معرفی و دانلود کتاب صوتی از خوب به عالی

عکس جلد کتاب صوتی از خوب به عالی
قیمت:
85800 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خوب به عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خوب به عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از خوب به عالی

بهترین روش برای رسیدن به برترین جایگاه انسانی و تفکر خلاق چیست؟ جیم کالینز در کتاب صوتی از خوب به عالی، با زیر سؤال بردن اصول مدیریتی رایج، به این سؤال مهم پاسخ می‌دهد. با شنیدن این کتاب سبک مدیریتی مقتدرانه را یاد می‌گیرید و دلیل پیشرفت و سقوط سازمان‌ها را به‌خوبی درک می‌کنید. این کتاب پرفروش در سال 2006 جایزه Audie را برای کتاب‌های تجارت - آموزشی دریافت کرد.

درباره کتاب صوتی از خوب به عالی:

جیم کالینز در مطالعه و تحقیقاتی که طی پنج سال به همراه تیم تحقیقاتی خود داشت، به نتایجی رسید که ممکن است بیشتر باورها و اطلاعات شما درمورد رهبری کسب‌وکار را از بین ببرد. این نویسنده و محقق به همراه تیم خود، شرکت‌هایی را که سال‌ها عملکردی متوسط داشته‌اند، پیدا می‌کند و با شناسایی عملکرد آن‌ها، اصلی‌ترین تفاوت‌هایشان را با شرکت‌های رقیب بررسی می‌کند.

مهم‌ترین عوامل و مفاهیم کلیدی که در پیشرفت هر شرکت و سازمانی مهم هستند، شامل رهبری، فرهنگ و مدیریت استراتژیک می‌شوند. درواقع هر فردی برای رسیدن به عالی‌ترین جایگاه انسانی و تفکر خلاق باید به نگرش خود در هر موقعیتی وسعت ببخشد و از این طریق به سمت عالی بودن سوق داده شود.

کالینز کتاب از خوب به عالی (Good to Great) را تنها برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار ننوشته است، بلکه او با استفاده از فناوری‌های روز، همهٔ افراد را با دنیایی جدید آشنا می‌کند و آن‌ها را به‌سوی عالی بودن سوق می‌دهد. این کتاب توسط چندین عضو شورای مدیرعامل وال‌استریت ژورنال، به‌عنوان «بهترین کتاب مدیریتی» نامیده شده است. همچنین بیزینس ویک نیز آن را یکی از ده کتاب برتر تجاری سال 2001 معرفی کرده است.

با شنیدن کتاب از خوب به عالی می‌توانید پاسخ این سؤال را که چگونه یک شرکت خوب به شرکتی عالی تبدیل می‌شود، دریابید. نویسنده عقیده دارد هرکسی می‌تواند با هر شرایطی که دارد، عملکرد خود را از خوب تبدیل به عالی کند. تنها کافی است راهکارهای ارائه شده در این کتاب را به کار گیرد و نگرش‌های به‌دست‌آمده آن را با آگاهی کامل بیاموزد.

کتاب صوتی از خوب به عالی مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید مطالعهٔ علمی دقیق و معتبری داشته باشید و همچنین عواملی را که باعث ایجاد شرکت‌های ابرقدرت امروز شده‌اند، بشناسید، شنیدن این کتاب برایتان مفید خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت در حوزه کسب‌وکار و زندگی شخصی نیز از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

با جیم کالینز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، مدرس و سخنران انگیزشی در سال 1958 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته ریاضی و مدیریت و در دانشگاه استنفورد گذراند و همان جا فارغ‌التحصیل شد. جیم کالینز (James C. Collinse) بعد از پایان تحصیلات در همان دانشگاه شروع به تدریس کرد و به یکی از اعضای رسمی دانشکدهٔ بازرگانی دانشگاه استنفورد تبدیل شد. از دیگر کتاب‌های کالینز می‌توان به «ساختن برای ماندن و از عرش به فرش» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات جیم کالینز:

- دریافت مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه کلرادو
- دریافت جایزهٔ استاد برجسته از دانشگاه کلرادو
- فروش بیش از 4 میلیون نسخه برای کتاب «ساختن برای ماندن»
- قرارگرفتن در لیست 50 متفکر برتر جهان توسط نشریه Thinker
- قرارگرفتن در لیست صد مغز زندهٔ کسب‌وکار در سطح جهان در سال 2017

در بخشی از کتاب صوتی از خوب به عالی می‌شنویم:

در یکی از گفتگوهای طولانی که با «ماروین برسلر»، استاد دانشگاه پریستون داشتیم، به قدرت جوجه‌تیغی اشاره شد. پرسش‌تان این است که کدام گروه از افراد می‌توانند بر کسانی که به اندازهٔ خود آنان باهوشند بیشترین تاثیر را بگذارند. هوم؟ من پاسخ شما را می‌دانم؛ جوجه‌تیغی‌ها. فروید و ضمیر ناخودآگاه، داروین و انتخاب طبیعی، مارکس و اختلاف طبقاتی، اینشتین و نظریهٔ نسبیت، آدام اسمیت و صنف کارگر؛ همهٔ این افراد جوجه‌تیغی بودند و عمیق‌ترین ردپاها را برجا گذاشتند.

