معرفی و دانلود کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2

عکس جلد کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2

کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2، اثری ارزشمند برای مدیرانی است که به دنبال روش‌هایی مدرن و امروزی برای بهینه‌کردن پروژه‌ها می‌گردند. جالب است بدانید اطلاعات این کتاب با تمامی پروژه‌ها‌ سازگاری دارد. با‌این‌حال اجرای آن در پروژه‌های نرم‌افزاری کاربردی‌تر است.

درباره‌ی کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2

متدولوژی مدیریت پروژه‌، از آن دسته رویکردهای حرفه‌ای است که در دهه‌ی 1960 مطرح شد. این رویکرد از آن زمان تاکنون، راه خود را به پروژه‌های مختلف در انواع صنایع باز کرده است. وقتی از متدولوژی مدیریت پروژه صحبت می‌کنیم، منظور رویکردی است که به لطف آن راه‌حلی سریع و کاربردی در اختیار افراد مشغول در پروژه برای تعامل کاری با یکدیگر و حل مشکلات قرار می‌گیرد. درواقع می‌توان گفت مدیریت پروژه، حدومرز ابعاد مختلف یک پروژه را مشخص می‌کند. به همین دلیل آشنایی با متدولوژی مدیریت پروژه، برای صاحبان صنایع امروزی، کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. اهمیت متدولوژی مدیریت پروژه‌ باعث شده تا انواع مختلفی از متدولوژی‌های متفاوت برای تعامل با پروژه‌ها تعریف شود. اینجاست که مطالعه‌ی‌ کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

علاقه‌مندان دنیای صنعت و تجارت به‌خوبی می‌دانند که انجمن‌های بین‌اللمللی، سازوکارهای مشخصی برای حضور صنایع در بازارهای جهانی مشخص کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به قوانینی اشاره کرد که اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از پروژه‌هایی تصویب کرد که با متدولوژی مدیریت پروژه PM2، توسعه می‌یابند. در نتیجه مطالعه‌ی این کتاب برای مهندسان و صاحبان صنایعی که به فکر حضور در جوامع بین‌المللی هستند، سودمند و پرفایده‌ است. اکنون که صحبت از کتاب متدولوژی مدریت پروژه PM2 به میان آمد، خالی از لطف نیست به این نکته اشاره کنیم که از سال 2007، تاکنون سه نسخه از این کتاب روانه بازارهای جهانی شده است. این نسخه‌ها به فروش چشمگیری دست پیدا کردند و به زبان‌های مختلفی ترجمه شدند. نسخه‌ای که اکنون برای دانلود در اختیار شماست، از آخرین ویرایش کتاب (۲۰۱۸)، ترجمه شده. در نتیجه می‌توان گفت خیال شما جمع باشد که در حوزه متدولوژی مدیریت پروژه، با کتابی مدرن و امروزی روبه‌رو هستید.

کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، بی‌دلیل به منبعی ارزشمند برای متدولوژی مدیریت تبدیل نشده است. این روزها نزدیک به 70 سازمان دولتی در سرتاسر دنیا، از کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 بهره گرفته‌اند. تمامی این سازمان‌ها در گروه زیرمجموعه‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. رویکرد این کتاب بر سادگی ساختار و پیاده‌سازی آسان بنا شده است. این رویکرد، در تمامی پروژه‌ها اجرایی است. در این بین پروژ‌ه‌های نرم‌افزاری و توسعه اپلیکیشن، تعامل بهتری با این رویکرد دارند. نویسنده‌‌های این کتاب در حین نگارش، استانداردها و متدولوژی‌های دیگری مانند CMMI، ICB، PRINCE1 و PMBOK را در نظر داشته‌اند. به لطف این شرایط، با کتابی روبه‌رو هستیم که مرجع کاملی برای متدولوژی مدیریت پروژه‌ PM2 شناخته می‌شود.

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، این کتاب را منتشر کرده و عبدالمجید براهیمی و سپیده سروش ترجمه و گردآوری آن را بر عهده گرفته‌اند.

کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که متدولوژی مدیریت پروژه‌، رویکردی همه‌جانبه به انجام کار در پروژه‌های مختلف دارد،‌ این کتاب برای تمامی اعضای یک پروژه‌ سودمند است. با این حال می‌توان گفت مدیران محصول، تیم‌های توسعه محصول، اعضای تیم‌های مختلف پروژه و مدیران پروژه، مخاطب اصلی کتاب متدولوژی مدیریت به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 می‌خوانیم

هر پروژه با هدف ارائه یک محصول یا خدمت جدید و یا بهبود محصول و خدمت موجود اجرا می‌شود که دستیابی به اهداف آن پروژه منافعی را برای سازمان به‌دنبال دارد. به‌طور مثال یک سیستم مدیریت اسناد و مدارک سازمانی جدید می‌تواند با ارائه روش‌های جدید جستجو، بررسی مدارک و بایگانی اسناد باعث افزایش بهره‌وری سازمانی گردد. پروژه می‌تواند به‌عنوان یک فرایند تبدیل ایده به واقعیت درنظر گرفته شود.

پروژه‌ها گاهی در راستای تثبیت عملیات فعلی کسب‌وکار (به‌طور مثال پایداری سطح فعلی خدمات، ارتباطات، بهره‌وری) از طریق تغییر اساسی عملیات کسب‌وکار و یا بهبود روش‌های اجرایی، موجب کارآمدتر شدن سازمان در آینده شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر راهنمای PM²
فصل 2: مدیریت پروژه
فصل 3: مروری بر متدولوژی PM²
فصل 4: نقش‌ها و ساختار سازمانی پروژه
فصل 5: فاز آغازین
فصل 6: فاز برنامه‌ریزی
فصل 7: فاز اجرا
فصل 8: فاز خاتمه
فصل 9: پایش و کنترل
پیوست 1: مشارکت‌ها و تقدیرها
پیوست 2: فرم‌های ثبت اطلاعات و برنامه‌های مدیریتی پروژه
پیوست 3: ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پروژه
پیوست 4: الحاقیه‌های PM²
پیوست 5: منابع بیشتر
پیوست 6: اصول اخلاق و رفتار
پیوست 7: واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2
نویسنده
مترجمعبدالمجید براهیمی، سپیده سروش
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-622-218-481-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2

برای دریافت کتاب متدولوژی مدیریت پروژه PM2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.