معرفی و دانلود کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن

عکس جلد کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن
قیمت:
۱۵۴۰۰۰ 77000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن

عادل فردوسی پور در کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن که به قلم سایمون کوپر نوشته شده، از تأثیرگذاری پیچیده‌ی فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صحبت می‌کند، از آنچه باعث پیوستگی و از هم گسستگی ملیت‌ها و قومیت‌ها شده. این ورزش عجیب مرزهایی ناشناخته به وسعت جهان دارد!

چه فوتبال را دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم! مشخص نیست فوتبال (Football) چقدر محبوبیت دارد اما هر چه هست، چیزی فراتر از محبوب‌ترین بازی جهان است. به تعبیر بسیاری از افراد فوتبال یک زبان بین‌المللی است که حکم مرگ و زندگی را دارد. پله معتقد است فوتبال بازی زیبایی است که جنگ‌ها را آغاز می‌کند و به پایان می‌رساند و بسیاری از دیکتاتورها را در قدرت نگه داشته است.

فوتبال علیه دشمن (Football against the enemy) در سال 1993 در نوزده فصل به چاپ رسید. ده سال بعد با افزودن دو فصل دیگر و ضمیمه تجدید چاپ شد. اثر حاضر در سال 1389 با ترجمه‌ی «عادل فردوسی پور»، مجری و گزارشگر محبوب فوتبال، در ایران منتشر شد و به سرعت در لیست پرفروش‌های بازار کتاب قرار گرفت.

سایمون کوپر (Simon Kuper) برای بررسی تأثیر فوتبال بر سیاست و فرهنگ به 22 کشور سفر کرده در تلاش بوده تا بفهمد چه چیزی باعث می‌شود که هر ملتی به‌طور متفاوت این بازی را انجام دهد.

او در سفرهایش با هواداران بسیاری روبرو شد. از هواداران دوآتیشه و وفادار آلمانی گرفته تا ژنرالی آرژانتینی که دیدگاه خودش را راجع به تاکتیک‌ها داشت.

تلاش‌های کوپر اشتراک ترسناک بین فوتبال و سیاست را روشن کرد. خصوصا در دوران حادثه یازده سپتامبر امثال بن لادن به شدت دغدغه‌ی فوتبال داشتند.

از زمان نگارش این کتاب تاکنون بزرگ‌ترین تغییر فوتبال جهانی، رشد فوتبال زنان بوده است. در شرایطی که اتحادیه‌ی فوتبال انگلیس در بیشتر سال‌های قرن بیستم فوتبال زنان را ممنوع کرده بود. فوتبال زنان طبق گزارش‌ها سریع‌ترین رشد ورزشی را با سی میلیون بازیکن در جهان داشته است. با این حال ‌جز جوش‌ و خروش کوتاه ‌مدت امریکایی‌ها در هنگام برگزاری جام‌ جهانی زنان، کمتر کسی آن را دنبال می‌کند. لیگ حرفه‌ای زنان امریکا در سال 2003 به دلیل استقبال کم تعطیل شد.

خارج از اروپا کماکان اختلاف‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای وجود دارد. حسابی سرانگشتی نشان می‌دهد هر چه آزادی در کشوری کمتر باشد، فوتبال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ همان‌طوری که در شمال افریقا، خاورمیانه و خلیج فارس اهمیت بسیار زیادی دارد.

در بخشی از کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن می‌خوانیم:

فقط ژنرال‌ها اجساد را فراموش کرده بودند. مردم می‌توانند فکر کنند. اگر فقیر باشند، وحشت‌زده باشند و قهرمان جام جهانی شوند، از این‌که قهرمان جام هستند خوشحال‌اند، ولی از این‌که فقیر باشند و آن‌ها را بترسانند، ناراحت‌اند. شاید مردم فقط نانِ شب و فوتبال بخواهند، ولی همان‌طور که بایر اشاره کرد، در 1978 مردم تعداد زیادی بازی و اندکی نان داشتند. مردم ارتباط ذهنی بین تیم‌ملی و نظامیان برقرار نکردند. آن‌ها بازیکنان را تشویق می‌کردند (حداقل تعدادی از آن‌ها را) و وقتی ژنرال ویدلا را در ورزشگاه دیدند او را هو کردند. پنج سال پس از جام جهانی ژنرال‌ها جای‌شان را به دولتی غیرنظامی دادند. اگر آن‌ها تصور می‌کردند با هزینه کردن پول آرژانتین روی فوتبال می‌توانند آینده‌ی شغلی‌شان را تأمین کنند، بسیار خام بودند. استفاده‌ی ابزاری آن‌ها از جام جهانی، نه‌تنها ماکیاولیست بودن آن‌ها را نشان داد، بلکه حماقت‌شان را هم ثابت کرد. آن‌ها قلدرهای ته کلاس بودند که درس را یاد نگرفته بودند.

