معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی

عکس جلد کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی
قیمت:
59900 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی

علی شمیسا در کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی، راهکارهایی نوین و علمی جهت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مدرن در زندگی مشترک ارائه می‌دهد. با راهنمایی‌های شگفت‌انگیز این کتاب می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و ارزیابی کرده و آینده‌ی درخشانی برای زندگی مشترک خود رقم بزنید.

چرا مدیریت زمان در زندگی مشترک اهمیت دارد؟

همه شما به نوعی در حال تجربه یک زندگی مدرن هستید. جامعه مدرن را انسان‌های مدرن می‌سازند و یکی از شاخص‌های این نوع جامعه، تجربه و درک مدیریت زمان در تمام زندگی است. درست است که جامعه اکنون از ابزارهای مدرن مثل تلفن همراه، لپ‌تاپ، ماشین و... بهره می‌برد، ولی کسی که می‌خواهد خود را مدرن بنامد، باید مفهوم زمان را عمیقاً درک کند.

زن و شوهری که می‌خواهند سبک زندگی‌ مدرنی داشته باشند، باید حتما مدیریت زمان را از اصول مهم زندگی مشترک خود قرار دهند و این مفهوم تنها شعار نیست؛ باید آن را شبانه‌روز تجربه کرد. زمانی که زوج‌ها در زندگی مشترک، وقت خود را بیهوده می‌‌گذرانند و از یک نوع شلختگی ذهنی رنج می‌برند، وقتی از برنامه‌‌ریزی و تن ‌دادن به انضباط زمانی گریزانند، نمی‌توان به آینده آن‌ها خوش‌بین بود. زن و شوهر زمانی می‌توانند به ‌روز باشند که به عمر خود احترام بگذارند و قدر لحظات، ثانیه‌ها، دقایق، ساعات، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های خود را با جان و دل درک کنند. اما احتمالا شما هم افرادی را دیده‌اید که در خانواده‌ای بزرگ شده‌اند که درکی از ارزش طلایی زمان ندارد و به نوعی به هر چیزی غیر از زمان اهمیت می‌دهند. حال چگونه می‌توان انتظار داشت که این افراد در زندگی مشترکشان قدر عمر خویش را بدانند و زندگی‌شان را طبق نظم زمانی جلو ببرند. در حقیقت یکی از آن دو و در مواقعی هر دو، به‌ شدت از نوعی درهم‌ریختگی ذهنی رنج می‌برند و روزهای خود را بر بیهوده تلف می‌دهند.

زندگی اکثر زن و شوهرهای این جامعه دقیقه نودی است و همه کارهای خود را در لحظه آخر انجام می‌دهند. این هم نشان از بی‌برنامگی زن یا مرد یا هر ‌دو است. قطعاً این‌ طیف زوج‌ها نمی‌توانند در آینده به فرزندان خود کمکی کنند. در صورتی ‌که یکی از مفاهیم آموزشی که باید در خانواده یاد گرفته شود، مدیریت زمان است. یعنی احترام به وقت و زمان باید یکی از ارزش‌های اساسی خانواده باشد. والدین و فرزندان زمان را همچون طلا و جواهری بنگرند که باید به‌ شدت از آن مراقبت کنند. اما وقتی هر دو بی‌برنامه، شلخته و بی‌نظم هستند یا نمی‌دانند روزهای خود را چگونه برنامه‌ریزی کنند، چگونه می‌توانند از موفقیت‌های درجه یک و خوشبختی خود و فرزندانشان حرف بزنند؟ شاید بگویید که مسئله زیاد هم حاد نیست، اما باید گفت که بله، بسیاری در ذهن و به صورت شفاهی یک‌سری برنامه‌ریزی کلی دارند، ولی به صورت دقیق و مکتوب کسی از برنامه‌ریزی وقت آگاه نیست.

چرا باید کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی‌تان را برنامه ریزی کنید را بخوانیم؟

زندگی زناشویی همانند سفری در زندگی است که باید مقصدش مشخص باشد. شما به عنوان زوجی که با نگاهی عاقلانه به آینده خود می‌نگرید، باید سعی کنید با کمک گرفتن از ذهن و دانش خود، ابتدا هدف‌گذاری کرده و بعد برنامه‌ریزی کنید. درست است که شروع یک زندگی مشترک موفق باید با احساسات عاشقانه همراه باشد. اما مسئله اینجاست که، چند درصد از افرادی که ازدواج می‌کنند، با یکدیگر در مورد رؤیاهای خود صحبت کرده و آن را روی کاغذ می‌آورند؟! می‌توان به ‌جرأت گفت در جامعه‌ی ایرانی مشخص کردن اهداف‌ و برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای آن‌ها معنای خاصی ندارد. این را می‌توان گفت که همه‌ی دختر و پسرها برای زندگی مشترک خود آرزوی موفقیت دارند و برای رسیدن به آن آرزوها و رویاها دعا می‌کنند، اما این‌ها همه‌اش آرزوست.

