معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب و کار بانک

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و کار بانک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و کار بانک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های کسب و کار بانک

کتاب مدل‌های کسب و کار بانک حاصل چندین سال تحقیق گسترده‌ی ریم ایادی است تا تحلیل کامل و دقیقی را در مورد مدل‌های کسب‌وکار در بانکداری، به خوانندگان ارائه دهد. مطالب این کتاب شامل بررسی‌های آماری و دقیقی است که آگاهی از آن‌ها برای درک کسب‌وکارهای بانکی قبل و بعد از بحران مالی و همچنین چگونگی تکامل آن‌ها در سیستم مالی ضروری هستند.

درباره‌ی کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک

ریم ایادی (Rym Ayadi) استاد افتخاری در مدرسه‌ی کسب‌وکار CASS، عضو مرکز تحقیقات بانکی (CBR) در دانشگاه سیتی در لندن، و همچنین رئیس انجمن اقتصاددانان اروپا در بارسلون است. زمینه‌های تخصصی ریم شامل سیستم‌های مالی بین‌المللی، بازارها و مؤسسات مالی، مقررات مالی و حاکمیت جهانی، و توسعه‌ی اجتماعی-اقتصادی و آینده‌نگری و پیش‌بینی وضعیت اقتصادهای درحال‌گذار است. با چنین تجربیات ارزشمند و مطالعات گسترده‌ای که ایادی در این زمینه‌ها دارد، اقدام به تألیف کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک (Banking Business Models) کرده است.

معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب و کار بانک

بانکداری بی‌شک از مهم‌ترین و همچنین حساس‌ترین زمینه‌های اقتصادی‌ست که مسئولیت سنگینی را بر دوش دولت‌ها می‌گذارد. کوچک‌ترین سهل‌انگاری یا خطایی در فعالیت‌های مربوط به بانک‌ها، موجب ضرر و زیان‌های مالی سنگینی خواهد شد که جبران آن‌ها شاید تا سال‌ها به طول بینجامد و حتی در مواردی قابل جبران نباشد. ریم ایادی کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک را با هدف ارائه‌ی یک چارچوب تحلیلی و تجزیه و تحلیل جامع به سپرده‌گذاران، اعتباردهندگان، آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری، سرمایه‌گذاران، تنظیم‌کننده‌ها، ناظران و سایر فعالان بازار به رشته‌ی تحریر درآورده است. مطالبی که در کتاب پیش رو ذکر شده‌اند، راهکارهایی را برای درک بهتر ماهیت ریسک مرتبط با مدل‌های تجاری بانک و سهم آن در ریسک سیستماتیک در سراسر جهان، شامل می‌شوند. چرخه‌‌های اقتصادی ذکرشده در این کتاب همچنین دانشجویان، کارشناسان و محققان مدارج بالاتر را که به این موضوع می‌پردازند، راهنمایی می‌کند. در واقع ایادی منبعی دقیق و ارزشمند از به‌روزترین آمارها و اطلاعات را گردآوری کرده و در اختیار فعالان این حوزه قرار داده است.

مجموعه‌ی داده‌های مدل‌های کسب‌وکار بانک‌ها که ایادی در کتاب پیش رو از آن‌ها استفاده کرده، شامل شاخص‌های مدل‌های کسب‌وکارِ بانک‌های اروپا (32 کشور)، ایالات متحده و کانادا است. مجموعه‌های داده همچنین حاوی خروجی‌های مدل‌های کسب‌وکار که براساس تخمین‌ها و سایر شاخص‌های ابداع‌شده برای ارزیابی ثبات مالی به دست آمده‌اند، در دسترس خوانندگان قرار گرفته‌اند تا بتوانند آن‌ها را به منظور تحلیل خط‌مشی‌های خود در تحقیقاتشان به‌کار ببندند. ​​​​​​نویسنده همچنین با هدف ارزیابی عملکرد، ریسک، پاسخ به مقررات، گزیر و ریسک سیستمی در بانکداری قبل و بعد از بحران مالی، در خلال مطالب خود با استفاده از تحلیل مدل کسب‌وکار، یک چارچوب تحلیلی منحصربه‌فرد را ارائه کرده است. این چارچوب مکمل تحلیل‌های مبتنی بر اندازه و ساختار مالکیت است.

ریم ایادی کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک را در دوازده فصل تنظیم کرده است. مطالبی که ذیل فصول کتاب به آن‌ها اشاره شده، موارد مقابل را در برمی‌گیرند:‌ نقش درحال تغییر بانک‌ها در نظام مالی، تعریف مدل کسب‌وکار در بانک‌ها، شناسایی مدل‌های کسب‌وکار، مدل‌های کسب‌وکار بانکی و ارزیابی ثبات مالی، مدل‌های کسب‌وکار، مالکیت، ساختارهای سازمانی و اندازه، مهاجرت بین مدل‌های کسب‌وکار، عملکرد مدل‌های کسب‌وکار، ریسک مدل‌های کسب‌وکار، مقررات و مدل‌های کسب‌وکار و گزیر و مدل‌های کسب‌وکار می‌شود. در پایان نیز نتیجه‌گیری‌ای ارائه شده که حکم چکیده‌ی مطالب را دارد. علاوه بر تشریح تخصصی و بررسی‌های دقیقی که ایادی در اختیار خوانندگان خود قرار داده، ضمیمه‌هایی را نیز در انتهای کتاب خود اضافه کرده که شامل اسامی و فهرست‌های مفیدی در زمینه‌ی بانکداری هستند.

