معرفی و دانلود کتاب مارادونا

عکس جلد کتاب مارادونا
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مارادونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مارادونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مارادونا

با گیلم بالاگه همراه شوید تا در کتاب مارادونا، زندگی و احوال یکی از اسطوره‌های فراموش‌نشدنی فوتبال جهان را برایتان بازگو کند. نثر کتاب که به لطافت شعر می‌ماند، نبرد همیشگی مارادونا را در زمین بازی برای مخاطب ترسیم می‌کند. منبعی دقیق، معتبر و مستند که اطلاعات سودمندی را درمورد سرگذشت دیه‌گو مارادونا، از زمان ورودش به بازی فوتبال تا موفقیت‌های چشمگیر و روزافزونش در اختیارتان قرار می‌دهد. نگاه تیزبین نویسنده در نگارش این زندگینامه درخور توجه و تحسین است.

درباره‌ی کتاب مارادونا

دیه‌گو مارادونا (1960-2020) بازیکن اسبق فوتبال و سرمربی اهل آرژانتین بود که بی‌شک از بهترین فوتبالیست‌های سراسر جهان و به زعم بسیاری از ورزشکاران و منتقدان ورزشی، برترین بازیکن فوتبال در تمامی ادوار به حساب می‌آمد. جالب است بدانید که طبق نظرسنجی فیفا، مارادونا عنوان برترین بازیکن قرن بیستم را نیز از آن خود کرده. این اسطوره‌ی فراموش‌نشدنی هر آنچه را که برای درخشیدن در زمین فوتبال نیاز بود، با خود داشت: تکنیک، چابکی، استعداد، تسلط و کنترل بالای توپ؛ همچنین پاس‌های درست و تواناییِ دیدِ قوی که امکان بررسی موقعیت‌های مختلف زمین بازی را به او می‌داد.

اسطوره‌ی تکرارنشدنی دنیای فوتبال و سرگذشتی که برای رسیدن به قله‌های ورزش پشت سر گذاشته، موضوع کتاب مارادونا (Maradona) است که با قلم استادانه‌ی گیلم بالاگه (Guillem Balague) نگاشته شده.

اگرچه کتاب از نگاه راوی سوم‌شخص بازگو می‌شود، اما نویسنده کوشیده تا از هیچ نکته‌ای، هر چند جزئی، به‌سادگی عبور نکند. مخاطب با خواندن اثر حاضر ممکن است خود را در برابر مستندی ببیند که به‌طور زنده لحظه‌لحظه‌ی کودکی تا بزرگسالی مارادونا را به تصویر می‌کشد. توجه به جزئیات موجب شده تا این کتاب، علاوه‌بر زندگی‌نامه‌ای دقیق، ساختار داستانی پرکشش را نیز به خود بگیرد. از‌این‌رو، پی گرفتن دنباله‌ی کتاب برای خواننده بی‌نهایت هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.

کلیه‌ی وقایع به‌صورت خطی و در یک سیر زمانی منطقی روایت می‌شوند. گویی تمامی صحنه‌های کودکی، موفقیت‌ها و تلاش‌های مارادونا برای پیروزی در زمین و زندگی در برابرتان رژه می‌روند. گاه نثر کتاب ساختاری ادبی به خود می‌گیرد. ظرافت‌های شاعرانه به کمک گیلم بالاگه می‌آیند تا تجربه‌های زیسته‌ی مارادونا را با نگاهی هنرمندانه برایمان مجسم کنند. البته مترجمان این اثر، عادل فردوسی‌پور و علی شهروز نیز به لطافت، شاعرانگی و بافت روایی کتاب کمک کرده‌اند تا خواننده بیش‌ازپیش خود را با اثری هنری-ادبی و نه گزارشی خشک، رویارو ببیند.

