معرفی و دانلود کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

عکس جلد کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی نوشتۀ دنیس ریورز، هفت راهکار مفید و کاربردی به شما ارائه می‌کند تا بوسیله‌ی آن‌ها بتوانید مکالمات خود را به‌ گونه‌ای کنترل کنید که هم برای شما و هم برای شخص مقابل‌تان رضایت‌بخش‌ و دل‌نشین‌تر باشد.

راهکارهای موجود در کتاب صوتی هفت چالش (The seven challenges) از تجربه‌های مدرسان و پژوهشگرانی برگرفته شده که در زمینه‌ی ارتباطات مشغول به کار هستند. هر چند که این هفت مهارت حاوی تمام آن چیزی است که یک انسان باید برای گفتگو، گوش‌ دادن و رفع تضادها درباره‌ی آن بداند، نیست؛ دنیس ریورز (Dennis Rivers) عقیده دارد که این مهارت‌ها بخش اعظمی از ضروریات را فرا می‌گیرند و لذا نقطه آغاز خوبی برای تقویت ارتباطات به شمار می‌روند.

هدف دنیس ریورز از نگارش این کتاب در ابتدا جمع‌آوری نکاتی بود که به تأیید اکثر صاحب‌نظران، حاوی باارزش‌ترین اصول روابط بین‌فردی است. دنیس ریورز این اصول را به ‌گونه‌ای شرح می‌دهد که هم آسان به ذهن سپرده شود و هم عملی کردن آن‌ها راحت باشد. اغلب مطالبی که در این کتاب صوتی آورده شده، بر همگان آشکار و ثابت شده است، اما این به این معنا نیست که همه از آن‌ها بهره می‌برند. این کتاب صوتی می‌کوشد خلأ بین آنچه که می‌دانیم و آنچه که انجام می‌دهیم را پر کند.

دنیس ریورز در این کتاب صوتی هفت راهکار قوی، ثمربخش و چالشی را به شما ارائه می‌کند. این هفت راهکار، راهکارهایی بوده‌اند که به خود دنیس ریورز در برقراری ارتباط با دیگران یاری رسانده‌اند و خلأهایی که در روابط خانوادگی‌اش به وجود آمده بود را پر کرده‌ بودند.

از ‌آن‌‌جا که یک گفتگو، نتیجه‌ی ایفای نقش هر دو طرف است، چنانچه شما تغییر مثبتی در چگونگی گوش‌ دادن و صحبت کردن خود ایجاد کنید، می‌توانید به تنهایی کیفیت گفتگوهای خود را ارتقا دهید. راهکارهای موجود در این کتاب صوتی، درباره‌ی تغییراتی است که همیشه در پی آن بوده‌اید. با عملی کردن توصیه‌های این کتاب صوتی، مکالماتی خوشایند و پرمحتوا را تجربه خواهید کرد که حتی تصور آن را هم نمی‌کنید و از این بابت حیرت‌زده می‌شوید.

در بخشی از کتاب صوتی هفت چالش می‌شنویم:

پرسیدن سؤالات هوشیارانه، خلاق و مکاشفه‌ای فقط ویژۀ افراد حرفه‌ای در مشاغل خاص نیست، بلکه برای همه ما لازم است. همه ما در تلاش برای ساختن زندگی بهتر، خانواده‌ای بهتر، محیط کاری بهتر و نهایتاً دنیایی بهتر هستیم؛ درست مثل این‌ که قصد داشته باشیم بلندترین آسمان‌خراش جهان را بسازیم. از این‌رو می‌توانیم از همان اصول پرسشگری خلاقانه که یک مهندس برای ساختن یک پل مقاوم، یک روانپزشک برای درمان کامل یک بیمار و یا یک مذاکره‌کنندۀ حرفه‌ای برای حل یک مناقشه استفاده می‌کند، بهره جوییم.

