معرفی و دانلود کتاب یادگیری یادگیری: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر

عکس جلد کتاب یادگیری یادگیری: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری یادگیری: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر

کتاب یادگیری یادگیری به شما آموزش می‌دهد که چطور مهارت یادگیری خود را پرورش دهید. باربارا اوکلی به همراه ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل در این کتاب تلاش کرده‌اند روش‌های یادگیری را به زبان ساده توضیح دهند تا مخاطبینی که می‌خواهند ذهنی سالم و پویا داشته باشند از این تکنیک‌ها استفاده کنند. علاوه بر این مربیان و والدینی که با چالش‌ آموزش مواجه هستند از مطالب اثر حاضر برای آماده کردن ذهن شاگردان و فرزندان خود برای یادگیری بهتر بهره‌مند خواهند شد.

درباه‌ی کتاب یادگیری یادگیری

اگر احساساتی درون شما وجود دارد که باعث می‌شود به خود بگویید که: «من نابغه یا خیلی باهوش نیستم، ذاتاً آدم اهمال‌کاری هستم و اصلاً نمی‌توانم و نخواهم توانست کارهایم را به‌موقع انجام دهم؛ کندتر از بقیۀ افراد یاد می‌گیرم؛ ریاضیات، فیزیک، زبان، زیست‌شناسی یا موسیقی برایم مشکل است و به همین دلیل در آن موفق نخواهم شد؛ پایه‌ام ضعیف است، یا سنم بالا رفته است، پس برای من دیگر دیر شده و یاد نمی‌گیرم؛ نمیتوانم به‌خوبیِ بقیه تمرکز کنم و اطلاعات را سریع فراموش می‌کنم و...» این کتاب خودگویی‌های درونی‌تان را تغییر و شما را در مسیر رشد و یادگیری قرار خواهد داد.

شاید عجیب به نظر برسد که یادگیری نیز مانند سایر مهارت‌های اکتسابی به یادگیری نیاز دارد! کتاب یادگیریِ یادگیری به شما نشان می‌دهد که روش‌های آموزشی متفاوت تا چه اندازه می‌تواند در میزان فراگرفتن یک موضوع موثر باشد و تا چه حد با پرورش ذهن مسیر زندگی فرد متحول می‌شود. در واقع شیوه‌های مدرن یادگیری موفقیت تحصیلی را منوط به مطالعه بیشتر نمی‌دانند بلکه با تغییر ساختار ذهن و پرورش مغز یادگیری را بهبود می‌بخشند.

کتاب یادگیری یادگیری (learning how to learn) از زبان خود نویسنده نوشته شده و بیان می‌کند که چطور با وجود ضعفی که در دروسی مانند ریاضی و علوم مختلف داشته، توانسته در دانشکده مهندسی موفقیت زیادی به دست بیاورد.

این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند که با تغییر روش‌های آموختن، نفرتی که از یادگیری برخی درس‌ها دارند را به اشتیاق و علاقه تبدیل کنند. علاوه بر این به آموختن فعالیت‌هایی از جمله ورزش، یاد گرفتن زبان‌های مختلف، فیزیک و ریاضیات یا حتی بازی‌های ویدیویی می‌پردازد و نحوه یادگیری آن را در مغز انسان مورد بررسی قرار می‌دهد.

باربارا اوکلی (Barbara Oakley)، ترنس سینوسکی (Terrence Sejnowski) و آلیستر مک‌کانوایل (Alistair McConville) به شما یاد می‌دهند تا ساختار مغزتان را به شکلی تنظیم کنید تا قدرت یادگیری درون شما فعال شود و بتوانید از این طریق مطالب را در کوتاه‌ترین زمان درک و تحلیل کنید.

نکوداشت کتاب یادگیری یادگیری

- یک کتاب جالب و کاربردی در مورد چگونگی کمک به فرزندان خود در ایجاد مهم‌ترین مهارت در زندگی: مهارت یادگیری. (آدام گرانت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

- رویکردی که نویسندگان این کتاب اتخاذ کردند مبتنی بر علوم اعصاب بوده و برای یادگیرندگان در هر سنی ارزشمند خواهد بود. (آدام گازالی، استاد نورولوژی، فیزیولوژی و روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو)

- کتابی فوق العاده‌ای است. من در سه جلسه یاد گرفتم که چگونه یاد بگیرم. (برای تفکر پراکنده، یادآوری فعال و خواب به زمان نیاز داشتم. (جف سندفر، یکی از بنیانگذاران آکادمی اکتون)

کتاب یادگیری یادگیری مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب یادگیری یادگیری به همۀ افرادی که با آموزش و یادگیری درگیرند،‌ توصیه می‌شود. دانشجویان و دانش‌آموزان، والدینی که فرزند محصل دارند و همچنین معلمان و مشاوران مدارس سه گروه از مخاطبان ویژۀ کتاب هستند.

