معرفی و دانلود کتاب مدیریت استعداد: مفاهیم، رویکردها و کارکردها

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استعداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استعداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استعداد: مفاهیم، رویکردها و کارکردها

جذب نیروهای مستعد از اصلی‌ترین دلایل موفقیت سازمان‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌آید. یوسف محمدی مقدم، زهرا علی پور درویشی و میثم دهناد در کتاب مدیریت استعداد شما را با جدیدترین و البته مهم‌ترین رویکردهای مدیریت منابع انسانی آشنا می‌کنند. با مطالعه‌ی این کتاب علاوه‌بر‌اینکه از نتایج آخرین تحقیقات علم مدیریت آگاه می‌شوید، می‌توانید راهکارهایی برای مدیریت کسب‌وکار خود نیز بیاموزید.

درباره‌ی کتاب مدیریت استعداد

کارکنان یا منابع انسانی یک سازمان و شرکت، در حقیقت ستون اصلی آن به حساب می‌آیند. البته که منابع انسانی و افرادی که قابلیت‌های لازم را برای پذیرش سمت شغلی خود دارند، لازمه‌ی یک شرکت موفق هستند اما آیا کشف استعداد نیروهای انسانی تنها با یک رزومه‌ی شغلی یا مصاحبه‌ی حضوری امکان‌پذیر است؟ یوسف محمدی‌ مقدم، زهرا علی‌ پور درویشی و میثم دهناد در کتاب مدیریت استعداد به شما نشان می‌دهند که امروزه در کشورهای پیشرفته از مدیریت استعداد به عنوان تکنیکی برای کنترل سرمایه‌ی مدیریت انسانی در شرکت‌ها استفاده می‌شود. در حقیقت، روشی است که جایگزین رویکردهای قدیمی مدیریتی شده است.

از آنجایی که علم مدیریت و برخی شاخه‌های آن مانند مدیریت منابع انسانی، در آثار پژوهشگران ایرانی تازگی دارد، نویسندگان می‌کوشند تا ابتدا تعریف جامعی از مفهوم مدیریت استعداد ارائه کرده و تمایز آن را با سایر حوزه‌های علم مدیریت مشخص کنند. همچنین به کمک کتاب مدیریت استعداد با جنبه‌های عملی و کاربردی این مفهوم نیز آشنا خواهید شد. مدل‌ها و استراتژی‌های این حوزه نیز به همراه شاخص‌های محاسبه‌ی مدیریت استعداد در ارگان‌های مختلف در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

در کتاب مدیریت استعداد می‌آموزید اساساً در سازمان‌های مختلف چه پست‌هایی به عنوان جایگاه‌های کلیدی به حساب می‌آیند و لازم است در کنترل و مدیریت منابع انسانی، به چه سمت‌هایی توجه ویژه‌ای نشان داده شود. با توجه به رشد روزافزون انواع شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانیم به اهمیت گزینش نیروهای مناسب و کنترل پیشرفت ایشان در موقعیت‌های شغلی مختلف پی ببریم. یوسف محمدی مقدم، زهرا علی پور درویشی و میثم دهناد شما را مباحث تئوری و راهکارهای عملی حوزه‌ی مدیریت استعداد آشنا کرده و در مدیریت بهتر کسب‌و‌کارتان به شما یاری می‌رسانند.

شرکت چاپ و نشر بازرگانی کتاب مدیریت استعداد را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب مدیریت استعداد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای مدیریت کارآمدتر شرکت خود هستید، این کتاب شما را با آخرین تکنیک‌های مدیریتی دنیا آشنا می‌کند. همچنین دانشجویان رشته‌ی مدیریت یا خوانندگانی که به این حوزه علاقمند هستند، با خواندن کتاب مدیریت استعداد با مفاهیم کلیدی و نکته‌های بسیاری آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب مدیریت استعداد می‌خوانیم

مدیریت استعداد فرآیندی است که در دهه 1990 پدیدار شد و کماکان مسیر تحول را می‌پیماید. در سال 1997 واژه «جنگ استعداد» برای اولین بار توسط شرکت مشاورهای مکنزی ارائه شد و مدیریت استعداد اصطلاحی است که اولین بار مکنزی و شرکا در دهه 1990 در مقاله‌ای با عنوان جنگ بر سر استعدادها مطرح کردند. در بررسی شرکت مکنزی مشاهده شد، سازمان‌هایی که در جذب، توسعه و نگهداری مدیران با استعداد موفق‌تر هستند، میزان سوددهی بیشتری دارند. همین امر سبب شد نگرش به افراد بااستعداد برای سازمان‌ها عوض شود و به آن‌ها به دید یک منبع برای ایجاد مزیت رقابتی نگریسته شود (گای و دیگران، 2007). به گفته فیمشن، در جنگ برای استعدادها، رقابت بر سر استعدادها، درسال‌های دهه 90 بوده و سازمان‌ها در هر اندازه‌ای و از هر صنعتی برای به خدمت گرفتن بهترین و باهوش‌ترین افراد رقابت می‌کرده‌اند (موچا، 2003).

پیش از آن در سال 1996 تولگان در کتاب خود با نام مدیریت نسل ‎X‏ عنوان می‌کند که استعدادهای نسل X‏ (متولدین پس از جنگ جهانی دوم) و تمایلشان برای به چالش کشیدن فعالیت استخدامی، منجر به انقلابی در این فعالیت‌ها شده است. کارت رایتث بر این باور است که در چنین شرایطی مفهوم استخدام دائمی در یک سازمان به سرعت در حال کمرنگ شدن خواهد بود. (سال 1387)

فهرست مطالب کتاب

سخن مؤلفین
فصل اول:‌ مفهوم شناسی
‌فصل دوم: نظام مدیریت استعداد (ضرورت، فرآیند و کارکردها)
فصل سوم: مدیریت استعداد و مدیریت منابع انسانی
فصل چهارم: مدل‌ها و استراتژی‌های مدیریت استعداد
فصل پنجم: عوامل راهبردی زمینه‌ساز مدیریت استعداد
فصل ششم: مدیریت استعداد و کارکردهای سازمانی
فصل هفتم: سنجش مدیریت استعداد
فصل هشتم: مدیریت استعداد و آینده مدیریت منابع انسانی
پیوست: درس‌هایی از مدیریت استعداد در شرکت اپل
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استعداد: مفاهیم، رویکردها و کارکردها
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-964-468810-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استعداد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استعداد

برای دریافت کتاب مدیریت استعداد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.