معرفی و دانلود کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

عکس جلد کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی
قیمت:
19400 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

مری ترامپ برادرزاده‌ی دونالد ترامپ در کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی، به زندگی خانوادگی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا می‌پردازد. نویسنده برای نگارش این اثر بیشتر بر خاطرات خود تکیه داشته است و تلاش می‌کند تا به ریشه‌ی تمامی مشکلات شخصیتی ترامپ بپردازد.

شاید بتوان کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی (Too much and never enough) را یکی از پربحث‌ترین و پرحاشیه‌ترین کتاب‌هایی دانست که در سال 2020 منتشر شد. این کتاب که توسط برادرزاده‌ی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشته شده است، چهره‌ی جدیدی از این شخصیت سیاسی به دنیا ارائه می‌دهد. مری ترامپ (Mary Trump) که فرزند برادر درگذشته‌ی دونالد محسوب می‌شود، در این کتاب با رویکردی روانشناختی به مشکلات خانواده‌ی بزرگ ترامپ می‌پردازد و شخصیت قدرتمندترین چهره‌ی سیاسی آمریکا را تحلیل می‌کند.

ریشه‌ی شکل‌گیری هر هیولایی را باید در کودکی او جست‌جو کرد؛ ماجرای دونالد ترامپ نیز به همین جمله بازمی‌گردد و کتاب «خیلی زیاد اما همیشه ناکافی» برای اینکه شما را به عمق ماجرا ببرد، دو نسل از خانواده‌ی ترامپ را معرفی می‌کند و مناسبات خانوادگی این افراد را با جزئیات کامل شرح می‌دهد. شما در این کتاب با پدر رئیس‌جمهور آمریکا یعی فرد ترامپ آشنا می‌شوید. مری در این کتاب تصویری خشن و سختگیر از پدربزرگ خود ارائه می‌دهد که با فرزندان و همسر خود بی‌رحمانه رفتار می‌کرده و همین موضوع بر شخصیت دونالد که پسر دوم او بود نیز تأثیر گذاشته است. فِرِد اصلاً علاقه‌ای به فرزندانش نداشت و تنها پسر ارشدش به این دلیل که قرار بود میراث‌دار وی باشد مورد توجهش قرار می‌گرفت. همین بی‌توجهی‌های پدر از رئیس‌جمهور آمریکا شخصیتی قلدر و پرخاشگر ساخت تا شاید این‌گونه بتواند توجه والدینش را جلب کند.

مری عموی خود را فردی جامعه‌ستیز و دچار ناهنجاری‌های متعدد می‌داند و معتقد است که مناسبات ناسالم خانوادگی شخصیت فرزندان این خانواده را شکل داده است. با این اوصاف، چهل و پنجمین رئیس جمهور کشور آمریکا را می‌توان ماحصل خانواده‌ای دانست که به جای عشق به یکدیگر دنبال اثبات قدرت و برتری خود هستند.

در سراسر این کتاب به پدربزرگ این خانواده اشاره شده است و از او به عنوان یک بیمار روانی یاد می‌شود. دونالد ترامپ نیز نسبت به این کتاب بی‌تفاوت نماند و از پدر خود دفاع کرد و او را مردی مهربان، خوب و سختگیر معرفی نمود. از طرف دیگر ترامپ برادرزاده‌ی خود را فردی آشفته دانست و اعلام کرد که با هم ارتباطی نداشته و ندارند.

حواشی کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی:

کتاب حاضر را بدون شک می‌توان پرسروصداترین و پرحاشیه‌ترین اثر در سال 2020 قلمداد کرد. از اظهارنظرهای مخالفان و موافقان دونالد ترامپ گرفته تا توئیت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص این کتاب از جمله مواردی است که روزها تیتر نخست رسانه‌ها بوده‌اند. از طرف دیگر، کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی در همان روز نخست توانست رکورد فروش یک میلیون نسخه را به نام خود ثبت کند.