با گذشت چند روزی از زندگی مشترک مرد یا زن شروع به کار و فعالیت می‌کنند، اما با قاطعیت می‌توان گفت که آن‌ها چیزی به نام دفترچه هدف‌گذاری مکتوب و برنامه‌ریزی ندارند. زندگی‌ زناشویی‌شان را آغاز می‌کنند اما این زندگی برنامه‌ریزی علمی و کتبی ندارد و زوج‌ها ناخواسته بسیاری از فرصت‌های طلایی خود را از دست می‌دهند. دنیا روز به روز به سوی مدرن شدن پیش می‌رود، اما متاسفانه علم مدیریت زمان در فرهنگ خانواده‌ی جامعه‌ی ایرانی نهادینه نشده است. وقتی در مورد مدیریت زمان در زندگی از همسران سؤال‌ پرسیده می‌شود، اکثرا یا پاسخ نمی‌دهند یا پاسخی ناقص و شفاهی ارائه می‌کنند و این موضوع نشان دهنده‌ی حلقه‌ای مفقوده در فرهنگ زناشویی ایران است. معمولاً مفاهیم هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی را در مؤسسات صنعتی و مدیریتی مطرح می‌کنند، اما علی شمیسا قصد دارد این دو مفهوم کلیدی زندگی مدرن را به چهارچوب خانواده و زندگی مشترک ایرانی بیاورد.

کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی‌تان را برنامه ریزی کنید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این کتاب به هر‌ دختر و پسر جوانی که قصد دارند با هم پیوند زناشویی ببندند و یا زوج‌هایی که در زندگی زناشویی خود به سر می‌برند، بسیار سودمند و ضروری است. لازم است زن و مرد در مورد برنامه‌ریزی زندگی مشترک خود حرف بزنند و ایده‌های خود را روی کاغذ مکتوب کنند. این‌که قصد دارید کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی را مطالعه کنید قطعاً نشان از نیاز شما به مفهوم برنامه‌ریزی در زندگی زناشویی‌تان است. پس سعی کنید دقیق و با تامل بخش‌های مختلف این کتاب را بخوانید و تمرینات آن را انجام بدهید. کتاب حاضر تلاش دارد حداقل تلنگری هرچند کوچک به شما بزند تا زندگی زناشویی خودتان را با تکیه بر علم مدیریت زمان مدیریت کنید.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی‌تان را برنامه ریزی کنید می‌خوانیم:

وقتی تصمیم می‌گیرید کاری را انجام دهید، لطفاً از بالغ برنامه‌ریزی خود کمک بگیرید تا آن را در نقشه زمانی خود گنجانده و تعریف کند. زن و شوهر باید دست از ابن‌الوقتی برداشته و هیجان‌زده نشوند و برای هر‌ کار زمانی خاص را برنامه‌ریزی کنند. شاید بگویید نمی‌شود این‌طور دقیق بود، اما بهتر است به‌طورکل به این شعار و ادبیات معتقد باشید. حال بیست یا سی درصد هم برای کارهای نشدنی اختصاص دهید، اما این‌که زن و شوهر یاد بگیرند آنی تصمیم نگرفته و برنامه‌ریزی بکنند، بسیار مهم است. دیگر به هر ‌خواست و انتظاری بلافاصله جواب نمی‌دهید و اجازه نمی‌دهید دیگران وقت شما را بگیرند؛ صبح که از خواب برمی‌خیزید، ذهنتان برنامه‌ریزی‌شده و سرگردان نیست، وقت تلف نمی‌کند و مستقیم و بلافاصله به‌سراغ کار تعریف‌شده می‌رود. این شیوه کارایی شما را به‌مرور بالا می‌برد و به‌نوعی سبک زندگی‌تان به‌روز می‌شود.