با نویسندگان کتاب یادگیری یادگیری بیشتر آشنا شویم

باربارا اوکلی استاد مهندسی در دانشگاه اوکلند در روچستر، میشیگان و محقق برجسته یادگیری دیجیتال جهانی در دانشگاه مک مستر رامون‌ای کاخال است. تحقیقات او شامل مهندسی زیستی با تاکید بر علوم اعصاب و روانشناسی شناختی می‌شود. دکتر اوکلی در کنار ترنس سجنووسکی، عصب‌شناس افسانه‌ای، دوره‌های آنلاین باز گسترده (MOOCs) "یادگیری چگونه یاد بگیریم" و "Mindshift" را تدریس می‌کند. او جوایز بسیاری را برای تدریس خود دریافت کرده و جایزه‌ی Chester F. Carlson انجمن آموزش مهندسی آمریکا برای نوآوری فنی در آموزش و جایزه پژوهشگر قرن جدید بنیاد ملی علوم به او تقدیم شده است.

ترنس سینوسکی پژوهشگر مؤسسه مطالعات بیولوژیکی سالک است که در آن جا آزمایشگاه نوروبیولوژی محاسباتی را نیز مدیریت می‌کند. او تنها در میان دوازده دانشمند زنده‌ای است که برای مؤسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم و آکادمی ملی مهندسی انتخاب شده‌اند.

آلیستر مک کانوایل معاون مدرسه Bedales، یکی از معتبرترین مدارس خصوصی K-12 انگلستان است و سال‌هاست که در حوزه تعلیم و تربیت مشغول پژوهش و مطالعه است.

در بخشی از کتاب یادگیری یادگیری می‌خوانیم

اگر پیوندهای مغزی که می‌خواهید بسازید شامل عملی فیزیکی است، پس تمرکز کنید و انجامش دهید. به‌عنوان مثال، اگر در حال یادگرفتن انداختن توپ در سبد هستید، باید این کار را تمرین کنید. سپس باید دوباره انجامش دهید. شاید این بار بهتر باشد از زاویۀ دیگری توپ را پرتاب کنید و دوباره و دوباره... شما مدام در حال بازخوردگرفتن هستید، زیرا اگر اشتباه پرتاب کنید، توپ وارد سبد نمی‌شود.

به‌طریق مشابه، وقتی در حال یادگیری زبانی جدید هستید، لازم است لغات را بارها گوش دهید و بیان کنید و در صورت امکان از یک فرد مسلط به آن زبان بازخورد دریافت کنید. اگر در حال یادگیری نواختن یک ساز هستید، باید آهنگ‌های جدید را تمرین کنید. اگر می‌خواهید طراحی یاد بگیرید، باید تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید و هر زمان که امکان داشت از اساتید مربوطه بازخورد بگیرید.

ایدۀ اساسی این است که هرآنچه را یاد می‌گیرید، به‌صورت فعالانه تمرین کرده و آن را وارد زندگی خود کنید. تماشاکردن دیگران، نگاه به پاسخ‌ها یا خواندن یک صفحه ممکن است کمک کند شروع کنید، ولی کمک چندانی به ایجاد ساختارهای نورونی یادگیری در درون مغز شما نمی‌کند. داستان جولیوس یگو و پرتاب نیزه را به یاد آورید. او صرفاً به‌صورت منفعلانه به تماشای دیگران در یوتیوب نپرداخت بلکه روی تکنیک‌ها متمرکز شد و فعالانه آن‌ها را تمرین می‌کرد.