هزاران نفر به این توافق رسیدند که این افراد بسیار ژرف‌بین هستند. واضح‌تر بگوییم؛ جوجه تیغی‌ها کودن نیستند. درست برعکس. آن‌ها می‌دانند که سادگی جوهر بینش عمیق است. چه چیزی می‌توانست ساده‌تر از فرمول E=MCO باشد؟ چه چیزی می‌توانست ساده‌تر از ایدهٔ ضمیر ناخوداگاه باشد که از یک «نهاد»، «خود» و «فراخود» تشکیل می‌شد؟ چه چیزی می‌توانست زیباتر از کارخانهٔ سنجاق‌سازی آدام اسمیت و دست نامرئی باشد؟ نه، جوجه تیغی‌ها احمق نیستند. آن‌ها بینش نافذی دارند که به وسیلهٔ آن می‌توانند عمق پیچیدگی را ببینند و الگوهای زیربنایی را مشخص کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
پیش‌گفتار / فصل اول: خوب دشمن عالی است
44 دقیقه
فصل دوم: رهبری سطح پنجم
34 دقیقه
فصل دوم / بخش دو: عزم راسخ برای انجام آنچه باید
43 دقیقه
فصل سوم: ابتدا چه کسی بعد چه چیزی
33 دقیقه
فصل سوم / بخش دو: چگونه سختگیر و قاطع باشیم؟
42 دقیقه
فصل چهارم: رویارویی با حقایق بی‌رحم (اما هرگز ایمان خود را از دست ندهید)
38 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو: خلق مکانیزم‌های پرچم قرمز
46 دقیقه
فصل پنجم: مفهوم جوجه‌تیغی
47 دقیقه
فصل پنجم / بخش دو: بینشی به موتور اقتصادی خودتان
44 دقیقه
فصل ششم: فرهنگ انضباط
35 دقیقه
فصل ششم / بخش دو: پایبندی متعصبانه به مفهوم جوجه تیغی
34 دقیقه
فصل هفتم: شتاب‌دهنده‌های فناوری
31 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو: تلفن آوری
31 دقیقه
فصل هشتم: چرخ پرواز و حلقه نابودی
35 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو: اثر چرخ پرواز
30 دقیقه
فصل نهم: از خوب به عالی تا ماندگاری
36 دقیقه
فصل نهم / بخش دو: از خوب به عالی تا ساختن تا ماندن
28 دقیقه
سخن پایانی: پرسش‌هایی که تکرار شده‌اند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از خوب به عالی
نویسنده
مترجممهدی خیراللهی
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
85800 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از خوب به عالی

مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب خوب به عالی جز کتاب‌های توصیه شده دکتر یحیی علوی توی کلاس‌های MBA‌اش است. حتی فکر می‌کنم آقای مجتبی شکوری هم توی برنامه کتاب باز معرفیش کرد. کتاب، کتاب مدیریتی و موفقیت کسب و کار است. کی از آن کتاب‌های مدیریتی است که هم کسب و کارها و کارآفرین‌ها و هم سایر افراد جامعه در هر جایگاه و موقعیتی از می‌توانند مفاهیم و درس‌های آن نهایت استفاده را ببرند و زمینه رشد و پیشرفت شخصی، مادی و معنوی خود را فراهم کنند. این کتاب در اصل به این مسئله می‌پردازد که چرا بعضی از شرکت‌ها رشد می‌کنند و به جایگاهی عالی می‌رسند ولی شرکت‌های دیگر چنین خصوصیتی ندارد و حتی ناکامی را تجربه می‌کنند. اساس و بنیان کتاب از خوب به عالی انضباط است. جیم کالینز سه نوع نظم را برای عالی شدن سیستم ضروری و لازم می‌داند. در صورتی که این سه نوع نظم و انضباط در کنار هم در سیستم قرار بگیرد، تغییرات گسترده‌ای در سیستم ایجاد می‌شود و می‌توان به خوبی احساس کرد که سیستم دارد فرایند عالی شدن را طی می‌کند. برای عالی ماندن به سه نوع نظم و انضباط زیر نیاز است:
افراد منضبط، تفکر منضبط، عملکرد منضبط. وقتی کتاب را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که هنر جیم کالینز، نمایش مصداق‌های مهم و غیرتکراری، از این حرف‌های ظاهراً تکراری است.
برای افرادی که دنبال موفقیت‌های شغلی و توسعه کسب و کارشون هستن توصیه می‌کنم.
سپهر واعظ
۱۴۰۱/۹/۲۵
این کتاب با توجه به مثالهای متعددی که از شرکتهای مختلف ازانواع تولیدی، بانکی، خدماتی و غیره را همراه با دیدگاه‌های مدیریتی می‌دهد واقعا مدیران محترم را به فکر وا میدارد و حتی روی نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها نظرات مدیریتی می‌دهد و واقعا راه درست تصمیم گیری و رسیدن به نتیجه را ارایه مینماید و همچنین از ترجمه دکتر خیرالهی کمال تشکر را دارم
مهندسی بیمه مهندسی بیمه
۱۴۰۱/۶/۲۲
من برای بار چهارم کتاب را گوش دادم بسیار مفید واموزنده بود واقعا حرف اول این کتاب پایین‌ی به اخلاق برای پیشرفت می‌باشد اما نکته دیگر اینکه متاسفانه ترجمه کامل نمیباشد مثلا در فصل چهارم گوینده از چهارکاری که میتوان انجام داد تا حقایق شنیده شود سخن می‌گوید ولی در ادامه سه مورد بیشتر گفته نمیشود یعنی ترجمه ناقص است
علی اصغر نیکویی
۱۴۰۲/۸/۲۹
سلام یکی از بهترین کتاب‌های کاربردی در زمینه رشد کسب و کار است که مطالعه کردم من این کتاب را سه بار گوش کردم و باز هم قصد دارم گوش دهم و به نکات مهم و کلیدی‌اش دقت کنم و از انها استفاده کنم
با توجه به مقایسه و استفاده‌ای که با دیگر نرم افزارهای کتابخوان داشتم کتابراه یکی از بهترین و کاملترین انهاست ممنون از عوامل کتابراه
babak varasteh
۱۴۰۰/۸/۱۱
کتاب که عالیه. صوتیشو دیدم ذوق کردم اما از جمله اول کتاب تو ذوق میزنه! بابا توروخدا یه بار کتاب رو بخونید بعد گویندگی کنید! شعار اصلی کتاب رو ایشون اشتباه میگه!
درست: خوب، دشمن عالیست!
نادرست: خوبه دشمن، عالیست!
چی بگم!!!
قابل ذکر هست که غیر از این مورد، گوینده خیلی خوب و دلنشین میخونه.
سعید ف
۱۴۰۱/۹/۲۷
این کتاب فوق العادست. بینظیره. شاهکاره
کمتر کتابی مثل این کتاب پیدا میشه که چشم آدم رو نسبت به پیرامونش انقدر باز کنه.
به تمامی کسانی که دوست دارن کسب و کارشون از مسیر امن و درآمد ثابت خارج شه و به پیشرفت برسه حتما خواندن این کتاب توصیه میشه.
Umid Akhavan
۱۴۰۰/۷/۱۹
کتابی بسیار ارزشمند از نظر محتوا و ارائه تجربیات و پژوهشی و این عنوان کتاب بسیار برازنده این کتاب بوده و ترجمه بسیار روان دکتر خیراللهی در کنار صدای گوینده اثرپذیری رو دوچندان نموده
مجیدارژنگی
۱۴۰۱/۱۲/۶
سلام و وقت بخیر من هنوز نتونستم کتاب تموم کنم اما در همین چند فصل بسیار آموزنده و جالب و آموزنده است مخصوصا اینکه کتاب نتیجه تحقیقات واقعیه. اما صدای خواننده باید کمی قوی تر باشه برای این دست از کتابها
احمد
۱۴۰۱/۱۱/۷
به معنای واقعی بهترین کتابی بود که شنیدم. ایده‌هایی که مطرح میکنه واقعا توجه هر کسی رو به خودش جلب میکنه. حتما توصیه میکنم این کتاب رو. اگه بخوام به کسی هدیه‌ای بدم این کتابو میدم
فرانک حمیدپور
۱۴۰۲/۷/۱۱
برای مدیران رده میانی که به فکر توسعه فردی خود می‌باشند و دیدگاه فراتر از موفقیت مالی و اقتصادی را در مسیر کاری خود دارند بسیار کتاب مفیدی می‌باشد.
Hamid reza Shirinnezhad
۱۴۰۲/۷/۳
پیشنهاد میدم بخونین البته من خودم اعتقاد دارم بی نقص بودن خیلی برای ما توی ایران سخت هست مهم شروع کردنه و در ادامه تلاش برای رسیدن به عالی بودن.
Mahdiye Rezai
۱۴۰۱/۵/۲۴
میکرو کتاب این کتاب و قبلا گوش کردم خیلی مفید و کاربردی این کتاب با یادآوری کارهای کوچک که باعث پیشرفت و بهتر شدن کیفیت روزانه می‌شود رو توضیح میده
حسین فیروزابادی
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کتاب صوتی خوبی بود… اولش خیلی ادمو دل سرد میکنه چون هزار بار مثال و اسم شرکت میاره ولی هر چی میری جلو نکته طلایی بهت میگه
ممنون از کتابراه
پروین معظمی
۱۴۰۲/۶/۷
کتاب از خوب به عالی: یکی از بهترین کتاب‌ها است. ترجمه کتاب خیلی خوبی است. صدای گوینده عالی و آرامش بخش است. سپاس فراوان
سپهر توحیدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
این کتاب بسیار مهمه…اما متاسفانه نحوه خوانش خیلی بد بود و اصلا ذهنو دنبال خودش نمیکشونه…من وسطاش دیگه رها کردم و ترجیح دادم نسخه چاپیو بخرم
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از خوب به عالی

برای دریافت کتاب صوتی از خوب به عالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.