معرفی و دانلود کتاب مثل سه تا کبوتر

عکس جلد کتاب مثل سه تا کبوتر
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل سه تا کبوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل سه تا کبوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل سه تا کبوتر

آنچه مخاطبان کودک در کتاب مثل سه تا کبوتر می‌خوانند، مجموعه‌ای‌ست خواندنی از اشعار کودکانه، سرگرم‌کننده و آموزنده‌‌ی زهرا وثوقی که با موضوعات گوناگون سروده شده‌اند. محبتِ میان اعضای خانواده، دوستی با حیوانات و ارزش‌های دینی مضامینی هستند که در سراسر این کتاب مصور به چشم می‌خورند.

درباره‌ی کتاب مثل سه تا کبوتر

تجربیات مربیان، معلمان و تحقیقات دست‌اندرکاران حوزه‌ی آموزش و تربیت کودکان نشان داده که شعر بهترین ابزار برای آموختن ارزش‌های اخلاقی به کودکان است که درعین‌حال موجب سرگرمی ایشان نیز می‌شود. البته در اینجا منظور از شعر، سروده‌هایی است که با وزن و قافیه همراه باشند و کودک هنگام خواندن یا شنیدن آن‌ها، متوجه ریتم شاد و نشاط‌آورشان شود. همین آهنگ و وزن موجب می‌شود ابیات بهتر در حافظه‌ی کودکان بنشینند و در خاطرشان ثبت شوند. حال تصور کنید این ابیات دربردارنده‌ی مفاهیم والای انسانی نیز باشند. نتیجه چه می‌شود؟ کودکی که این شعرها و بیت‌ها را به خاطر بسپارد، در حقیقت مضمون ارزشمند آن‌ها را نیز در ذهن خود ثبت خواهد کرد.

با توجه به تأثیری که شعر در آموزش به کودکان دارد و جذابیتی که با خود به همراه می‌آورد، سال‌هاست شعرسرایی برای خردسالان توجه بسیاری از هنرمندان کشورمان را به خود جلب کرده. ثمره‌ی این توجه، شمار گسترده‌ی مجموعه شعرهایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک قرار می‌گیرند و با اهداف تربیتی و تعلیمی به نگارش درآمده‌اند. کتاب مثل سه تا کبوتر نیز در زمره‌ی چنین آثاری قرار می‌گیرد. زهرا وثوقی در این مجموعه‌‌شعر کوشیده مضامین متنوعی را دست‌مایه‌ی سروده‌های خود قرار دهد و دریچه‌ی جدیدی از دنیا را به روی کودکان بگشاید.

اشعار کتاب حاضر، صورتی روایی دارند و در واقع نمایانگر ماجراهایی شگفت‌انگیز و خواندنی هستند. از آنجایی که قهرمانان این سروده‌ها، خودشان نیز کودک‌اند، مخاطبان خردسال با شعرهای این مجموعه ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد. به‌طور مثال، نخستین شعر این کتاب ماجرای دخترکی است که می‌بیند خواهر کوچکترش دفتر املای او را پُر از نقاشی کرده. او تصمیم می‌گیرد به‌جای عصبانی شدن یا گلایه کردن، دفتر، کیف و سایر لوازم مدرسه را برای خواهرش تهیه کند و به او هدیه بدهد. چون می‌داند خواهر کوچکترش چقدر مدرسه را دوست دارد و به همین دلیل است که سراغ وسایل و دفترهای خواهر بزرگ‌ترش می‌رود.

دومین شعر این اثر هم در مورد خانواده‌ای سه‌نفره است که به‌زودی عازم مشهد می‌شوند؛ درست مانند سه تا کبوتر. دختر کوچک این خانواده‌‌ که از سفرشان به مشهد بسیار خوشحال شده، پدر را به خاطر بلیت‌هایی که تهیه کرده، غرق در بوسه می‌کند.

همچنین شعر سوم، دختربچه‌ای را به مخاطبان معرفی می‌کند که با یک پرنده‌ی بازیگوش طرح دوستی ریخته. این پرنده مدام به خانه‌ی دخترک سر می‌زند و او را با بازی‌ها و شیطنت‌های خود سرگرم می‌کند. دختر که تاکنون دوستی نداشته و از تنهایی ناراحت بوده، حالا دوست جدیدی پیدا کرده که اتفاقاً هم‌بازی خیلی خوبی هم هست.

دو موضوع «خانواده‌دوستی» و «دوستی با حیوانات» در عمده‌ی شعرهای کتاب، از جمله شعر مثل سه تا کبوتر به‌وضوح دیده می‌شوند. زهرا وثوقی به اشکال مختلف نشان می‌دهد که اعضای خانواده تا چه حد ارزشمند هستند. همین‌طور بسیاری از اشعار اثر حاضر این پیام را به مخاطبان کتاب خود منتقل می‌کنند که بهتر است به جای اذیت کردن حیوانات یا از بین بردنشان، با آن‌ها آشتی کرده و محبت خود را نثار این نعمت‌های خداوندی کنیم.

اگر به‌عنوان پدر یا مادر، کودکی دارید که می‌خواهید هرچه زودتر با ارزش‌ها و مفاهیم انسانی آشنا شود یا معلم مقطع دبستان هستید و مایل‌اید گوشه‌ای از ساعات کلاس خود را به شعرخوانی و آموزش‌های اخلاقی برای شاگردان خود اختصاص دهید، کتاب مثل سه تا کبوتر انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

غزاله بیگدلو، محدثه قربان، سمیه محمدی، فاطمه قاسمی، مریم سیف، تینا حیدری و طاهره شمسی تصویرگری‌‌های این مجموعه شعر را به عهده داشته‌اند و نشر مهرک نیز آن را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب مثل سه تا کبوتر برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 5 تا 8 سال، چنانچه به خواندن شعرهای کودکانه علاقه داشته باشند، بدون شک از مطالعه‌ی کتاب مثل سه تا کبوتر لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب مثل سه تا کبوتر می‌خوانیم

یک روز خوب آفتابی
تو آمدی از سمت صحرا
با دامنی غرق شکوفه
با یک کلاه سبز زیبا

دورت هزاران شاپرک بود
بر شانه‌ات صدها پرستو
کالسکه‌ات پر بود از گل
گل پخش می‌کردی به هر سو

هر خانه را سر می‌کشیدی
آن‌جا درختان سبز می‌شد
می‌کاشتی صدها گل ناز
در باغچه با خنده‌ی خود

فهرست مطالب کتاب

خواهر کوچک من
مثل سه تا کبوتر
هم‌بازی
خورشید من
مرغ من
جوجه‌ی ناز
کارهای مادرم
شاپرک
هفت‌سین
رقص برف
بهار
سرگرم کارم
پاییز
سرود کلاغ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل سه تا کبوتر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-03-2262-5
موضوع کتابکتاب شعر کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثل سه تا کبوتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مثل سه تا کبوتر

برای دریافت کتاب مثل سه تا کبوتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.