معرفی و دانلود کتاب مدرسه قدیم

عکس جلد کتاب مدرسه قدیم
قیمت:
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه قدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه قدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه قدیم

رمانی جذاب و پرکشش درباره‌ی عشق به ادبیات و فرازوفرودهای زندگی یک نوجوان در مسیر نویسنده شدن؛ کتاب مدرسه قدیم نوشته‌ی توبیاس وولف روایت زندگی نوجوانی است که در رقابت با هم‌مدرسه‌ای‌های خود می‌خواهد به نویسنده‌ای بزرگ تبدیل شود و با بزرگ‌ترین نویسنده‌های عصر خود دیدار کند. این اثر افتخارات متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ قدیم

رؤیاها و آرزوهای بزرگ درون‌مایه‌ی بسیاری از آثار داستانی مشهور را تشکیل می‌دهد؛ قهرمانان این داستان‌ها سختی‌ها و دشواری‌های زندگی را از دوران کودکی و نوجوانی با این نیت سپری می‌کنند که روزی به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنند و به‌اصطلاح، برای خود کسی شوند؛ اما موانع در این مسیر کم نیست و به‌دست‌آوردن رؤیاها در ازای پرداختن بهای آن‌ها میسر می‌شود.

کتاب مدرسه‌ قدیم (Old School) نوشته‌ی توبیاس وولف (Tobias Wolff) ماجرای یکی از همین افراد است؛ شخصیت اصلی رمان در مدرسه‌ای درس می‌خواند که شاگردان آن بر خلاف او از طبقات بالای اجتماعی هستند، اما همه‌ی آن‌ها در یک چیز مشترکند؛ آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در مسابقه‌ی داستان‌نویسی برنده شوند و فرد پیروز با نویسنده‌ی بزرگ هم‌عصرشان یعنی ارنست همینگوی دیدار کند.

شخصیت اصلی داستان که هیچ‌گاه نامی از او در قصه برده نمی‌شود، در کنار عشق و علاقه به ادبیات و نویسنده شدن باید رفتار و حرکات خود را نیز با دیگر هم‌کلاسی‌هایش منطبق کند؛ دشواری این مسیر آنجاست که راوی (شخصیت اصلی رمان) از خانواده‌ای تهیدست به آنجا آمده و بسیاری از الگوها در سبک زندگی هم‌مدرسه‌ای‌ها برایش ناآشنا است؛ او بااین‌وجود تلاش می‌کند خود را با چنین روش‌هایی از زندگی و رفتار اجتماعی هماهنگ کند.

در کتاب مدرسه‌ قدیم با ماجرایی روبه‌رو هستیم که ادبیات محور اصلی قصه‌ی آن قرار گرفته است. در این کتاب از شخصیت‌های بزرگ ادبیات در زمانه‌ای که کشور ایالات متحده آمریکا به‌تازگی از جنگ ویتنام فارغ شده، نام برده می‌شود و افرادی مانند رابرت فراست، ارنست همینگوی و آین رند در متن داستان حضور دارند. همچنین خواننده با مطالعه‌ی این رمان به خواندن آثار نویسندگان بزرگ دیگری همچون آنتوان چخوف، جیمز جویس و ویلیام فاکنر ترغیب می‌شود.

در این کتاب فضایی رؤیایی و آرمان‌شهری از ادبیات ترسیم می‌شود که شاید هیچ زمانی تا این اندازه در دنیای واقعی وجود نداشته باشد؛ این‌که دانش‌آموزان یک مدرسه با رقابت زیاد برای دیدن نویسنده‌های محبوب زمان خود مسابقه بدهند شاید در هیچ مدرسه‌ای سابقه نداشته باشد، اما نویسنده با طراحی چنین فضایی از اهمیت و ضرورت ادبیات در زندگی پرده‌برداری کرده و تلاش می‌کند ضمن شریک کردن خواننده در لذت خواندن رمانی جذاب، او را به دنبال‌کردن ادبیات به‌عنوان نیرویی حیات‌بخش ترغیب کند.