نخستین صفحات کتاب با چگونگی ظهور مارادونا در عرصه‌ی فوتبال آغاز می‌شوند. کودکی بااستعداد با اندامی ظریف که کسی باور نمی‌کرد تنها هشت سال داشته باشد. آمادگی او در زمین فوتبال و مهارت‌هایش بیننده را به تحسین وامی‌داشت. به همین خاطر، ممکن بود مخاطب تصور کند که نه با یک پسربچه‌ی هشت‌ساله، بلکه با یک فرد بالغ با جثه‌ای بسیار کوچک طرف است که سال‌ها به تمرین فوتبال مشغول بوده. «فرانسیس کورنه‌خو» که مربی‌گری تیم جوانان را به عهده داشت ناچار شد برای اطمینان از سن‌و‌سال مارادونا، راهی خانه‌ی این کودک در محلات فقیرنشین شود. آنجا بود که خانواده‌ی این پسرک، مدارک شناسایی و تولد او را رو کردند و به این ترتیب، جنجالی‌ترین ستاره‌ی تاریخ فوتبال، قدم به دنیای ورزش نهاد.

کتاب مارادونا را می‌توان آرشیوی کامل از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال دانست. در این کتاب با قهرمان داستان و همینطور لحن گرم گیلم بالاگه همراه می‌شوید تا شاهد نبرد مارادونا در زمین بازی باشید. این بازیکن ریزجثه که به سبب داشتن صورت گرد، پاهای کوچک و انبوهی از موهای روی سرش، از سوی کورنه‌خو با عنوان «پیاز کوچک» شناخته می‌شد، رفته‌رفته در بازی‌های متعددی که انجام می‌داد بالیدن گرفت، رکوردهای شگفت‌انگیزی را به ثبت رساند و تا مدت‌ها بزرگترین نگرانی برای تیم‌های رقیبش بود.

البته این نکته را هم اضافه کنیم که اثر پیش‌رو صرفاً شرح بازی‌ها و تحسین موفقیت‌های ورزشی مارادونا نیست. نویسنده کوشیده تا ابعاد گوناگون زندگی‌ او، از جمله علاقه‌مندی و آشنایی مارادونا با همسر و شریک عاطفی‌اش را برایتان روایت کند. در این کتاب نه‌تنها شاهد پیروزی‌ها، که تماشاگر شکست‌های مارادونا هم خواهید بود. این بازیکن برجسته، پیش از آنکه فوتبالیستی افسانه‌ای باشد، یک انسان بود با تمام یأس‌ها، افسردگی‌ها و لغزش‌هایی که هر انسانی ممکن است در زندگی‌ خود تجربه کند.

کتاب حاضر را در یک کلام می‌توان منبعی جامع برای شناخت یکی از غول‌های بزرگ ورزش دانست که با بهره‌گیری از منابع معتبر و دقت در صحت‌سنجی اطلاعات به دانشنامه‌ای بی‌نظیر برای «مارادوناشناسی» تبدیل شده. به شما اطمینان می‌دهیم که برای آشنایی با این قهرمان به‌یادماندنی، جز خواندن کتاب مارادونا، به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید.

نشر چشمه وظیفه‌ی چاپ و انتشار این کتاب را به عهده داشته و آن را به مشتاقان ورزش و فوتبال عرضه کرده است.

کتاب مارادونا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مستطیل سبز فوتبال و اسطوره‌های تکرارنشدنی این عرصه عشق می‌ورزید، فرصتی بی‌نظیری روبه‌روی شماست. کتاب مارادونا شما را با سرگذشت و زندگی یکی از مشهورترین ستارگان فوتبال آشنا می‌کند.

با گیلم بالاگه بیشتر آشنا شویم

گیلم بالاگه، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور اسپانیایی است که در زمینه‌ی ورزش فوتبال قلم می‌زند. آثار و مقالات او در نشریات بریتانیایی و اسپانیایی حضور چشم‌گیری دارند. کتاب مارادونا نخستین اثر ترجمه‌شده‌ی اوست که در اختیار فارسی‌زبانان قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب مارادونا می‌خوانیم

در نوزده‌سالگی، مدت‌ها قبل از این‌که به تعبیر ادواردو گالیانو به «خدای کثیف و گناهکار» تبدیل شود، قهرمان جام جهانی جوانان زیر بیست سال در ژاپن شد. تا آن زمان، وانت راستروخِرو دیگر به تاریخ پیوسته بود. مارادونا حالا خودش ماشین‌باز قهاری شده بود که هر ماشین برایش در حکم یک کارت ویزیت بود؛ خصلتی آرژانتینی که تا آخر عمر در وجودش ماند. هواداران برای تشکر از ال‌ پِلوسا تصمیم گرفتند به پاس لحظات خوشی که به آن‌ها هدیه کرده بود، با جمع کردن پول برایش ماشین بخرند: یک مرسدس بنز شیک قرمزِ 500 اس‌ال‌سی با قدرت 237 اسب بخار؛ هدیه‌ای دیگر به نشانه‌ی قدرشناسی.

