معرفی و دانلود کتاب راهبری رهبران

برای دانلود قانونی کتاب راهبری رهبران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهبری رهبران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهبری رهبران

کتاب راهبری رهبران اثر پرفروش ایساک کالدرون ادیزس، با ارائه‌ی روش‌هایی برای برقراری ارتباط موثر میان مدیران، به شما کمک می‌کند تا تفاوت‌های افراد را بهتر درک کنید و به جای موضع‌گیری و خشونت، آن‌ها را بیشتر بشناسید و در نتیجه رفتار مناسب‌تری داشته باشید.

درباره‌ی کتاب راهبری رهبران:

شما می‌توانید با خواندن کتاب راهبری رهبران (Leading the Leaders) سوگیری‌های رفتاری خود، همکاران و زیردستان را شناسایی کرده و درصدد اصلاح آن برآیید. این کتاب به 22 زبان ترجمه شده و در کشورهای مختلف به رکورد پرفروش‌ترین کتاب رسیده است.

اقدامی که امروزه مربی‌گری یا کوچ مدیران نامیده می‌شود، وظیفه مدیران راهبردی شرکت است. باید توجه داشت مهم‌ترین منبعی که به راحتی قابل جایگزینی نیست نیروی انسانی است. می‌توان تجهیزات و سخت افزار مورد نیاز را در صورت وجود منابع مالی به راحتی و در کمترین زمان تامین کرد، اما آیا می‌توان نیروی انسانی موثر را در مدت زمانی کوتاه شناسایی کرد، متناسب با نیازهای خاص شرکت پرورش داد و فرهنگ سازمانی رشد و توسعه را ایجاد نمود؟

ایساک کالدرون ادیزس (Ichak Adizes) چهار نقش مدیریتی را تعریف و مبتنی بر آن افراد را تقسیم‌بندی می‌نماید. براساس این دیدگاه چهار نقش به شرح ذیل است:

تولیدکنندگی P (نیازهای مورد انتظار مشتریان را فراهم آورد)، اداره‌کنندگی A (این نیازها را به طور کارا برآورده سازد)، کارآفرینی E (متناسب با تغییر نیازهای مشتریان، آن‌ها را شناسایی و مرتفع سازد) و یکپارچه کنندگی I (این تغییرات درون زا شده و بتواند از چارچوب‌های سازمانی محافظت کند) و یا در مجموع PAEI. به عبارت دیگر سازمان باید نتیجه‌گرا باشد P، انعطاف‌پذیر باشد و خود را با تغییرات انطباق دهد E، اما انعطاف‌پذیری باید کنترل‌پذیر باشد و نتایج قابل پیش‌بینی به وجود آورد A. در نهایت سیستم باید خودانطباق باشد I، تا به اقدام اصلاحی از خارج نیاز نداشته باشد.

کتاب راهبری رهبران به شما کمک کند تا از طریق شناسایی سبک اصلی مدیریتی، خطاها و نقاط ضعف خود را جبران نمایید. توصیه‌های ارائه شده در این اثر برای تمامی مدیران به خصوص مربیان نوظهور سازمانی بسیار کاربردی و مفید است.

در بخشی از کتاب راهبری رهبران می‌خوانیم:

متاسفانه، مدارس مدیریت به تمرکز بر آموزش مدیر کامل ادامه می‌دهند. آن‌ها فرضیاتی نظیر فرضیات به وجود آورنده تئوری اقتصادی را بکار می‌گیرند. در این فرضیات تلاش می‌شود تا نحوه رفتار یک شرکت را پیش بینی کرد، به عنوان مثال اگر مجموعه‌ای از شرایط را داشته باشید قیمت‌ها افزایش می‌یابد و اگر مجموعه دیگری از شرایط را داشته باشید قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این تئوری‌ها فرایند گروهی تصمیم‌گیری در یک موجودیت انتزاعی به نام شرکت را مشخص می‌کند. تلاش می‌کنند تا جرابی تصمیم‌گیری را تحلیل کنند اما از نحوه تصمیم‌گیری غافلند.

تئوری مدیریت و به تبع آن مدارس مدیریت هم از این نوع محدودیت ادراکی رنج می‌برند و میان سبک‌های مختلف و شیوه‌های گوناگون تفکر، اقدام عملی و برقراری ارتباط تفاوتی قائل نمی‌شوند. تئوری مدیریت به عنوان یک حرفه و دانش پدیده قرن بیستم است و سبب رشد مدارس آموزش مدیریت شده است که تلاش می‌کنند تازه واردان را با دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت خوب تجهیز نمایند و به کارآزموده‌ها در بهبود عملکرد مدیریتی کمک کنند. این تلاش‌ها در کتاب‌های درسی مستندسازی شده است، بهترین رفتار بهترین مدیران در این کتاب‌ها به نگارش درآمده است و دانشکده‌ها کلبه این خصوصیات را در شخصی بیان می‌کنند که اساسا وجود خارجی ندارد (کتاب‌هایی که رهبران صنعت تجربیات خود را بیان می‌کنند نیز این نیاز را برآورده می‌سازد، زیرا تمایل دارند تا تنها بهترین تجربیات را نشان دهند، همه انسان‌ها ناکارایی‌هایی دارند، در کجای کتاب‌ها این ناکارایی‌ها و شیوه رفع آن‌ها را بیان می‌کنند).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت چیست؟
فصل دوم: سبک‌های مدیریت
فصل سوم: سبک‌های سوءمدیریت
فصل چهارم: توصیه‌هایی برای سبک P
فصل پنجم: توصیه‌هایی برای سبک (PAei)
فصل ششم: توصیه‌هایی برای سبک‌های (PaEi) و (paEi)
فصل هفتم: توصیه‌های سبک (paeI)
فصل هشتم: مقایسه سبک‌های مدیریت
فصل نهم: سروکار داشتن با سایر افراد
فصل دهم: تجویزهایی جهت سروکار داشتن با دیگران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهبری رهبران
نویسنده
مترجممحمدعلی جلیل پور، مصطفی ثقفی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-964-468849-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهبری رهبران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهبری رهبران

برای دریافت کتاب راهبری رهبران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.