خوانندگان کتابش باید به این باور برسند که جسارت پرسیدن و کنجکاوی، اهمیت زیادی دارد. او فقط در این کتاب با زبانی جذاب و ساده، ذهن شما را برای کاوش بیشتر آماده می‌کند.

نشر صوتی آوانامه نسخه‌ی متنی انتشارات ترجمان علوم انسانی را با ترجمه‌ی حامد قدیری برگزیده است. کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ را با صدای سلمان ظاهری می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

  • رتبه‌ی اول فهرست پرفروش‌های اشپیگل
  • ترجمه‌شده به 32 زبان
  • موفق‌ترین کتاب غیرداستانی سال 2008 طبق فهرست هفته‌نامه‌ی اشپیگل
  • سومین کتاب پرفروش دهه‌ی اول 2000 میلادی به انتخاب اشپیگل
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

  • کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ فقط یک کتاب آموزشی نیست؛ بلکه مانند نوشیدنی خنکی در یک شب گرم تابستانی، شما را سرزنده و سیراب می‌کند. (روزنامه‌ی اشپیگل)
  • ریشارد داویت پرشت مثل آلن دوباتن، موضوعات فلسفی متعدد را به سادگی‌ مطرح می‌کند تا خواننده همراه با آگاهی، هیجان‌زده شود. (پابلیشرز ویکلی)
  • وقتی خواندن این کتاب را شروع کنید، اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی را برداشته‌اید. خواندن کتاب من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ ضروری است. (Elke Heidenreich, Lesen)
  • کتابی فوق‌العاده و بی‌بدیل! (ZDF)
  • راهنمایی جامع برای رسیدن به کُنه هر چیزی، جست‌وجوی پاسخ‌ها و بررسی آ‌ن‌ها. (buchjournal)
  • یک تجربه‌ی بی‌نظیر، غنی و تفکربرانگیز همراه با ریشارد داویت پرشت. (Good Book Guide)

کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از پرسیدن دست نمی‌کشند، حتماً به کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره چندتا؟ گوش فرا دهید. علاقه‌مندان به فلسفه از این اثر ریشارد داوید پرشت نهایت لذت را خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟: یک ماجراجویی علمی و فلسفی می‌شنویم

پیش از عصر مدرن فلاسفه با پرسش معنای جهان سروکله نمی‌زدند؛ چون معتقد بودند خدا پاسخ را داده و مسئله‌ی خاصی برای انسان نیست؛ بنابراین مردمان قرون وسطا، عهد رنسانس و عصر باروک نیازی به کلنجار رفتن با این مسئله نداشتند. کلیسا به آن‌ها می‌گفت که ایده‌ها و اهداف خدا برای انسان چیست و همه همان بود؛ اما نقطه عطفی که هوش و حواس ما را به جای نظم جهانی الهی به خود جهان معطوف کرد، ما را مستقیماً به سمت پرسش از معنای زندگی سوق داد. پرسشی که از اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم توجهات جدی‌ای را به خود جلب کرد.

از نظر ایمانوئل کانت غایت زندگی برآوردن تکالیف اخلاقی است که دیدیم هدفی ملال‌آور است. از نظر ژان ژاک روسو غایت آن بود که فرد طبق طبیعت خود عمل کند و هرگز خلاف طبیعتش پیش نرود. از نظر جرمی بنتام غایت زندگی اطمینان از بیشترین لذت ممکن برای فرد و اطرافیان است. ویلیام پیلی معنای زندگی را در تولید بیشترین حد از آثار مفید می‌دانست.

این پرسش در اواسط قرن نوزدهم با رونقی جدی مواجه شد. میراث فلسفی کانت، فیشته و هگل به یک معنا آن دم به محاق رفت که متفکران به تعمق در آثار جاودان اسلاف این فلاسفه پرداختند. فلسفه چراغی درخشان بود و خود را نگین تاج هنر و علم معرفی می‌کرد و ادعا داشت که می‌تواند به همه‌ی پرسش‌های زندگی انسان بارقه‌ای بیفشاند؛ اما نتوانست مختصات یک زندگی موفق را مشخص کند. ساختارهای غول‌آسای اندیشه‌ی فلسفی بر مبانی بسیار معدودی که از بصیرت عملی به دست آمده بود استوار شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی 1
نمونه‌ی 2
24 دقیقه
درآمد
24 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
27 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
32 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش اول -قسمت ششم
30 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
31 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
35 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول و دوم
20 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم و ششم
36 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم و هشتم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت نهم
18 دقیقه
بخش دوم - قسمت دهم
25 دقیقه
بخش دوم - قسمت یازدهم
26 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوازدهم
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت سیزدهم
25 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهاردهم
32 دقیقه
بخش دوم - قسمت پانزدهم
26 دقیقه
بخش دوم - قسمت شانزدهم
28 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
33 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
29 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم
29 دقیقه
بخش سوم - قسمت هفتم
24 دقیقه
بخش سوم - قسمت هشتم
25 دقیقه
بخش سوم - قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟: یک ماجراجویی علمی و فلسفی
نویسنده
مترجمحامد قدیری
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

علی مرادخانی
۱۴۰۳/۲/۶
کتابی نه برای تمام من، نه برای تمام چیزها، و نه برای همه‌ی دیگران، صرفا برای آنچه گاهی به آن توجه می‌کنم! و گاهی آن را می‌بینم، و گاهی آن را زندگی می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟

برای دریافت کتاب صوتی من کی‌ام؟ و اگه این‌طوره، چندتا؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.