معرفی و دانلود کتاب مدیریت تغییر: راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

عکس جلد کتاب مدیریت تغییر: راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت تغییر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت تغییر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت تغییر: راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

در جهان پرسرعت امروز، تمامی نکاتی که برای رویارویی با تغییرات و چالش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی در کسب‌و‌کارتان نیاز دارید، در کتاب مدیریت تغییر ارائه شده است. گروه نویسندگان این اثر آماده‌سازی کارکنان برای تغییر، مقابله با مقاومت پرسنل تغییرناپذیر، گفت‌وگوهای گروهی پیرامون تغییرات لازم و ایجاد تغییرات مبتکرانه را به شما می‌آموزند. دفترچه‌ای راهنما، به زبان ساده و مملو از آموزه‌های کاربردی که در اداره‌ی همه‌ی انواع کسب‌و‌کارها به کارتان می‌آید.

درباره‌ی کتاب مدیریت تغییر

جهانی که در آن زندگی می‌کنید، هر لحظه، در زمینه‌های گوناگون در حال تغییر است. جهان رقابتی کسب‌و‌کار و تجارت نیز از نفوذ تغییر به سطوح مختلف آن مصون نمانده و چه بسا بیش از سایر بخش‌های زندگی دستخوش تغییر شده است. در موقعیتی که پیروزی بر رقبا، شرط لازم برای موفقیت است، به‌عنوان صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها چاره‌ای ندارید جز اینکه سوار بر قطار پرسرعت تغییر، از رقیبان خود پیشی گرفته یا با شناسایی انواع تغییرات و شناخت پیامدهای هر یک، بهترین انتخاب‌ها را نسبت به رقبای خود داشته باشید. کتاب مدیریت تغییر (Managing Change) برای یاری رساندن به شما در طول این مسیر پرپیچ‌و‌خم تدوین شده است. گفتنی‌ست جمعی از نویسندگان با مشارکت یکدیگر، همچنین با مشاوره‌ی لیندا ای هیل نگارش اثر حاضر را به اتمام رسانده‌اند.

سلیقه‌‌ی مشتریان مدام در حال تغییر است. از طرفی ابزارهای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات نیز پیوسته در حال به‌روزرسانی هستند. پلتفرم‌هایی که فضای مجازی و فناوری در اختیار کسب‌و‌کارها می‌گذارند نیز هر لحظه به سوی پیشرفت و تحولات بنیادین گام برمی‌دارند. وقوع تغییرات گسترده در تمامی لایه‌های یک فعالیت اقتصادی موجب می‌شود برای کنارآمدن، شناخت و یا همراه شدن با آن‌ها، ابتدا نیاز باشد انواع تغییرات و مشخصه‌های آن‌ها را بشناسید. از سوی دیگر، در مقابل اشکال متنوع تغییر، برنامه‌های گوناگونی نیز وجود دارند که برای رسیدن به اهداف مختلف می‌توانند به کار گرفته شوند.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر درمورد تحولات سازمانی این است که منشأ تغییرات را شناسایی کنید. آیا منبع تغییرات ریشه در دل سازمان دارند یا از عوامل برون‌سازمانی سرچشمه می‌گیرند؟ پاسخ به این پرسش، عملکرد سازمان‌ها را نیز نسبت به تغییر موردنظر تعیین خواهد کرد.

آمادگی همیشگی برای تغییر از مزیت‌هایی‌ست که بودن آن توسعه‌ی پایدار و نبودن آن شکست حتمی را برای سازمان‌ها در پی خواهد داشت. بنابراین، ضروری‌ست که در سمت مدیر و رهبر گروه، همواره با آغوش باز به سراغ تحولات سودمند بروند و میل به انعطاف‌پذیری در رویارویی با تحولات را نیز در کارکنان خود ایجاد نمایند. پایبندی به روش‌های گذشته و مقاومت در برابر تغییر، نتیجه‌ای جز محو شدن از صحنه‌ی رقابت‌های تنگاتنگ به دنبال نخواهد داشت.

نویسندگان کتاب حاضر، طی شش گام، مدیریت تغییر را به شما خواهند آموخت. در گام نخست می‌آموزید تا انرژی گروه و کارکنانتان را تحریک کنید. در گام بعدی به چشم‌اندازی مشترک خواهید رسید تا در گام سوم، رهبران تغییر را شناسایی کنید. گام چهارم به موفقیت‌های کوتاه‌مدت اختصاص یافته و گام پنجم به رسمیت شناختن موفقیت را مورد بحث قرار می‌دهد. سرانجام در گام ششم، نظارت و کنترل راه‌کارها آموزش داده می‌شود.

