معرفی و دانلود کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی

عکس جلد کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی

کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی نوشته‌ی فرامرز گل زاده، درباره‌ی چگونگی بهبود عملکرد و مدیریت خلاقانه، شماری راهکار ارائه می‌کند و با توجه به روند سریع تغییرات در دنیای امروز، ضرورت‌ها و نیازهای کسب‌وکار را مورد بازبینی قرار می‌دهد. این کتاب، حامل نکته‌هایی ارزشمند درباره‌ی بقا در عصر رقابتی و پرسرعت کنونی است که راه‌وچاه حفظ و توسعه‌ی کسب‌وکارها را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی

تغییرات سریع و پیچیده‌ی دنیای امروز، نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوآورانه و استفاده از شیوه‌های رهبری متفاوت است. رهبر باید در تمام مسئولیت‌های خود خلاق باشد و با برنامه‌ریزی درست، به حداکثر پتانسیل سرمایه‌های انسانی، فنی و مالی دست یابد. ازاین‌رو پیروی از چارچوبی که به کمک پرورش خلاقیت و مهارت‌های رهبران بشتابد، راهگشا خواهد بود. در این میان کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی، نوشته‌ی فرامرز گل‌زاده، اصول لازم و الهام‌بخش این مسیر را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا به کمک آن، دستاوردهای درخشان‌تری را رقم بزنند و بتوانند دنیای رقابتی امروز، به فعالیت خود ادامه دهند.

پیچیدگی دنیای امروز و همچنین تخصصی‌ شدن کارها و مهارت‌ها، فضای رقابتی را در هر زمینه‌ای تشدید کرده و ارزش بیشتری به نوآوری و خلاقیت بخشیده است. ازاین‌رو امروزه بقا و ماندگاری هر سازمانی به میزان خلاقیت رهبران آن سازمان بستگی دارد و پیروی از اصول کهنه، دیگر راهگشا نخواهد بود. ازاین‌رو فرامرز گلزاده با بازبینی مباحث و چارچوب‌ها، به راهکارهای جدیدی دست یافته که می‌تواند در بهبود عملکرد کسب‌وکارها مؤثر باشد. او در فصول مختلف کتاب به نقش خلاقیت در رهبری سازمان‌ها می‌پردازد و می‌کوشد تا نقشه‌ی راهی برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم آورد.

این کتاب توضیح می‌دهد که تعاریف گوناگون و متعددی از خلاقیت وجود دارد. در فرهنگ دهخدا، خلاقیت به معنای «به وجود آوردن و خلق کردن» است و کسی خلاق تلقی می‌شود که اندیشه‌ای نو داشته باشد. برخی دانشمندان، خلاقیت را «مجموعه‌ای از توانایی‌ها و خصیصیه‌هایی در نظر گرفته‌اند که موجب تفکر خلاق می‌شود.» برخی دیگر، «فرآیند تشخیصِ احساسِ مشکل و شکاف در مسائل، دیدن کاستی‌ها و نواقص ظریف موجود در داده‌ها و اطلاعات، حدس زدن، فرضیه‌سازی، آزمایش و انتقال داده‌های جدید» را خلاقیت در نظر می‌گیرند.

با نگاهی کلی می‌توان دید که وجه مشترک تمام این تعاریف تأکید بر یافتن راه‌حلی نو و تازه است. بااین‌حال شاید بهتر باشد خلاقیت را یک ظرفیت در نظر گرفت. ظرفیتی که در آن عوامل شخصی، محیطی و اجتماعی دخیل‌اند. بنابر این تعریف، فردی خلاق تلقی می‌شود که بتواند دانش و اطلاعات خود را با تجاربی که به دست آورده تلفیق کند. در این میان از عوامل محیطی و اجتماعی غافل نشود و درنهایت با یافتن راه‌حل و فکری تازه و متفاوت به راهبردی بهینه و مؤثر برای حل مشکلات دست یابد.

