معرفی و دانلود کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود: ایده‌هایی از آموزش و پرورش فنلاند

عکس جلد کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود: ایده‌هایی از آموزش و پرورش فنلاند
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود: ایده‌هایی از آموزش و پرورش فنلاند

مدرسه جایی است که تقریباً همه‌ی ما سال‌های زیادی از زندگی خود را در آن حضور داشته‌ایم. کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود، نوشته‌ی سید حسین رضوی خوسفی، کتابی در مورد مدرسه و آموزش و پرورش است که به ویژگی‌های نهاد آموزش در کشور فنلاند می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ی خوب هر روز باید از نو ساخته شود

نهاد آموزش یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که بخش زیادی از مردم در زندگی خود با آن در ارتباط بوده‌اند. این نهاد از چنان جایگاهی برخوردار است که می‌تواند چون تیغی دولبه، در صورت عملکرد ناموفق، شکست‌های متعددی را به وجود آورد و از طرف دیگر، در صورت کارکرد مناسب، به موفقیت‌های گوناگونی در حوزه‌های خرد و کلان بینجامد.

مقایسه‌ی نهاد آموزش و مدرسه‌ی کشورهای مختلف، یکی از راه‌هایی است که ما می‌توانیم بفهمیم که خود در کجا ایستاده و چه وضعیتی داریم؛ کاری که سید حسین رضوی خوسفی در کتاب مدرسه‌ی خوب هر روز باید از نو ساخته شود انجام‌ می‌دهد نیز چنین کاری است. او با بررسی و تحلیل نظام آموزشی فنلاند، تصویری کلی از آن به دست می‌دهد که با انتظاری که ما از مدرسه داریم، تا حد زیادی متفاوت است.

کتاب مدرسه‌ی خوب هر روز باید از نو ساخته شود به این مسئله می‌پردازد که چگونه تغییرات بزرگ، به وسیله‌ی برنامه‌ها و ایده‌های ساده و کوچک به وجود می‌آیند. مسئله‌ی این کتاب، نه تنها به تصویر کشیدن نظام آموزش در کشور فنلاند، که مقایسه‌ی آن با نظام آموزش کشور خودمان، یعنی ایران است؛ بنابراین اثر پیش رو در قالب ایده‌ی «جهانی فکر کن و بومی عمل کن» دست به ارائه‌ی راهکارهایی می‌زند که می‌توانند به پیشرفت مدرسه و نهاد آموزش و پرورش در کشور ایران بینجامند.

کتاب مدرسه‌ی خوب هر روز باید از نو ساخته شود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که دغدغه‌ی آموزش در مدارس و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان برای آن را دارند، مناسب است. همچنین تمامی کسانی که به گونه‌ای با مدرسه در ارتباط‌اند –از جمله معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و حتی والدین آن‌ها– این کتاب را جذاب خواهند یافت.

در بخشی از کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود: ایده‌هایی از آموزش و پرورش فنلاند می‌خوانیم

عملکرد موفق برنامه‌ی آموزشی «من و شهر من» باعث ایجاد تقاضا برای برنامه‌ی من و جهان من شد که در سال 2015 در فنلاند راه‌اندازی شد. این برنامه یادگیری برای نوجوانان 15-16 ساله‌ی فنلاندی است که در آن در مورد اقتصاد و زندگی و کار و همچنین مضامین متقابل مربوط به آن‌ها در یک محیط عملیاتی بین‌المللی اطلاعات کسب می‌کنند. برنامه‌ی من و جهان من همچنین در مورد مدیریت مالی دانش‌آموزان نیز آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان را ترغیب می‌کند تا روش استفاده از پول را بررسی کنند. در محیط یادگیری من و جهان من، سواد اقتصادی و مفاهیم آن به روشی کاملاً متفاوت از یک کلاس درس تبیین می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آشنایی با فنلاند
فصل دوم: جایگاه معلم در آموزش‌وپرورش فنلاند
فصل سوم: ساختار نظام آموزشی فنلاند
فصل چهارم: معرفی برخی رویکردهای آموزشی در نظام آموزشی فنلاند
فصل پنجم: معرفی ایده‌ها و نوآوری‌های آموزشی فنلاند
فصل ششم: موضوعات دیگر دربارۀ فنلاند
فصل هفتم: مؤسسات و شرکت‌های آموزشی فنلاند در عرصه بین‌المللی
فصل هشتم: گزارش تصویری از فنلاند
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود: ایده‌هایی از آموزش و پرورش فنلاند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-967471-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود

برای دریافت کتاب مدرسه خوب هر روز باید از نو ساخته شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.