معرفی و دانلود کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان

عکس جلد کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان

ای. بی. پودگورساک در کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان سعی بر این دارد تا مطالبی بسیار جدید و جالب در زمینه‌ی فیزیک پرتو درمانی در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهد.

کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان (The basics of ionizing radiation dosimetry and detction) در سال 2005 میلادی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چاپ شده است و چندین موسسۀ بین‌المللی معتبر و معروف آن را مورد تأیید قرار دادند.

فصل اول این کتاب مربوط به فیزیک پرتوها می‌شود و فصل‌های دوم تا چهارم به مبحث دوزیمتری پرتوی، روش‌های مختلف دوزیمتری و آشکارسازی پرتوها می‌پردازد. همچنین، با توجه به اینکه کلیات موضوعی کتاب اصلی مبحث فیزیک پرتودرمانی را شامل می‌شود، برخی از قسمت‌های کتاب حاضر علاوه بر بیان اصول و مبانی، به پرتو درمانی گرایش دارند.

جالب است بدانید در این کتاب سعی شده تا بیشتر از معادلات موجود و رایج فارسی استفاده شود. برای این منظور، علاوه بر استفاده از واژه‌نامه‌های مختلف، از کتاب‌های مختلف در زمینه پرتوهای یونیزان و واژه‌نامه فیزیک نیز بهره گرفته شده است.

کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان مناسب چه کسانی است؟

ای. بی. پودگورساک (E B. podgorsak) این کتاب را برای تمامی دانشجویانی که به نوعی با پرتوهای یونیزان سر و کار دارند، مفید می‌داند.

(فایل کتاب در تاریخ 1399/11/08 جایگزین شده است.)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی فیزیک تشعشع
فصل دوم: مبانی، کمیت‌ها و واحدهای دوزیمتری 
فصل سوم: دوزیمترهای پرتو 
فصل چهارم: وسایل پایش تابش 
فصل پنجم: مدرج ‌سازی باریکه‌های فوتونی و الکترونی 

 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان
نویسنده
مترجممهدی قربانی
ناشر چاپیانتشارات سخن گستر
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-964-477-373-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان

برای دریافت کتاب مبانی دوزیمتری و آشکارسازی پرتوهای یونیزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.