معرفی و دانلود کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

عکس جلد کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

معرفی 30 چهره‌‌ی ماندگار فلسفه‌ی جهان، بیان سرگذشت ایشان و شرحی کوتاه بر اندیشه‌هایشان، محتوای کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه را تشکیل می‌دهند. هنری توماس و دانالی توماس در این زندگی‌نامه‌‌ی فلسفی، سعی داشته‌اند تا گوشه‌ای از تاریخ فلسفه را برای مخاطبان خود شرح بدهند و به این ترتیب، ماجرای پیدایش برخی از مهم‌ترین مکاتب فلسفی را برای خوانندگان روشن سازند.

درباره‌ی کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

اگر اهل فلسفه و فلسفه‌ورزی باشید حتماً تابه‌حال کتاب‌های فراوانی به دستتان رسیده که برای آموختن اصول اندیشه‌ی فلسفی، مکاتب فلسفی یا معرفی اندیشه‌های فلاسفه به نگارش درآمده‌اند. آشنایی با نحوه‌ی پدید آمدن یک مکتب یا ایده‌ی فلسفی، برای علاقه‌مندان این علم می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ اما فراموش نکنید که هر ایده و اندیشه‌ای، در یک بستر زمانی و مکانی به‌خصوص متولد شده و تنها با شناخت دقیق زمان و مکان مربوط به آن‌ها، می‌توان ایده‌ها و اندیشه‌ها را بهتر شناخت. ازاین‌رو، بسیاری از مؤلفان کتاب‌های فلسفی سعی داشته‌اند با کمک گرفتن از تاریخ فلسفه، تصویری از زندگی فلاسفه‌‌ی برجسته‌ را ترسیم کرده و به این طریق زمان و مکان شکل‌گیری آراء ایشان را برای مخاطبان روشن کنند. کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه (Living adventures in philosophy) در زمره‌ی چنین آثاری قرار می‌گیرد. کتابی که در حقیقت سرگذشت‌نامه‌ی سی تن از فیلسوفان نامدار تاریخ را دربرمی‌گیرد و شرحی از زندگی و زمانه‌‌ی آن‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. نگارش کتاب حاضر را هنری توماس (Henry Thomas) و دانالی توماس (Dana Lee Thomas) به عهده داشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

کتابی که پیش رو دارید، با شرح زندگی امپدوکلس، فیلسوف دوران پیش از میلاد، آغاز شده و سپس با مرور سرگذشت سقراط، افلاطون و ارسطو، سری به دنیای شرق زده تا اقدامات و احوال کنفوسیوس را برای خوانندگان بیان کند. در ادامه، دیوژن، اپیکور، پولس قدیس، اورلیوس، اپیکتتوس و سنت آگوستین معرفی شده‌اند. ممکن است برای بسیاری از دوستداران فلسفه، این فلاسفه چندان آشنا نباشند. مطالعه‌ی کتاب حاضر به این دسته از مخاطبان کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در رابطه با فلاسفه‌ای که از آن‌ها نام بردیم، افزایش دهند.

در بخش‌های دیگر کتاب، توماس مور، فرانسیس بیکن، جان لاک، اسپینوزا، روسو، ولتر، کانت، گوته و... به‌عنوان بزرگان فلسفه‌ی عصر مدرن معرفی شده و سرگذشت ایشان برای مخاطبان توضیح داده می‌شود. آگوست کنت، نیچه، ویلیام جیمز، کروپتکین و کروچه نیز سایر فلاسفه‌ای هستند که به‌عنوان قهرمانان راه روشنگری، در کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه از آن‌ها یاد شده است. در نهایت، هنری توماس و دانالی توماس کتاب را با بازگویی زندگی جان دیویی و رشادت‌های علمی او به پایان برده‌اند.

احمد شهسا به‌عنوان مترجم کتاب سعی داشته تا نوعی حالت ادبی به متن این اثر بدهد، به‌طوری‌که حالت نوعی قطعه‌ی ادبی به خود بگیرد. مخاطبانی که به متون شبه‌ادبی علاقه دارند، از مطالعه‌ی اثر حاضر نیز لذت خواهند برد. هر کدام از بخش‌های کتاب به داستانی دل‌انگیز شباهت دارند که زندگی یکی از شخصیت‌های نامدار تاریخ فلسفه را به‌تصویر می‌کشند. افزون‌بر این، آموزنده هم هستند و نکته‌های مهمی را در رابطه با اندیشه‌های فلسفی، به مخاطبان می‌آموزند. نویسندگان در تلاش بوده‌اند تا در توصیف زندگی و احوال فلاسفه، به بارزترین وقایعِ زندگیِ ایشان اشاره کرده، از ارائه‌ی افسانه‌ها و قصه‌های جعلی در مورد زندگی فیلسوفان بپرهیزند و منبعی معتبر و جامع را به مخاطبان عرضه کنند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

از ویژگی‌های جالب و قابل‌توجه کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سال و تاریخ مرگ هر یک از فیلسوفان را به‌طور دقیق مشخص کرده و موجب شده خوانندگان به دوران حیات هر کدام از فیلسوفان دقیقاً پی ببرند. هنری توماس و دانالی توماس در صفحات پایانی کتاب، مکاتب و اصطلاحات فلسفی و سیاسی مرتبط با کتاب را برشمرده‌اند و به مخاطبان این امکان را داده‌اند تا به مهم‌ترین مکتب‌های فلسفی به‌صورت یک‌جا دسترسی داشته باشد.

