معرفی و دانلود کتاب مبانی جامع پدل: مجموعه قوانین ورزش برجسته قرن بیست و یکم

عکس جلد کتاب مبانی جامع پدل: مجموعه قوانین ورزش برجسته قرن بیست و یکم
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی جامع پدل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی جامع پدل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی جامع پدل: مجموعه قوانین ورزش برجسته قرن بیست و یکم

کتاب مبانی جامع پدل تألیف فرهاد جامع، بنیان‌گذار این رشته‌ی ورزشی در ایران است که مبانی، روش‌ها و تکنیک‌های مربوط به پدل را شرح می‌دهد و شما را با صفر تا صد قوانین و فنون آن آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مبانی جامع پدل

نظریه‌پردازان ورزش دنیا، پدل (P’adel) را به‌عنوان یک پدیده‌ی ورزشی در جهان معرفی کرده‌اند. اگرچه از تولد این رشته‌ی ورزشی کمتر از نیم قرن می‌گذرد، پدل توانسته در بسیاری از کشورهای جهان، جایی برای خود باز کند. فرهاد جامع در کتاب مبانی جامع پدل، کوشیده تا این ورزش آسان، پرتحرک و شاد را به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی کند.

پدل ازجمله رشته‌های ورزشی به‌شمار می‌رود که با راکت انجام می‌گیرد و ممکن است در نگاه اول آن را با تنیس اشتباه بگیرید! اما باید بدانید که یک رشته‌ی ورزشی نسبتا جدید است و برخلاف شباهت ظاهری‌اش به تنیس،‌ تفاوت‌های عمده و اساسی زیادی با آن دارد. پدل یک بازی گروهی چهارنفره‌ست که البته برخی آن را به‌تنهایی هم بازی می‌کنند. اما از اساس برای بازی چهارنفره طراحی شده و اغلب در زمینی بزرگ با دیوارهای شیشه‌ای و یک تور در وسط آن انجام می‌گیرد.

فرهاد جامع تلاش کرده در کتاب مبانی جامع پدل هر آنچه را که باید درباره‌ی این ورزش و نکات آموزشی و فنی آن بدانید در اختیارتان قرار دهد. نویسنده در اولین بخش کتاب مبانی جامع پدل به موضوع «فن» و اهمیت یادگیری فنون در این رشته‌ی ورزشی پرداخته است. او در این بخش بیان می‌کند ضرباتی که در بازی زده می‌شود، هر کدام به شیوه‌ای خاص انجام می‌گیرند و بازیکنان می‌بایست آن‌ها را به‌خوبی بیاموزند و با تمرین و تکرار در انجام آن حرفه‌ای شوند. عکس‌های موجود در این بخش راهنمای بسیار خوبی برای مخاطبان خواهد بود تا حرکات،‌ تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی هر حرکت را به‌طور کامل بیاموزند.

نویسنده در بخش بعدی اثر خود جزئیاتی را که درباره‌ی نحوه‌ی ایستادن در زمین ضرورت دارد و باید آن را بدانید برای شما مطرح کرده است. سپس به موضوع گریپ (Grip) (شیوه‌ی در دست گرفتن راکت) می‌رسد و به انواع گریپ و اشکال متنوع به دست گرفتن راکت اشاره می‌کند. بازیکنان و ورزشکاران این رشته می‌دانند که نحوه‌ی به‌دست‌گرفتن راکت اهمیت بسیار بالایی در بازی دارد و بخشی از پیروزی و شکست‌های بازیکنان در این ورزش به شیوه‌ی نگه داشتن راکت در دستانشان وابسته است. استفاده از تصاویر و مقایسه‌ی شکل‌های مختلف گرفتن به دست گرفتن راکت، کمک شایانی به یادگیری فنون آن می‌کند.

بخش سوم کتاب به انواع ضربات در این رشته می‌پردازد. هدف این بخش تبیین این نکته است که ورزشکار بداند با تعیین هدف برای ضربه و استفاده از ضربه‌ی مناسب، می‌تواند ضرب‌آهنگ بازی را به دست بگیرد. از جمله مواردی که فرهاد جامع در بخش‌های دیگر کتاب مبانی جامع پدل به آن‌ها اشاره کرده است،‌ می‌توان از سرویس، ولِ آ، زدن توپ در جلوی تور، گلو بو، بلند کردن توپ، ضربه‌ی نهایی در کنار تور، ضربه‌ی فرودی یا smash، ضربه‌ی اسمش، ضربه‌ی ضد دیوار و تاکتیک یا مهارت نام برد. توصیه‌های جمعی از اساتید پدل پایان‌بخش این اثر است و علاقه‌مندان می‌توانند نکات کاربردی بسیار خوبی را از آن‌ها دریافت کنند.

کتاب مبانی جامع پدل را انتشارات حتمی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب مبانی جامع پدل را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به ورزش پدل و دوستداران ورزش‌های راکتی پیشنهاد می‌شود. همینطور کسانی که در این رشته‌ی ورزشی فعالیت دارند و می‌خواهند تکنیک‌های بیشتری را درباره‌ی آن بیاموزند،‌ نکات خوبی را از خواندن اثر پیش رو به دست خواهند آورد.

در بخشی از کتاب مبانی جامع پدل: مجموعه قوانین ورزش برجسته قرن بیست و یکم می‌خوانیم

خواستگاه ورزش پَدل توسط شخصی مکزیکی به نام انریکو کورکوئه‌را در سال 1968 میلادی در آکاپلوکو مکزیک شکل می‌گیرد. بعدها فردی اسپانیایی به نام پرنس آلفونسو این ورزش را به اسپانیا می‌برد. آنجا برای اولین بار در ماربیا زمین آن ساخته می‌شود و به سرعت گسترش پیدا می‌کند و تمامی آمریکای لاتین و کل اروپا، کانادا، استرالیا، آمریکا، چین و بعضی از کشورهای آسیایی را در بر می‌گیرد. اکنون در پنج قاره جهان پَدل بازی می‌شود و اسپانیا و آرژانتین از نظر تعداد زمین و بازیکن سرآمد همه کشورهای جهان هستند.

فهرست مطالب کتاب

آغاز کلام
فن
چگونه در زمین پَدل بایستیم
گریپ Grip
انواع ضربات
سرویس
ولِ آ
زدن توپ در جلوی تور
گلو بو
بلند کردن توپ
ضربه نهایی در کنار تور
اِسمش
ضربه فرودی یا Smash
ضربه اسمش
ضربه ضد دیوار
تاکتیک یا مهارت Tactic
انتهای زمین
آموزش فنون
پَدل ورزش قرن 21
کف زمین بازی
راه‌های دسترسی به زمین
توپ
راکت
بازی پَدل
سرو
تعویض توپ
تأخیر غیر موجه
منابع
توصیه‌های جمعی از اساتید PADEL

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی جامع پدل: مجموعه قوانین ورزش برجسته قرن بیست و یکم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-355-170-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی جامع پدل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی جامع پدل

برای دریافت کتاب مبانی جامع پدل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.