معرفی و دانلود کتاب مادر و جنسیت فرزند

عکس جلد کتاب مادر و جنسیت فرزند
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادر و جنسیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادر و جنسیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادر و جنسیت فرزند

کتاب مادر و جنسیت فرزند نوشته‌‌ی نهاله مشتاق، کتابی روانشناختی در حوزه‌ی تفاوت‌های رابطه‌ی مادر با فرزند دختر و پسر است. گرچه تفاوتی میان این دو جنس وجود ندارد، اما مادرِ یک دختر بودن از نظر ذهنی، روانی و عاطفی متفاوت از مادرِ یک پسر بودن است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «فرزندپروری» نشر مهرسا است.

درباره‌ی کتاب مادر و جنسیت فرزند

همه بر این واقعیت اتفاق نظر دارند که مادر شدن، جهان یک زن را زیرورو می‌کند. همه‌چیز، از تغییرات جسمانی و روانی گرفته تا تغییر در سبک زندگی، دست به دست هم می‌دهد تا مادر بودن را تبدیل به کاری دشوار کند. اما این‌ها تنها پیچیدگی‌های این مسیر نیستند، حتی جنسیت فرزند هم می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی از مادر بودن را رقم بزند. همه باور دارند که تفاوتی میان فرزند دختر و پسر نیست و تنها سلامت بچه اهمیت دارد، اما هیچکس به این اشاره نمی‌کند که جنسیت بچه فرایندهای روانی و عاطفی متفاوتی را برای والدین به وجود می‌آورد.

در کتاب مادر و جنسیت فرزند نوشته‌ی نهاله مشتاق، به طور ویژه به رابطه‌ی میان مادر و فرزندان دختر و پسر پرداخته شده؛ چون مادر اولین کسی‌ست که با کودک ارتباط برقرار می‌کند و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مادر در فرهنگ ما صاحب جایگاهی مقدس است و این باور او را ملزم می‌کند که همیشه فرشته‌ای بی‌خطا باشد، اما این امر میسر نیست. چراکه مادر هم مثل دیگران، یک انسان است. زنی که امروز صاحب فرزند دختر یا پسری شده، خود روزگاری دختر کوچکی بوده و تا امروز چالش‌های روانی مختلفی را پشت سر گذاشته است. ازاین‌رو رابطه‌ی مادر با فرزند دختر و یا پسر مسیر متفاوتی را طی می‌کند که بالا بردن دانش و آگاهی تأثیر بسزایی بر کیفیت آن دارد.

معرفی و دانلود کتاب مادر و جنسیت فرزند

کتاب مادر و جنسیت فرزند در ابتدا فایده‌ی خواندن این کتاب را برای مخاطب روشن می‌کند و در ادامه از چالش‌های ارتباط مادر با فرزند دختر و پسر می‌گوید. سناریوهای مختلفی اعم از حسادت، خصومت، هویت و عشق نیز در خلال این روابط مورد بررسی قرار می‌گیرند. موضوع جدایی طبیعی هم از مواردی است که در انتهای کتاب مورد بحث واقع می‌شوند.

فرزندپروری از مهم‌ترین وظایف انسانی است؛ از آن جهت که نسل آینده را شکل می‌دهد. این مهارت پراهمیت قابل یادگیری است و با بالا بردن دانش والدین در این زمینه، کیفیت مهارت تربیت فرزندان نیز در آن‌ها بالا می‌رود. والدین تمام دنیای کودکشان هستند و کوچکترین رفتارهاشان نیز تأثیر عمیقی بر روان فرزند می‌گذارد، ولی باید این واقعیت را هم در نظر بگیریم که والدین هم برای اولین بار است که در این کره‌ی خاکی زندگی می‌کنند و خالی از اشتباه نیستند. خواندن کتاب‌هایی چون مادر و جنسیت فرزند، به بالا بردن آگاهی و کمتر کردن مشکلات این مسیر کمک زیادی می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی فرزندپروری

مجموعه کتاب‌های فرزندپروری نشر مهرسا به منظور بالا بردن دانش و مهارت والدین در بحث تربیت فرزند منتشر شده‌اند. هر کتاب از این مجموعه حاصل تلاش متخصصان این حوزه است که با داشتن تصاویر جذاب و زبانی ساده، به والدین کمک می‌کند تا پدر و مادر بهتری باشند و ارتباط بهتری با فرزندان خود برقرار کنند.

کتاب مادر و جنسیت فرزند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مادر و جنسیت فرزند نوشته‌ی نهاله مشتاق به تمام مادران و کسانی که قصد مادر شدن دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مادر و جنسیت فرزند می‌خوانیم

بیایید برای لحظاتی مادر را در سنین کودکی، وقتی دختر کوچکی بوده است تجسم کنیم و به مثال خانمی برگردیم که فکر می‌کرد اگر دختر به دنیا بیاورد آن را در بیمارستان می‌گذارد و می‌رود. مسلماً می‌توان از چنین تصویری حدس زد که دختر بودن تجربه‌ی دردناکی برای او بوده است؛ مسیری پر از سرخوردگی و احساس حقارت یا به قول خودش «بدبختی». دخترانی که در رابطه با مادر خود احساس کرده‌اند چون پسر نیستند محبوب مادر قرار نمی‌گیرند، نقص دارند یا باعث درد و آزار مادر شده‌اند، اگر فرزند دختر داشته باشند به آسانی همین احساسات را در او ایجاد می‌کنند. کنار آمدن با فرزند دختر برای مادرانی که از دختر بودن خود ناراضی بوده‌اند، بسیار سخت‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

چرا مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای من مفید باشد؟
طرح مسئله
سخن اول
مادر امروز دختر کوچک دیروز
وقتی دختر کوچک دیروز مادر یک دختر می‌شود
وقتی دختر کوچک دیروز مادر یک پسر می‌شود
قصه‌های رابطه‌ی مادر و پسر
جاذبه‌ی پسر داشتن: وقتی مادر احساس می‌کند که پسر شده است
جنگ قدرت: وقتی مادر می‌خواهد بیشتر از پسر مردانگی داشته باشد
انحصارطلبی: وقتی مادر می‌خواهد برای همیشه تنها زن زندگی پسر باشد
پیچیدگی‌های بیشتر در رابطه‌ی مادر و دختر
برخی از قصه‌های شایع در رابطه‌ی مادر و دختر
تئاترهای هم‌زیستی
وقتی دختر به جای آن که فرزند مادرش باشد، مادر او می‌شود
وقتی دختر به جای این که فرزند مادرش باشد، شریک زندگی او می‌شود
تئاتر خصومت در روی دیگر سکه: وقتی دختر دشمن قسم‌خورده‌ی مادرش می‌شود
مرز جدایی طبیعی کجاست؟
رویه‌ی گریزناپذیر: احساس حسادت و رقابت بین مادر و دختر
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادر و جنسیت فرزند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-6591-41-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادر و جنسیت فرزند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مادر و جنسیت فرزند

برای دریافت کتاب مادر و جنسیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.