معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت: الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت: الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK

اگر به دنبال یادگیری اصول مدیریت پروژه در صنعت ساخت و ساز هستید، کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت که توسط موسسه‌ی بین‌المللی مدیریت پروژه تألیف شده، منبع بسیار ارزشمندی است. کتاب نامبرده به صورت جامع، به موضوعاتی مانند برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی می‌پردازد و در سطح جهانی بهترین راهنمای مدیران پروژه‌های ساختمانی است.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت

کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت (Construction Extension to the PMBOK Guide) منبعی بسیار مهم برای مدیران پروژه و متخصصان ساخت و ساز است که به دنبال اطلاعات و راهنمایی‌های مرتبط با مدیریت پروژه‌های ساختمانی هستند. مطالب و مفاهیم اصلی این راهنما، به مدیران پروژه‌ی صنایع ساختمانی کمک می‌کند تا بهترین استراتژی‌ها و روش‌ها را برای کار خود انتخاب کنند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت

فعالان حوزه‌ی ساخت و ساز می‌دانند که یک پروژه‌ی ساختمانی‌ به مقدار زیادی از منابع، ابزارهای فیزیکی و نیروی کار نیاز دارد. همین موضوع ثابت می‌کند که به‌کارگیری مجموعه‌ی خاصی از تکنیک‌های منحصربه‌فرد توسط مدیران این صنعت ضروری است تا کمترین اتلاف منابع، انرژی و زمان صورت بگیرد. همین‌طور بسیاری از پروژه‌های ساختمانی بزرگ، دارای کارکنانی از ملیت‌های گوناگون هستند یا حتی در کشورهای مختلفی اجرایی می‌شوند که اهمیت وجود استانداردی بین‌المللی مثل کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت را نمایان می‌کند. این استاندارد تضمین می‌کند شیوه‌های مدیریت پروژه در سراسر جهان یکپارچه باشد. در ایران نیز، انتشارات آرایاناقلم، با ترجمه و چاپ کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت، کمک بزرگی به ارتقاء سطح مدیریت پروژه در ایران و رسیدن آن به استاندارد جهانی کرده است.

کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت، به صورت جامع، به موضوعاتی از جمله مدیریت ارتباطات، مدیریت منابع انسانی، مدیریت زمان، مدیریت هزینه، مدیریت کیفیت و مدیریت تأمین و تدارکات در صنعت ساخت و ساز می‌پردازد. این اطلاعات به مدیران پروژه کمک می‌کند تا با چالش‌ها و مسائل مرتبط با مدیریت پروژه‌های ساختمانی بهتر آشنا شوند و راه‌حل‌های مناسبی برای آن‌ پیدا کنند.

در محتوای کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت، بخش‌های مختلفی مانند مقدمه‌ای در مورد مدیریت پروژه، فرآیند‌های مدیریت پروژه، گزارش‌دهی و مدیریت ریسک و موارد دیگر پوشش داده شده است. هر بخش با توجه به نیازهای ویژه صنعت ساخت و ساز توضیح داده شده است تا خوانندگان بتوانند اصول و روش‌های مدیریت پروژه را به بهترین شکل در این صنعت به کار بگیرند.

مترجمان کتاب رضا آتش افروز، روح‌الله رامشانی، الهام ذره‌پرور شجاع با همکاری داریوش مهدی‌زاده، توانسته‌اند که کتاب را روان و متناسب با مخاطب آن به خوبی ترجمه کنند. همین‌طور کتاب، از زمان چاپ اول خود در زمستان سال 96 بارها تجدید چاپ شده است که همین نشان می‌دهد کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت مورد توجه جامعه هدف خود قرار گرفته.

کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک منبع اساسی برای افرادی است که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می‌کنند و به دنبال بهبود مهارت‌ها و دانش خود در زمینه مدیریت پروژه‌های ساختمانی هستند. مدیران پروژه، مهندسان عمران، مدیران عملیات ساختمانی و هر کسی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می‌کند، بهتر است این کتاب را مطالعه کند.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت: الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK می‌خوانیم

مدیریت هزینه پروژه از اهمیت زیادی برای پروژه‌های ساخت برخوردار است، چراکه بر سودآوری سازمان تأثیرگذار می‌باشد. مدیریت هزینه پروژه شامل مدیریت هر روزه هزینه‌های پروژه بوده و با چالش‌های منحصربه‌فردی به‌دلیل تعدد ذی‌نفعان همراه می‌باشد. تخمین و بودجه‌بندی در طی گروه فرآیندی برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. تخمین‌ها بسیار مهم هستند چراکه تصمیم‌گیری برای ادامه پروژه براساس تخمین‌های هزینه گرفته می‌شود. تخمین‌های هزینه بسته به اندازه پروژه‌های ساخت از یک تخمین کلی سطح بالا تا یک تخمین تفصیلی حاوی هزاران مورد متفاوت می‌باشد. تحلیل ریسک باید به‌منظور تعیین ذخیره احتیاطی پروژه انجام شود. اغلب ریسک‌هایی که در پروژه‌های ساخت تشخیص داده می‌شوند دارای تبعات مالی یا هزینه‌ای می‌باشند.

گروه فرآیندی پایش و کنترل نقش محوری در بهبود پیش‌بینی‌های هزینه‌ای پروژه ایفا می‌کند. صنعت ساخت بسیار متنوع بوده و بسیاری از ابرپروژه‌های پیچیده و بلندپروازانه در معرض ریسک افزایش هزینه‌های پروژه‌ها به‌دلیل عدم‌کنترل مؤثر هزینه‌ها می‌باشند. تکنیک‌های مؤثر کنترل هزینه ممکن است بسته به استراتژی تدارکات پروژه متفاوت باشند. یک عامل حیاتی موفقیت (CSF1) در کنترل هزینه، داشتن یک برنامه مدیریت تغییرات یکپارچه می‌باشد. هزینه‌های واقعی تصویری از هزینه کرد فعلی پروژه را ارائه می‌دهند؛ درحالی‌که پیش‌بینی، شاخصی از اینکه پروژه طبق بودجه انجام می‌شود یا خیر ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار
فصل 1: مقدمه
فصل 2: شرایط محیطی پروژه‌های ساخت
فصل 3: مدیریت پروژه در صنعت ساخت: نگاه اجمالی و پیشرفت‌ها
فصل 4: مدیریت یکپارچگی پروژه
فصل 5: مدیریت محدوده‌ی پروژه
فصل 6: مدیریت زمان پروژه
فصل 7: مدیریت هزینه پروژه
فصل 8: مدیریت کیفیت پروژه
فصل 9: مدیریت منابع پروژه
فصل 10: مدیریت ارتباط پروژه
فصل 11: مدیریت ریسک پروژه
فصل 12: مدیریت تدارکات پروژه
فصل 13: مدیریت ذی‌نفعان پروژه
فصل 14: مدیریت بهداشت، ایمنی، امنیت و محیط زیست پروژه (HSSE)
فصل 15: مدیریت مالی پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت: الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK
نویسنده
مترجمرضا آتش فراز، روح الله رامشانی، الهام ذره پرور شجاع، داریوش مهدی زاده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات289
زبانفارسی
شابک978-600-7677-19-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.