اگر پیش از این نیز بارها به سراغ کتاب‌های فلسفی رفته‌اید، توصیه می‌کنیم خواندن کتاب حاضر را نیز از دست ندهید. اگر قبلاً سراغی از کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه نگرفته‌اید اما قصد دارید مطالعات خود را در این مورد آغاز کنید، خواندن کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه می‌تواند اولین قدم شما در این راه باشد.

انتشارات ققنوس چاپ و نشر این کتاب سرگذشت‌نامه را به عهده داشته و آن را به تمامی مخاطبان کتاب‌های فلسفه و زندگی‌نامه عرضه کرده است.

کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران فلسفه و علاقه‌مندان به تاریخ فلسفه، در صورتی که بخواهند با ندیشه‌ها و بخشی سرگذشت و زندگی‌نامه‌ی فلاسفه‌‌ی برجسته‌‌ی غرب و شرق بیشتر آشنا شوند، می‌توانند به کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه مراجعه کنند.

در بخشی از کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه می‌خوانیم

نیچه در سال 1844 در پروس که کشور کوچکى بود و مانند نیچه براى بزرگ شدن بى‌تابى مى‌کرد، دیده به جهان گشود. در کودکى از سرپرستى پدر که کشیش بود بى‌نصیب ماند و مادرش او را کهنه‌پرست و با عقایدى تعصب‌آمیز بار آورد. نیچه تا هجده‌سالگى متعصبى کهنه‌پرست بود. از آن به بعد به جانب تفریط گرایید و آدمى شد بى‌عقیده و بى‌اعتنا به عقاید و نظریات مقبول عامه، اما همچنان خرافى و کهنه‌پرست باقى ماند. نیچه مخالف سرسخت مسیح شد و عقاید نادرستى در ذهنش رخنه کرد. مى‌پنداشت که تقدیر او را به مخالفت با مسیح برانگیخته و همچنان‌که یحیاى زکریا پیشقدم مسیح بود و او را غسل تعمید داد، تصور مى‌کرد ماکیاول هم قبل از او آمده تا راه ظهور او را هموار کند. نیچه با فکر علیل و ناسالمى که داشت خود را پیامبر آیین تازه‌اى مى‌پنداشت آیینى که خدا در آن جایى نداشت و بر پایه نفرت استوار بود نه عشق و محبت.

نیچه علاوه بر ماکیاول، شوپنهاور را نیز پیشواى فکرى خویش برگزید. در نوزده‌سالگى کتاب جهان چون اراده و پندار او را مطالعه کرد. خواندن این کتاب او را در خلسه‌اى سرشار از خودستایى و غرور فرو برد؛ «... گویى شوپنهاور شخص مرا مدنظر داشت...» در این کتاب «سرشت خویش را با عظمت ترس‌آورى نگریستم».

در 23 سالگى به خدمت نظام فرا خوانده شد اما زندگى سربازى براى او بسیار سخت و دشوار بود، بدین سبب به‌زودى از خدمت مرخص شد. از آن به بعد سربازى موضوعى براى تمجید و ستایش او شد: «براى نخستین بار دریافتم که اراده برترین براى زندگى فقط در جنگ، در کسب قدرت، و مافوق قدرت، تجلى مى‌کند نه در حیاتى فلاکت‌بار.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
امپدوکلس (500-435 ق. م)
محاکمه و مرگ سقراط (469-399 ق. م)
جهاد افلاطون در راه عدالت (427-347 ق. م)
ارسطو، فیلسوفى که به اتهام جاسوسى گرفتار آمد (384-322 ق. م)
کنفوسیوس، سیاستمدارى که در جست‌وجوى یک کشور بود (551-479 ق. م)
دیوژن، فیلسوف گدا (412-323 ق. م)
اپیکور، فیلسوف لذت‌جوى (342-207 ق. م)
پولس قدیس، کسى که چون کور شد بصیرت یافت (3-68 میلادى)
اورلیوس و اپیکتتوس دو مظهر شهامت فلسفه رواقى، اورلیوس (121-180 میلادى) اپیکتتوس (در حدود 60-120 میلادى)
هجرت سنت آگوستین از پلیدى به پاکى (354-430 میلادى)
ابن میمون، کسى که حکمت را در مشقت یافت (1135-1204)
ماکیاول، مرید شیطان (1469-1527)
توماس مور، فیلسوفى که در راه عقیده از جان گذشت (1478-1535)
فرانسیس بیکن، فیلسوفى که چون نابخردان زندگى کرد (1561-1626)
انقلاب سپید جان لاک (1632-1704)
اخراج اسپینوزا از جامعه انسانى (1632-1677)
روسو، پدر انقلاب فرانسه (1721-1778)
ولتر و ماجراى خنده او (1694-1778)
کانت، گوژپشتى که پادشاه را مغلوب کرد (1724-1804)
فلسفه گوته، ماجرایى به سوى نور (1749-1832)
تلاش شوپنهاور علیه یأس (1788-1860)
سفر آگوست کنت از خودکشى به پاکى (1798-1857)
ثورو و یک زندگى ساده (1817-1862)
نیچه، مرد برتر یا دیوانه؟ (1844-1900)
مسیح در کلکته (1863-1902)
هاولوک الیس و رقص زندگى (1859-1939)
ویلیام جیمز، فیلسوفى که فلسفه را در زندگى روزانه به کار بست (1842-1910)
کروپتکین و سیر او از عزت به خوارى (1842-1921)
کروچه، فیلسوفى که از زمین‌لرزه جان سالم به در برد (1866-1952)
جان دیویى، سازنده دنیاى بهتر (1859-1952)
مکتب‌ها و اصطلاحات فلسفى و سیاسى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای جاودان در فلسفه
نویسنده،
مترجماحمد شهسا
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-964-311-908-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه

برای دریافت کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.