البته باید توجه داشت که خلاقیت و نوآوری بدون داشتن یک زمینه‌ی اطلاعاتی جامع ممکن نیست. گردش سریع اطلاعات در دنیای امروز منجر شده‌ تا دسترسی افراد به منابع و دانش بیشتر نیز به یک مزیت رقابتی تبدیل شود. به جریان انداختن این اطلاعات است که برتری یک سازمان را بر دیگری تضمین می‌کند. در این مرحله سازمان‌ها می‌توانند دانش و علم خود را در بستر تجربیات‌شان در قالبی متفاوت و خلاق ارائه دهند.

شایان ذکر است که خلاقیت رهبران به‌طور مستقیم روی برنامه‌ریزی‌ها و نحوه‌ی مدیریت منابع آن‌ها اثرگذار است و می‌تواند با کمک منابع جدید و منحصربه‌فرد، به استفاده‌ی حداکثری از پتانسیل و سرمایه‌های انسانی، مالی و فنی بینجامد. علاوه‌بر این، مطالعه‌ی پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزه‌ی خلاقیت ما را با مؤلفه‌هایی از این ظرفیت آشنا می‌کند که همگی اکتسابی هستند.

ازاین‌رو، نیاز به آموزش مهارت‌هایی که برای مواجهه با مشکلات، حل‌ مسئله و برقراری ارتباط با یکدیگر به شکلی نوآورانه به رهبران کمک کند، بیش‌ازپیش احساس می‌شود و مهر تأییدی بر ضرورت تدوین و توزیع منابع جدید است.

فرامرز گلزاده تلاش کرده‌ تا در کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی، با زبانی ساده به ارائه‌ی مطالبی هم‌خوان با شواهد علمی این حوزه بپردازد. دستاورد مطالعه‌ی این کتاب، درکی درست از فعالیت نوآورانه، ماهیت آن، عملکرد نوآورانه‌ی شهروندی و رهبری اثربخش و کارآمد است. این کتاب توسط انتشارات نمای علم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی به رهبران سازمان‌ها و علاقه‌مندان به حوزه‌های خلاقیت، رهبری و توسعه‌ی کسب‌وکارها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی می‌خوانیم

نوآوری، دستیابی به موفقیت از طریق تکنولوژی نوین است، که به میزان پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نوآوری در بازار وابسته است. در این فصل به فرایند، اهمیت و ویژگی‌های فعالیت‌های نوآورانه پرداخته شد. نوآوری، استفاده از ایده‌های بکر و جدید ناشی از خلاقیت است. در کل نوآوری یعنی پیاده‌سازی ایده برگرفته از خلاقیت که به شکل یک محصول یا خدمت جدید منجر شود. خلاقیت و نوآوری، استعداد نهفته در دست افراد نیست بلکه فعالیت روزانه برای ایجاد روابطی است که قبلاً مشاهده نشده و ایجاد ارتباط بین مسائلی است که به صورت عادی و معمول در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند و به صورت هوشمندانه و هدفمند فرصت‌های نایاب هستند که به نتیجه رسیده‌اند. این اصطلاح را در یک معنا و مفهوم وسیع می‌توان به عنوان فرآیند و روشی دانست برای استفاده از دانش و اطلاعات مربوطه به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید.

نوآوری هر چیز بازبینی شده که طراحی و به واقعیت درآمده باشد و جایگاه سازمان را در مقابل رقبا قوی و مستحکم کند، همچنین برتری رقابتی بلندمدت داشته باشد، فقط یک بار رخ می‌دهد. فرآیندی پی در پی که شامل تصمیم گیری سازمانی در تمام مراحل شود، از توسعه ایده جدید گرفته تا کاربردی شدن آن ادامه می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1: مقدمه
2: فعالیت‌های نوآورانه
3: عملکرد نوآورانه شهروندی
4: رهبری اثربخش و کارآمد
5: رهبری و نوآوری شهروندی
جمع‌بندی مطالب
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-5225-81-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی

برای دریافت کتاب مبانی رهبری در نوآوری شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.