مهارت‌های جدید خود را چندین روز تمرین کنید و حواستان باشد هر شب خواب کافی داشته باشید. این کار به شکل‌گیری پیوندهای مغزی سیناپسی جدید کمک می‌کند. قرار است که مسیرهای جنگلی را برای موش ذهنی وسیع‌تر (پیوندها را محکم‌تر) کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل اول: مشکل علاقۀ شدید
فصل دوم: آرام و بادقت پیش بروید
فصل سوم: بعداً انجامش می‌دهم. قول می‌دهم!
فصل چهارم: پیوندهای مغزی و لحظاتی جالب همراه موجودات فضایی‌
فصل پنجم: آن طرفِ میز معلم
فصل ششم: یادگیری در خواب
فصل هفتم: کمد و کیف مدرسه به‌همراه اختاپوس ذهنی
فصل هشتم: ترفندهای ماهرانه برای تقویت حافظه
فصل نهم: چرا پیوندهای مغزی مهم هستند؟
فصل دهم: یادگیری با گروه، یافتن هدف خود و چگونه تری نزدیک بود مدرسه را بسوزاند
فصل یازدهم: چگونه مغز خود را تقویت کنیم
فصل دوازدهم: ساختن پیوندهای مغزی
فصل سیزدهم: پرسیدن سؤالات مهم از خود
فصل چهاردهم: شگفتی‌های یادگیری
فصل پانزدهم: چگونه در امتحانات نمرات بالا بگیریم
فصل شانزدهم: گذر از «اجبار» به «اقبال»
پاسخ سؤالات پایان فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری یادگیری: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر
نویسنده، ،
مترجمحمید زعیمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-6840-83-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری یادگیری

