معرفی و دانلود کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

عکس جلد کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات
قیمت:
۸۳۲۰۰ ۴۱,۶۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات نوشته‌ی وحید ناصحی‌فر، سعید عسکری ماسوله و مهناز لاری است. در این اثر به طور تخصصی درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تأمین بحث می‌شود. این کتاب در زمینه‌ی یکی از مهم‌ترین مباحث مدیریتی‌ست.

درباره‌ی کتاب مدیریت زنجیره تأمین بین الملل و واردات

در کتاب مدیریت زنجیره‌ی تأمین بین الملل و واردات به صورت دقیق و جزئی‌نگرانه بیان می‌شود که امروزه مدیریت زنجیره‌ی تأمین توسط مدیران کارآمد و به‌روز، در شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. از علل این بررسی‌ها می‌توان به پی بردن به دلایل شکست و موفقیت سازمان در فرایند زنجیره‌ی تأمین اشاره کرد. از جمله موارد مؤثر در هر چه بهتر شدن فرایند زنجیره‌ی تأمین، می‌توان به میزان مشارکت کارکنان، پیش‌بینی میزان تقاضا، پردازش اصولی و به موقع سفارش‌های سازمان، کنترل موجودی، شناخت بهتر و تعامل کاربردی با تأمین‌کنندگان سازمان، اطلاعات به‌روز، ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان، آموزش بهینه و به‌روز کارکنان، کنترل بهتر جلسات و مذاکرات، پشتیبانی کامل و همه جانبه، تبادل درست و مستمر اطلاعات و... اشاره کرد. در صورتی که موارد ذکرشده به صورت اثربخش اجرا شوند، مدیریت زنجیره‌ی تأمین با موفقیت همراه خواهد بود. این شاخه از مدیریت، از موارد بسیار مهم و کلیدی در کسب‌وکارهای تولیدی و صنعتی است. کتاب مدیریت زنجیره‌ی تأمین بین الملل و واردات به عنوان یکی از منابع درسی مستقل برای دانشجویان رشته‌های مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و MBA و DBA به رشته‌ی تحریر درآمده است. وحید ناصحی‌فر، سعید عسکری ماسوله و مهناز لاری، نویسندگان این کتاب، سه صاحب‌نظر در زمینه‌ی علوم بازرگانی و مدیریتی‌اند.

در بخشی از کتاب به این موضوع اشاره می‌شود که در دهه‌های اخیر، گسترش فناوری اطلاعات تمامی جنبه‌های زندگی بشر و کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داده. استفاده از فناوری اطلاعات در تمامی بخش‌های یک سازمان لازم و ضروری بوده و نیاز به آن بیش از پیش احساس می‌شود. چنانچه این اقدام مؤثر از جانب مدیریت یک سازمانِ مدرن صورت نگیرد، آن سازمان به طور قطع با شکست مواجه خواهد شد.

کتاب مدیریت زنجیره تأمین بین الملل و واردات از هفده فصل تشکیل شده است و با زبانی ساده به بررسی گسترده‌ی تمامی مباحث مورد نیاز در بحث مدیریت زنجیره تأمین بین‌الملل می‌پردازد.

کتاب مدیریت زنجیره تأمین بین الملل و واردات برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه و بررسی این کتاب برای تمامی کارشناسان و مدیران اجرایی سازمان‌ها مفید و کاربردی است. همچنین این کتاب به عنوان یکی از منابع درسی مهم برای دانشجویان دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت بازرگانی شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات می‌خوانیم

برنامه‌ریزی تقاضا از مهم‌ترین اجزای برنامه‌ریزی زنجیره تأمین محسوب شده و شامل پیش‌بینی تقاضا برای یک محصول یا خدمت است که علاوه بر ذخیره موجودی کالا به میزان مناسب، تأمین کالای مشتریان، بدون وقفه و کمبود، منجر به کاهش هزینه‌های انبارداری، کاهش ریسک و عدم قطعیت شده و جلب رضایت مشتریان را ممکن می‌سازد. پیش‌بینی تقاضا از طریق روش‌های کمی یا کیفی یا ترکیبی از هردو، صورت می‌گیرد. استفاده از روش‌های کمی در پیش‌بینی تقاضا مانند تحلیل رگرسیون و سری‌های زمانی و یا تحلیل روند، هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که داده و اطلاعات کافی و قابل‌ اعتماد از سابقه تقاضای محصول در گذشته، موجود بوده و تغییرات محیطی در سطح پایینی باشد تا بتوان با اتکا به روند گذشته، تقاضای آینده را پیش‌بینی نمود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: مدیریت زنجیره تأمین بین‌الملل
فصل اول: کلیات مدیریت زنجیره تأمین
فصل دوم: مدیریت زنجیره تأمین بین‌المللی
فصل سوم: برنامه‌ریزی زنجیره تأمین
فصل چهارم: طراحی زنجیره تأمین
فصل پنجم: مدیریت زنجیره تأمین سبز
فصل ششم: مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک
فصل هفتم: سیستم اطلاعات زنجیره تأمین
فصل هشتم: مدیریت زنجیره تأمین یکپارچه
فصل نهم: پیاده‌سازی مدیریت زنجیره تأمین
فصل دهم: مباحث نوین و مثال‌های کاربردی در مدیریت زنجیره تأمین
بخش دوم: واردات
فصل یازدهم: مدیریت واردات
فصل دوازدهم: مدیریت خرید
فصل سیزدهم: اسناد بازرگانی
فصل چهاردهم: اعتبار اسنادی و اینکوترمز
فصل پانزدهم: گمرک و سازمان‌های بازرگانی
فصل شانزدهم: واردات نقدی و تجارت متقابل
فصل هفدهم: منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه تجاری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-964-468-949-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۳۲۰۰ ۴۱,۶۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

برای دریافت کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.