معرفی و دانلود کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن

عکس جلد کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن

کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن نوشته تری گریفن و جوانا کلنزا، مادران را راهنمایی می‌کند تا در دوران بارداری و پس از زایمان از نوزاد خود به بهترین شکل مراقبت کنند.

کتاب‌های بسیاری در خصوص آشنایی با اصول مراقبت‌های پزشکی برای پرسنل، پرستاران و پزشکان تألیف شده که شیوه‌هایی در زمینۀ مسائل پزشکی جهت بررسی، تشخیص و درمان نوزادان ارائه می‌دهد. اگرچه فصل‌ها و بخش‌هایی از کتاب مراقبت از نوزاد (Family - centered care for the newborn) به مراقبت از خانواده‌ها اختصاص داده شده؛ اما نسبت به مسئله مشارکت با خانواده‌ها تمرکز ویژه‌ای داشته است. در اینجا خانواده‌ها نه‌تنها اعضای اصلی و ثابت مراقبت از کودکان خود هستند، بلکه آن‌ها در بیمارستان به‌عنوان مشاوران اصلی محسوب می‌شوند.

در راستای تلاش‌های بیمارستان برای ارائۀ مراقبت خانواده‌محور مطالب، موقعیت‌ها و تجربیات واقعی بیان شده در این کتاب پیشنهادات و راهنمایی‌های مناسبی نیز به شما منتقل می‌سازد. فصل‌ها و موضوعات تخصصی و نمونه‌های عملی به عنوان چارچوب و اصولی برای آموزش و تغییر رویکرد خانواده‌ها در مراقبت از نوزادشان است.

تری گریفن (Terry Griffin) و جوانا کلنزا (Joanna Celenza) در این کتاب اصول اولیه‌ای جهت تغییرات زبانی، فکری و عملی پرسنل و خانواده‌ها ارائه می‌دهند تا مراقبت از نوزادان دقیقاً خانواده محور شود؛ البته برای انتقال مفاهیم و موقعیت‌ها مکرراً از تجربیات مستقیم مادران، پدران و دیگر اعضای خانواده صحبت شده است. لازم به ذکر است که شکل ظاهری، روحیات، عواطف و تربیت خانواده‌ها متفاوت بوده و در حقیقت در امر مراقبت خانواده‌هایی که شامل دو مادر، دو پدر، پدربزرگ و مادربزرگ یا خویشاوندان دیگری که والدین اصلی نوزاد محسوب می‌شوند نیز مورد احترام بوده‌اند.

در حقیقت، مراقبت خانواده‌محور زمانی میسر و محقق می‌شود که کارهایی با خانواده نه صرفاً برای خانواده انجام داده شود. برخی پرسنل بیمارستان به دلایلی معتقدند والدین نمی‌توانند در مراقبت شرکت داشته باشند؛ زیرا آن‌ها از آگاهی، علم و تجربۀ کافی در این زمینه برخوردار نیستند. گفتنی است بهترین مشارکت‌ها با نظرات و سلیقه‌های مختلف اهداف یکسانی را دنبال می‌کند.

در بخشی از کتاب مراقبت از نوزاد می‌خوانیم:

یک نوزاد نارس در هفتۀ 24 در"NICU"بستری می‌شود. پزشک برای پیدا کردن رگ جهت تزریق به نوزاد رضایت‌نامه‌ای از پدر و مادر می‌گیرد؛ زیرا می‌داند این نوزاد در چند روز آینده به خون نیاز خواهد داشت. روزهای بعد نوزاد ضعیف و کم‌خون می‌شود و باید تزریق صورت گیرد. در این شرایط پرسنل به سرعت خون سفارش می‌دهند و آن را تزریق می‌کنند. مادر از اینکه به او اطلاع‌رسانی نشده بسیار ناراحت است. او دوست داشت هنگام تزریق خون حضور داشته باشد، ولی نجات جان نوزاد بر اطلاع‌رسانی به مادر اولویت داشت. از سوی دیگر بهداشت‌کاران تصور نمی‌کردند مادر بخواهد در این لحظه حضور داشته باشد.

برای بهداشت‌کاران گاهی حساس بودن شرایط اهمیت بسیاری دارد در حالی‌که والدین این حساسیت را درک نمی‌کنند. بهتر است چنین مشکلات و مسائلی با تقسیم و اشتراک اختیارات پیش‌بینی شده و مشخص برای مشارکت مادر فراهم شود. مثلاً در این شرایط اینگونه رفتار کنیم: «خانم اسمیت! با وجود اینکه شما رضایت‌نامۀ تزریق خون به نوزادتان را امضا کردید در صورت نیاز به شما اطلاع خواهیم داد مگر اینکه حالت اورژانس پیش آید. ما درک می‌کنیم که می‌خواهید هنگام تزریق خون کنار نوزادتان باشید؛ البته حضور شما برای ما بهتر است.»

به‌هرحال مادر نمی‌داند بچه‌اش چه زمانی به تزریق نیاز دارد؛ بنابراین در صورتی که شرایط عادی باشد و حالت اورژانس اتفاق نیفتد برای حضور در کنار نوزادش تصمیم می‌گیرد. اگر نوزاد به تزریق اورژانسی نیاز پیدا کند پرسنل باید سریعاً تلفنی به مادر اطلاع و توضیح دهند که نیاز خون ضروری است. در این حالت بهتر است این‌گونه رفتار کنیم: «خانم اسمیت! می‌دانم دوست دارید هنگام تزریق خون اینجا باشید؛ اما سطح خون بیلی بسیار پایین آمده و فوراً نیاز به خون دارد؛ البته می‌توانیم منتظر شما بمانیم، ولی این شرایط برایش خیلی خطرناک است و تا زمان رسیدن شما به اینجا او زنده نمی‌ماند.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مفاهیم اصلی مراقبت خانواده‌محور و بیمار
بخش 1: تعریف مراقبت خانواده‌محور
بخش 2: ایجاد محیطی برای مراقبت خانواده‌محور
فصل دوم: کاربرد مفاهیم در مراقبت‌های وابسته به زایمان
بخش 3: حمایت از مادران باردار پرخطر و خانواده‌هایشان
بخش 4: برنامۀ تولد
بخش 5: حمایت از کودک، مادر و خانواده در اتاق زایمان و خارج از آنجا
بخش 6: حمایت مادر و خانواده هنگام ورود، انجام اقدامات درمان و احیای نوزاد در"NICU"
فصل سوم: کاربرد مفاهیم در محیط "NICU"
بخش 7: نقش حمایتی مادر و خانواده در بخش مراقبت‌های ویژۀ نوزادان
بخش 8: استقبال از حضور والدین در زمان تعویض شیفت پرستاران
بخش 9: برنامه‌ریزی برای بازگشت به خانه
بخش 10: حمایت خانواده
فصل چهارم: مراقبت‌های خانواده‌محور در موقعیت‌های حساس و چالش‌برانگیز
بخش 11: برقراری ارتباط با والدین در درمان‌های تسکینی بدون حمایت و محرومیت
بخش 12: تغییر موقعیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن
نویسنده،
مترجمطاهره آشتیانی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-243-009-2
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن

الهام Nmt
۱۳۹۹/۶/۱۰
مسخره و خیلی ابتدایی بود واقعا متاسفم که برای این کتاب پول دادم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن

برای دریافت کتاب مراقبت از نوزاد: توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.