معرفی و دانلود کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری

عکس جلد کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری

کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری، مجموعه‌ای بی‌نظیر از دریافت‌های شخصی این نقاش پیشکسوت از جهان آفرینش است که آن‌ها را به تصویر کشیده و شامل 66 تابلوی نفیس است.

شعبان لشگری نه تنها به کشف شهود معنوی دست می‌زند، بلکه به جستجوی عناصر کاربردی برای ترسیم آن‌چه یافته نیز می‌پردازد، از این رو به خواص گیاهان، و انواع عناصر طبیعی آشناست. او پودر مس، گیاه زعفران و دیگر عناصر طبیعی را که از دل طبیعت استخراج کرده است، به طور خلاقانه‌ای به عنوان ابزار نقاشی‌های خود استفاده می‌کند. او حتی به جای تثبیت‌ کننده‌های صنعتی و شیمیایی از انواع صمغ‌های گیاهی استفاده می‌کند، تا مبادا به مام طبیعت گزندی برسد. "نور" به عنوان مظهر وجود و آفرینش، "آب" مظهر پاکی، "گیاهان" مظهر حیات، "خاک" مبدا رشد و نمو و "انسان" به عنوان اشرف مخلوقات جزو مهم‌ترین عناصر و ارکان آثار وی به شمار می‌روند.

بیشتر نقاشی‌های وی به شیوه فی‌البداهه، خلق شده است، از این رو این هنرمند به نحوی استادانه از بافت‌هایی که بر روی بوم خود به وسیله مواد طبیعی ایجاد کرده است. و یکی از عناصر مهم آثارش محسوب می‌شود، بهره می‌برد. او نقاشی‌های خود را بر گستره بوم خود خلق می‌کند و تصویری شاعرانه به مخاطبش هدیه می‌دهد. بافت‌هایی که او ایجاد می‌کند، زمینه مناسبی است برای نمایش آن‌چه از دل طبیعت پیرامون خود کشف کرده است. زمین، درختان، آسمان و گاه پرندگان، عناصر عمده وی محسوب می‌شوند که در لابه‌‌لای بافت‌های بوم وی جان گرفته است.

لشگری با آنکه از دانش آکادمیک و علمی هنرهای تجسمی برخوردار نیست، ولی فضای کاملا شخصی ملهم از نگاه شهودی نسبت به طبیعت را در آثارش به راحتی می‌توان دید؛ و گاهی از آن هم فراتر می‌رود و نیم نگاهی به طور ناخواسته به اسطوره‌ها دارد، اسطوره‌هایی که از ترکیب انسان و پرنده و یا طبیعت و پرندگان در فضای رمز‌آلود نقاش شده‌اند. شعبان لشگری به مانند بسیاری از هنرمندان پر‌آوازه جهان – مثل «هانری روسو» - عالم خیال خود را در نگاهی جستجوگرانه ولی بی‌پیرایه و ساده بر عرصه بوم نقاشی می‌کند و همواره طبیعت را به عنوان عنصر جاودانه که نشانی از خالق یکتا به مخلوق است، به تصویر در می‌آورد، تا بتواند عظمت خلقت را به رخ جهانیان بکشاند. از این رو او هنرمندی نقاش با خیال شاعرانه ولی فعال و پویاست که در فراق یار جز به وصال نمی‌اندیشد.

شایان ذکر است از ویژگی‌های این نقاش، ترسیم بی‌واسطه آثار وی بدون استفاده از قلم مو، فقط با ناخن و انگشتان دست است که در کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری (A collection of Shaaban Lashgaris paintings) مشاهده  خواهید کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-600-175-256-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری

مریم جلالی
۱۳۹۹/۱/۲۳
تا الان چندین بار خوندم کتاب رو حس و حالش بی‌نظیر حرفای هنرمند ریشه تو قلبش داره و حس خوبی رو که تجربه کرده بسیار زیبا توصیف میکنه. بسیار آموزنده و به نظر من هم بسیار عرفانی بود. نقاشیها که به شدت حس خوب رو منتقل میکنه. و با دیدنشون حال و روح آدمی تازه میشه. طبیعت رو با دیدن رنگها و خطوطی که تو کار این هنرمند عزیز هست رو میشه کاملا حس کردو این حس خیلی سریع و زیبا و راحت با آرامش منتقل میشه و حال مخاطب رو به شدت خوب میکنه. انتقال این حس خوب و درک آثار توسط مخاطب دلی بزرگ و دانش خودش رو میخاد که ایشون توش بسیار موفق عمل کردن. ممنون کتابراه بسیار عالی. ممنون کتابراه انشالله کارهای همه هنرمندان عزیزمون قرار داده بشه.
هدی لطیفی
۱۴۰۰/۸/۲۸
چقدر کتاب دلنشین و خوبی بود چقدر حس خوبی داشت نقاشیهای آقای لشگری. طبیعت رو خیلی ساده و زیبا با خود طبیعت نقاشی کردن. با خوندن این کتاب رفتم مصاحبشون رو هم دیدم بسیار قابل تحسین هست کارشون. کاش میشد از محضرشون برای یادگیری استفاده کرد
aram ghiasi
۱۴۰۱/۴/۲۶
خیلی خوب بود فقط کم بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری

برای دریافت کتاب مجموعه آثار نقاشی شعبان لشگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.