معرفی و دانلود کتاب ماهی جنگجو

عکس جلد کتاب ماهی جنگجو
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهی جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهی جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهی جنگجو

کتاب ماهی جنگجو داستانی جذاب و خواندنی است که به قلم اس. ای. هینتون منتشر شده. این رمان اجتماعی، داستان چند نوجوان را که در جستجوی هویت‌شان هستند روایت می‌کند. کتاب حاضر یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های نوجوانان در آمریکا بوده است.

درباره کتاب ماهی جنگجو:

کشف هویت خود برای نوجوانان یکی از بارزترین و خطیرترین چالش‌هایی است که با آن روبه‌رو می‌شوند. همین موضوع دستمایۀ اس. ای. هینتون (S. E. Hinton) برای طراحی پیرنگ داستان ماهی جنگجو (Rumble Fish) شده است. او به خوبی این مسئله را در قالب یک رمان منسجم و باورپذیر به تصویر کشیده.

اگر چه کتاب ماهی جنگجو برای رده سنی نوجوانان تالیف شده است، اما محتوای جذاب آن می‌تواند هر خواننده‌ای را شگفت‌زده کند. اس. ای. هینتون در این اثر به بررسی نقش جامعه و والدین در شکل‌گیری هویت نوجوانان پرداخته است. این رمان جذاب آمریکایی که تحسین بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده است، گذر از دوران کودکی به بزرگسالی را به زیبایی هر چه تمام‌تر روایت می‌کند.

در این اثر شاهد قصه چند نوجوان آمریکایی هستیم که تحت تاثیر شخصیتی به نام «راستی جیمز» دست به اقدامات خطرناکی می‌زنند. آن‌ها گروهی تشکیل داده‌اند و به دنبال کشف معنای زندگی و هویت‌شان هستند. اما خانواده‌های فروپاشیده‌شان و جامعه از هم گسیخته پاسخی برای آنان ندارد.

از ویژگی‌های مثبت کتاب پیش رو می‌توان به نقد موشکافانه و مفصلی که در انتهای رمان به این اثر پیوست شده است، اشاره کرد. این نقد ویژگی‌های دقیق‌تری از این رمان را می‌کاود و درباره تکنیک و ساختار کتاب ماهی جنگجو جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد. بحث و بررسی درباره شیوه روایت، زاویه دید، ریتم داستان و دیگر عناصر داستانی شما را به خواندن این اثر تشویق می‌نماید.

اقتباس سینمایی از کتاب ماهی جنگجو:

اکتبر 1983 فیلمی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بر اساس داستان کتاب ماهی جنگجو ساخته و در سینماهای آمریکا اکران شد.

افتخارات کتاب ماهی جنگجو:

- پرفروش‌ترین کتاب نوجوانان ALA
- بهترین کتاب سال از نگاه مجله کتابخانه مدرسه
- کتاب برگزیده هئیت تحریریه کرکوس
- نامزد دریافت مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا
- دریافت جایزه مارگارات ادواردز

نکوداشت‌های کتاب ماهی جنگجو:

- یک داستان خواندنی از نویسنده‌ای درخشان! (هفته‌نامه ناشران)
- هینتون همچنان در سبک داستان‌نویسی خودش بی‌رقیب است. (بررسی‌های کرکوس)
- رشد فکری و داستان‌نویسی اس. ای. هینتون در این اثر واضح‌تر دیده می‌شود. (فهرست کتاب)

خواندن کتاب ماهی جنگجو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی نوجوانان علاقمند به رمان‌های اجتماعی و خودشناسی را به خواندن کتاب ماهی جنگجو دعوت می‌کنیم.

با اس. ای. هینتون بیشتر آشنا شویم:

این داستان‌نویس موفق و سرشناس آمریکایی یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز به شمار می‌آید. سوزان الیوز هینتون در سال 1950 متولد شد. از جمله آثار اس. ای. هینتون می‌توان به «آن دوران گذشت» و «تکس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کتاب ماهی جنگجو می‌خوانیم:

اون شب رفتیم مرکز شهر، اون‌ورِ پل که چراغ داشت. اون‌قدری هم که فکر می‌کردم راضی کردن استیو به اینکه باهامون بیاد کار سختی نبود. معمولاً مجبور می‌شدم موی دماغش شم و وایستم یه‌کم تهدیدش کنم و مجبورش کنم هر کاری که پدر و مادرش دوست نداشتند انجام بده. ولی این بار فقط گفت: «باشه، به پدرم می‌گم دارم می‌رم سینما.» که آسون‌ترین باری بود که راضیش می‌کردم کاری کنه. استیو اخیراً اخلاق عجیبی پیدا کرده بود. از وقتی مادرش رفت بیمارستان، یه نترسیِ بی‌معنی‌ای اومده بود سراغش. شبیه یه خرگوش مهربون بود که می‌خواد یه گله گرگ رو جِرواجِر کنه.

خونۀ ما قرار گذاشتیم و اومد. هیچ‌وقت خونه‌شون نرفتم. پدر و مادرش حتی نمی‌دونستند من رو می‌شناسه. اندازۀ نصف بطری، شراب گیلاس ریختم تو بطری عرق‌سگی تا با خودمون ببریم.

وقتی داشتیم می‌رفتیم اون‌ور پل، به استیو گفتم: «بیا یه قلپ برو بالا.» پیاده‌رو باریک بود. باس اتواستاپ می‌زدی. وسط راه وایستادیم تا پسرِ موتورسوار یه‌خورده به رودخونه نگاه کنه. از وقتی یادم می‌آد، کارش همین بود. واقعاً از اون رودخونۀ قدیمی خوشش می‌اومد.

بطری رو دادم دست استیو و یه‌کم ازش خورد. جا خوردم. هیچ‌وقت مشروب نمی‌خورد. سال‌ها رو مُخش کار کرده بودم، ولی هیچ‌وقت زیر بار نمی‌رفت. عق زد. یه لحظه من رو نگاه کرد و باز هم رفت بالا. چشم‌هاش رو پاک کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهی جنگجو
نویسنده
مترجمامیرحسین آشوری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-267-076-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهی جنگجو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماهی جنگجو

برای دریافت کتاب ماهی جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.