معرفی و دانلود کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟

برای دانلود قانونی کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟

کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟ یکی از آثار پرفروش ایساک کالدرون ادیزس است که سعی دارد شما را با مفهومی جدید از مدیریت در سازمان‌ها آشنا سازد.

یکی از بی‌نظیرترین آثار ایساک کالدرون ادیزس (Ichak Adizes) کتاب مدیر ایده آل (Management/mismanagement styles) با موضوع مدیریت است. این نویسنده‌ی مشهور به سبب نگاه منحصر به فردی که به مبحث مدیرت دارد توانسته افراد بسیار زیادی را در کشورها و سطوح مختلف تحت تأثیر خود قرار دهد. همچنین کتاب حاضر تاکنون به 22 زبان ترجمه شده و در چند کشور به رکورد پرفروش‌ترین کتاب دست ‌یافته است. همچنین تقریبا در تمامی دانشگاه‌های علوم اجتماعی کشورهای دانمارک، سوئد و یوگوسلاوی تدریس می‌شود.

براساس نظرات ایشان مدیریت به مفهوم گروهی از اشخاص در سلسله مراتب سازمانی نیست بلکه فرآیندی است که با بهره‌گیری درست از آن، اهداف سازمانی معرفی می‌شوند و در طول زمان به طور پیوسته مورد بررسی قرار می‌گیرند. هر کسی که در این روند نقش دارد، در هر جایگاهی که باشد، خواه مدیر ارشد و یا مدیر میانی، مشاور، کارشناس و کارگر، در فرآیند مدیریتی دخالت دارد و با این تعریف، یک مدیر به شمار می‌آید.

از نظر کالدرون ادیزس هدف فرایند مدیریت این است که سازمان‌ها را در حال و آینده اثربخش و کارا نگه دارد. اما باید در نظر داشت سازمانی به این هدف دست می‌یابد که نقش‌های خود را به خوبی ایفا کند.

در سال‌های اخیر آثار بسیار زیادی به مبحث رهبری و مدیریت پرداخته‌اند که تمرکز آن‌ها بیشتر بر الگوهای رفتاری از منظر روانشناسی بوده است. اما کالدرون ادیزس در این کتاب با جهت‌گیری‌های مدیریتی سعی دارد تا شما را با حدود بیش از 30 سال تجربه‌ی کار کلینیکی و مشاوره‌ای خود آشنا نماید.

در بخشی از کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟ می‌خوانیم:

هنگامی که سازمان مدیری دارد که یک انجام دهنده وارد به کار است یا به تعبیری قابلیت تولید کنندگی برجسته‌ای دارد اما فاقد قابلیت‌های اداره کنندگی A، کارآفرینی E و یکپارچه کنندگی است و شبیه مهندس ایده‌آل راه آهن کار می‌کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ مسیر را به او نشان دهید، بگویید به چه ایستگاهی می‌روید، قطار را به او بدهید، وی با سرعت تمام حتی اگر لازم باشد از درون دیوارها به جلو حرکت می‌کند، وی کارها را بسیار خوب انجام می‌دهد و خیلی کوشا است، از این رو، به صورت طبیعی وی را به سوی سطوح بالاتر مدیریت ارتقاء می‌دهید. در این هنگام مشکلات نمایان می‌شود؛ او فاقد توانایی‌های اداره کنندگی، کارآفرینی و ایجاد یکپارچگی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انتخاب گزینه اشتباه
فصل دوم: نگاه کارکردگرا
فصل سوم: عوامل سوء مدیریت چیست؟
فصل چهارم: سبک‌های سوء مدیریت
فصل پنجم: باهم کار کردن
فصل ششم: می‌توانیم صحبت کنیم؟
فصل هفتم: تضاد سازنده
فصل هشتم: ساختاردهی مناسب به مسئولیت‌ها
فصل نهم: انطباق سبک با وظیفه
فصل دهم: فرآیند مناسب: گفتگو
فصل یازدهم: تبدیل مدیریت به کار تیمی
فصل دوازدهم: فرد مناسب و چشم‌انداز و ارزش‌های مشترک
فصل سیزدهم: پرورش درخت نامناسب
فصل چهاردهم: ماموریت آموزش مدیریت و رهبری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟
نویسنده
مترجممحمدعلی جلیل پور، مصطفی ثقفی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-964-468-584-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
146900 ت - 15.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟

برای دریافت کتاب مدیر ایده آل:‌ چرا نیستید و چه باید کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.