معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت زندگی

عکس جلد کتاب مدیریت کیفیت زندگی
قیمت:
۷۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کیفیت زندگی

کتاب مدیریت کیفیت زندگی به انتخاب آگاهانه، فعالانه و انجام اقداماتی اشاره دارد که بهزیستی و رضایت فرد در اداره و سازمانی که در آن مشغول به کار است را افزایش می‌دهد. فهیمه صدیقی و قربان‌محمد پورقاز سعی می‌کنند به مخاطبان، خصوصاً کارمندان بخش‌های دولتی و اجرایی کشور بیاموزند با استفاده از دستورالعمل‌های کتاب، چگونه می‌توانند انسان بهتری شوند.

درباره‌ی کتاب مدیریت کیفیت زندگی

مدیریت کیفیت زندگی به فرایندی گفته می‌شود که فرد کنترل زندگی خود را به دست می‌گیرد و انتخاب‌هایی انجام می‌دهد که منجر به تجربه‌ی رضایت‌بخش‌تر می‌شود. این مدیریت شامل شناسایی اولویت‌ها، تعیین اهداف و توسعه‌ی راهبُرد برای دستیابی به آن‌ها است. همچنین مدیریت کیفیت زندگی به بازبینی مداوم نیاز دارد تا از هم‌سویی ارزش و اهداف و مسیر حرکت اطمینان حاصل شود.

کتاب مدیریت کیفیت زندگی به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان کیفیت زندگی خود در اداره را مدیریت کرد و انسان بهتری نسبت به گذشته بود. این کتاب به خوانندگان راهکارهایی را ارائه می‌دهد که رسیدن به هدف مدیریت و بالا بردن کیفیت زندگی کاری محقق شود و در نهایت، به ارتقای سطح کیفی زندگی کارکنان دولت بینجامد.

فهیمه صدیقی، پژوهشگر حوزه‌ی سلامت خانواده و قربان‌محمد پورقاز، پژوهشگر حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت در کتاب مدیریت کیفیت زندگی، مسائل روان‌شناسی را به‌صورت علمی بررسی کرده‌اند. آن‌ها مفاهیم پیچیده روان‌شناسی را به ساده‌ترین روش توضیح می‌دهند. به گفته‌ی صدیقی، این کتاب نتیجه‌ی مطالعات او طی ده سال تحقیق در زمینه‌ی روان‌شناسی و تحلیل رفتار متقابل است. فهیمه صدیقی برای نگارش کتاب مدیریت کیفیت زندگی، از مطالعات و تحقیقات صورت‌گرفته در ایران و نهادهای بین‌المللی مانند یونسکو استفاده کرده است و کتاب خود را با مصاحبه با چند تن از کارکنان بخش‌های مختلف دولتی از کارمندان تا مدیران آغاز کرده است؛ بنابراین تسلط کافی به موضوع و محتوای کتاب دارد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت زندگی

تأکید نویسندگان کتاب این است که مدیریت کیفیت زندگی یک سفر است، نه یک مقصد. به بیانی دیگر، مدیریت کیفیت زندگی یک فرایند مداوم همراه با تأمل و یادگیری است و هر لحظه باید مورد بازبینی قرار گیرد. به گفته‌ی آن‌ها، مدیریت کیفیت زندگی برای موفقیت در تمام زمینه‌های زندگی ضروری است. برای مثال، زمانی که کیفیت زندگی یک فرد بالاست، در محیط کار می‌تواند بهره‌ورتر، خلاق‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد. همچنین احتمال این‌که به اهداف خود برسد و رضایت بیشتری از زندگی داشته باشد، افزایش خواهد یافت. صدیقی و پورقاز معتقدند خودشناسی برای خداشناسی نوعی ضرورت است و وقتی انسان به خودشناسی برسد، می‌تواند به خدا هم نزدیک‌تر شود.

رستگاری، خودآگاهی، حرمت نفس، اعتیاد، کودک درون، علاقه اجتماعی، شریک زندگی و... جزء عناوین این کتاب هستند که هر کدام به‌صورت مختصر، اما مفید توضیح داده شده‌اند. هر فصل، از تعریف مفهوم و ویژگی‌های آن و سپس مثال‌های متعدد تشکیل شده است که به زبانی ساده و روان به رشته تحریر درآمده است. مثال‌های به‌کاررفته در این کتاب بر اساس موقعیت‌های واقعی است که ممکن است کارمندان در هر پست و سازمان دولتی با آن مواجه شوند؛ بنابراین فهم و درک این کتاب برای مخاطبین آن ساده و لذت‌بخش خواهد بود. کتاب مدیریت کیفیت زندگی برای هر کدام از مسائل و چالش‌های کارکنان ادارات دولتی نوع رفتار و راهکاری را پیشنهاد می‌دهد و خواننده می‌تواند آن‌ها را در موقعیت‌های مشابه به کار گیرد.

