معرفی و دانلود کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات

برای دانلود قانونی کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات

کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات نوشته‌ی جان برگمن و ارون سمز به معلمان کمک می‌کند تا با واقعیت‌های آموزشی دنیای دیجیتال بیش از پیش آشنا شوند. در حقیقت هر بخش از این کتاب تکنیک‌های کاربردی انتقال آموزش معکوس به کلاس‌های ریاضی را به شما آموزش خواهد داد.

جامعه ایران که شتاب پیشرفت دارد با مشکلاتی چند از حیث نیروی انسانی ماهر رو به‌ رو است. از طرفی با نیاز مبرم به فارغ‌التحصیلان کارآمد در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مواجه هستیم و از طرفی دیگر، علاقه دانش‌آموزان ما به این رشته‌ها، به دلایل مختلف در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان ما در علوم و ریاضیات دارای توانایی‌های لازم نیستند.

در کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات (Flipped learning for math instruction) سعی شده است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، آموزش ریاضیات به شکلی باشد که امکان اجرای برنامه‌های پیشرفته فراهم شود، تا دانش‌آموزان در ریاضیات تربیت شوند و فقط مطالب را حفظ نکرده باشند بلکه آن را عمیقاً یاد گرفته باشند.

این کتاب شاید از این نظر استثنایی است که در عین توجه به فناوری‌های جدید، بیش از اینکه به مهارت‌های فناورانه توجه داشته باشد، اساس کار آن بر توانایی معلم و انگیزه و اندیشه او استوار شده، در عین اینکه نتیجه آن بهره‌وری از فناوری در بهترین شکل ممکن بوده است.

جاناتان برگمن و ارون سمز را بیشتر بشناسیم:

جان برگمن (Jonathan Bergmann) از آن دسته از معلمانی است که علاقه بسیاری به حضور در کانون توجه کلاس درس داشت. ولی بعد از معکوس کردن روش آموزش خود و مشاهده میزان درگیری دانش‌آموزان در این شیوه، از رویه گذشته خود پشیمان گشت. در واقع یادگیری معکوس به او فرصت داد تا دانش‌آموزانش را بهتر بشناسد.

اَرون سمز (Aaron Sams) از پایه‌گذاران سیستم آموزش معکوس و دستیار استاد کالج سینت وینسنت است. او جایزه نامزد ممتاز در تدریس ریاضی و علوم را در سال 2009 کسب کرده است. پیش از این نیز او معلم شیمی در وودلند پارک کلرادو و هسیندا در کالیفرنیا بود.

در بخشی از کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در علوم می‌خوانیم:

معلمان بسیاری، کلاس معکوس را راه حل فناورانه مشکلات آموزش ‌و پرورش می‌شمارند. تصور این است که کلاس معکوس یعنی استفاده از فیلم به عنوان ابزار آموزشی که مستلزم عنصری فناورانه است.

ما با این تصور که کلاس معکوس فعالیتی آموزشی و مبتنی بر فناوری است، مخالفیم. ما کلاس معکوس را راه‌حلی آموزشی برای آموزش ‌و پرورش می‌دانیم که زیرساخت فناورانه دارد. خوب حالا ابزارهای فناورانه مورد نیاز ما برای مدیریت کلاس معکوس چیست؟

معلم‌ها معمولاً این سؤال را از ما می‌پرسند که مهم‌ترین ابزار معکوس کردن کلاس چیست؟ پاسخ ما این است. این ابزار همانی است که در عمل شما از آن استفاده می‌کنید. شما به عنوان معلم چه مهارت‌ها و نیازهایی دارید؟ چه رایانه‌ای دارید؟ آیا تبلت دارید؟ آیا دانش‌آموزان شما به این وسایل دسترسی دارند؟ چقدر با فناوری آشنایی دارید؟

فناوری‌هایی وجود دارند که کاربرد آن‌ها بسیار ساده است و امکانات آن محدود. برخی فناوری‌ها هم پیچیده‌ترند و امکانات بیشتری دارند و موجب ارزش ‌افزوده محتوای شما می‌شوند. ما می‌دانیم که همه معلمان، متخصص فناوری نیستند لذا باید از ابزارهای گوناگون استفاده کنیم. چند نوع ابزارهای فناورانه است که معلمان باید به آن‌ها احاطه داشته باشند تا کلاس معکوس را به نحو مؤثری مدیریت کنند. قبل از معرفی آن‌ها ما سؤالی کلیدی را پاسخ می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چرا کلاس خود را باید معکوس کنید؟
فصل 2: کلاس معکوس 101
فصل 3: طراحی کلاس معکوس
فصل 4: معکوس کردن کلاس با منابع ریاضی تعاملی
فصل 5: انتخاب منابع سنتی در کلاس معکوس
فصل 6: بازاندیشی درباره زمان کلاس
فصل 7: یادگیری تسلط‌یاب در کلاس معکوس
فصل 8: تحقیق و آموزش معکوس
فصل 9: یادگیری پروژه‌محور و ساعت خوش
فصل 10: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات
نویسنده،
مترجممحمد عطاران، مریم فرحمندخانقاه
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-464-028-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات

مهوش سعیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هر کس بخواهد این روش رو اجرا کند خوبه برایش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات

برای دریافت کتاب مدارس یادگیرنده، یادگیری معکوس در ریاضیات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.