معرفی و دانلود کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح

عکس جلد کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح

کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح نوشته‌ی لوری کلکوون، به روایت زندگی‌نامه‌ی این رهبر مبارزه با نژادپرستی می‌پردازد و مهم‌ترین اندیشه‌ها، ایده‌ها و اتفاقات زندگی او را مرور می‌کند. این کتاب مصور به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که دکتر لوتر کینگ چطور به یک شخصیت پیشرو تبدیل شد و چگونه با ایده‌های صلح‌آمیزش به آگاهی سیاه‌پوستان از حقوقشان و رواج مفهوم حقوق شهروندی کمک کرد.

درباره‌ی کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح

«من رویایی دارم!» این احتمالاً معروف‌ترین جمله‌ای است که از مارتین لوتر کینگ باقی‌مانده و بسیاری از افراد آن را به خاطر سپرده‌اند. او این جمله را در راهپیمایی بزرگ واشنگتن در سال 1963 مقابل حدودا 250 هزار نفر به زبان آورد. اعتراضی که برای حقوق برابر، آزادی و کار برگزار شده بود. اما مبارزه‌ی لوتر کینگ برای حقوق شهروندی و برابری نژادی سال‌ها پیش‌تر آغاز شده بود؛ از دسامبر سال 1955. اول دسامبر آن سال رُزا پارکس در اعتراض به قوانین تبعیض‌آمیز علیه سیاه‌پوستان، حاضر نشد جایش را در اتوبوس مونتگومری به یک سفیدپوست بدهد. او در واقع قانون ایالت را زیر پا گذاشته بود و به خاطر همین رفتار بازداشت شد. چند روز بعد اعتراضات شعله‌ور شد و سیاه‌پوستان تصمیم گرفتند تمام اتوبوس‌های مونتگومری را تحریم کنند. این بایکوت حدود یک سال طول کشید تا درنهایت قانون جداسازی نژادی لغو شد. این اعتراض طولانی و موفق، در کنار تمام دستاوردهایی که برای جامعه‌ی مدنی آمریکا داشت، زمینه‌ساز یک اتفاق مهم دیگری هم بود؛ ظهور مارتین لوتر کینگ جونیور. کشیشی 26 ساله که ریاست یکی از انجمن‌های این جنبش را بر عهده گرفته بود و اعتراضات را سازماندهی می‌کرد. لوتر کینگ بااینکه بارها مورد حمله‌ی دولتی قرار گرفت، شجاعانه تا پایان راه ایستاد و قوانین نژادپرستانه را تغییر داد. از آن زمان بود که نام او بر سر زبان‌ها افتاد و به‌عنوان یک رهبر بالقوه شناخته شد. کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح (Martin Luther King Jr) نوشته‌ی لوری کلکوون (Laurie Calkhoven)، مهم‌ترین اتفاقات زندگی این مبارز را مرور می‌کند و از ایده‌ها و عقاید او می‌گوید. این کتاب مصور که برای کودکان و نوجوانان نوشته‌شده، به آن‌ها نشان می‌دهد این شخصیت چطور به یک مبارز مشهور تبدیل شد و توانست الهام‌بخش مردم کشورش باشد.

مارتین لوتر کینگ در خانواده‌ای روحانی متولد شد. پدر و پدربزرگش هر دو کشیش کلیسای باپتیست بودند. ضمن اینکه نسبت به وضعیت سیاه‌پوستان اعتراض داشتند و از رهبران محلی اعتراضات به شمار می‌رفتند. لوتر کینگ تحت تأثیر پدرانش، الهیات خواند و بعدازآن دستیار و سپس پاستور کلیساهایی محلی در بوستون شد. پس از بایکوت اتوبوس‌های مونتگومری بود که او به شکل جدی وارد مبارزه‌ی سیاسی شد و این مسیر را پیش گرفت. لوتر کینگ ایده‌هایش را برای مبارزه بدون خشونت و صلح‌آمیز و نافرمانی مدنی از اعتقادات مسیحی‌اش گرفته بود و بر آن اصرار داشت. همین نگرش هم محبوبیت و تحسین او را به همراه داشت تا درنهایت جایزه‌ی صلح نوبل سال 1964 به او اعطا شد. مبارزه‌ی او برای حقوق سیاه‌پوستان بعدتر گسترش یافت و به اعتراض علیه فقر و نابرابری اجتماعی و جنگ ویتنام تبدیل شد. دکتر لوتر کینگ به ظن ارتباط با گروه‌های کمونیستی همیشه زیر نظر اف‌بی‌آی بود و بارها به بهانه‌های مختلف تهدید، بازداشت و بازجویی شده بود. او در سال 1968، در اوج محبوبیت توسط مخالفانش به قتل رسید. لوری کلکوون در کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح، به رازهای بسیاری در زندگی او اشاره می‌کند و بخش‌های کمتر شنیده‌شده‌ی آن‌ها را می‌گوید. همین‌طور می‌کوشد میراث گران‌بهایی که او از خود به‌جای گذاشته را توضیح دهد.

کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح را نشر پرتقال با ترجمه‌ی آرزو قلی زاده منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای رده‌ی سنی 7 تا 12 سال و همینطور گروه سنی نوجوانان نوشته شده است. اگر می‌خواهید با یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین شخصیت‌های جهان آشنا شوید، این کتاب را تهیه کنید.

در بخشی از کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح می‌خوانیم

وقتی با بمب آتش‌زا به اتوبوس سواران آزادی حمله کردند و آن‌ها را کتک زدند، یوجین «بول» کانر، نماینده‌ی امنیت عمومی بیرمنگام، هیچ واکنشی نشان نداد. او مخالف جنبش حقوق مدنی بود و اصلاً دوست نداشت به کسی کمک کند تا برای برابری بجنگد. رهبران جنبش برای رویارویی با این مسئله، پروژه‌ی سی را راه‌اندازی کردند. C حرف اول کلمه‌ی Confrontation و به معنی «مقابله» است. پروژه‌ی سی، سه غذاخوری در فروشگاه‌های شهر را هدف قرار داد که «فقط برای سفیدپوستان» بود. دانشجویان سیاه‌پوست پشت پیشخان‌های غذاخوری‌ها نشستند و از جایشان بلند نشدند. در همان روز اول، بیست‌ویک نفر بازداشت شدند. روز بعد، چند نفر دیگر از اعضای «ارتش بدون خشونت» مارتین از راه رسیدند تا جایشان را بگیرند. روز بعد و روز بعدترش هم این ماجرا ادامه پیدا کرد. روی‌هم‌رفته، صدها نفر بازداشت شدند. صاحبان فروشگاه‌ها به‌خاطر ضرر آن چند روز، ناراحت بودند. دادگاه ایالتی دستور داد اعتراض‌ها متوقف شوند، اما مارتین یک راهپیمایی ترتیب داد. بازهم بازداشت شد و به زندان افتاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-274-274-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح

برای دریافت کتاب مارتین لوتر کینگ: مبارز صلح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.