معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه در قرن 21: آنچه که لازم است باید درباره فیل، اکوسیستم و تجربه بدانید

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه در قرن 21: آنچه که لازم است باید درباره فیل، اکوسیستم و تجربه بدانید
قیمت:
37500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه در قرن 21: آنچه که لازم است باید درباره فیل، اکوسیستم و تجربه بدانید

کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 نوشته‌ی گریگوری آشر یک اثر متفاوت درباره‌ی مدیریت پروژه است که با لحن روایی، طنز و حکایت‌های شخصی مباحث مربوط به این حوزه را ارائه می‌دهد. این کتاب با مطرح کردن تئوری‌های جدید در زمینه‌ی مدیریت پروژه، راهکارهای مهمی را در این زمینه به مدیران و کارآفرینان آموزش داده است.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه در قرن 21

دنیای پررقابت تجارت و کسب‌وکار امروز ایجاب می‌کند تا تیم‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از روش‌های جدید برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرند؛ یکی از مهم‌ترین ارکان اداره‌ی امور شرکت‌ها در چنین شرایطی کنترل و مدیریت هر چه بهتر پروژه‌ها است که به این منظور تئوری‌ها و حتی نرم‌افزارهای مختلفی برای استفاده طراحی و ارائه می‌شوند؛ اگر تیم‌ها و شرکت‌ها نتوانند از ابزارهای مدیریت پروژه بهترین استفاده را ببرند، به‌طور قطع نخواهند توانست به نیازهای مخاطبان و مشتریان خود در زمان مقرر پاسخ دهند و این ضعف بر تمام شئون همکاری و عملکرد تیم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 (Project Management in the 21st Century) نوشته‌ی گریگوری آشر (Gregory Usher) یک راهنمای مدرن، کاربردی و نوآور برای استفاده‌ی مدیران و شرکت‌ها است تا به‌وسیله‌ی آن بتوانند اهداف پروژه را به بهترین نحو دنبال کنند و به ثمر بنشانند؛ این کتاب با در اختیار گذاشتن تفکر سیستمی و برنامه‌های مدوّن، به مدیران این امکان را می‌دهد که دیدگاه‌های جامع‌تری را در زمینه‌ی مدیریت پروژه کشف کنند و به‌کار بگیرند؛ بنابراین آن‌ها خواهند توانست تیم‌های خود را در این زمینه رشد دهند و هماهنگ کنند.

نویسنده‌ی این کتاب با استفاده از دانش‌های کاربردی، مدلی را پیشنهاد می‌دهد که بر مبنای آن دو فضای جدا از یکدیگر و متمایز، اما مرتبط شکل می‌گیرند؛ این دو فضا «اکوسیستم» و «مدیریت پروژه» هستند؛ بر مبنای این مدل هر دو فضا باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند و باعث هم‌افزایی شوند تا یک پروژه به بهترین نحو راه خود را ادامه دهد. بر همین اساس اکوسیستم می‌تواند فضای کلی پروژه را ترسیم کند و به تیم‌های فعال در آن قدرت ارزیابی و بهینه‌سازی بدهد.

آن‌گونه که نویسنده‌ی کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 می‌گوید این اثر می‌تواند دیدگاه و نوع برخورد شما با موضوع مدیریت پروژه را متحول کند؛ او این کتاب را یک سرمایه‌گذاری برای مدیران پروژه می‌داند که مشکلات آشکار در مسیر مدیریت پروژه را شناسایی می‌کند و ایده‌های جدیدی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد. این ایده‌ها عبارتند از «فیل و مدیریت پروژه»، «ارزش پدیدار شناختی»، «اکوسیستم پروژه» و «قوانین تولید سفارش» که هر کدام شما را برای ارائه یک پروژه‌ی موفق یاری می‌رساند.

این کتاب مسیرهای پیموده‌شده در حوزه‌ی مدیریت پروژه را بازخوانی نمی‌کند و شیوه‌ی جدیدی را به‌کار می‌گیرد؛ نویسنده برای هر چه بهتر بیان‌شدن ایده‌های خود که بر خلاف بسیاری از تئوری‌های آزموده‌شده است، زبانی روایی و گاهی طنز را به‌کار می‌بندد تا مباحث خود را مطرح کند؛ این کتاب همچنین روی انجام پروژه‌ی موفق تمرکز می‌کند و به شما خواهد گفت که تجربه‌ی مدیریت پروژه در بسیاری از مواقع نمی‌تواند به انجام موفق آن منجر شود.

این کتاب نخستین بار در سال 2021 منتشر شده و در ایران با ترجمه‌ی ساناز بخشی ارجنکی توسط انتشارات نمای علم به دست مخاطبان رسیده است.

کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در درجه‌ی اول به مدیران پروژه و سپس به همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریتی پیشنهاد می‌شود.