برای هدیه‌ی کریسمس با پس‌انداز حقوقش یک فیات اروپایی 128 سی‌ال‌اس کارراه‌انداز خرید؛ ماشین بدشکل و زمختی که انگار یک بچه طراحی‌اش کرده بود. یک کلکسیونر در نزدیکی بوئنوس‌آیرس هنوز این ماشین را دارد و در برابر پیشنهادهای موزه‌های ایتالیایی مقاومت می‌کند.

اگر مانند مارادونای بیست‌ساله یک ستاره به معنای واقعی باشید، نمی‌توانید سوار فیات اروپایی شوید، پس اولین ماشین اسپورتش را از پورشه‌ی آلمان خرید؛ یک پورشه‌ی 924 نوک‌مدادی با صندلی‌های چرمی قهوه‌ای. این اولین دارایی قیمتی‌اش بود و پیش از جدایی از بوکا جونیورز و پیوستن به بارسلونا آن را فروخت. سی سال بعد، زمانی که در مقام مربی تیم ملیْ جام جهانی دلسردکننده‌ای را پشت‌سر می‌گذاشت، روی آن ماشین نیم‌میلیون دلار قیمت گذاشته بودند. اما پس از دو سال، قیمت ماشین درست مانند اعتبارش در جایگاه مربی سقوط کرد و به 77.500 دلار رسید.

قرارداد مارادونا با بارسلونا شامل یک ماشین گلف قرمز هم می‌شد که یک روز عصر در سال 1983 با آن وارد محوطه‌ی نیوکمپ شد. درِ ورودی برای تمرین بسته بود. «دیدی دیه‌گو! درسته که می‌گن سحرخیز باش تا کام‌روا باشی، ولی حالا که یک‌بار هم خودت رو زود رسونده‌ای در بسته بود.»

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
یک: ال پِلوسا
1: پدر، دون دیه گو
2: مادر، دونیا توتا
3: گویو کاریزو، دوست جامانده در ویا فیوریتو
4: فرانسیس کورنه خو و سبوییتاس
5: اولین بازی برای آرژنتینوس جونیورز
دو: دیه‌گو
6: قدرت مطلق در آرژنتینوس جونیورز
7: ملاقات با پله
8: جام جهانی جوانان 1979 ژاپن
9: خورخه سیترسپیلر
10: انتقال به بوکا جونیورز
سه: مارادونا
11: ماندن در بوکا جونیورز
12: جام جهانی 1982 در اسپانیا
13: بارسلونا: هم تیمی ها و رسانه ها
14: دوستانش در بارسلونا: دارودسته
15: کلودیا ویافانیه
16: سزار لوئیس منوتی و... آندونی گویکوچه آ
17: خداحافظ بارسلونا، سلام ناپولی
18: کورادو فرلایینو و ورزشگاه سن پائولو
19: از سیترسپیلر به کوپولا
20: گی یرمو کوپولا
21: کارلوس سالوادور بیلاردو
22: جام جهانی 1986 مکزیک: خرافات
23: انگلیس آرژانتین: نیمه ی اول
24: انگلیس آرژانتین: نیمه ی دوم
25: انگلیس آرژانتین: نیمه ی سوم
26: نیمه نهایی در برابر بلژیک... و فینال در برابر آلمان غربی
چهار: دیه‌گو آرماندو مارادونا
27: کریستیانا سیناگرا و اولین اسکودتو
28: مارادونای ناپلی ها
۲۹: از دومین اسکودتو تا... جام جهانی 1990
30: جام جهانی 1990 در ایتالیا
31: پایان کار در ناپولی
32: سویا
33: نیوولز اولد بویز و... مسیر جام جهانی 1994
34: دوپینگ در جام جهانی 1994
35: بازگشت به بوکا جونیورز... و سراشیبی
36: مسیر خدا شدن
پس گفتار
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مارادونا
نویسنده
مترجمعادل فردوسی پور، علی شهروز
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-622-01-0993-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مارادونا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مارادونا

برای دریافت کتاب مارادونا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.