باید در طراحی نقشه زمانی عوامل روانی، فیزیکی، فیزیولوژیک، مالی، زمانی، فوریت‌ها، اهمیت‌ها، ضرورت‌ها، اولویت‌ها و... را در نظر بگیرید. همان‌طور‌که نظم و سامان‌دهی وسایل منزل را اولویت‌بندی و موضوع‌بندی می‌کنید، مثلاً می‌دانید جای ادویه‌جات در پذیرایی نیست یا جای لباس خواب در آشپزخانه نیست، در نقشه زمانی هم باید به این امر واقف باشید که فعالیت و کار را در چه زمانی باید انجام دهید. باید زمان‌های خود را موضوع‌بندی کنید و فعالیت‌ها و کارهای خود را در زمان خودش انجام دهید. گاهی لازم است روز شنبه را به موضوعی خاص مثل باشگاه اختصاص دهید. روز چهارشنبه به دوستان، روز سه‌شنبه به خانواده و... باید خودتان را عادت دهید در روزی خاص، ساعتی خاص، کار و فعالیتی خاص را با توجه ضرورت اولویتش انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مدیریت زمان در زندگی زناشویی
مدیریت زمان در زندگی چه ضرورتی دارد؟!
یک زندگی زناشویی بی‌برنامه و شلخته
کودک بی‌برنامه/ بالغ برنامه‌ریز/ والد برنامه‌ریز وسواسی
برنامه‌ریزی، ایجاد یک عادت مثبت
رؤیاها و آرزوهایتان را برنامه‌ریزی بکنید
ابتدا ارزش‌های زناشویی خود را مشخص کنید
شما از زندگی مشترک چه می‌خواهید؟
آرزوهای شما زن و شوهر از چه ساخته شده‌اند؟!
فصل دوم: هدف‌گذاری در زندگی زناشویی
هدف‌گذاری در زندگی زناشویی
عمر صدساله را برای چه می‌خواهید!
مشخصات اهداف زندگی زناشویی
مراحل هدف‌گذاری در زندگی زناشویی
برای رسیدن به اهدافتان قدم‌های کوچک و آسان بردارید
بازی تصویر آینده زندگی زناشویی‌تان
هدف‌گذاری در زندگی زناشویی
فصل سوم: عوامل مخرب زمان در زندگی زناشویی
عوامل مخرب زمان در زندگی زناشویی
عوامل مخرب زمان در زندگی زناشویی
باورهای بازدارنده درونی در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی زندگی‌تان را شناسایی کنید
خطاهای تکنیکیِ مدیریت زمان در زندگی زناشویی
فصل چهارم: برنامه‌ریزی در زندگی زناشویی
مدیریت زمان در زندگی زناشویی
الگوی خانواده با برنامه و بی‌برنامه
زندگی زناشویی مفید / غیرمفید
مفهوم اولویت‌بندی در زندگی زناشویی
ایجاد نقشه زمانی
تصمیم بزرگ برای انجام برنامه‌های تعریف‌شده
تهیه تقویم زندگی زناشویی
فصل پنجم: برنامه‌ریزی سال، ماه، هفته، روز
زمان برای زن و شوهر چه معنایی دارد؟‌
برنامه‌ریزی براساس چهار فصل زندگی
برنامه‌ریزی برای یک سال
یک هفته را با برنامه‌ریزی دقیق جشن بگیرید
یک روزتان را با برنامه‌ریزی جشن بگیرید!
یک روز خود را برنامه‌ریزی کنید
فعالیت‌های یک شبانه‌روز
جدول فعالیت‌های کلی هر‌ فرد
ویژگی‌های یک برنامه روزانه
برنامه‌ریزی کارهای معمول روزمره
برنامه‌ریزی به همسویی و وحدت زن و شوهر نیاز دارد
خود را برای مدیریت بحران‌های زندگی زناشویی برنامه‌ریزی کنید
امور منزل را برنامه‌ریزی کنید
برای اهداف مالی و زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی مالی کنید
برای خریدهای خود و منزل برنامه‌ریزی کنید
عصر، بعدازظهر و شب خود را برنامه‌ریزی کنید
برای برنامه غذایی خانواده و خودتان برنامه‌ریزی کنید
برای روابط جنسی و زناشویی خود برنامه‌ریزی کنید
برای گفتگو و رفع تنش‌های بینِ فردی برنامه‌ریزی کنید
برای حفظ رازهای زناشویی برنامه‌ریزی کنید
برای ایجاد صمیمیت‌های گوناگون برنامه‌ریزی کنید
برای انجام امور معنوی خود برنامه‌ریزی کنید
برای ارتباطات خود با دیگران برنامه‌ریزی کنید
اوقات فراغت
برای جشن‌های ایرانی خود برنامه‌ریزی کنید
برای سال تحصیلی خود و فرزندتان برنامه‌ریزی کنید
برای تعطیلات خانواده خود برنامه‌ریزی کنید
برای ارتباط با اینترنت، تلفن همراه و شبکه رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنید
برای یادگیری مفاهیم آموزشی خاص برنامه‌ریزی کنید
برنامه ورزشی خود را مدیریت زمان کنید
برای نقل‌مکان و اسباب‌کشی خود برنامه‌ریزی کنید
برای اتاق فرزندتان برنامه‌ریزی کنید
برای حفظ امنیت جانی و مالی افراد خانواده برنامه‌ریزی کنید
برای دوران بارداری برنامه‌ریزی کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-964-236-804-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
59900 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی

Sara
۱۴۰۲/۸/۹
فوق العاده بود این کتاب من توصیه میکنم همه کسانی که ازدواج کردند بخونن هرچند بنظرم اول زندگی مشترک خونده بشه بهتر تاثیرش رو نشون میده و آدم رو از بی هدفی و ضایع کردن عمر و سرمایه نجات میده
مریم دژالون
۱۴۰۱/۱/۱۱
توی شرایط الان خیلی برام کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی

برای دریافت کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.