با گریگوری آشر بیشتر آشنا شویم

گریگوری آشر (متولد 1960) نویسنده، پژوهشگر و مدیر اجرایی اهل استرالیا است. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی مدیریت اجرایی از دانشگاه کوئینزلند جنوبی دریافت کرد و سپس وارد فعالیت‌های اجرایی شد. او در حال حاضر یک تیم بزرگ مشاوره در حوزه‌ی مدیریت پروژه را در مؤسسه‌ی RPS رهبری می‌کند و در چند شرکت و مؤسسه‌ی دیگر نیز به عنوان مشاور و مدیر پروژه حضور دارد. این نویسنده تا کنون ده‌ها مقاله در حوزه‌ی مدیریت پروژه در نشریات معتبر علمی منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 می‌خوانیم

فردریک وینسلو تیلور یک مهندس مکانیک بود و تلاش کرد تا کمبودهای «کارخانه‌های» تازه تأسیس که مدام در سرتاسر آمریکا ظاهر می‌شدند را شناسایی کند، و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه دهد. تیلور خوش‌بین بود که پتانسیل فوق‌العاده دوران تولید در حال رشد است. او معتقد بود که تولید مکانیزه با مدیریت صحیح می‌تواند نویدبخش عصر جدیدی از شکوفایی هم برای مدیران و هم برای کارکنان باشد. کل کتاب او «اصول مدیریت علمی» بر این باور است که «هدف اصلی مدیریت باید تأمین حداکثر شکوفایی برای کارفرما، همراه با حداکثر رفاه برای هر کارمند باشد …».

اما تیلور بیش از یک ایده‌آلیست، یک مهندس نیز بود. این برای او کافی نبود که به‌سادگی اظهارات گسترده‌ای در مورد اینکه چگونه تولید مکانیزه می‌تواند رونق مدیریت و کارگران را افزایش دهد، بیان کند - او به اثبات آن پرداخت. فردریک تیلور مرد دقیقی بود. او هیچ‌چیز را بدیهی نمی‌دانست. «قوانین سرانگشتی» را دوست نداشت و از هدر دادن و کار بی‌کیفیت متنفر بود. او همچنین مظهر دانشمند تجربی بود و سعی می‌کرد همه‌چیز را با «علم» بسنجد.

با یک مثال، او در کتاب خود بازگو می‌کند که چگونه در طی 26 سال، 50000 آزمایش را برای تعیین بهترین روش ممکن برای برش فلز روی ماشین تراش انجام و ثبت کرد؛ اما توجه به جزئیات و دقت علمی بود که پایه و اساس نظریه مدیریت علمی خود را برای او فراهم کرد. نظریه‌ای که حتی امروز، بیش از یک قرن بعد، هنوز مبنایی برای درک تقریباً همه‌چیز در مورد تولید و ساخت است. کارهای تیلور اصول مدیریت علمی (منبع تمام نقل‌قول‌های زیر) در سال 1911 منتشر شد. ایده‌های او جمع‌آوری کارهای زندگی او بود و شامل چندین نمونه از محل کارش می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: فیل
زمانیکه شما یک مدیر پروژه هستید چه کاری انجام می‌دهید؟
تیلوریسم: مدیریت علمی
شوهارتیسم: کنترل کیفیت آماری
فوردیسم: علم تولید انبوه
مدیریت تولید تحول‌آفرین
مدیریت پروژه
ذبح گاوهای مقدس
بالا بردن کاپوت
تیلوریسم
شوهارتیسم
فوردیسم
نشان دادن الگوی سخت
همه این‌ها به چه معناست؟
فیل‌ها!
مشکل ارزش
منابع
بخش دوم: اکوسیستم
انفجار بزرگ، جهان و مدیریت پروژه
مدیریت پروژه و انفجار بزرگ
جهان و پروژهها چه وجه مشترکی دارند؟
تکامل اکوسیستم پروژه
ایجاد اکوسیستم پروژه
قوانین تأمین‌کننده در سطح اکوسیستم
زمان
تأمین مالی و بودجه
دانش
خلاصه
قوانین تنظیم‌کننده در سطح اکوسیستم
انتقال انرژی به داخل
انتقال انرژی به بیرون
تبدیل انرژی
خلاصه
قوانین حمایت‌کننده در سطح اکوسیستم
ثبات سیاسی
از بین بردن شکاف دانش
خلاصه
قوانین فرهنگ‌ساز در سطح اکوسیستم
هویت مشترک
چشم‌انداز مشترک
خلاصه
منابع
بخش سوم: پروژه
پروژه چیست؟
شایستگی چیست؟
مدیریت پروژه‌ها
قوانین تأمین سطح پروژه
تأمین و مدیریت محدودیت از طریق بافرها
خلاصه
قوانین تنظیم سطح پروژه
برنامه‌ریزی
نظارت
کنترل کردن
نظم
خلاصه
قوانین حمایتی در سطح پروژه
مدیریت انتظار
معنابخشی
گزینش
حل مسئله
تفکر طراحی مدیریت پروژه
رسیدن به توافق
خلاصه
قوانین فرهنگ‌سازی در سطح پروژه
رهبری
تیم سازی
داستان‌سرایی
خلاصه
منابع
بخش چهارم: تجربه
درک تجربه
نمونه‌ای از موفقیت‌های ناکام
نمونه‌ای از یک شکست لذت‌بخش
مقدمه‌ای کوتاه بر گفتمان‌های سیستمی و ارتباطات
تجربه خلق ارزش مشترک
ارتباط
قوه ادراک
همکاری
جفت
منابع
بخش پنجم: خاتمه افکار
زمانی برای بررسی نهایی
اوه، شما مدیر پروژه هستید؛ خوبه. چه کاری انجام می‌دهید؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه در قرن 21: آنچه که لازم است باید درباره فیل، اکوسیستم و تجربه بدانید
نویسنده
مترجمساناز بخشی ارجنکی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-7747-94-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
37500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه در قرن 21

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه در قرن 21

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.