منیر شاخساری این اثر را ترجمه و انتشارات چشمه آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مدرسه‌ قدیم

  • نامزد نهایی جایزه‌ی پن/ فاکنر به سال 2004
  • نامزد جایزه‌ی لس‌آنجلس تایمز به سال 2003
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب ایالت کالیفرنیا به سال 2003
  • حضور در فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان کتاب آمریکا به سال 2003

نکوداشت‌های کتاب مدرسه‌ قدیم

  • یک رمان مسحورکننده و آرام که سزاوار چند بار خواندن است. این کتاب ادای احترامی به قدرت داستان در به‌حرکت‌درآوردن، بیدار کردن و دگرگونی انسان‌ها است. (روزنامه‌ی پلین دیلر)

  • لطیف، موجز و برازنده؛ توبیاس وولف دوباره ثابت کرد که نویسنده‌ای در بالاترین درجه است: بخشی داستان‌نویس، بخشی فیلسوف و کسی که عمیقاً درگیر پرسیدن سؤال‌های سخت است. (لس‌آنجلس تایمز)

  • یک رمان به‌شدت طراحی‌شده که تحقیقات اخلاقی آن کاملاً احساس می‌شود. وولف خوانندگان خود را در منظره‌ای قرار داده است که نویسندگانی مانند جی ام کوتسی، فیلیپ راث، و در گذشته، جوزف کنراد و هاثورن آن را ترسیم کرده‌اند. (دنیای کتاب واشنگتن پست)

کتاب مدرسه‌ قدیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مدرسه‌ قدیم برای علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های آمریکایی یک انتخاب خواندنی است.

با توبیاس وولف بیشتر آشنا شویم

توبیاس وولف متولد 1945، رمان‌نویس و خاطره‌نویس آمریکایی است. او در کنار اشتغال به حرفه‌ی نویسندگی، از سال 1980 تا 1997 در دانشگاه سیراکیوز و از سال 1998 تا 2002 در دانشگاه استنفورد به تدریس داستان‌نویسی پرداخت و مدتی به‌عنوان مدیر برنامه‌ی نویسندگی خلاق در این دانشگاه ایفای نقش کرد. وولف که بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاه و مجموعه خاطره‌نویسی‌هایش شناخته می‌شود، تاکنون جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی پن و نشان ملی هنر را از آن خود کرده است. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «در ارتش فرعون»، «گداها همیشه با ما هستند» و «انجیل سفید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مدرسه‌ی قدیم می‌خوانیم

یک روز پیش از آخرین مهلت تحویل آثارمان برای شرکت در مسابقه‌ی دیدار با فراست، مدرسه دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌سوزی کابوسی همیشگی بود. اوایل قرن اخیر ساختمان یکی از شبانه‌روزی‌ها در حالی‌که سیزده‌تا از پسرها داخل آن بودند به‌کلی سوخته بود. شوک ناشی از مرگ‌شان را هنوز هم می‌شد احساس کرد. آن‌ها معروف شدند به پسرهای بلین، همان ساختمانی که در آن زندگی می‌کردند. عکس دسته‌جمعی‌شان، که برای سال‌نامه‌ی تحصیلی آن سال گرفته شده بود و آن‌ها هرگز موفق به دیدنش نشدند، از دیوار سرسرای بنای یادبود بلین آویزان بود، همان‌جایی که ما سال‌ششمی‌ها پس از شام برای آواز خواندن و حرف زدن دور هم جمع می‌شدیم. آن عکس مرا مجذوب می‌کرد. چهره‌های جدّی‌شان را به‌دقت نگاه می‌کردم، (آن روزها هنوز دلقک‌بازی جلو دوربین مرسوم نبود.) طرز ایستادن‌شان کنار هم، پشت به پشت ایستاده بودند، یکی از پسرها سرش را روی شانه‌ی پسری دیگر گذاشته بود. حس می‌کردم اندوه ناشی از فقدان آن‌ها فقط به ‌دلیل مرگ‌شان نیست، بلکه به‌خاطر رابطه‌ی محبت‌آمیز و بی‌غل‌وغشی است که با یکدیگر داشتند.

سرپرست شبانه‌روزی موقع وقوع حادثه در دهکده مشغول شرابخواری بود، او سال بعد به مدرسه‌ی پسرانه‌ی دیگری رفت و از آن‌جا به جایی دیگر، همین‌طور این طرف و ‌آن طرف می‌رفت، هیچ‌وقت روی آرامش به خود ندید. گفته می‌شد آتش‌سوزی از یک سیگار شروع شده، این‌که چه‌طور از این موضوع باخبر شده بودند را کسی نمی‌دانست. می‌گفتند حقیقت همین است، و این موضوع منجر به صدور احکامی شد: اجازه ندارید سیگار بکشید. اگر موقع سیگار کشیدن می‌گرفتندت اخراج بودی؛ ردخور نداشت، استثنایی هم وجود نداشت.

فهرست مطالب کتاب

اوضاع کلاس
در آتش
فراست
Übermensch
برشی از زندگی
زبان دوپهلو
خوار شدن به ‌دست روزگار
از عجایب روزگار
خبرنامه
رئیس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه قدیم
نویسنده
مترجممنیر شاخساری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-964-362-841-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه قدیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه قدیم

برای دریافت کتاب مدرسه قدیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.