معرفی و دانلود کتاب ماجراهای فرودگاه: فرودگاه جایی برای روایت داستان

عکس جلد کتاب ماجراهای فرودگاه: فرودگاه جایی برای روایت داستان
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای فرودگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای فرودگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای فرودگاه: فرودگاه جایی برای روایت داستان

کتاب ماجراهای فرودگاه مجموعه‌ای از چندین داستان کوتاه است، داستان‌هایی که توسط مسافرین فرودگاه ناپل در ایتالیا و با تمرکز بر فرودگاه و تأثیرات و اتفاقات به وجود آمده در آن، نوشته شده‌اند. پروژه‌ی تولید و گردآوری این کتاب توسط آرماندو برونینی صورت گرفته که مدیریت وقت فرودگاه ناپل را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای فرودگاه

فرودگاه، ایستگاه قطار، ترمینال اتوبوس و اصولاً هر جایی که به نوعی به سفر مربوط می‌شود، مکان‌هایی عجیب هستند. مکان‌هایی که ناب‌ترین احساست بشری را شکل می‌دهند. جدایی، غم، از دست دادن عشق، ترک وطن و حتی یادآوری یک فاجعه در یک سوی معادله احساسی فرودگاه قرار دارند و نزدیکی، شادی، ملحق شدن به عزیزان، عاشق شدن و حتی رهایی در طرف دیگر.

کتاب ماجراهای فرودگاه (Airport Tales) حاصل اجرای یک پروژه فرهنگی است که توسط مدیریت فرودگاه با هدف ارتقای فرهنگ ناپل در ایتالیا انجام شده. در این پروژه از مسافرین و افراد حاضر در فرودگاه شهر ناپل ایتالیا خواسته شده ‌است تا داستانی کوتاه با محوریت فرودگاه بنویسند. تعداد زیادی داستان کوتاه در خلال انجام این پروژه نوشته شده که بهترین‌های آن‌ها در این کتاب گرد آمده است. در کنار این داستان‌ها عکس‌هایی نیز قرار گرفته که توسط مسافرین گرفته شده و با هشتگ فرودگاه ناپل در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

آرماندو برونینی (Armando Brunini) در واقع مدیر فرودگاه ناپل در زمان اجرای این پروژه بوده که به کمک چند تن دیگر کار اجرای پروژه، انتخاب داستان‌های برتر، ویرایش و چاپ کتاب مجموعه را به انجام رسانده‌اند. نکته قابل‌ِستایش در کار آرماندو برونینی حمایت وی از پروژه‌ای فرهنگی است که شاید دستاورد مالی بالایی نداشته، اما تأثیر فرهنگی بزرگی از خود به جای گذاشته است.

تعدادی از داستان‌های کوتاه موجود در کتاب ماجراهای فرودگاه به شکل مسحورکننده‌ای جذاب هستند. داستان‌هایی در مورد رفتن، فراق و دل کندن. داستان‌های این کتاب به‌ویژه برای ما نکات اشتراک بسیاری دارد؛ برای بسیاری از ما که خواسته یا ناخواسته سفر را بر ماندن ترجیح داده‌ایم.

محمد خجسته این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات آناپل آن را منتشر کرده است.

کتاب ماجراهای فرودگاه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مجموعه‌ای از چندین داستان کوتاه با مضمون مشترک فرودگاه و سفر است و می‌تواند برای بسیاری از خوانندگان جذاب باشد، چرا که مفهوم سفر اصولاً احساسات انسانی متفاوتی ایجاد می‌کند و طیف گسترده‌ای از انسان‌ها با آن آشنایی نزدیک دارند.

با آرماندو برونینی بیشتر آشنا شویم

آرماندو برونینی گردآورنده کتاب ماجراهای فرودگاه، یک مدیر موفق ایتالیایی است که در مدت حضور خود در شهر ناپل، فرودگاه این شهر را از ساختار زشت و قدیمی خود جدا و تبدیل به ساختاری مدرن و چشم‌نواز کرد. از دیگر فعالیت‌های فرهنگی وی می‌توان به گردآوری کتاب ماجراهای فرودگاه نیز اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ماجراهای فرودگاه می‌خوانیم

انتظار شیرین است. روی مبل چرمی می‌نشینم و پاهایم را به سختی روی هم می‌گذارم، دیگر مثل قبل‌تر و فرز نیستم. به اندازه چند نفس کوتاه و یک فحش بد طول می‌کشد، اما در نهایت موفق می‌شوم با ژست موردعلاقه‌ام به صندلی تکیه دهم. هر کس از اینجا رد شود، مرا می‌بیند که کل روز در انتظار نشسته‌ام، بنابراین لازم است که خودم را به بهترین شکل ممکن معرفی کنم. چشمانم را می‌بندم.

از حضور در اینجا یاد گرفتم که آدم‌ها مکث‌ها و فواصل زمانی پیچیده‌ای دارند. یک نفر انتظار را به عنوان یک تعلیق از زندگی، زمانی غیرقابل‌استفاده که در آن محصور شده و گیر کرده می‌داند. یک نفر دیگر احساس می‌کند که بین تاروپود پارچه‌ای محبوس شده و نمی‌تواند تکان بخورد، تا زمانی که یکی آن را بیرون بکشد.

آنها همین جا هستند، این مردم ناامید، با چشمانی خسته که به تناوب بین ساعت روی مچ چپ و تلفن همراه در دست راست می‌لغزند. نمی‌خواهم بگویم، اما هر دقیقه که می‌گذرد به نظر می‌رسد کمی فرسوده‌تر می‌شوند. اما بله بهتر است بگویم، آنها پیر می‌شوند، گویی آن زمانی که بین یک نگاه به عقربه‌ها و ساعتی می‌گذرد که منتظر آن هستند، ذره ذره جوانی‌شان را از آنها می‌گیرد. چه گروه احمقی. دستم را در جیب کاپشن خاکستری‌ام فرو کردم، آهی کشیدم و فحشی از دهانم بیرون پرید، پیپم را در خانه جا گذاشته بودم.

مجبورم دوباره سیگار بکشم که باعث می‌شود بلافاصله دماغم را بگیرم. سیگار بوی بدی می‌دهد و زمخت است. فکر رفتن به مرکز ترمینال که اخیراً قسمتی برای سیگار کشیدن باز شده هم خسته کننده است. علاوه بر این، این همه علاقه و گرایش به آداب و رسوم انگلیسی‌ها من را آزار می‌دهد. دلم نمی‌خواهد جایی باشم که حتی نمی‌توانم اسمش را درست تلفظ کنم. نه، امروز سیگار نخواهم کشید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سفر
مائوریتزیو دی جیووانی
جایی برای ما: ماریا مارکز
در انتظار: الیانا آرپایا
بیگولو: ماسیمو بنسیونگا
پراگ، تورین و پاریس: رومولو جیووانی کاپوانو
مثل پروانه‌ای کنجکاو: جیووانی کارولو
روح نویسنده: پاکیتو کاتانزارو
گم شده و پیدا شده: دی مارکو چیاپتا
جرقه: آل گالو
پرواز رؤیاها: فرانچسکا گامباردلا
هوانورد: جیانمارکو جولیانو
آکروبات: جولیا لچی
بدبختی و رفتن: میشل پیکولینو
بوسه: لورنزو کوادرارو
نیمه ابری: مارکو ساگلیوچی
آسمان پشت سر: روبرتو ون هوگتن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای فرودگاه: فرودگاه جایی برای روایت داستان
نویسنده
مترجممحمد خجسته
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-622-9420-92-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای فرودگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای فرودگاه

برای دریافت کتاب ماجراهای فرودگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.