ژنرال‌ها دیدگاهی ساده و فاشیستی نسبت به جامعه داشتند. یک کشور باید قدرتمند و متحد باشد. اگر همه‌ی مردم یک فریاد را بزنند یا به قول ژنرال انکیزو شعار «فقط یک پرچم وجود دارد و آن هم پرچم آرژانتین است» مصداق داشته باشد، کشوری قدرتمند و متحد به ‌حساب می‌آید. راه رسیدن به این شرایط هم به‌دست آوردن پیروزی است. پیروزی هم موفقیت‌های کسالت‌باری مثل تأمین کار، مسکن و ثبات ارزی نیست. نه! پیروزی، موفقیت‌های نظامی است یا رخدادهای بزرگ میهنی. پیروزی همان چیزی است که باعث می‌شود مردم به خیابان‌ها بریزند و فریاد «آرژانتین، آرژانتین!» سر دهند. پررنگ کردن این پیروزی‌ها، سیاست ژنرال‌ها بود. طبق برنامه‌ریزی آن‌ها، میزبانی و فتحِ جام جهانی و حمله به جزایر فالکلند، بزرگ‌ترین پیروزی‌هایی بود که به‌دست آورده بودند. از نظر آن‌ها همه اتفاقاتی مشابه بودند، به‌قدری مشابه که شعار جام جهانی «ادامه بده آرژانتین، تا پیروزی ادامه بده» دوباره در جنگ فالکلند هم بارها تکرار شد. مشابه این اتفاق در برزیل هم رخ داده: آهنگ مارش «برزیل، به پیش» که برای جام جهانی 1970 نوشته شده بود، آهنگ اصلی رژیم نظامی برزیل شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل یکم
33 دقیقه
فصل دوم: فوتبال جنگ است
32 دقیقه
فصل سوم: مخالف فوتبال
22 دقیقه
فصل چهارم: بالتيکی‌ها دوست دارند در جام جهانی امريکا باشند
46 دقیقه
فصل پنجم: رئيس پليس مخفی در گوشه‌ی چپ زمين
38 دقیقه
فصل ششم: فرمانروايان اوکراين
12 دقیقه
فصل هفتم: سرتراشيده‌ی تنهايی که ملتی را نجات داد
16 دقیقه
فصل هشتم: گاتزا، اروپا و سقوط مارگارت تاچر
25 دقیقه
فصل نهم: يک روز با هلنيو هررا
24 دقیقه
فصل دهم: اف‌ث بارسلونا و پرسش اسکاتلندی
19 دقیقه
فصل يازده: هلند و انگليس: چرا بابی‌ رابسون در هلند ناموفق بود
34 دقیقه
فصل دوازدهم: افریقا (به‌طور خلاصه)
59 دقیقه
فصل سیزدهم: روژه میلا و رئیس‌جمهور کامرون
61 دقیقه
فصل چهاردهم: ماندلا در هلدرفونتاین
36 دقیقه
فصل پانزدهم: کوتاه، تیره، امریکایی
74 دقیقه
فصل شانزدهم: آرژانتین قهرمان
24 دقیقه
فصل هفدهم: پله‌ی مالاندرو
43 دقیقه
فصل هجدهم: سلتیک و رنجرز یا رنجرز و سلتیک
19 دقیقه
فصل نوزدهم: از بوستون تا بنگلادش در جام جهانی
24 دقیقه
فصل بیستم: رئیس‌جمهور و پسرانِ بد آبی
20 دقیقه
فصل بیست‌ و یکم: فوتبال جهانی، مبارزه‌ی جهانی
10 دقیقه
بعدالتحریر: آن‌ها حالا کجا هستند؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فوتبال علیه دشمن
نویسنده
مترجمعادل فردوسی پور
راویعادل فردوسی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۴۰۰۰ 77000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن

محمد امین محسنی
۱۳۹۸/۸/۲۷
در مملکتی زندگی میکنم که یک برنامه ابتدای هفته به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه مردمی انتخاب میشه وآخر همان هفته بخاطر کج سلیقه‌ای یک سری افراد با ریشِ بی‌ریشه حذف میشه.... البته این دیدگاه هم احتمالا حذف میشه...
لیلا یوسفی مهر
۱۳۹۸/۸/۱۱
همیشه، صداش پر از هیجان و شادابیِ خاصِ فوتبال است هرجا که باشد، پسرم کلی لذت برد از شنیدن صدای فوتبال عادل. سپاس از شما
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۸/۱۶
کتاب فوتبال علیه دشمن که واقعا با صدای عادل فردوسی پور به جذابیت ان اضافه شده بود و کاملا شما رو به دنیای فوتبال و حواشی آن می‌برد، در رابطه با تاثیر عجیب این ورزش و افراد دخیل در آن بر بسیاری از عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... است.
این کتاب شما را تقریبا با تمام حاشیه‌های فوتبالی در جهان آشنا میکند.. حاشیه‌هایی که تاثیری شگرف مخصوصا بر دنیای سیاست داشته‌اند.
S R
۱۳۹۸/۸/۱۴
کتاب فوق العاده جالبیه. به تمام فوتبال دوستا پیشنهاد میکنم حتی کسایی که به تاریخ چند دهه قبل اروپا علاقه دارن. صدای عادل هم مثل همیشه عالی و پرهیجان. از وقتی که با نامردی حذفش کردن فوتبالا رو از شبکه‌های تاجیکی میبینم به مراتب بهتر از خیلی از گزارشگرنماهای داخلیه.
علیرضا علیرضا
۱۳۹۹/۹/۲۶
فردوسی پور خودش بیسته.
این کتاب هم فوق العاده است.
ترجمه و گویندگی عادل هم عالی.
هر کس چه فوتبالی و غیر فوتبالی هم براش می‌تونه جالب باشه.
تقریبا از کل فوتبال و حاشیه‌های فوتبالی جهان آشنا می‌شین.
از رفتار اجتماعی وسیاسی کشورهای جهان مطلع می‌شین.
پیشنهاد من حتما بخونید.
محمد حقیقی
۱۳۹۹/۲/۱۹
هر کی فوتبال رو دوست داره یه بار گوش کنه این کتابو و هر کی دوست نداره صدبارچی بگم؟ کجاشو بگم وقتی قلب و نفس جونم داره با این کتاب میزنه اندازه هزار تا بازی مهیج اندازه هزار تا موزیک بی‌نظیر و اندازه زیباترین هدایای دنیا لذت بردم اگه نخواندید و نشنیدید این کتابو هنوز لذتی ب این خوبی تجربه نکردید نمره من 5000000 از 5
رسول سعیدی
۱۳۹۸/۸/۱۰
استاد فردوسی پور ,عالی بود واقعا, عادل حذف شدنی نیست
Ali Amir
۱۳۹۹/۲/۴
ای کاش قدر سرمایه‌های ملی چون استاد بدانیم و این همه گزارش گر پر از اشکال کجا و صدای این پسر محجوب کجا به همه توصیه میکنم کتاب صوتی را با هندزفری و چشمان بسته گوش دهند تا با تمام وجود لمس کنند آن را
جعفر عباس پور
۱۳۹۸/۱۰/۲۶
درجه یک, تاثیر فوتبال در سیاست و اجتماع رو بخوبی به تصویر میکشه. چقد دلتنگ صدای استاد فردوسی پور شده بودم. جدا از صدای جذابش, بهترین نوع کتاب صوتی کتابیه که مترجم خودش کتاب رو برات بخونه, عاااالی
مهدی جعفری
۱۳۹۸/۹/۱۳
واقعا دوست داشتنی هستی عادل خان هم خودت هم صدای لاهیجان وگیرات امیدوارم دراینده نزدیک بارفتن آدمهای تازه به دوران رسیده وبیسوادازصداوسیما برنامه قشنگتواجراکنی همیشه برام قابل احترام بودی انسان بزرگ ازصمیمم قلب دوستت دارم
Mohsen Soltanpour
۱۳۹۸/۹/۱
آقای فردوسی پور یه خصوصیت دارن که متمایزش میکنه:در عین حال که ادم باسوادین، به ساده‌ترین وقابل فهم‌ترین حالت ممکن، ترجمه کردن.
عبدالغفار کامرانی
۱۳۹۹/۷/۳
خیلی وقت بود میخواستم بخونم ولی وقتی دیدم با صدای آقای فردوسی پوره ترجیح دادم بشنوم. فقط مقدمه رو گوش دادم ولی احساس میکنم این کتاب یه کتاب جهانی و همه جانبه است. باید منتظر بمانیم تا آخر...
علی حسینی
۱۳۹۹/۱/۲
کتاب خوبیه. اگر به فوتبال علاقه دارید کتاب برای شما مناسبه و اگر در کنار فوتبال به مسائل پشت پرده و اجتماعی اون هم علاقه دارید کتابه فوق العاده ایه.
مهدی نوروزی
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
من کتاب بازم! ...... حالا کتاب باشه صدای آقای فردوسی پور هم باشه به به چه شود.... با تشکر از گروه کتابراه..... به امید کتاب خون شدن همه مردم ایران.... موفق باشید
سینا خلیلی
۱۳۹۸/۸/۲۵
برای آن دسته از افرادی که به دنبال بررسی تاثیرات فوتبال بر جنبه‌های مختلف یک جامعه مانند سیاست اقتصاد فرهنگ هستند این کتاب بهترین منبع خواهد بود به خصوص با ترجمه‌ی روان عادل دوست داشتنی
مشاهده همه نظرات 98

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن

برای دریافت کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.