سمیه تاجیک
۱۴۰۱/۹/۱۳
گویش کتاب و نگارش آن مناسب حال نوجوانان نوشته شده است ولی مطالب کتاب برای هر شخصی که به یادگیری علاقه مند هست با هر سنی که باشد حرفهای مفیدی دارد. بیشتر فصل‌ها کاربردی و قابل استفاده برای همه است البته بجز بخش‌هایی که نویسنده‌ها به معرفی خود پرداخته‌اند که اگر بزرگسال هستید کمی حوصله سر برایتان از خواهد بودو بهتره آن بخشها عبور کنید ولی اگر نوجوان هستید تجربیات این افراد حداقل برای یک بار شنیدن خالی از لطف نیست، چرا که شاید همین مشکلات رو که نویسنده‌ها روزگاری با آن دست و پنجه نرم کردن برای شما هم وجود داشته باشد و خجالت کشیده باشید بادیگران در میانش بذارید.... مثالها یا استعاره‌هایی که برای بهتر فهمیدن مطالب در فصلها گفته شده و همین طور تصاویر کمیک که به همین منظور آورده شده شاید در گردش تصویری که از کل کتاب دارید این شک رو درونتون ایجاد کند که کتاب مطالب مفید و جدی ندارد ولی مطمئن باشید مطالب آموزشیش فراتر از اینهاست. فصلها با توضیحات ساده‌ای آغاز شده و تا جای امکان نویسنده‌ها سعی کرده‌اند مطالب راساده مطرح کنند و در پایان هر فصل هم با سوالاتی که مطرح میکنند یادآوری فعالی را در ذهن مخاطب به وجود آورند و حتی در بخش انتهایی کتاب به شیوه کتابهای راهنمای درسی دوباره به سوالات آخر فصلها پاسخ هم داده شده، به نظر میرسه این کتاب برای آموزش در مدارس برای کشورهای خارجی استفاده می‌شود کاری که‌ای کاش در مدارس ایران هم انجام میشد، بیشتر بچه‌های ایرانی به دلیل آموزش طوطی وار خیلی از مطالب خوانده شده در دوران تحصیل را فراموش می‌کنند و حتی گاهی به خاطر آموزش نامناسب حتی یادآوری مطالب برایشان دردآور است در حالی که در کشورهای دیگر با چنین کتابهایی نوجوان را به یادگیری خلاق تشویق میکنند
مهدی غدیرزاده
۱۴۰۱/۹/۸
سلام دوستان یکی از بهترین کتاب‌هایی که تا الان خوندم این کتاب برای تمام سنین مناسب است مطالبی که برای هیچ کدام از ما معلمین یا والدین یا دوستان یا هر کسی که می‌خواست مطلبی به ما یاد بدهید این موضوعات نگفتند ولی در این کتاب این موضوعات به ساده‌ترین شکل و قلم روان به ما آموزش داده میشه تا یادگیری را به بهترین شکل یاد بگیریم در این کتاب یکی سری مفاهیم توضیح داده می‌شود از قبیل حالت متمرکز حالت غیر متمرکز یادگیری فعال در مورد نورون‌ها میگه دندیریت‌ها سیناپس‌ها حافظه فعال حافظه بلند مدت در مورد خوابیدن که چقدر به یادگیری ما کمک میکنه تکنیک‌های قصر حافظه استعاره یادگیری در مکان‌های مختلف یادگیری همراه موسیقی یادگیری با استفاده از بازی‌های ویدیویی و ترفند‌هایی برای تقویت حافظه من توصیه میکنم به همه و تمام سنین این کتاب فوق العاده مطاله کنند. موفق پیروز باشید مهدی غدیرزاده طوسی
sara
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
در این کتاب می‌خوانیم همه ما عادت‌هایی داریم که زامبی‌های درونی‌مان هستند عادت‌ها کارهایی هستند که بدون فکر کردن انجام می‌دهیم.
عادت‌های زامبی وار ممکن است مفید یا غیر مفید باشند افراد معمولاً عادت می‌کنند کارها را به تعویق بیندازند یعنی در واقع اهمال کاری می‌کنند. این عادت تاثیری منفی بر یادگیری
موثر دارد اهمال کاری باعث می‌شود وقت کافی برای تمرکز و غرق شدن در مطلب نداشته باشند.
خوشبختانه می‌توانید عادت‌هایتان را تغییر دهید و عادت‌های جدیدی را ماندگار کنید. تکنیک پمادورو روش خوبی برای کمک به انجام کار متمرکز است استفاده از این تکنیک را تبدیل به عادت کنید عوامل حواس پرتی را دور کرده و زمان سنج را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید کار آسانیست سپس استراحت کنید و به خود پاداش دهید. در زمان استراحت کاری انجام دهید که کاملاً متفاوت با کار قبل از استراحتتان است.
وقتی فکر شروع کاری باعث درد در مغزتان می‌شود آن را به تعویق می‌اندازید در این مواقع شروع کردن آن کار درد را کاهش می‌دهد.
یادآوری فعال تکنیکی بسیار قدرتمند برای یادگیری است ایده‌های کلیدی را در ذهن خود به یاد آورید و مرور کنید. به کتاب یا جزوه نگاه نکنید زیرا باعث می‌شود خودتان را فریب دهید و فکر کنید اطلاعات در ذهن شما ثبت شده.
دانش خود را بیازمایید برای اینکه مطمئن شوید مطالب این را درست یاد گرفته‌اید به سوالاتی در مورد آن متن پاسخ دهید و آن را با صدای بلند برای خودتان بیان کنید مثلاً روی یک کاغذ بنویسید یا سعی کنید دانش جدید خود را برای فرد دیگری توضیح دهید در پایان می‌توانید پاسخ‌هایتان را با جواب‌های کتاب مقایسه کنید.
صمد منتظری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