نکوداشت‌های کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی

- پس از تعداد زیادی از کتاب‌های نوشته شده توسط ترامپ، بالاخره کتابی که نیاز داشتیم منتشر شد. (Vanity Fair)
- شما هم می‌بینید که رئیس‌جمهور نمی‌خواهد کسی این کتاب را بخواند؛ چرا که بسیاری از دروغ‌ها و افسانه‌هایی را که درباره‌ی خود ساخته است برملا می‌سازد. (Los Angeles Times)
- مری ترامپ بیش از هر شخص دیگری در توصیف فردی که روح خود را برای رسیدن به کاخ سفید واگذار کرده، موفق عمل کرده است. (CNN)

مری ترامپ را بیشتر بشناسیم:

او با نام کامل مری لی ترامپ (Mary Lea Trump) در سال 1965 به دنیا آمد و تا چندی پیش به عنوان یک روانشناس و نویسنده آمریکایی زندگی می‌کرد. او برادرزاده رئیس جمهور دونالد ترامپ است و با انتشار کتابی در خصوص خانواده‌ی خود در مدتی کوتاه بسیار مشهور شد. مری در سال 2016 نیز از هیلاری کلینتون حمایت کرد و در همان ایام اظهار داشت که دونالد ترامپ باید از انتخابات استعفا بدهد و از او به عنوان مردی خطرناک یاد کرد.

جملات برگزیده کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی:

- کس دیگری هم هست که این چرندیات را باور کند که او مردی خودساخته است؟ تا به حال چه کاری را خودش به تنهایی به پایان رسانده است؟

- چه مرگشان شده؟ تنها باری که دونالد به کلیسا رفته وقتی بود که دوربین‌ها آنجا بودند. شگفت‌آور است. او به هیچ اصولی پایبند نیست. هیچ!

- از همان ابتدا، خودپسندی فِرِد، باعث انحراف در اولویت‌هایش شد. نحوۀ مراقبت او از فرزندانش، نیازهای شخصی خود او را منعکس می‌ساخت، نه نیازهای فرزندانش را.

- شرارت دونالد تجلی همان ترسی است که تمام عمر از آن فراری بوده است.

در بخشی از کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی می‌خوانیم:

در ماه ژوئن، دونالد که آن موقع 18 ساله بود و به تازگی از آکادمی نظامی فارغ‌التحصیل شده بود، و رابرت که 16 ساله بود و هنوز در مدرسه سابق فِرِدی یعنی سنت پاول درس می‌خواند، با ماشین اسپورت جدید دونالد که هدیه فارغ‌التحصیلی از سوی والدینش بود (فِرِدی موقع فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فقط یک چمدان هدیه گرفته بود) به ماربلهد رفتند.

فِرِدی برای دیدن آن‌ها اضطراب داشت. هیچ کدام از خواهرها یا برادرهایش تابحال با او در هواپیما نبودند یا هیچ علاقه‌ای به شغل جدید او نشان نداده بودند. او امیدوار بود که شاید، اگر بتواند برادرهایش را به دنیای خود راه بدهد، یک دوست پیدا کند؛ داشتن حتی یک نفر در خانواده‌ای که به او باور داشته باشد، می‌توانست قدرت رو به افول او برای مقابله با عدم تأییدهای پدرش را مجدداً تقویت کند.

در این سفر، دونالد در مرحله حساسی قرار داشت. وقتی فِرِدی اعلام کرد که در دسامبر 1963 از شرکت ترامپ کنار کشیده است، دونالد غافلگیر شد. برادرش این تصمیم را در پایان‌ ترم اول سال سوم تحصیل دونالد گرفته بود و از آن‌جا که اسم او فِرِد نبود، اصلاً نمی‌دانست که نقش آینده او در شرکت چه خواهد بود، هرچند تصمیم داشت آن جا کار کند. به دلیل این شک و تردید، به اندازه کافی برای آینده بعد از تحصیل آماده نشده بود. وقتی بهار آن سال از آکادمی نظامی نیویورک فارغ‌التحصیل شد، هنوز در دانشگاه پذیرفته نشده بود. از مرین خواست به او کمک کند تا وقتی به خانه برگشت، جایی در مدرسه محلی برای او دست و پا کند.