باید توجه داشت جنبه‌های مختلفی برای مدیریت کیفیت زندگی وجود دارد. از سلامت جسمانی و روانی گرفته تا مالی، از تعادل میان کار و زندگی تا رشد و توسعه شخصی و... همه جزئی از مدیریت برای افزایش کیفیت زندگی هستند؛ بنابراین رشد شخصی و یادگیری مستمر از اجزای جدایی‌ناپذیر مدیریت کیفیت زندگی است.

به‌طورکلی، مدیریت کیفیت زندگی شامل انجام اقدامات عمدی و انتخاب‌های آگاهانه برای افزایش جنبه‌های مختلف رضایت از زندگی است. مدیریت کیفیت زندگی یک مهارت ضروری برای هر کسی است که می‌خواهد در زندگی شخصی و کاری موفق باشد. کتاب مدیریت کیفیت زندگی با استفاده از مثال‌های واقعی که از تجربیات کارمندان استخراج شده، خواننده را با ابعاد مختلف مدیریت کیفیت زندگی آشنا می‌کند و سعی دارد بهترین عملکرد را به او بیاموزد.

کتاب مدیریت کیفیت زندگی را انتشارات نسل نولندیش روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مدیریت کیفیت زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به دنبال خودسازی و موفقیت هستند و کارمندانی که می‌خواهند در اداره‌ی خود فضای خوب و شادی را تجربه کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت کیفیت زندگی می‌خوانیم

روزی در یک شرکت کارمند جوانی نزد مدیر منابع انسانی رفت و گفت: "من دیگر نمی‌توانم در اینجا کار کنم من می‌خواهم استعفا دهم مدیر پرسید: "چرا؟" لطفاً به من بگو چه اتفاقی افتاده است؟ مرد جوان گفت: جو شرکت برای ذهن من خیلی منفی و سمی است اینجا آدم‌هایی هستند که دائماً به دنبال سیاست هستند. بعضی‌ها هم دائماً حرف‌های منفی می‌زنند. بعضی هم به‌جای کار کردن بیشتر شایعه‌پراکنی می‌کنند من فکر نکنم دیگر بتوانم این وضعیت را تحمل کنم مدیر: گفت بسیار خوب اما من قبل از اینکه بروی درخواستی از تو دارم. او گفت: خواهش می‌کنم چه کاری می‌توانم برای شما انجام دهم؟ مدیر گفت: من از تو می‌خواهم که آن کار را صادقانه انجام دهی، می‌خواهم که یک لیوان آب برداری تا لبه آن را پر از آب کنی و اطراف شرکت سه دور قدم بزنی بدون آنکه حتی قطره‌ای روی زمین بیفتد بعد اگر خواستی می‌توانی استعفا دهی اگر چه خیلی عجیب به نظر می‌رسید اما مرد با خود فکر کرد، خوب فقط چند دقیقه طول می‌کشد و اشکالی ندارد او با یک لیوان پر از آب شروع به قدم زدن در محوطه شرکت کرد و پس از آن نزد مدیر رفت که بگوید آن کار را درست انجام داده است. مدیر پرسید: وقتی" در حال قدم زدن در محوطه بودی آیا دیدی که هیچ کارمندی درباره کارمند دیگر صحبت کند؟ آیا هیچ حرف بی‌ربط و شایعه‌ای شنیدی؟ ناراحتی پیش آمد؟ مرد پاسخ داد: "خیر" مدیر دوباره پرسید: دیدی کارمندی به کارمند دیگر بد نگاه کند؟ مرد جوان پاسخ داد: خیر" مدیر پرسید: می‌دانی چرا؟ چون تو روی لیوان آب تمرکز کرده بودی تا مطمئن شوی که از دستت نیفتد و آبی نریزد در مورد زندگی هم همین موضوع برقرار است. وقتی ما روی اولویت‌های خود تمرکز می‌کنیم دیگر فرصت نداریم تا به اتفاقات حاشیه‌ای اطراف خود بپردازیم، اشتباهات دیگران شایعه‌ها، سیاست، منفی‌بافی و چیزهای دیگر.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
رستگاری
خودآگاهی
من خوب هستم
خوددوستی
حرمت نفس
اخلاقیات
من کیستم
هدف و معنای زندگی
احساسات تخریبی
خویشتن‌داری و مسئولیت‌پذیری
اعتیاد
کودک درون
خودکارآمدی
سلسله مراتب نیازهای مزلو
احساس اشتراک
علاقه‌ی اجتماعی
ارتباط
قدرت درونی
خلاقیت
هنر گفت‌وشنود
شریک زندگی
جرئت‌ورزی
وضعیت آخر
شکرگزاری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کیفیت زندگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-622-220-720-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت کیفیت زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کیفیت زندگی

برای دریافت کتاب مدیریت کیفیت زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.