معرفی و دانلود کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس

عکس جلد کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس، روش‌هایی موثر برای آماده‌سازی هرچه‌بهتر تنیسورها مطرح کرده است. این کتاب در کنار اطلاعات پایه درباره‌ی تمرین‌های قدرتی، آموزش‌هایی حرفه‌‌ای را نیز برای دستیابی به قدرت بدنی بیشتر در لحظه‌های سرنوشت‌ساز ورزش تنیس در اختیار گذاشته است. حمید آقا علی نژاد، حمید رجبی و علی گرزی، این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

درباره‌ی کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس، خواننده‌ را از اهمیت این تمرین‌ها برای دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر در این ورزشِ هیجان‌انگیز آگاه می‌کند. نویسنده‌های کتاب،‌ مطالب را با این واقعیت آغاز می‌کنند که تنیس‌، یکی از قدرتی‌ترین ورزش‌های دنیاست. در نتیجه تنیسورها برای دستیابی به سکوهای افتخار باید حتماً‌ تمرین‌های قدرتی انجام دهند. حمید آقا علی نژاد، حمید رجبی و علی گرزی، نویسندگان کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس، اطلاعات کتاب را به‌گونه‌ای تدوین کرده‌اند که همزمان برای ورزشکاران و مربیان، کارآمد باشد. خوشبختانه با کتابی روبه‌رو هستیم که تمرین‌های آن با زبانی ساده و خوش‌فهم، بیان‌شده است. اثربخشی تمرین‌های این کتاب زمانی بیشتر است که با زمان‌بندی مشخصی انجام شود.

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی با پیشگفتاری درباره‌ی اهمیت این تمرین‌ها از زبان نویسنده‌های کتاب آغاز می‌شود. سپس فصل نخست کتاب با تعریف مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌‌ها در این فصل به دلیل‌های پیدایش زمان‌بندی اشاره می‌کنند. مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی،‌ واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی، تعیین مراحل تمرین‌ برای تعریف چرخه‌ها، انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین، تمرین عمومی، تمرین ویژه‌ی ورزشی، تمرین ویژه‌‌ی مسابقه، زمان‌بندی قدرت و توان به‌روش آمریکایی را می‌‌توان از مهم‌ترین اطلاعات فصل نخست کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی دانست. در واقع می‌توان گفت مطالعه‌ی فصل نخست این کتاب، برای تنیسورهای حرفه‌ای و آماتور به یک میزان الزامی است. این اطلاعات، تنیسور را برای شروع تمرین قدرتی با یک برنامه‌ی پایه آماده می‌کند. همان‌گونه که از نام کتاب پیداست، زمان‌بندی نقش مهمی در تمرین‌های قدرتی دارد. این نقش به‌اندازه‌ای مهم است که حمید آقا علی نژاد، حمید رجبی و علی گرزی، نویسنده‌های کتاب، فصل دوم اثر خود را کاملاً‌ به زمان‌بندی برای تمرین‌های قدرتی در تنیس اختصاص داده‌اند. این نویسندگان در دومین فصل کتاب، مقدمه‌ای کامل از زمان‌بندی برای انجام بهینه‌‌ی تمرین‌های قدرتی مطرح کرده‌اند. سپس به تجزیه و تحلیل نیازها می‌پردازند. دستگاه‌های تولید انرژی در تنیس، ‌مقایسه‌ی تمرین‌های مقاومتی و تمرینات سوخت‌و‌سازی، جنبه‌های بیومکانیکی، مهم‌ترین حرکات و عضلات در اجرای تنیس، درایور فورهند و درایو بک‌هند با یک دست و ... را می‌توان از اطلاعات ارزشمندی دانست که خواننده با مطالعه‌ی دومین فصل از کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی با آن‌ها آشنا می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس

نویسنده‌ها، کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس را با هدف کاهش هرچه‌‌بیشتر آسیب‌دیدگیِ تنیسورها در حین انجام حرکات سنگین و حرفه‌ای تدوین کرد‌ه‌‌اند. در نتیجه در این کتاب به مفاهیمی مانند جایگاه‌های معمولی آسیب‌دیدگی در تنیس، عدم تعادل عضلات موافق و مخالف و جایگاه آسیب در تنیس پرداخته می‌شود.

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس، رویکردی همه‌جانبه به توانمندی بدنِ تنیسورها دارد. این رویکرد باعث شده تا نویسنده‌ها، بخش‌‌هایی از این کتاب را به ریخت‌شناسی و حجیم‌سازی اختصاص دهند. نویسنده‌های کتاب تاکید دارند که برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، حرف اول را در تمرینات قدرتی می‌زند. اینجاست که بخش‌های واپسین کتاب خودنمایی می‌کند. در این بخش‌‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای تمرین‌های قدرتی پیش روی ورزشکاران و مربیان قرار می‌گیرد.

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس را انتشارات حمتی،‌ یکی از معروف‌ترین ناشران کتاب‌های ورزشی، منتشر کرده است.

کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس برای چه کسانی مناسب است؟

تنیسورهای حرفه‌ای مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. با این حال مطالعه‌ی کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی برای دیگر ورزشکاران نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس می‌خوانیم

افزایش شدت در برنامۀ تمرینی زمان‌بندی‌شده، نقطۀ شروع سازگاری‌های ضروری دستگاه عصبی برای افزایش فراخوانی واحدهای حرکتی است. این سازگاری‌ها همزمان با پیشرفت برنامه و به‌کارگیری مقاومت‌های سنگین‌تر یا سرعت‌های بالای حرکت رخ می‌دهد. برای درگیر شدن در فرایند تولید نیرو، جابه‌جایی وزنه‌های سنگین‌تر به واحدهای حرکتی آستانۀ بالا نیاز دارد. تمرینات با وزنه‌های سبک‌تر اما سرعت‌های تمرینی بالا نیز الگوهای فراخوانی واحدهای حرکتی ویژه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهند. با افزایش پروتئین عضله ناشی از چرخه‌های پیشین تمرین، تولید نیروی واحدهای حرکتی افزایش می‌یابد. در اینجا بار دیگر نگاهی به تعامل بخش‌های مختلف یک برنامۀ تمرینی هفته‌ای می‌اندازیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس
منابع
واژه‌نامۀ حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-6904-10-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس

برای دریافت کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در تنیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.