معرفی و دانلود کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود

عکس جلد کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود
قیمت:
57500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود

همه‌ی داستان کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود از جایی شروع شد که لیلیان هشتادوپنج‌ساله تصمیم گرفت در شب سال نو پیاده‌روی کند. اینگونه بود که در طول مسیر آشنایی او با افراد مختلف شکل گرفت. کتلین رونی این رمان جذاب را با الهام از زندگی مارگارت فیشبک، یکی از پردرآمدترین تبلیغ‌نویسان دهه‌ی 1930، به نگارش درآورده است. گفتنی‌ست این اثر پرفروش افتخارات متعددی را از آن خود کرده است.

درباره کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود:

مارگارت فیشبک، شاعر و تبلیغ‌نویس هوشمند و موفقی است که در دوران خود بسیار مورد تحسین قرار گرفت اما خیلی زود به فراموشی سپرده شد. کتلین رونی (Kathleen Rooney) در کتاب فوق‌العاده جذاب خود، لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود (Lillian Boxfish Takes a Walk)، نسخه‌ا‌ی سرزنده و البته تخیلی از داستان زندگی این شاعر توانمند به رشته‌ی تحریر درآورده است. داستانی که از عناصر واقعی استفاده می‌کند اما با درهم‌آمیختن آن با تخیل، زندگی درونی سوژه‌ی خود را به نمایش می‌گذارد.

لیلیانِ قصه‌ی کتلین رونی سال 1926 به منهتن آمد تا جایی برای خود در دنیای شهرت و موفقیت پیدا کند. او زنی باهوش، شیک و مستقل بود که توانست شغلی برای خود بیابد و به تبلیغ‌نویسی مشغول شود. او همچنین به سرودن شعر نیز پرداخت؛ شعرهایی که در نهایت در چندین جلد منتشر شد... اما به‌نظر می‌رسد زندگی قصد نداشت روی خوشش را به لیلیان نشان دهد و خیلی زود همه‌‌چیز دگرگون شد.

حالا شب سال نوی 1984 است. مدت زیادی از آن روزها گذشته و لیلیان یک پیرزن است که به تنهایی در خیابان‌های منهتن قدم می‌زند، از مکان‌های مختلف شهر گذر می‌کند و با چندین شخصیت نیویورکی دوست می‌شود. این برخوردهای اتفاقی به لیلیان کمک می‌کند تا با گذشته‌ی خود کنار بیاید. خوب است اشاره کنیم که این اثر به شدت بر مبارزاتِ شغلی زنان در دوران پیش از فمنیستی تأکید می‌کند.

لازم به یادآوری است که نباید کتاب «لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود» را یک بیوگرافی دانست. چرا که این رمان ابتکارات نویسنده است و هر آنچه که از نگرش و نظرات لیلیان باکسفیش در این رمان می‌خوانیم، کاملاً خیالی هستند. تمامی اشعار و آگهی‌هایی که در این رمان نوشته شده متعلق به مارگارت فیشبک است و با اجازه‌ی او به چاپ رسیده است.

کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود اولین بار در سال 2017 منتشر شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. این رمان پرفروش با نثری شوخ‌طبعانه و پرکشش پرتره‌ای را از زنی خارق‌العاده در آمریکای در حال تغییر به تصویر می‌کشد و شما را تا آخرین صفحه‌ی داستان با خود همراه می‌سازد.

جوایز و افتخارات کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود:

- کتاب پرفروش NATIONAL INDIE
- بهترین کتابِ Powell (2017)
- بهترین کتاب به انتخاب Audible

نکوداشت‌های کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود:

- فوق‌العاده، خنده‌دار، باظرافت... (هفته‌نامه ناشران)
- شوخ، کوبنده و درخشان. (People)
- رمان زیرک رونی که سرشار از شور و شوخ‌طبعی است، بی‌احتیاطی، خلاقیت، را جشن می‌گیرد. (Booklist)

کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های طنز و تاریخی علاقه دارید، رمان لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود برای شما نوشته شده است.