واقعا کتاب مفید و روانی هست و از نظر سطح علمی، کتابی کاملا قابل اطمینان و نکات و ترفندهایی که بیان شده هم مؤثر و هم اجرایی راحتی داره حتما به دستوراتش عمل کنید تا بتونید هر چه را میخواهید راحت تر (و حتی میتوان گفت خیلی راحت) فرا بگیرید این نکته فراموش نشه از نکاتش یادداشت برداری و خلاصه نویسی چون داشته باشید هم به تجزیه و تحلیل و یادآوری برای خودتون کمک میشه و هم مفاهیم رو یک دور مرور می کنید و از همه مهم تر دیدتون نسبت به نکات و عملکرد‌های این کتاب باز تر میشه و میتونید به صورت عمیق تری این نکات مهم رو نهادینه و استفاده کنید واقعا خریدش خیلی سودمند. مخصوصا برای خودتون
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۸
شروع یک کار جدید با درد همراه است دردی که بعد از بیست دقیقه از بین خواهد رفت.. علت اهمال کاری و به تاخیر انداختن کارها، فعالیت‌ها همین درد است.. این کتاب به اهمیت پیوندهای مغزی در فرایند یادگیری به خوبی می‌پردازد و از استعاره در فرایند یادگیری بهره می‌گیرد و از نظر من جالب‌ترین روش و تصویر سازی رو در بخش دندریت‌ها، نرون و جرقه‌های الکتریکی و ساخت پیوندهای مغزی بکار میگیرد، تا به خواننده اهمیت تکرار و تمرین رو نشون بده..
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
زندگی در دنیای پر مَشغله و پیچیده امروز می‌طلبد که هوشمنداته تر یاد بگیریم تا بهتر زندگی کنیم عبارت طلایی lifetime learning را فراموش نکنیم از طرف دیگر انسانهای عصر حاضر مرتباً در معرض انبوهی از اطلاعات و انواع رسانه‌ها هستند و در مسیر یادگیری ممکن است دچار سردرگمی شوند. در این کتاب به روشهای موثر یادگیری می‌پردازد و خواندن آن برای همه و بویژه دانش آموزان، دانشجویان و معلمین و مدرسین پیشنهاد می‌شود.
علی وزینی شایان
۱۴۰۱/۹/۲۳
در این کتاب روشهایی ارائه شده که میتونه کمک شایانی به درک و فهم مطالب، چگونگی غلبه بر یادگیری مسایل سخت، تکنیکهای تمرکز و رها کردن ساعتی در مواجه با مشکلات در امر یادگیری و خیلی نکات کلیدی که به خواننده کمک میکنه تا بتونه خودش رو بهتر بشناسه و مقایسه کنه با دانشمندانی که در ابتدا چگونه فردی بود و هم اکنون به چه درجات علمی رسیدن.
علی خرمی
۱۴۰۱/۶/۲۶
کتابی است که بسیاری از باور‌های مارا از نو می‌سازد، از جمله این که ما نیاز مند به حواس پرتی هستیم. این حواس پرتی و گردش فکر، اصل و اساس خلافیت را می‌سازد.
و همچنین راهکار‌های خوبی برای عاشق مطالعه شدن می‌دهد، از جمله کنار گذاشتن اهمال کاری و مطالعه با تمرکز کردن و...
کاربر b
۱۴۰۲/۱/۸
Learn to learn نام اولین دوره در سایت آموزش از راه دور coursera بود که با زیرنویس فارسی ارائه شد. نظرات و تمرینات ارائه شده در این کتاب بی نظیر است. و من شخصا سال‌ها از آن استفاده کرده و راضی هستم. استفاده از حرکات فیزیکی، ورزش، پیاده روی و... تاثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت یادگیری دارند که عموماً از آن بی خبریم
Samaneh Ahmadi
۱۴۰۱/۷/۲
مسیر تحصیلم میتونست خیلی عالی باشه اگه زودتر چیزایی رو که از این کتاب یادگرفتم، می‌فهمیدم، ولی خب کتاب یادگیری یادگیری جوری نوشته شده که در هر سنی و هر مقطعی فوق العاده کاربردیه، دلم میخواد به همه معلم‌ها، دانش آموزان یا هر کسی که در مسیر یادگیری هر مهارتی هستش معرفیش کنم ❤️
سعید قدیمی
۱۴۰۲/۱۰/۹
آموزش یادگیری مهمترین موضوعی است که باید در مدارس بهش توجه ویژه بشه ولی متاسفانه مدارس و دانشگاهها هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدن. یادگیری یه مهارته که همه باید یاد بگیرن، زندگی در دنیای پیچیده امروزی بدون این مهارت عذاب آوره، مطالعه این کتاب میتونه این خلاً را پر کنه، توصیه میکنم بخونیدش
آهنین جگر
۱۴۰۲/۶/۳
خواندن این کتاب لازمه‌ی هر انسانی است. شما با خواندن آن میفهمید که چطور باید یاد بگیرید و در این راه چه اتفاق‌ها و فرآیندهای مغزی را طی میکنید. همچنین تمرین‌هایی در انتهای هر فصل دارد که خیلی کمک کننده است که مطالب در ذهن شما بماند همچنین تصاویر کتاب در یادسپاری مطالب آن خیلی کمک کننده و مفید است.
نرجس مهبودی
۱۴۰۲/۶/۱۰
من خیلی دوستش داشتم آنقدر بیان کتاب ساده و داستان گونه هستکه به راحتی میتوان ارتباط گرفت. وادم رو به یاد گرفتن مهارتها تشویق می کنه. وعلاقه مند می کنه که دست از تلاش برنداره. البته من هنوز تمومش نکردم.
نازیلا
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب جالب و کاربردیه و کمک میکنه بتونیم مهارت یادگیری رو در خودمون تقویت کنیم و هر چیزی رو بهتر یادبگیریم بخصوص با حجم اطلاعات و تکنولوژی‌هایی که هر روز با اونا روبرو میشیم این مهارت میتونه کمک کنه از دنیا عقب نمونیم
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۸
نمی دونم چی بگم... شاید تنها جمله م همین باشه که کاش کاش کاش این کتاب رو مثلا از سوم ابتدایی می‌خوندم یا برام می‌خوندن تا این روند یادگیری خوب وارد زندگیم می‌شد و الکی یه جاهایی اذیت نمی‌شدم سرش. کتاب خوبیه واقعا
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری یادگیری

برای دریافت کتاب یادگیری یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.