معرفی و دانلود کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی

کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی، به موضوع مدیریت پروژه در رویدادهای ورزشی می‌پردازد و می‌کوشد اصول و قواعد آن را توضیح دهد. این کتاب با مرور تاریخچه‌ی مسابقات جهانی از ابتدای تاریخ تاکنون، مسائلی همچون مدیریت مالی مسابقات، مدیریت ریسک و امنیت آن‌ها، نحوه‌ی کسب میزبانی، بازاریابی، کسب حمایت‌های مالی و افزایش درآمد را مطرح و شیوه‌ی علمی و درست انجام آن‌ها را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی

رویدادهای ورزشی عمری چند هزارساله در تاریخ بشر دارند. از اولین مسابقات المپیک بیش از دو هزار سال می‌گذرد و در این مدت رویدادهای ورزشی زیادی اتفاق افتاده است. در قرن بیستم اما، ورزش مفهومی بیش از سرگرمی پیدا کرد؛ مسابقات حرفه‌ای‌تر شدند و عموماً به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و مدام انجام می‌گرفتند. حالا ما انواع مسابقاتی مثل المپیک، مسابقات جهانی، قاره‌ای، کشوری، استانی و حتی محلی داریم که مطابق تقویمی از پیش تعیین‌شده برگزار می‌شوند. همین رویکرد باعث شده تا بحث امکانات ورزشی و اهمیت آن‌ها مطرح شود. چون برگزاری انواع مسابقات و رویدادها منوط به داشتن امکاناتی درخور و ورزشگاه‌هایی حرفه‌ای است.

به همین دلیل بود که موضوع مدیریت پروژه به میان کشیده شد، مسابقه‌ی ورزشی به‌مثابه‌ی یک پروژه تعریف گشت و با کمک پارامترهای این مدیریت، تلاش گردید تا این رویدادها به بهترین شکل انجام شود. کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی نوشته‌ی مهرعلی همتی‌نژاد، بهنام عاشقی، کاظم صالحی سجاسی و حسن غلامی قاجاری می‌کوشد این موضوع را به‌تفصیل توضیح دهد و اصول و کلیات این شیوه‌ی مدیریتی را تشریح کند.

هدف مدیریت پروژه این است که با مدیریت صحیح منابع، پروژه‌ی مدنظر در مدت‌زمانی محدود و مشخص به سرانجام برسد. یعنی با کمترین هزینه و نیروی انسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن. وقتی قرار است مسابقاتی برگزار شود، می‌توان با کمک این شیوه و از همان مراحل اولیه، این رویداد را مدیریت کرد. برای مثال می‌توان با برنامه‌ریزی، ساخت یا تجهیز و بازسازی ورزشگاه‌ها را شروع کرد، تسهیلات اقامتی ورزشکاران را فراهم نمود، برنامه‌ی مسابقات را تنظیم کرد و از مهمانان میزبانی به عمل آورد. این مدیریت کمک می‌کند بتوان یک پروژه‌ی ورزشی را طی چند سال پیش برد و مطابق برنامه به اتمام رساند.

مهرعلی همتی نژاد طولی، بهنام عاشقی، کاظم صالحی سجاسی و حسن غلامی قاجاری در کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی، تلاش دارند به مفاهیم کلی مدیریت پروژه در ورزش بپردازند. بر همین اساس آن‌ها موضوعاتی همچون مدیریت مالی و بودجه‌بندی مسابقات، مدیریت خطر و امنیت آن‌ها، نحوه‌ی کسب میزبانی، بازاریابی، کسب حمایت‌های مالی و افزایش درآمد را مورد بحث قرار داده و توضیح می‌دهند. نویسندگان، بخش آخر کتابشان را به دوران کرونا اختصاص داده‌اند و رویدادهایی که در این دوره برگزار شده را مرور می‌کنند.

کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی می‌خوانیم

امروزه به‌خوبی مستند شده است که مدیریت پروژه و استفاده از روش‌های رایج در آن در پروژه‌های پیچیده ساخت و ساز، مهندسی، مالی، فناوری اطلاعات، تولید، تحقیق و توسعه و توسعه نرم‌افزار معمول شده است. ریچاردسون و همکاران تاکید کرده‌اند که یک پروژه موفق به معنای تعریف روشنی از ماموریت و تیم پروژه است که باید توسط سازمان در تمام مراحل پشتیبانی شود.

از آنجا که رویداد‌های ورزشی نیز یک پروژه محسوب می‌شوند، مراحل معمولی در پروژه که از اصطلاحات مدیریت پروژه سنتی ناشی می‌شوند - به‌عنوان مثال، شروع، برنامه‌ریزی، اجرا و پایان‌کار - برای این نوع رویداد‌ها نیز اعمال می‌شوند. ابتکاراتی مانند اساس دانش مدیریت رویداد‌ها که طی سال‌های گذشته اجرا شده است، اهمیت مدیریت پروژه در رویداد‌های ورزشی را نشان می‌دهد و در ادبیات رشته مدیریت ورزشی به‌طور مفصل مورد بحث قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه‌ای از رویداد‌ها و اماکن ورزشی
فصل 2: مدیریت پروژه در امکانات و رویداد‌های ورزشی
فصل 3: طراحی، ساخت، مدیریت مالی و بودجه‌بندی تاسیسات ورزشی
فصل 4: مدیریت خطر و امنیت رویداد‌های ورزشی
فصل 5: پیشنهاد اخذ میزبانی برای برگزاری رویداد‌های ورزشی
فصل 6: طراحی رویداد‌های ورزشی از منظر تجربه
فصل 7: بازاریابی و مدیریت افراد در تاسیسات و رویداد‌ها
فصل 8: رفتار مصرف‌کننده و خدمات مشتری
فصل 9: حمایت مالی و کسب در‌آمد در رویداد‌های ورزشی
فصل 10: جداول مورد استفاده در برگزاری مسابقات ورزشی
فصل 11: نظارت و ارزشیابی در رویداد‌های ورزشی
پیوست رویداد‌های ورزشی در زمان پاندمی کووید - 19

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-600-355-542-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی

برای دریافت کتاب مدیریت پیشرفته در رویدادهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.