با کتلین رونی بیشتر آشنا شویم:

او مؤسس و سردبیر رز متال است و یکی از اعضای شناخته‌شده‌ی نیوسیتی لیت است که به کتاب‌های شعر و ادبیات شیکاگو می‌پردازد. اشعار، داستان‌ها و نوشته‌های کتلین رونی در مجله‌های معتبری همچون نیویورک‌تایمز، شیکاگو تریبون و رامپوس به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود می‌خوانیم:

سدی، دختر شاغل و فیبی دختری شناخته‌شده در جامعه، به‌طور جدایی‌ناپذیری یکی پس از دیگری در ذهنم به الگو بدل شدند. هر دوی آن‌ها نکات غیرقابل‌بیانی را ابراز می‌کردند و جاذبۀ جنسی‌شان را نشان می‌دادند، ولی در خانه نباید درباره‌شان صحبت می‌شد. آن‌ها نه راحتی و سرعت یک قطار را تبلیغ می‌کردند، نه لباس شب آنچنانی‌ای را به‌عنوان استایل و نه مدل مویی را پیشنهاد می‌کردند.

مادر، سدی را شخص مخربی می‌دید که همانند جانور چهارپایی که بار می‌کشد، به‌عنوان پرستار در بیمارستانی در شهر نیویورک جان می‌کند. حالا می‌دانم که سدی نمی‌توانست زندگی‌ای همانند زندگی رایلی داشته باشد، اما دلم می‌خواست به آن جا بروم و به او بپیوندم. چه دختر زرنگی!

مادرم همان‌قدر از سدی متنفر بود که از خواهر ناتنی نفرت‌انگیز سیندرلا، ولی درعین‌حال مؤدب بود. در رفتارش هیچ خشونتی دیده نمی‌شد. همیشه در ملاقات‌هایش با سدی مهمان‌نواز و مهربان بود؛ هم به دلیل رضایت درونی خودش، هم به‌خاطر رعایت حال پدرم. باوجوداینکه پدرم نیز وکیل بود، تصور می‌کرد سطح کار سدی پایین‌تر از کار خودش است.

علاقۀ من به فیبی و سدی در طی دهه‌ها ثابت ماند. وقتی به آن دو فکر می‌کنم، یاد رشته‌کوه‌های بلند و دل‌خوشی‌های خوشایند می‌افتم. درنهایت به نیویورک نقل‌مکان کردم. هرچند نمی‌دانم چندبار در خیابان سنت وینسنت پیاده‌روی کردم و از کنار بیمارستانی گذشتم که او زمانی در آن کار می‌کرد، اما هرگز سدی را آن جا ندیدم. او در اپیدمی آنفولانزا در سال 1918 فوت کرده بود.

فیبی فناناپذیر، مثل آهنگی که زمانی محبوب بود، به‌سادگی از یادها محو شد. آنتراسیت با جنگ جهانی مواجه شد و دیگر از کاراکتر فیبی در خطوط راه‌آهن استفاده نشد. دنیا تغییر کرد و فیبی برای همیشه ناپدید شد.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
یادداشت نویسنده برای چاپ کتاب در ایران
یادداشت نویسنده
فصل اول: راه‌آهن آنتراسیت
فصل دوم: عید سال نو
فصل سوم: همه‌چیزت عیان است
فصل چهارم: فراتر از تخیلاتتان
فصل پنجم: اشعار ناهار
فصل ششم: ساندویچی در خیریه
فصل هفتم: پرشتاب و آرام
فصل هشتم: سالگرد مروارید
فصل نهم: تولد
فصل دهم: حامیان
فصل یازدهم: فلور دو روکای
فصل دوازدهم: یک تبر آتش‌نشان و یک شنل دراکولا
فصل سیزدهم: نقصی در طراحی
فصل چهاردهم: مولیگان
فصل پانزدهم: طبیعت در هیاهو
فصل شانزدهم: برگشت به ستاره‌ها
فصل هفدهم: چرا مردم بعضی کارها را انجام می‌دهند
فصل هجدهم: الماس
فصل نوزدهم: شبح کوچولوی زشت
فصل بیستم: گلدن استیت
فصل بیست‌ویکم: با پیاده‌روی مشکل حل می‌شود
فصل بیست‌ودوم: یک روز خوب برای مردن
فصل بیست‌وسوم: بهترین تکنیک
فصل بیست‌وچهارم: راز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود
نویسنده
مترجمفیروزه مهرزاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-461-048-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
57500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود

برای دریافت کتاب لیلیان باکسفیش به پیاده‌روی می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.