معرفی و دانلود کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم

عکس جلد کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم

کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم تکنیک‌ها و راهکارهای نوآورانه‌ی فریتس امنتس در زمینه‌ی نواختن پیانو را شامل می‌شود که با توصیه‌هایی برای نوجوانان سطوح پیشرفته همراه است و بداهه‌نوازی، تقویت مهارت‌های شنیداری، کنترل ظرفیت صدا و آرتیکولاسیون را دربرمی‌گیرد.

درباره‌ی کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم

پروفسور فریتس امنتس (Fritz Emonts) در کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم (The European Piano Method - Volume 3)، علاوه‌بر آموزش متدهای نواختن پیانو، مجموعه‌ای از قطعات را گرد هم آورده و توصیه‌هایی هم خطاب به نوجوانان سطوح پیشرفته کرده که به یادگیری هرچه بیشتر هنرجو کمک می‌کنند. قطعات این کتاب، آثار منتخب رپرتوار پیانو هستند که براساس ساختاری مشخص طبقه‌بندی شده‌اند. بدین ترتیب، جنبه‌های تکنیکی همگام با موضوعات موزیکالیته پیش می‌روند تا بستری برای پیشرفت همزمان تکنیک، مهارت کنترل صدا و آرتیکولاسیون فراهم کنند. باید توجه داشت همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، قطعات درج‌شده در این جلد عمدتاً مبتنی بر موسیقی اروپایی‌اند.

تداوم و ارتقای هنر و بهبود مهارت‌های هنرجویان، مستلزم به‌کارگیری روش‌های جدید و تکنیک‌های علمی است. ازاین‌رو سومین جلد از کتاب متد اروپایی آموزش پیانو، به‌رسم دیگر آثار این مجموعه، نوآوری‌های نویسنده در زمینه‌ی یادگیری و آموزش پیانو را شامل می‌شود که با هدف هدایت نوآموزان به رشته‌ی تحریر درآمده است. شایان ذکر است که علاوه‌بر هنرجویان، اساتید هم می‌توانند از مباحث کتاب حاضر برای بهبود و به‌روزرسانی تکنیک‌های خود، کمک بگیرند.

از ویژگی‌های شاخص کتاب پیش رو می‌توان به انگشت‌گذاری‌های ساده اشاره کرد که در نهایت تسهیل و تسریع فرآیند آموزش را سبب خواهد شد. پرورش فرهنگ شنیداری و تکمیل مباحث تئوریک موسیقی، از دیگر دستاوردهای این کتاب است.

تشویق به بداهه‌نوازی، بخش دیگری از متد اروپایی آموزش پیانو را تشکیل می‌دهد. چرا که نویسنده باور دارد هنرجویان باید به‌مرور زمان نحوه‌ی استفاده از قوه‌ی خلاقه و به‌کارگیری تکنیک‌ها را بیاموزند. ازاین‌رو، آموزش‌هایی در زمینه‌ی بداهه‌نوازی ارائه می‌کند تا به تقویت این مهارت کمک کند. در این کتاب، فرآیند آنالیز متن موسیقی و مقصود آهنگساز با مقایسه‌ی اورتکست قطعه‌ای از باخ و نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی آن آغاز می‌شود تا هنرجو به‌مرور توانایی‌های بیشتری در زمینه‌ی درک و دریافت موسیقی کسب کند.

درج قطعات و تمریناتی براساس تریادها، پوزیسیون‌های سه‌گانه‌ی آکورد دو ماژور، تغییر موقعیت دست‌ها و تمرین مچ با دوبل نت، در سومین جلد از کتاب متد اروپایی آموزش پیانو، تدریس می‌شود.

این کتاب که نخستین‌بار در سال 1996 منتشر شد، توسط نشر چشمه با ترجمه‌ی پویان آزاده در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفت و موفق شد متد اروپایی را به محافل هنری ایران بیاورد و تحول در نظام آموزش آکادمیک را رقم بزند.

درباره‌ی مجموعه‌ی متد اروپایی آموزش پیانو

مجموعه کتاب‌های متد اروپایی آموزش پیانو، متشکل از سه جلد کتاب نوشته‌ی فریتس امنتس است که روشی کارآمد و به‌روز در نواختن پیانو را معرفی می‌کند. متد این کتاب، نخستین‌بار در اروپا متولد شد؛ بااین‌حال اکنون در کشورهای بسیاری تدریس می‌شود.

هر سه جلد این مجموعه به‌همت انتشارات چشمه با ترجمه‌ی پویان آزاده، در اختیار هنرجویان فارسی‌زبان قرار گرفته و تاکنون موفق شده ایده‌های جدیدی در اختیار معلمان و هنرجویان پیانو قرار دهد. شایان ذکر است که کتاب حاضر، تحولی چشمگیر در بستر فرهنگی-هنری ایران و بهبود نظام آموزش آکادمیک ایجاد کرد.

کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب، نوازندگان سطوح پیشرفته‌ی پیانو، هنرجویان نوجوان، مربیان موسیقی و کسانی هستند که جلد اول و دوم این مجموعه را مطالعه کرده‌اند.

در بخشی از کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم می‌خوانیم

توانایی بداهه‌نوازی برای نوازندگان گذشته، به‌ویژه عصر باروک، جزء بدیهیات بوده‌ است. در قرن نوزدهم با گسترش کنسرت‌ها (ویرتِئوزیتِت) از اهمیت بداهه‌نوازی کاسته شد و در مقابل تفسیر شخصی جایگاه ویژه‌ای یافت و در قرن بیستم بار دیگر بداهه‌نوازی اهمیت خود را بازیافت. تمام پیانیست‌ها می‌توانند ارتباط عمیق‌تری با موسیقی و ساز خود برقرار کنند اگر فقط به نواختن از روی نُت یا به خاطر سپردن تعدادی قطعه اکتفا نکنند بلکه خودجوش بکوشند تا به ایده‌های موسیقایی خود پی ببرند و به آن تحقق بخشند، برای مثال: نواختن ترانه‌ها و رقص‌ها به کمک شنوایی و همراهی ‌آن‌ها؛ تغییر ملودی و ترکیب‌بندی؛ تغییر ریتم یا بداهه‌ی آزاد (بدون متر)؛ به کار بردن هارمونی‌های سنتی و مدرن؛ بیان ایده‌های غیرموسیقایی در موسیقی؛ شناختن و بازسازی ساختارهای فرم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم
نویسنده
مترجمپویان آزاده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-010711-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم

برای دریافت کتاب متد اروپایی آموزش پیانو - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.