انتشارات مرکز مطالعات مدیریت کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک را با ترجمه‌ی دکتر علیرضا جلالی فراهانی و نینا پورابراهیمی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار د داده است.

کتاب مدل‌های کسب‌وکار بانک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زمینه‌ی بانکداری فعالیت می‌کنید یا رشته‌ی تحصیلی شما مرتبط با امور مالی و بانکداری‌ست، کتاب پیش رو منبع بسیار معتبری برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدل‌های کسب و کار بانک می‌خوانیم

تحلیل مدل‌های کسب‌وکار بانک، با اتکا به داده‌هایی انجام شد که از پایگاه داده‌های پس‌انداز و وام جمع‌آوری شده و به اندازه‌ی کافی دقیق، تفکیک‌پذیر، باکیفیت و قیاس‌پذیر بودند. نویسنده‌ی کتاب، برای چندین سال متمادی مسؤولیت تحقیقاتی را بر عهده داشت که طی آن‌ها، با به‌کارگیری تعریف مبتنی بر فعالیت-تجهیز منابع که در فصل قبل به آن پرداخته شد و با هدف آزمایش و تحلیل مفهوم مدل‌های کسب‌وکار در بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی (به‌عنوان مثال مؤسسات اعتباری) در اروپا، ایالات متحده و کانادا، چندین پایگاه داده را ایجاد کرد. هدف اولیه‌ی این تحقیقات، تحلیل میزان تنوع حوزه‌ی بانکداری در اروپا بود و تحقیقات جاری نیز در حال اجرای همین رویکرد درباره‌ی سایر کشورها هستند. در این فصل، مجموعه‌ی داده‌ها و روش‌شناسی تحقیق، توصیف شده و یافته‌های مربوط به مدل‌های کسب‌وکار بانک‌ها (و مؤسسات اعتباری) برای اروپا، ایالات متحده و کانادا بیان می‌شوند.

مجموعه‌های داده و انتخاب نمونه‌ها

در جمع‌آوری داده‌ها و انتخاب نمونه‌های اروپا، ایالات متحده و کانادا از یک فرآیند تدریجی و پیش‌رونده برای ارزیابی دقیق داده‌های منتشر شده در گزارش‌های سالانه بانک‌ها استفاده شده و مفهوم مدل‌های کسب‌وکار با استفاده از عناصر تعریف ارائه شده، مورد آزمایش قرار گرفته است. این فرآیند با جمع‌آوری جداگانه داده‌های بانک‌های اروپایی آغاز شد و با جمع‌آوری داده‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ایالات متحده و کانادا ادامه یافت. هدف از این کار، آزمودن این موضوع بود که آیا رویکرد مدل کسب‌وکار پیشنهادی، در کشورهای مختلف و انواع گوناگون مؤسسات مالی که داده‌های آن‌ها در دسترس است (مانند بانک‌ها و مؤسسات اعتباری) قابل اجرا و قابل مقایسه هستند یا خیر. این تصمیم که مؤسسات اعتباری نیز در این مطالعه، در نظر گرفته شوند به دلیل در دسترس بودن داده‌های آن‌ها در ایالات متحده اتخاذ شد. به‌علاوه، با این کار، امکان آزمودن قابلیت به‌کارگیری مفهوم مدل کسب‌وکار برای سایر مؤسسات مالی غیر از بانک‌ها نیز فراهم شد. در کانادا، داده‌های پراکنده‌ای درباره مؤسسات اعتباری به طور عمومی در دسترس است؛ اما با درخواست رسمی می‌توان به مجموعه جامع‌تری از داده‌ها نیز دسترسی پیدا کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
قدردانی
مقدمه‌ی مترجمان
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: نقش درحال تغییر بانک‌ها در نظام مالی
فصل سوم: تعریف مدل کسب‌وکار در بانک‌ها
فصل چهارم: شناسایی مدل‌های کسب‌وکار
فصل پنجم: مدل‌های کسب‌وکار بانکی و ارزیابی ثبات مالی
فصل ششم: مدل‌های کسب‌وکار، مالکیت، ساختارهای سازمانی و اندازه
فصل هفتم: مهاجرت بین مدل‌های کسب‌وکار
فصل هشتم: عملکرد مدل‌های کسب‌وکار
فصل نهم: ریسک مدل‌های کسب‌وکار
فصل دهم: مقررات و مدل‌های کسب‌وکار
فصل یازدهم: گزیر و مدل‌های کسب‌وکار
فصل دوازدهم: نتیجه‌گیری
ضمیمه الف: فهرست شاخص‌ها
ضمیمه ب: فهرست کشورهای اروپایی
ضمیمه ج: آماره‌های توصیفی برای شناسایی مدل کسب‌وکار بانک
ضمیمه د: آماره‌های توصیفی برای ارزیابی مدل‌های کسب‌وکار بانک
ضمیمه ه: محاسبات نمره معیار طبیعی
ضمیمه و: قوانین مؤسسات اعتباری در ایالات متحده
ضمیمه ز: محاسبات نسبت تجهیز منابع پایدار خالص
نمایه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های کسب و کار بانک
نویسنده
مترجمعلیرضا جلالی فراهانی، نینا پورابراهیمی
ناشر چاپی مرکز مطالعات مدیریت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-95736-3-1
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدل‌های کسب و کار بانک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های کسب و کار بانک

برای دریافت کتاب مدل‌های کسب و کار بانک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.