معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات هاروارد

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات هاروارد

کتاب مجموعه مقالات هاروارد نوشته‌ی داود سلمانی، آرزو سلمانی و کیمیا نوریان، با ارائه راه‌حل‌های کاربردی به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را در جهت کیفیت زندگی شخصی و کاری ارتقا دهید.

بالا بردن کیفیت زندگی شخصی و کاری، رفاه انسان‌ها و رشد و توسعه اقتصادی از مهم‌ترین نمونه‌های حیاتی کشورهاست. بدون داشتن روحیه و انگیزه، ادامه دادن زندگی برای انسان‌ها کاری غیرممکن می‌باشد. به همین جهت دانشگاه هاروارد بزرگ‌ترین مرکز علوم رفتاری و انگیزش تحقیقات بزرگی در رابطه با این موضوع کرده است.

علوم رفتاری درصدد است روشنگر و تدوین کننده رفتار انسان‌ها و چرا و چگونه بودن آنان باشد. به عبارت ساده‌تر از اساسی‌ترین مباحث علوم رفتاری انگیزش است که در رفتار انسانی منجر به ایجاد توجه و احساس و نهایتا ادراک می‌شود. ادراکی که باعث کاهش در تنش اضطراب و فشار روانی منفی می‌گردد.

در کتاب مجموعه مقالات هاروارد (Harvard Business Review on motivating People) سعی شده است که همه ایده‌های نوین علمی در مورد انگیزش به وسیله نخبگان هاروارد و دیگران مورد بررسی قرار گیرد. و زندگی پردردسر و پراضطراب قرن بیست و یکم و فشار روانی هزاره سوم که با کم رنگ شدن انگیزش‌ها و جایگزینی تنش به قهقرا می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات هاروارد می‌خوانیم:

همه می‌دانند که مدیران خوب به وسیله‌ی چشم‌انداز خود، ابراز عشق و استدلال منطقی خود در دیگران ایجاد انگیزش می‌کنند. به افراد انگیزه‌های مناسب بدهید؛ آن‌ها با اشتیاق در مسیر درست حرکت می‌کنند.

این یک تصویر عالی می‌باشد که در کتاب‌های مربوط به رهبری ترویج یافته است. اما در واقع این تصویرسازی مشکل بزرگی دارد. مانند استراتژی که با تعداد کمی از کارکنان و تعداد کمتری از مدیران مشغول به کار است. چرا؟ به علت اینکه تعداد کمی از مدیران اجرایی فقط با صف آرایی سربازان ارضاء می‌شوند. بیشترین مشوق مدیران برای تبدیل شدن به نلسون ماندلا یا وینستون چرچیل این است که به چیزی بیشتر از احساس گناه یا نارسایی آغشته شوند.

در واقع تمامی مدارک موجود نشان می‌دهند که مشوق‌های خارجی مانند مذاکرات، مقدار زیادی پول نقد و حتی تهدید به عواقب ناخوشایند تاثیر محدودی دارند. افرادی که به این انگیزاننده‌ها پاسخ می‌دهند در حال حاضر انگیزه کافی دارند. در واقع افراد دیگری هستند که مشکل دارند و همان‌طور که همه مدیران از تجربیات دردناک خود آموخته‌اند، هنگام مدیریت کردن افراد، قانون 20-80 صدق می‌کند: کارکنان متمرد بیشترین مقدار زمان و انرژی یک نفر را اشغال می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

چگونه به کارکنان خود انگیزه بدهیم؟
فراتر از توانمندسازی: ایجاد سازمانی از شهروندان
مدیریت بر مبنای اهداف چه کسی؟
حرکت کوه‌ها
پیگمالیون در مدیریت
قدرت، انگیزاننده‌ای بزرگ
بهترین طرح‌های تشویقی ارائه شده
چگونه به افراد مشکل آفرین انگیزه دهیم؟
درک مفهوم عدالت اجتماعی در مدیریت فرار مغزها در نهادهای آموزشی ایران
بررسی امکان فرموله کردن سلسه مراتب نیازهای مازلو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات هاروارد
مترجمداود سلمانی، آرزو سلمانی، کیمیا نوریان
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-964-468-447-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه مقالات هاروارد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات هاروارد

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.