معرفی و دانلود کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت

برای دانلود قانونی کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت

کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت نوشته‌ی ایساک کالدرون ادیزس به مخاطب می‌آموزد که چطور سبک‌های مختلف مدیریت را شناسایی کند و آن‌ها را به کار بگیرد. کتاب حاضر برای مدیران در هر سطحی مناسب است.

درباره‌ی کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت

کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت (Management/mismanagement styles) نوشته‌ی ایساک کالدرون ادیزس (Ichak Adizes) برای اولین بار در سال 2004 به چاپ رسید و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی مصطفی ثقفی و محمدعلی جلیل‌پور در سال 1398 به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب نامبرده به مدیران کمک می‌کند تا سبک‌های مختلف را شناسایی کنند؛ همچنین ابزارهایی را برای ایجاد تیمی متشکل از افراد مؤثر به آن‌ها ارائه می‌دهد. در واقع کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت بر اساس تجربه‌ی سی‌ساله‌ی دکتر ایساک کالدرون ادیزس در مشاوره‌ی مدیریتی به افراد و شرکت‌های معروف در سراسر جهان نوشته شده است. او یکی از کارشناسان برجسته‌ی مدیریت در جهان به شمار می‌رود و خود از روش‌شناسی شرح‌داده‌شده در کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت هنگام مشاوره با رؤسای جمهور، نخست‌وزیران و اعضای کابینه‌ی دولت‌های مختلف استفاده کرده است.

این اثر دومین کتاب از یک مجموعه‌ی سه‌جلدی است که شرکت چاپ و نشر بازرگانی آن‌ها را منتشر کرده. عنوان دو جلد دیگر این مجموعه عبارت است از: «مدیر ایده‌آل» و «راهبری رهبران».

کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مدیران و همچنین دانشجویان و فعالان حوزه‌ی مدیریت مناسب است. اگر شما نیز مدیر هستید و تمایل دارید با سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت بیشتر آشنا شوید، این کتاب را بخوانید.

با ایساک کالدرون ادیزس بیشتر آشنا شویم

ایساک کالدرون ادیزس در سال 1937 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داد و درحال‌حاضر بنیان‌گذار مؤسسه‌ی ادیزس در لس‌آنجلس کالیفرنیا است. دکتر ایساک کالدرون ادیزس سابقه‌ی تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، استنفورد و تل‌آویو را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. او سخنران مشهوری است که در کشورهای مختلفی در سراسر جهان سخنرانی می‌کند. از این نویسنده و مشاور برجسته تاکنون یازده‌جلد کتاب منتشر و آثارش به بیش از بیست‌ودو زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. همچنین به پاس خدماتش برای بشریت مدال افتخار جزیره الیس به او اعطا شد. از جمله کتاب‌های منتشرشده‌ی او می‌توان مجموعه‌ی سه‌جلدی «مدیر ایده‌آل»، «سبک‌های مدیریت، سوء مدیریت» و «راهبری رهبران» را نام برد.

در بخشی از کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت می‌خوانیم

در کتاب‌های درسی یاد گرفته‌ایم که مدیر وظایف برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، رهبری، سازماندهی، کنترل و افزایش انگیزه را بر عهده دارد. با این حال سازمان‌هایی وجود دارند که مدیریت برخی از این وظایف را انجام نمی‌دهد. سال‌ها پیش در مورد مدیریت سازمان‌های هنری نظیر اپرا، تئاتر و... مطالعه می‌کردم و متوجه شدم که این مدیران نمی‌توانند هنرمندان را نظیر رفتار مدیریتی با کارگران، مدیریت کنند. مدیران این مجموعه‌ها نمی‌توانند مطابق توصیه‌های کتاب‌های درسی برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل کنند.

این پدیده در سیستم‌های سلامت و آموزشی نیز وجود دارد. اداره‌کنندگان چنین مراکزی نمی‌توانند کلیه وظایف مدیریت را انجام دهند، به عنوان مثال معمولاً پزشکان و معلمان امتیازات خاص خود را دارند. به همین دلیل مدیران این مجموعه‌ها معمولاً جهت مدیریت آن‌ها در مورد موضوعاتی نظیر تعیین خط مشی سازمان تصمیم‌گیری نمی‌کنند.

همه کشورهای دنیا دقیقاً فرایند مدیریتی را که ما آن را تعریف کرده‌ایم، انجام نمی‌دهند۔ در برخی از کشورها شیوه مدیریتی تعریف‌شده، به لحاظ قانونی ممنوع است. به عنوان مثال در یوگسلاوی در دوره کمونیست‌ها سیستم خودمدیریتی وجود داشت که عملاً از تصمیم‌گیری مدیران به صورت قانونی ممانعت می‌کرد، نقش مدیر عمدتاً تدوین پیشنهاد، ارائه آن و متقاعد نمودن کارگرانی بود که مسئولیت نهایی تصمیم‌گیری در زمینه حقوق و دستمزد، حداکثر میزان تولید، سرمایه گذاری و... را بر عهده داشتند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه شرکب برفاب
مقدمه مترجمین
پیش‌گفتار
فصل اول: مدیریت چیست؟
فصل دوم: تولیدکننده (Paei) در مقابل یکه‌تاز (P---)
فصل سوم: اداره‌کننده (pAei) در مقابل بروکرات (--A--)
فصل چهارم: کارآفرین (PaEi) در برابر آتش‌افروز (-E---)
فصل پنجم: یکپارچه‌کننده (pael) در برابر دنباله‌رو حرفه‌ای (---I)
فصل ششم: ویژگی‌های چوب خشک (----)
فصل هفتم: ایفای برخی از نقش‌ها اما نه همه آن‌ها
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت
نویسنده
مترجممحمدعلی جلیل پور، مصطفی ثقفی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-964-468-686-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت

برای دریافت کتاب سبک‌های مدیریت و سوء مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.