نمونه سؤالات مکاشفه‌ای که دونالد شان در کتاب خود «مجری اهل تعمق» به آن‌ها اشاره کرده بیانگر این مفهوم هستند که ما با پرسیدن یک سؤال، در حقیقت فضایی را در ذهن برای آنچه هنوز درک نکرده‌ایم، تصمیم نگرفته‌ایم و یا اختراع نکرده‌ایم، ایجاد می‌کنیم. یک مهندس معمار ممکن است از خود بپرسد: «خوب... چه طور می‌شود سازه‌ای ساخت که از عوارض زمینی که بر روی آن بنا شده، تبعیت کند؟» پاسخ به چنین سؤالی، ترکیبی از اکتشاف، اختراع، ادراک و تصمیم‌گیری را طلب می‌کند. به بیانی دیگر همۀ این فرایندهای خلاق به نوعی با یک سؤال قوی آغاز می‌شوند. در پاسخ به سؤال فوق می‌توان خانه‌ای را تصویر کرد که بر دامنۀ تپه‌ای بنا شده و با شیب آن سازگار است (البته نه به ‌گونه‌ای که باعث رانش زمین شود!)

این عناصر در تمامی فرایندهای حل مسئله مشارکتی وجود دارند. پرسیدن یک سؤال این امکان را به ما می‌دهد که در مورد چیزی ناشناخته، فکر کنیم چرا که یک پرسش، توجه ما را متمرکز می‌کند و عرصه‌ و زمینه‌ای برای مکاشفۀ مستمر فراهم می‌آورد. سؤال مثل چنگک انتهای طناب یک کوهنورد است؛ ما آن را به جایی ناشناخته پرتاب می‌کنیم و بعد با اتکای به آن خود را به دل آینده می‌کشیم. ولی لازم است که یاد بگیریم آن را کجا و چه طور پرتاب کنیم که ما را به آینده‌ای بهتر برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
مقدمه و کلیات - پیدایش کتاب حاضر - بخش اول
17 دقیقه
مقدمه و کلیات - بخش دوم
26 دقیقه
چالش اول - گوش دادن با دقت
20 دقیقه
چالش دوم - توضیح مقصودتان
21 دقیقه
چالش سوم - ابراز عقاید - قسمت اول
18 دقیقه
چالش سوم - قسمت دوم
16 دقیقه
چالش سوم - قسمت سوم
27 دقیقه
چالش چهارم - تبدیل گله‌ها
16 دقیقه
چالش پنجم - پرسیدن سوالات - بخش اول
16 دقیقه
چالش پنجم - بخش دوم
20 دقیقه
چالش ششم - بیان سپاس - قسمت اول
20 دقیقه
چالش ششم - قسمت دوم
24 دقیقه
چالش هفتم - تمرکز بر یادگیری - قسمت اول
23 دقیقه
چالش هفتم - قسمت دوم
20 دقیقه
چالش هفتم - قسمت سوم
20 دقیقه
چالش هفتم - قسمت چهارم
15 دقیقه
چالش هفتم - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی
نویسنده
مترجمعلیرضا جلالی فراهانی
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

زهره بهرامی
۱۴۰۱/۳/۳
کتاب بسیار روان و خوانش کتاب بسیار خوب است.
مطالب بسیار کاربردی و آموزنده است.
مهارتهای بسیار مفیدی در بحث ارتباطاتت در این کتاب آموزش داده شده.
بهتر است چند بار کتاب را گوش کنیم و نکته برداری کنیم
اعظم رضوی
۱۴۰۰/۱/۱۲
راهکارهای ارائه شده بسیار با جزئیات بیان شده و کاملا عملی هست و مثالهای روشن ذکر شده. دیدگاه تازه‌ای به من داد. عالی بود
Masoud Khalifeh
۱۴۰۰/۱/۲۲
نمیتوان گفت عالی هست. نکات بسیار خوبی داره ولی کاش دو صدایی بود، چون در بسیاری جاها نمونه‌های مکالمه ایی بود و با اجرای ۲ نفر عالی میشد.
سینا خدابخشیان
۱۴۰۰/۱/۲۵
برای ارتباط عمومی خیلی موثرهست خیلی چیزهایادگرفتم
Golnaz Akbari
۱۴۰۰/۱/۳
هنوز نمیتونم نظر بدم تا اینجا معمولی هستش
مهدی اسفندیاری
۱۳۹۹/۵/۳۰
عالیست..... ممنونم از شما
علی دهقان هراتی
۱۴۰۲/۲/۱۱
باید بررسی کنم تا متوجه بشم
منیره سادات
۱۴۰۰/۱۱/۶
فن بیان خوبی نداشت کتاب
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

برای دریافت کتاب صوتی هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.