فِرِدی و لیندا برای ناهار کباب درست کرده بودند که موقع صرف ناهار، دونالد به آن‌ها گفت می‌خواهد با پدرشان به شیکاگو برود تا در پروژه‌ای که پدرش روی آن کار می‌کند به او «کمک» کند. آرامش فِرِدی قابل لمس بود. شاید فِرِد کم‌کم داشت واقعیت جدید را می‌پذیرفت و تصمیم گرفته بود که دونالد را به عنوان وارث بلافصل خود انتخاب کند. بعد از ظهر همان روز، فِرِدی پسرها را به «قایق تفریحی» خود برد تا کمی ماهی‌گیری کنند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
پیشگفتار
بخش اول: ظلم و ستم موضوع اصلی است
فصل اول: عمارت
فصل دوم: پسر اول
فصل سوم: من بزرگ‌ترینم
فصل چهارم: انتظار پرواز
بخش دوم: محله‌های فقیرنشین
فصل پنجم: به گل نشسته
فصل ششم: بازی برد و باخت
فصل هفتم: خطوط موازی
فصل هشتم: سرعت گریز
بخش سوم: دود و آینه
فصل نهم: هنر رهایی
فصل دهم: شب یک‌باره فرا نمی‌رسد
فصل یازدهم: تنها واحد دادوستد
فصل دوازدهم: سرنگونی
بخش چهارم: بدترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده
فصل سیزدهم: سیاست امری شخصی است
فصل چهاردهم: خدمتگزار مردمی در عرصۀ مسکن‌سازی عمومی
کلام آخر: حلقۀ دهم
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی
نویسنده
مترجممحمد خجسته
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-622-267063-4
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
19400 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