بخش‌های مهمی از نکات کتاب حاضر به اطلاع‌رسانی پیرامون تغییرات اشاره دارد. در این مرحله اهمیت و چگونگی اطلاع‌رسانی را به همراه روش‌های اجرای آن خواهید آموخت.

بخش‌های پایانی کتاب مدیریت تغییر به مسئله‌ی انعطاف‌پذیری در مقابل تحولات و حفظ روحیه‌‌ی تغییرپذیری پرداخته است. در این مرحله، واکنش‌های احتمالی را نسبت به تغییرات، در میان کارکنانتان شناسایی کرده و پیش‌بینی خواهید کرد. واکنش‌های مثبت و منفی را خواهید شناخت و مقاومت پرسنل در مقابل تغییر را نیز بررسی خواهید کرد. در این راستا، راهکارهایی را نیز برای پیش‌بینی تغییرات بعدی خواهید آموخت.

حفظ سلامت جسمی و روحی، همین‌طور حفظ کارآمدی در طی عبور از تحولات و تغییرات سازمانی، روش‌هایی برای تبدیل مخالفت کارکنان در مقابل تغییر به موافقت از سوی ایشان، کنترل بر حس ناتوانی‌تان در مواجهه با تغییرات، برقراری تعادل در سرمایه‌گذاری‌های احساسی و مواردی از این قبیل، موضوعات دیگر این اثر خواندنی را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند که از ارائه‌ی نکاتی درمورد مشورت و کمک گرفتن از مشاوران در زمینه‌ی رویارویی با تغییرات نیز غافل نبوده‌اند.

به‌طور کلی فصول متعدد و متنوع کتاب مدیریت تغییر جای هیچ ابهام یا پرسشی را برایتان باقی نخواهد گذاشت. تمامی مراحل با جزئیات شرح داده شده‌اند و صرفاً به جنبه‌های تئوریک محدود نمانده‌اند. کاربردی بودن و سادگی دو رکن اساسی تمام آموزش‌های این اثر هستند که با برگردان حسین امین‌ التجار و مرضیه فروتن به چاپ رسیده است. انتشارات آریاناقلم با هدف ارتقای مهارت‌های رهبری مدیران این سرزمین، این کتاب سودمند را به دنبال‌کنندگان حوزه‌ی مدیریت، اعم از متخصص و غیرمتخصص، عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های همراه مدیران

«کتاب همراه مدیران، راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» عنوان مجموعه‌ای است که انتشارات دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business School) با بهره‌گیری از تجربه و دانش بزرگان عرصه‌ی مدیریت و اساتید دانشگاه هاروارد، برای راهنمایی مدیران سازمان‌های گوناگون تهیه و منتشر کرده. هر یک از مجلدهای این مجموعه، شامل نکات، مثال‌هایی واقعی، راهنمایی‌های کارآمد و آزمون‌ها و ابزارهایی هستند که در نهایت سادگی بیان شده‌اند. حجم پایین این اثر موجب شده تا منبعی جامع اما موجز برای مخاطبانش باشد. مدیران سازمان‌ها می‌توانند در هر زمان و مکانی، این مرجع ارزشمند را به همراه داشته باشند و در حل‌و‌فصل چالش‌های معمول و همیشگی خود به کار ببندند. شناخت نقاط ضعف و قوت مدیران از سوی ایشان و یادگیری مهارت‌های کاربردی از اهداف این سری کتاب‌هاست.

تاکنون نشر آریاناقلم، سیزده جلد از کتاب‌های این مجموعه را به فارسی برگردانده و منتشر نموده است. مجموعه کتاب‌های کتاب همراه مدیران که با استقبال گسترده‌ی مخاطبان روبه‌رو شده، عناوین زیر را دربرمی‌گیرد:

«تمرکز بر مشتری»، «مدیریت بازاریابی»، «مدیریت تغییر»، « ارزیابی عملکرد»، «بودجه‌ریزی»، «تصمیم‌گیری»، «مدیریت پروژه»، «استخدام کارکنان»، «مدیریت مالی»، «مسیر شغلی»، «حفظ کارکنان»، «هدف‌گذاری» و «تفکر استراتژیک».

کتاب مدیریت تغییر برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه مایلید از انواع تغییرات در حوزه‌ی کسب‌و‌کار مطلع شوید و روش رویارویی با آن‌ها را بیاموزید، لازم است حتماً سری به کتاب مدیریت تغییر بزنید. در فضای رقابتی تجارت و کسب‌و‌کار که هر لحظه در حال دگرگونی است، مدیران و رهبران مشاغل گوناگون با مطالعه‌ی این اثر نکات سودمندی را خواهند آموخت.

