معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

هرژه در کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه داستان تن‌تن را روایت می‌کند که به سرزمینِ «خمد» سفر کرده تا پرده از راز انفجار فرآورده‌های نفتی بردارد. گفتنی‌ست مجموعه کتاب‌های تن‌تن به بیش از هفتاد زبان ترجمه شده‌اند، 200 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رسیده و یکی از صد کتاب برتر ادبیات کودک به انتخاب تایم اَوت (Time Out) محسوب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

کتابی که پیش روی شماست، با نام تن تن در سرزمین طلای سیاه (Land of Black Gold)، و نام فرانسویِ Tintin au pays de l'or noir پانزدهمین مجلد از مجموعه کتاب‌های ماجراهای تن‌تن است. هرژه (Hergé)، نویسنده، تصویرگر و کارتونیست مشهور اهل بلژیک این مجموعه را به نگارش درآورده است. هرژه نوشتن این کتاب را در سال 1939 شروع کرد، و این اثر هم‌زمان با نگارش در روزنامه‌ی Le Petit Vingtième به چاپ می‌رسید. زمانی‌که در سال 1940 آلمان نازی بلژیک را به اشغال درآورد، روزنامه‌ی نامبرده نیز تعطیل شد و داستان ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه ناتمام باقی ماند. سال‌ها گذشت و هرژه چند داستان جدید نوشت. تا این‌که حدوداً هشت سال بعد تصمیم گرفت به سراغ این کمیک‌بوک بیاید و داستان آن را تمام کند. مطابق روال همیشه‌ی کتاب‌های تن‌تن، این اثر پس از تکمیل شدن، توسط انتشارات کسترمن در قالب کتابی مجزا به انتشار رسید.

کتابی که پیش روی شماست، یکی از مهم‌ترین مشکلات روز را شامل می‌شود. از میان عناصر و موضوعات اساسی این داستان می‌توان به نفت و اهمیتی که برای جوامع داشته و دارد، اشاره کرد. داستان از این قرار است که فردی در اروپا (که در آستانه‌ی جنگ قرار دارد)، بنزین‌ها را از منبع اصلی‌شان دستکاری می‌کند و این باعث می‌شود ماشین‌ها منفجر شوند. تن‌تن به همراه دوپونت و دوپونط به سرزمین خمد که در خاورمیانه واقع شده می‌رود و این سه، به محض آن‌که پا در خمد می‌گذارند، به جرمی دستگیر می‌شوند. انگار که کسی برای آن‌ها پاپوش دوخته است...

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

در سال 1939، زمانی که هرژه مشغول نوشتن کتاب بود، هنوز شخصیت‌های کاپیتان هادوک و پروفسور تورنسل خلق نشده بودند و البته قصری به نام مولینسار نیز وجود نداشت. پس از این‌که هرژه از نو شروع به نگارش داستان تن‌تن در سرزمین طلای سیاه کرد، همه‌ی شخصیت‌های جدید را به نحوی وارد داستان خود کرد. در سال 1971، انتشارات Methuen که مسئول انتشار کتاب‌های تن‌تن در انگلستان بود، از هرژه خواست تا تغییراتی را در داستانش به وجود بیاورد. چنین شد که هرژه محل وقوع داستان تن‌تن در سرزمین طلای سیاه را در کشوری خیالی به نام «خمد» انتخاب کرد. او همچنین در تصویرسازی‌های کتاب نیز تغییراتی داد.

بنوات پیترز، بیوگرافی‌نویس هرژه، در رابطه با کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه می‌گوید که تاکنون هیچ کتابی در مجموعه‌ی تن‌تن وجود نداشته که تا این اندازه فرازونشیب داشته باشد. برخی از منتقدان نیز عقیده دارند که به دلیل وقفه‌ی طولانی‌ای که در نوشتن داستان افتاده، هرژه نوعی تن‌تن مدرن-سنتی خلق کرده.

کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، آن را روانه‌ی بازار کرده است.

اقتباس از کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

سال 1991 بود که استودیو فرانسوی اکلیپس با همکاری استودیو نلوانا در سیزدهمین قسمت از مجموعه انیمیشن تن‌تن، کتاب تن تن در سرزمین طلای سیاه را اقتباس کرد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌‌اند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه‌شده به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)
  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)

کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک‌بوک مخاطبان اصلی کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه هستند.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه می‌خوانیم

- شرکت‌های هواپیمایی پروازهاشون رو لغو کردند؛ چون می‌ترسیدند موتورهاشون منفجر بشه!... سهام شرکت‌های نفتی نصف شده!... چندتا چاه نفت تعطیل
شده‌ند...! باز هم میگم! شرایط خیلی بحرانیه.
- حتماً در جریانید شرایط بین‌المللی هم واقعاً حاد و پرتنشه... فکرش رو بکنید اگه همین فردا جنگ بشه... نیروی دریایی، هوایی، زمینی، خلاصه کل ارتش فلج شده‌ند...
- به نظرتون چرا کیفیت بنزین یک‌هو انقدر نازل شده؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-5212-88-6
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 15: تن تن در سرزمین طلای سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.