Yashar Abasi
۱۳۹۹/۶/۱۱
کتاب جالبی هس اما از کتاب جالب تر آزادی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ این گونه کتابی با این نقادی تند بر علیه اون نوشته میشه چیزی جز آزادی بیان نیس
ناصر بابایی
۱۳۹۹/۶/۱۲
این کتاب به خاطر اینکه در مورد رییس جمهور امریکاست مورد توجه است و جای توجه و نگاه هم داره ولی سوال من از انهایی که من و یا هر ایرانی را به خواندش تقریب می‌کنن اینه چرا من در ایران باید این کتاب را بخونم و بدونم که ترامپ که بود که هست و بعد خواندن دستاوردش برایم چیست؟ در نگاه اول یه کتابه دیگه ضرر خودندنش نداره ولی اگر کمی عمیق باشیم خواهیم دید انقدر کتاب مفید و لازم و واجب برای خواندن هست که وقت گذاشتن و خواندن این کتاب نه تنها مفید بلکه بسیار هم مضر است من انتظارم از اعضای کتابراه که حتما از اهالی علم و ادب هستن اینه که حداقل ما اسیر تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌ای نشیم و چون این کتاب در امریکا فروخته دلیل نشه وقتمون رو صرف اوهام کنیم این مردک که چهل و پنجمین هست هم می‌ره و چهل شش و و هفت و هشت میان و تاثیری در زندگی من و شما ندارن
mohammad am
۱۳۹۹/۶/۱۱
من نخوندمش ولی باید بگم ککاملا پیداس‌ی راهکار تبلیغاتیه حزب مخالف ترامپ یعنی دموکراتهاس. مث این میمونه امریکایی‌ها بیان‌ی کتاب در مورد احمدی نژاد ک مخالفاش نوشتن بخونن. میدونم قیاسم مع الفارقه اما تو همین مایه هاس. شما با این دید بخونید ک هر ادعاییش امکان رد شدنش هس.
حسین مرشدلو
۱۳۹۹/۶/۱۶
سلام به نظر میرسد ترامپ میتواند در نقش رئیس یک گروه تجاری که فقط دنبال منافع مالی باشد واز هر روش مثبت و منفی برای پیشبرد اهداف استفاده کند موفق باشد ولی سیاست و رهبری یه کشور و جامعه در دست چنین آدمی خسارت مادی معنوی و اجتماعی بسیار زیادی را به ان جامعه تحمیل کند این نشانه ان است خرد جمعی جامعه به آمریکا اشتباه بدی مرتکب شده است ولی افتضاحی ما نیستند نهایت هشت سال در راس است نه تا وقتی که زنده باشد این برتری آن‌ها نسبت به جامعه ماست
Asmayl Shahmrady
۱۳۹۹/۶/۱۲
ان هموطنی که میخواست بداند ثروت ترامپ از کجا آورده. عزیز دل در ایران قبل از انقلاب کسی بوده که نان شب نداشته حالا ثروت چندصد ملیاردی داره. ثروت این افراد را پیگیری کن ببین حق چه کسانی را خوردند. پسر برادر ترامپ هم مثل بقیه وقتی نمی‌تواند رشد عمویش را ببیند. تلاش می‌کند ترور شخصیتی بکند. در ایران خودمان هم بعضیها اینطورند
abbas usefimoheb
۱۳۹۹/۶/۱۴
همین که کسی توی یه کشور بتونه بالاترین مقام رو نقد کنه و راجع بهش کتاب چاپ کنه و منتشر بشه و به زبانهای مختلف ترجمه بشه؛ دونستنش واسه ما کافیه و نیاز نیست حتما اون کتاب رو بخونیم.
مقایسه کنیم با آزادی بیان توی کشور خودمون...
سین الف
۱۳۹۹/۶/۲۶
حسادت نویسند تو کتاب موج میزد
کتاب خوبی بود اما کاش نویسنده فقط مینوشت قضاوت نمیکرد باید قضاوت رو به عهده خواننده میذاشت اگه قضاوت نمیکرد شاید بهتر از آب در میومد فکر کنم یادش رفته بود که نویسننده کتاب است برید و دوخت و تنش کرد چیزی برای خواننده نذاشت.
مسعود مسعودی
۱۳۹۹/۶/۱۴
کتابی سرتاسر حسادت. ندیدم تابحال یک نفر اینقدر به عموی خودش حسادت و کینه داشته باشه. کتابی که دقیقا قبل از انتخابات منتشر بشه اونم باحمایت کامل حزب دموکرات بهتر از این نمیشه.
کوروش حاجی پور
۱۳۹۹/۶/۱۱
این کتاب را با نگاه عاری از هرگونه قضاوت و پیش داوری باید خواند تا به کنه آن پی ببریم وگرنه منظر نویسنده را درک نخواهیم کرد و ترامپ را همان ترامپ قبلی خواهیم دید...
Mehran Zarif
۱۳۹۹/۶/۱۲
به همان اندازه که دموکراتها به مردم آمریکا خیانت میکنند اصلاح طلبها هم به مردم ایران خیانت میکنند.
Mina Jafari
۱۳۹۹/۶/۱۴
این کتاب بیشتر ریشه مشکلات شخصیتی هر انسان رو در کودکی میدونه ازین منظر کتاب قابل تاملی هس و لزوم رفتار مناسب برای الگوگیری کودکان در آینده رو نشون میده، نویسنده ترامپو ورژنی از پدربزرگش معرفی میکنه به نظر من کتاب خوبی هست.
Asal Fathi
۱۳۹۹/۶/۱۹
کتاب رو نپسندیدم. و فکر می‌کنم به فارسی هم ررون ترجمه نشده بود. من بی طرف کتاب رو خوندم اما نهایتا ناراحتی نویسنده رو توش میشد حس کرد!
دل‌آرا مهابادی
۱۳۹۹/۷/۱۴
جالب بود و با شرایط بنظر همخوانی داشت بخصوص که نویسنده دکترای روانشناسی هم داره. اما با توجه به ضرباتی که از خانواده خورده احتمالا اغراق شده نوشته...
محمد رسمی
۱۳۹۹/۶/۱۲
من از کتاب راه انتظار دارم دراین موقعیت کتابهای مثبتی را ارائه بدهد
فاطمه شریف
۱۳۹۹/۹/۴
میگن آزادی بیان هست که تونستن کتاب رو چاپ کنن نمیدونن چه دنگ و فنگی داشته کار به دادگاه کشیده و نویسنده چطور به دروغگویی متهم شده و... 😂 متاسفم براتون واقعا
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

برای دریافت کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.