در بخشی از کتاب مدیریت تغییر: راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه می‌خوانیم

بسیاری از مدیران در حین تغییرات مبتکرانه، به اشتباه توجه خود را بر آموزش مهارت‌های جدید به افراد، تشکیل گروه و به‌کارگیری افراد برای مدیریت اجزای طرح‌ها معطوف می‌کنند و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ی دیگری را انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد می‌توانند نتایج مطلوبی را ارائه بدهند. اما اغلب، این تلاش‌ها به عملکرد مطلوب منجر نمی‌شوند. بنابراین، افراد در درک ارزش خود و فداکاری برای این تلاش با مشکل مواجه می‌شوند.

برای پرهیز از این اشتباه، تنها بر فعالیت‌های قابل برنامه‌ریزی تمرکز نکنید و بیشتر توجه خود را به برنامه‌هایی اختصاص دهید که نتایج کاری قابل اندازه‌گیری را در کوتاه‌مدت ایجاد می‌کنند، حتی اگر برنامه‌ی تغییر شما مدت زمان بسیاری به طول بینجامد.

برای مثال، اگر هدف تغییر مبتکرانه کاهش 30 درصدی هزینه‌ها در طول سه سال است، باید این هدف را دنبال کنید: «در طول شش ماه، هزینه‌های سوخت را تا 10 درصد کاهش می‌دهیم.»

این موفقیت‌های کوتاه‌مدت کمک می‌کنند برنامه‌ی تغییر به روش‌های زیر پیش برود:

شواهدی فراهم می‌آورند که نشان می‌دهد برنامۀ تغییر نیازمند تلاش‌هایی است که نتایجی بسیار ارزنده دارد. پیروزی‌ها در تنظیم هزینه‌های کوتاه‌مدت بسیار مؤثرند.

به افراد حاضر در برنامه‌ی تغییر پاداش می‌دهند. پس از کار بی‌وقفه، بازخورد مثبت در ایجاد انگیزه و روحیه بسیار مؤثر است.

کمک می‌کنند چشم‌انداز و استراتژی‌های لازم جهت تحقق بخشیدن به آن را ایجاد کنند. پیروزی‌های کوتاه‌مدت اطلاعات منجسمی دربارۀ موجودیت ایده‌ها در اختیار رهبرانِ تغییر می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
پیام مشاور
مبانی مدیریت تغییر
نگاهی دقیق‌تر به تغییر
انواع تغییر
منابع تغییر
ویژگی‌های رهبران تغییر کارآمد
به گروهتان کمک کنید برای تغییر آماده شوند
ویژگی‌های مربوط به آماده‌ی تغییر بودن را دریابید
کارکنان را برای تغییر آماده کنید
شش گام برای مدیریت تغییر
گام اول: برانگیختن انرژی گروه
گام دوم: ایجاد چشم‌انداز مشترک
گام سوم: شناسایی رهبران تغییر
گام چهارم: ایجاد موفقیت کوتاه‌مدت
گام پنجم: به رسمیت شناختن موفقیت
گام ششم: نظارت و تنظیم راهکارها
برنامه‌ی تغییر را اجرا کنید
ایجاد طرحی اجرایی
کمک گرفتن از افراد مهم
ارسال پیام‌های منسجم
ایجاد ساختارهای توانمندساز
تجلیل از دستاوردهای مهم
درباره‌ی تغییر اطلاع‌رسانی کنید
ایجاد طرح اطلاع‌رسانی
درباره‌ی چه مسائلی اطلاع‌رسانی کنید
ارسال پیام
واکنش‌ها نسبت به تغییر را مدیریت کنید
پیش‌بینی پاسخ‌های مثبت و منفی
اداره کردن مقاومت نسبت به تغییر
واکنش‌ها در برابر تغییر
گام‌هایی برای تشخیص مخالفت در برابر تغییر
حین تغییر، کارآمدی خود را حفظ کنید
حفظ سلامت جسمی و روحی
تلاش برای غلبه بر حس ناتوانی
تعادل در سرمایه‌گذاری احساسی
پیش‌بینی تغییرات دیگر
نکات و ابزارها
ابزارهای مدیریت تغییر
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت تغییر: راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه
نویسنده
مترجمحسین امین التجار، مرضیه فروتن
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-7677-13-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت تغییر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت تغییر

برای دریافت کتاب مدیریت تغییر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.